Skocz do zawartości

FELGI - co, gdzie i jak?


alunetik

Rekomendowane odpowiedzi

Ja latam GTkiem na 18" OZ Prodrive P1 opona Continental SportContact 2 225/35/18.

Zastanawiam, czy będę zmieniać na 17" czy tylko dobiorę inną oponę.. chciałbym poprawić troszkę komfort, bo na takim profilu na polskich drogach jest "średnio" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko że te Bridgestony RE070 nie występukją w roz. 225/40/18 :???:

 

ponieważ teraz jest okres przesiadki na kółka zimowe to zapewne większość z Was ma takie kółka w 17calach i na "świeżo" będą się mogli wypowiedzieć :grin:

pytanko do tych co jeżdzą swoimi STi na 18calach, czy jest duży spadek komfortu przy przesiadce z 17" na 18" ? jakie są inne plusy takiej "dużej" felgi (oprócz wyglądu) ? bo właśnie nie wiem czy się pchać w 18" :neutral: , widze że stan dróg z roku na rok się polepsza w naszym pięknym kraju (bardzo pomalutku, ale jednak :grin: ), autko użytkuje prawie codziennie, głównie do jazdy po mieście i to dość często z rodzinką, także nie chciałbym żeby mi pląby powypadały z zębów po pierwszej jeździe na większej feldze (18") :roll:

normalnie mam już mętlik w głowie z tymi felgami, dobrze że do wiosny jeszcze daleko :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Długo szukałem drugiego kompletu felg (dla zimowych opon), które miałyby idealnie takie same parametry jak oryginalne. Wielkość felgi i rozstaw śrub nie był problemem, natomiast znaleźć taką z ET:48 ... już było trudniej! Pozostało mi wybierać między 3 wzorami, które zupełnie mi się nie podobały (nie pamiętam nazw), oryginalnymi do Forestera (trochę bez sensu i bardzo drogo) i OZ Ultraleggera (śliczne, ale wg. mnie zbyt pretensjonalne do Forysia, no i też drogo). Jeszcze wysłałem kilka próśb o oferty sprzedaży do kilku "duzych" sprzedawców i poprosiłem o to również ASO JM Auto Wrocław. Inne firmy, owszem, proponowały mi "dedykowane felgi do tego typu Forestera" ale zawsze ET był mniejszy (od 10 do 15 mm - a to daje jednak nawet o 30 mm wiekszy rozstaw kół...). No i co ... Jedynie JM Auto stanęło "na wysokości" zadania. Od dwóch tygodni maja w ofercie felgi z ET48 wykonane na zamówienie SIP. Mi się podobają, są w przystepnej cenie, no i od wczoraj mam takie właśnie :lol: :

http://anzio.winterdrift.7x17.5x100.et.48.patrz.pl

http://patrz.pl?401264 (sorry za kiepską jakość)

http://patrz.pl?401265 (w komplecie śruby i dekielki z logo Subaru)

 

P.S. Jak wrzucacie te miniaturki? Znowu nie umiałem sobie z tym poradzić. Na innym forum jest to niesamowicie proste, a tu ciągle mam jakieś problemy :neutral: . Podajcie mi, proszę, jakiś "manual" po polsku jak to się robi :oops::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Jak wrzucacie te miniaturki? Znowu nie umiałem sobie z tym poradzić. Na innym forum jest to niesamowicie proste, a tu ciągle mam jakieś problemy :neutral: . Podajcie mi, proszę, jakiś "manual" po polsku jak to się robi :oops::mrgreen:

Załóż sobie konto tu: www.fotosik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad kupnem felg Speedline Chrono Corse 2116 i mam w związku z tym pytanie do Was, Drodzy Forumowicze :smile: . Czy przy rozmiarze 17"x7 i ET55 w/w felgi nie schowają się za bardzo za nadkole? (chciałbym tego uniknąć). Sprawdzałem je programikiem, do którego linka dostałem kiedyś od eddiegt4 (http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html i coś to ET mi nie pasi.. (mam WRX'a USspec- bugeye 2002- ps.jakie ja mam właściwie ET w tej mojej furce, wie ktoś może? :oops: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad kupnem felg Speedline Chrono Corse 2116 i mam w związku z tym pytanie do Was, Drodzy Forumowicze :smile: . Czy przy rozmiarze 17"x7 i ET55 w/w felgi nie schowają się za bardzo za nadkole? (chciałbym tego uniknąć). Sprawdzałem je programikiem, do którego linka dostałem kiedyś od eddiegt4 (http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html i coś to ET mi nie pasi.. (mam WRX'a USspec- bugeye 2002- ps.jakie ja mam właściwie ET w tej mojej furce, wie ktoś może? :oops: )

moze nie tam/nie tak patrzyles? :mrgreen:

 

7x17 ET55 to jest fabryczny wymiar "europejskiego" WRX'a (bugaja)

z kolei USDM bugaj mial 6.5x16 ET55, tj. takie kola bardziej schowane w nadkolach niz 7x17 ET55

 

mowiac inaczej, smialo zakladaj te felgi, bedzie git! (btw, 2116 - PIEKNE felgi :!: )

 

p.s. jaki kolor? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam WRX'a USspec- bugeye 2002- ps.jakie ja mam właściwie ET w tej mojej furce, wie ktoś może? :oops: )

zaki79 nie obraź się ale chyba najlepjej byłoby jakbyś sam to sprawdził w swoim autku. Z reguły na każdej feldze są wybite wszystkie jej parametry m.in. ET. Jeśliby nie było tych danych pozostaje zmierzyć to :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. jaki kolor? :razz:

 

gun metal/grafit -ale jeszcze nic pewnego...święta idą i pewnie będą inne wydatki...ale, jak mówiłeś, piękne są...achhh :wink:

 

grzegorzp- Eddie ma rację chyba- mam standardowe felgi US 6,5x16". Jesli ET55 tu i tu to nowe felgi wystawałyby bardziej jedynei o 1/2"..hmm...muszę to przemysleć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alunetik, fajny ten Twój temat Tomku :)

 

 

Coś widzę nie wrzucasz ciekawostki z Rotami ktora CI kiedyś podesłałem ;)

 

Polecam: http://www.hondapower.de/forum/showthread.php?t=105921

 

Jedna uwaga (która nie neguje zalet sprężystości kutej felgi), otóż jak mamy pancerną felgę, która nie pęknie, jakiś wielki strzał w wysoki kraęznik czy coś to coś musi ustąpić do wyboru jest zawieszenie ....albo buda, a zawieszenie bywa solidne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś widzę nie wrzucasz ciekawostki z Rotami ktora CI kiedyś podesłałem ;)

 

Polecam: http://www.hondapower.de/...ad.php?t=105921

Widzialem ten link jakis czas temu i zaczalem sie zastanawiac, co dalej.

Bylem zdecydowany na Roty, a tutaj takie cos...

Nie jest to przypadek 1/1000? Albo i na 10 000?

:???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba: troche celowo nie wrzucałem tego linka o Rotach. Krytykowanie innych firm, zazwyczaj obraca sie przeciwko samym sobie. Mam wyrobione zdanie na temat Rot, TenzoRów i DragWheels. Jednak jezeli bede atakował uzytkowników, to raczej nabawie sie wrogów a nie przyjaciół. Lepiej przekonac argumentami i dyskusja niz atakami. Poza tym, felgi sa troche nieporównywalne. Inny pułap cenowy, inna jakosc i chyba inny target.

 

Jezeli chodzi o wytrzymałosc: kutą felgę mozna zniszczyc. Argument o tym, ze majac kuta felge narazamy na zniszczenia elementy zawieszenia lub budę jest bezpodstawny. Wszystko zalezy przede wszystkim od udezenia. Wjezdzajac na kraweznik z małą predkoscia odlewana felge uszkodzimy, kutą nie. W tym wypadku nie narazamy ani zawieszenia ani elementów konstukcyjnych. Przy mocnym udeżeniu nie ma to az tak duzego znaczenia. Wszystko zalezy od uderzenia. Nie mozna tego uogólnic.

 

Wiem, ze wielu sprzedawców tłumaczy swoim klientom, ze lepiej kupic odlewane felgi niz kute, przytaczajac agrument o tym, ze kupujac kute felgi narazaja sie na drozsze naprawy. Nalezy zwrócić jednak uwage na jazde np po warszawskich drogach. Np na wpadanie w dziury czy nierownosci na drodze. Odlew - pierdnie, kute - nie.

 

Poza tym - ku te felgi maja scisle okreslone nosnosci, ktora okresla ich "twardosc" i odpornosc. Do tego okreslone wzory maja okeslone przeznaczenia. Inna felga trafi do OBK, który jezdzi w trasach a inna STI, ktory jest upalany. Róznorodnosc jest duza.

 

PZDR

 

Bodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko wiem, ale pomyslałem sobie że warto by trochę forumowiczów zapoznać :)

 

 

Co do tych zdjęć Roty tu nie chodzi może tak bardzo o konkretną markę ale o to jak bardzo kiepskie są kiepskie felgi. Mnie się też kiedyś wydawało że jak to jest sprzedawane i ma jakieś atesty i w ogóle to ktoś to policzył i tak dalej, a tumi się widzi że w tym wypadu chyba nie. BTW: Twoi inżynierowie się wypoeidzieli jak to możliwe że się aż tak zwichrowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne:) WIesz, pańskie oko konia tuczy. Sprzedawca Roty, powie, ze to jednostkowy przypadek i ze wszystkim takie rzeczy sie zdarzaja. Jednak, ja podchodze sceptycznie.

 

Co do oceny tego przypadku: inzynirowie twierdza, ze ciezko jest jednoznacznie ocenic wine. Jednak najprowdopodobiej jest to skaza stopu oraz wysoka temperatura. Nie sądze, ze wina było udezenie. Raczej stałe obciązenie duża siłą.

 

PZDR

 

Bodek

 

P.S. Moze jakis człowiek z Roty sie wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w najbliższych 2-3 miesiącach planuję zakup nowych felg zacząłem się rozglądać za odpowiadającym mi wzorem. Z przykrością stwierdziłem jednak, że felgi takich marek jak np. ENKEI czy BBS (podobny wzór) są produkowane jedynie z PCD 5x114,3, a nie 5x100, a takie tylko mnie interesują. Widziałem też, w którymś wątku, że ktoś pisał o zmianie zwrotnic itp rzeczy celem zamontowania w WRX'ie felg z STI. Czy wiecie może jaki (mniej-więcej!) byłby koszt takiej operacji i czy to w ogóle jest opłacalne? Może lepiej jednak poszukać felg z rozstawem 5x100 :roll:

ps. w dalszej przyszłości planuję również zmianę hamulców na estiajowe, czy nie będzie z tym problemów przy PCD 5x100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w najbliższych 2-3 miesiącach planuję zakup nowych felg zacząłem się rozglądać za odpowiadającym mi wzorem. Z przykrością stwierdziłem jednak, że felgi takich marek jak np. ENKEI czy BBS (podobny wzór) są produkowane jedynie z PCD 5x114,3, a nie 5x100, a takie tylko mnie interesują. Widziałem też, w którymś wątku, że ktoś pisał o zmianie zwrotnic itp rzeczy celem zamontowania w WRX'ie felg z STI. Czy wiecie może jaki (mniej-więcej!) byłby koszt takiej operacji i czy to w ogóle jest opłacalne? Może lepiej jednak poszukać felg z rozstawem 5x100 :roll:

ps. w dalszej przyszłości planuję również zmianę hamulców na estiajowe, czy nie będzie z tym problemów przy PCD 5x100?

pisalem przeciez, ze sa wieloszprychowe BBS'y (co sie Tobie podobaja :smile: ) o PCD 5x100, ktore wystepowaly w My'04 USDM STi... wiec pozostaje tylko wyczaic takie fele (moze ktorys z forumowiczow, rezydujacych w USA, bedzie mogl Ci pomoc)

 

p.s. zeby zalozyc hamulce z STi do WRX'a nie musisz wymieniac zwrotnic, etc. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w najbliższych 2-3 miesiącach planuję zakup nowych felg zacząłem się rozglądać za odpowiadającym mi wzorem. Z przykrością stwierdziłem jednak, że felgi takich marek jak np. ENKEI czy BBS (podobny wzór) są produkowane jedynie z PCD 5x114,3, a nie 5x100, a takie tylko mnie interesują. Widziałem też, w którymś wątku, że ktoś pisał o zmianie zwrotnic itp rzeczy celem zamontowania w WRX'ie felg z STI. Czy wiecie może jaki (mniej-więcej!) byłby koszt takiej operacji i czy to w ogóle jest opłacalne? Może lepiej jednak poszukać felg z rozstawem 5x100 :roll:

ps. w dalszej przyszłości planuję również zmianę hamulców na estiajowe, czy nie będzie z tym problemów przy PCD 5x100?

 

Szukam tego co Ty, tylko dla Legacy MY'08. A może tak zebrać więcej osób i jakieś forumowe zakupy zza wielkiej wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w najbliższych 2-3 miesiącach planuję zakup nowych felg zacząłem się rozglądać za odpowiadającym mi wzorem. Z przykrością stwierdziłem jednak, że felgi takich marek jak np. ENKEI czy BBS (podobny wzór) są produkowane jedynie z PCD 5x114,3, a nie 5x100, a takie tylko mnie interesują. Widziałem też, w którymś wątku, że ktoś pisał o zmianie zwrotnic itp rzeczy celem zamontowania w WRX'ie felg z STI. Czy wiecie może jaki (mniej-więcej!) byłby koszt takiej operacji i czy to w ogóle jest opłacalne? Może lepiej jednak poszukać felg z rozstawem 5x100 :roll:

ps. w dalszej przyszłości planuję również zmianę hamulców na estiajowe, czy nie będzie z tym problemów przy PCD 5x100?

 

Szukam tego co Ty, tylko dla Legacy MY'08. A może tak zebrać więcej osób i jakieś forumowe zakupy zza wielkiej wody?

 

Zmiana zwrotnic....możliwa ale kosztowna i moim zdaniem nieopłacalna, ja zrobiłem odwrotnie, z 5x114,3 zmieniłem na 5x100, po pierwsze: dużo większy wybór felg w 5x100, możliwość stosowania felg nie tylko od Subaru, Mazdy i Miska jak w przypadku 114, na zimę mam na przykład 7,5x16 w 5x100 dedykowane do VW (ET35) znakomicie wypełniające wnęki kół i poszerzające rozstaw fury, z oponą 205/55/16 wygląda i jeździ rewela. Hamulce WRX i STi pasują zamiennie bez problemu niezależnie od zwrotnic i rozstawu śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...