Jump to content
alunetik

FELGI - co, gdzie i jak?

Recommended Posts

Teraz, spiderq napisał:

Dzięki za pomysł, nie przyszło mi to do głowy, będę próbować

Nie ma sprawy tylko nie rób tego ze zwykłego drutu, może jakieś tanie byle jakie dekielki z tą sprężynką albo same gdzieś kupić:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za Wasze porady, również nie przepadam za "podróbkami" i niewiele myśląc już znalazłem RAYS w pasującym do mnie rozstawie i rozmiarze. Felga PIĘKNA i byłbym za ale jest tylko jeden szkopuł, gość mówi że jedna felga była coś prostowana i na foto zaznaczyłem miejsce gdzie napisy są jakby zeszlifowane...jaka może być historia tej jednej felgi wg Was?

Felgi są oczywiście profesjonalnie odrestaurowane i nie biją ( tak twierdzi sprzedający ) 

 

Screenshot_20191208-212458_OLXpl.jpg

Screenshot_20191208-212536_OLXpl.jpg

Edited by bikeman1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, bikeman1 napisał:

Dziękuję za Wasze porady, również nie przepadam za "podróbkami" i niewiele myśląc już znalazłem RAYS w pasującym do mnie rozstawie i rozmiarze. Felga PIĘKNA i byłbym za ale jest tylko jeden szkopuł, gość mówi że jedna felga była coś prostowana i na foto zaznaczyłem miejsce gdzie napisy są jakby zeszlifowane...jaka może być historia tej jednej felgi wg Was?

Felgi są oczywiście profesjonalnie odrestaurowane i nie biją ( tak twierdzi sprzedający ) 

 

Screenshot_20191208-212458_OLXpl.jpg

Screenshot_20191208-212536_OLXpl.jpg

Niech Ci wyślę zdjęcie od drugiej strony, zeszlifowane napisy bo może były spawane ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, bo jak są tylko prostowane to ja bym brał, CE28 są mega, z Raysów tylko ZE40 mi się bardziej podobają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy prostowaniu raczej nie ma potrzeby szlifowac.. Chyba że spawana. A z drugiej strony może zeszlifowane bo były malowane? Nie znam się, luźne spekulacje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapytam się jutro mojego znajomego speca, który mi odnawiał felgi, co to się mogło tam wydarzyć...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Danko napisał:

Przy prostowaniu raczej nie ma potrzeby szlifowac.. Chyba że spawana. A z drugiej strony może zeszlifowane bo były malowane? Nie znam się, luźne spekulacje 

 

Raczej nie, bo reszta felg była również odnawiana a napisy ma w porządku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, bikeman1 napisał:

 

Raczej nie, bo reszta felg była również odnawiana a napisy ma w porządku

A napewno jest zeszlifowane? Może poprostu za dużo proszku podczas odnawiania dali? Bo proszkowane, nie lakierowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy wtedy wszystkie napisy by takie nie były? W sensie chociaż na tej jednej feldze? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee...raczej nie. Zawodowo mam styczność z malowaniem proszkowym i nie ma możliwości żeby dali "za dużo proszku". Proszek działa na zasadzie przyciągania i tam wychodzi najmniejsza ryska 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie tu była spawana...tylko czemu by pękła w tamtym miejscu...?  I kolejne pytanie czy się ładować w takie felgi...?

Screenshot_20191208-215305_OLXpl.jpg

Edited by bikeman1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, spiderq napisał:

Ma ktoś jakąś sprawdzoną metodę na wypadające dekielki od felg? Założyłem ostatnio nowy komplet i po przejechaniu 20 km zgubiłem dekielek :ok: 

Chciałbym to podkleić jakoś ale tak, że dało się go potem wyjąć, trochę silikonu?

Albo opalarka delikatnie rozgrzać te wystające zaczepy i je podoginać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, spiderq napisał:

Ma ktoś jakąś sprawdzoną metodę na wypadające dekielki od felg? Założyłem ostatnio nowy komplet i po przejechaniu 20 km zgubiłem dekielek :ok: 

Chciałbym to podkleić jakoś ale tak, że dało się go potem wyjąć, trochę silikonu?

Albo opalarka delikatnie rozgrzać te wystające zaczepy i je podoginać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może krawężnik przy upalaniu czy coś takiego, albo dziura zewnętrzną stron felgi? Dużo nie trzeba, moja pękła przy prostowaniu I

                                                                  I

                                                                 \/

20190611_121643.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, bikeman1 napisał:

Wg mnie tu była spawana...tylko czemu by pękła w tamtym miejscu...?  I kolejne pytanie czy się ładować w takie felgi...?

Screenshot_20191208-215305_OLXpl.jpg

Poproś o dodatkowe zdjęcie i może coś więcej będzie wiadomo. Coś tu jednak jest nie tak jak być powinno,  ten rant jest jakoś wyżej w tym miejscu czy mi się tylko wydaje? 

20191208_221105.jpg

Edited by abecer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tyle rant, co te "łuczki" przy ramionach felg, zaznaczyłem to zielonymi strzałkami. Tam gdzie znaki zapytania widać że była rzeźba...ok, odpuszczam te felgi. Szukam dalej

Screenshot_20191208-221901_Gallery.jpg

Edited by bikeman1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, bikeman1 napisał:

Nie tyle rant, co te "łuczki" przy ramionach felg, zaznaczyłem to zielonymi strzałkami. Tam gdzie znaki zapytania widać że była rzeźba...ok, odpuszczam te felgi. Szukam dalej

Screenshot_20191208-221901_Gallery.jpg

Jak cena jest odpowiednia i nie masz zamiaru ich używać w ekstremalnych warunkach to ja osobiście nie widzę problemu.  Jest naprawione i tyle.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Dottoree napisał:

Albo opalarka delikatnie rozgrzać te wystające zaczepy i je podoginać.

Podoba mi się ta sugestia, dzięki. Zamówiłem 3 na zapas to będzie na czym próbować :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby problemu nie ma, ale jednak.. Felga która pękła raz, peknie łatwiej i drugi. Ja moją wrzuciłem po prostu na wewnętrzna jezdni jakby.. Ale trochę jestem zniechecony I rozważam nowy komplet na lato 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z racji że jestem zawodowo spawaczem, to nie mam zaufania do takich napraw jak wiem że ja tego nie robiłem, nigdy nie wiadomo jak ktoś to pospawal, jak przygotował materiał, czy go nie przegrzał....albo w drugą stronę, czy tylko nie "pokleił" tej felgi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony....felgi to nie blacharka...

Przenosza ogromne przeciążenia i tu nie ma kompromisów 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie historia jest już znana... 

Poniżej foto jak to wyglądało przed spawaniem i przy okazji fajny filmik

 

 

Screenshot_20191208-225902_YouTube.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponownie stanę trochę okoniem.. To, że ktoś tworzy podobny /bliźniaczy wzór, nie znaczy że robi to po kosztach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy ENKEI to tez taka felga firmowa, że firmowa??? Bo znalazłem na OLX komplet 17tek za nie całe 2 tysie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...