Jump to content

Automatycznia skrzynia i Legacy 95' - 98'


aflinta

Recommended Posts

Posted

Witam!

 

Ostatnio zauważyłem, że u naszych zachodnich sąsiadów całkiem sporo modeli Legacy jest w wersji z automatyczną skrzynią. Wprawdzie biegi wolę zmieniać sam, ale z drugiej strony zawęziłbym znacznie liczbę dostępnych autek. Moje pytanie jest takie, jak się automat sprawuje w autku z silnikiem N/A 2.0 - 2.2. Rozumiem, że nie będzie to rakieta, ale ważniejsza jest dla mnie niezawodność. Słyszałem, że silniki w autkach z automatem są w lepszym stanie, bo nie są tak zajeżdżone jak w niektórych na manualu. Jak automat wpływa ma trakcję takiego autka? W końcu nie ma tam reduktora, a przełożenia chyba tylko 4 są. Wiem też, że niestety automat jest dużo bardziej paliwożerny w mieście, co przy i tak nie najoszczędniejszym autku wykręca spore spalanie. Tak wię, warto brać automata, czy lepiej szukać manuala? Na co zwrócić uwagę przy zakupie autka z automatem?

 

Pozdrawiam Artur

Posted
Witam!

 

Ostatnio zauważyłem, że u naszych zachodnich sąsiadów całkiem sporo modeli Legacy jest w wersji z automatyczną skrzynią. Wprawdzie biegi wolę zmieniać sam, ale z drugiej strony zawęziłbym znacznie liczbę dostępnych autek. Moje pytanie jest takie, jak się automat sprawuje w autku z silnikiem N/A 2.0 - 2.2. Rozumiem, że nie będzie to rakieta, ale ważniejsza jest dla mnie niezawodność. Słyszałem, że silniki w autkach z automatem są w lepszym stanie, bo nie są tak zajeżdżone jak w niektórych na manualu. Jak automat wpływa ma trakcję takiego autka? W końcu nie ma tam reduktora, a przełożenia chyba tylko 4 są. Wiem też, że niestety automat jest dużo bardziej paliwożerny w mieście, co przy i tak nie najoszczędniejszym autku wykręca spore spalanie. Tak wię, warto brać automata, czy lepiej szukać manuala? Na co zwrócić uwagę przy zakupie autka z automatem?

 

Pozdrawiam Artur

 

1. mó automacik z 2.2 ('92 -więc starszy) sprawował się bardzo dobrze. W aucie którym obecnie jeżdżę sprawuje się jeszcze lepiej, ale miałem styczność z kilkoma innymi automatami i nadal chwalę Legacy.

 

2. nie ma reduktora, są 4 biegi ale automat pracuje z pewnym poślizgiem więc wyciąganie Legacją zakopanego w piachu wózka widłowego, tudzież przeciąganie zimą CCieniasa w poprzek szyn kolejowych było śmiesznie łatwe.

 

3. w mieście latem 10.5 - 11 / 100, zimą do 13 ( podgrzewanie foteli, tylnej szyby, odśnieżanie z włączonym silnikiem i korki wywoływane przez nie-subarowców)

 

4. Zrób sobie jazdę próbną Legacy z manualem i oceń sam jak się przełącza biegi. Ja mam wrażenie że jakoś tak :? Naszym zachodnim sąsiadom też się pewnie tak wydawało :wink:

Posted

3. w mieście latem 10.5 - 11 / 100, zimą do 13 ( podgrzewanie foteli, tylnej szyby, odśnieżanie z włączonym silnikiem i korki wywoływane przez nie-subarowców)

 

To nawet nie tak tragicznie jak na silnik 2.2 :)

 

4. Zrób sobie jazdę próbną Legacy z manualem i oceń sam jak się przełącza biegi. Ja mam wrażenie że jakoś tak :? Naszym zachodnim sąsiadom też się pewnie tak wydawało :wink:

 

Z tym to niestety będzie problem, nie znam nikogo kto ma legacy (ani manual ani automat). Chyba, że ktoś z forumowiczów z Krakowa dysponuje Legacy zbliżonym do tych z rocznika 95' - 98' i ma chęć spotkania się i zaprezentowania autka. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...