Jump to content
alunetik

FELGI - co, gdzie i jak?

Recommended Posts

Pytanie czy chcesz coś w stylu Alfy czy coś kompletnie innego. Jak pierwsza opcja to ja bym dał OZ 45 Aniversary Titanium. Jak bardziej wyścigowo to Sparco Asetto Gara Matt Bronze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli styl telefoniczny Alfy, to w kosztach 3-4 tys można dostać felgi OEM z Giuli. Sporo ich na aukcjach. Te drugie Sparco tez spoko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdyby nie ograniczony budżet to ja bym dał takie felgi :) Jak szaleć to szaleć :Dffcc22702c6f10b07e8e8c4edce853fd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie czy chcesz coś w stylu Alfy czy coś kompletnie innego. Jak pierwsza opcja to ja bym dał OZ 45 Aniversary Titanium. Jak bardziej wyścigowo to Sparco Asetto Gara Matt Bronze default_smile.png
No właśnie, że niestety one mają inne parametry . Szkoda.... Będę dalej szukał czegoś w stylu Alfy . Dzięki za propozycje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli styl telefoniczny Alfy, to w kosztach 3-4 tys można dostać felgi OEM z Giuli. Sporo ich na aukcjach. Te drugie Sparco tez spoko. 
A to nie widziałem. Muszę poszukać. Sparco piękne ale nie te parametry... . P. S. Czy ja Ciebie nie widziałem na forum Alfy pod tym samym nickiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 minut temu, piotruś napisał:

A to nie widziałem. Muszę poszukać. Sparco piękne ale nie te parametry... emoji26.png. P. S. Czy ja Ciebie nie widziałem na forum Alfy pod tym samym nickiem? emoji6.png

Przypadek? Nie sądzę :)

Te Sparco które Ci proponowałem są w parametrach Alfy, wiem bo sprawdzałem i bardzo je chciałem :) 

Edited by Herostrates

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, piotruś napisał:

Bo jestem tu na forum z moim SF 2,5xt od 2008 roku i przekonałem się, że można na Was liczyć, macie świetny gust i chętnie pomagacie moje drogie Pany i Panewki. emoji106.pngemoji6.png

Wszystko jasne :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, jakie, felgi wchodzą do Legasia IV kombi? 2.0 jeśli to ma znaczenie. Chodzi mi o wymiary 17-ek. Pytam, bo jest duża rozbieżność rozmiarów podawanych w necie, a rozważam zakup felg od imprezy od forumowicza. W internecie spotkałem się z ET 38, ale też ET 55. Chodzi mi też o resztę wymiarów. Rozstaw śrub to 5x100, ale reszty nie znam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Danko napisał:

Pany, jakie, felgi wchodzą do Legasia IV kombi? 2.0 jeśli to ma znaczenie. Chodzi mi o wymiary 17-ek. Pytam, bo jest duża rozbieżność rozmiarów podawanych w necie, a rozważam zakup felg od imprezy od forumowicza. W internecie spotkałem się z ET 38, ale też ET 55. Chodzi mi też o resztę wymiarów. Rozstaw śrub to 5x100, ale reszty nie znam. 

 

standard 17tek w Legacy to 17x7, otwór centrujący 56.1mm, ET 55 (nie bierz niczego z ET mniejszym niż 45, bo będzie tarło oponą o nadkole, co też zależy od rodzaju opony).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

kupiłem ostatnio nowy komplet felg OEM, nawet tutaj z forum, po renowacji i malowaniu proszkiem

Pojechałem dzisiaj założyć zimówki na ten komplet do warsztatu, w którym byłem już nie raz, warsztat owy uchodzi za bardzo dobry w okolicy, ruch zawsze jest i do tej pory panowie zawsze służyli radą itd.

 

Wyciąga szanowny pan pierwszą z felg i mówi do mnie, że to będzie trzeba przetoczyć :blink:  miejsce styku tarczy z felgą, bo po malowaniu proszkiem nigdy nie będzie idealnie równo, że oni przerabiali ten temat już wiele razy, że tego nie da się idealnie wyważyć i będzie bić

 

Przyznam szczerze, że pierwszy raz o czymś takim usłyszałem, ani też w Internetach nie spotkałem się z podobną rzeczą, moje pytanie brzmi.

Czy to jest tak oczywiste ze trzeba udac sie z kompletem do tokarza aby obrobil owem miejsce styku i otwory na nakretki, ze nikt o tym nie mowi,

czy jednak przerost formy nad trescia i wymysl wulkanizatora, bo raz juz u nich mialem sytuacje gdzie odmowili naprawy przebitej opony, pojechalem do innego i jezdzi bez problemu do tej pory.

Edited by spiderq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niekoniecznie przetoczyć, ale warstwę proszku na feldze na styku z piastą trzeba zdająć bo felga może bić z tego powodu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I o to mi chodziło, a o jakich wartościach mówimy? setne milimetra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie, Panowie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć, w jaki sposób dobiera się ET felgi? Coś tam po sieci czytałem, ale dalej nie do końca rozumiem, w jaki sposób je dobierać. Wiem że jak mam np ET 55, to nie znaczy że nie mogę mieć wiekszego/mniejszego, ale w jaki sposób określić widełki? Na lato planuje zakup felg, stąd chęć doedukowania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Danko napisał:

Panie, Panowie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć, w jaki sposób dobiera się ET felgi? Coś tam po sieci czytałem, ale dalej nie do końca rozumiem, w jaki sposób je dobierać. Wiem że jak mam np ET 55, to nie znaczy że nie mogę mieć wiekszego/mniejszego, ale w jaki sposób określić widełki? Na lato planuje zakup felg, stąd chęć doedukowania :)

Tu masz fajny kalkulator. Wpisując rózne wartości m.in. ET sam zobacz, jak wpływają na to, gdzie jest koło w nadkolu.

https://www.willtheyfit.com/?width=225&aspect=60&diameter=17&wheelwidth=7&offset=45&width2=215&aspect2=70&wheel_size=16&wheel_width=6&offset2=35

W bardzo dużym skrócie: im większe ET, tym bardziej koło wystaje na zewnątrz, a im mniejsze, tym bardziej jest "schowane" w nadkolu.

 

EDIT: Oczywiście pomyliłem się wypisując powyższe bzdury. Jasne, że jest odwrotnie. TO TERAZ KRZYCZĄC: IM WIĘKSZE ET, TYM BARDZIEJ KOŁO SCHOWANE W NADKOLU, A IM MNIEJSZE, TYM BARDZIEJ WYSTAJE NA ZEWNĄTRZ.

 

Edited by radix99
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, radix99 napisał:

W bardzo dużym skrócie: im większe ET, tym bardziej koło wystaje na zewnątrz, a im mniejsze, tym bardziej jest "schowane" w nadkolu.

Wszystko fajnie, tylko na odwrót ;)

Fabryczne ET55 jest schowane w nadkole, a mniejsze np. ET42 wysunie felgi o 13 mm do zewnątrz :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, rosaskc napisał:

Wszystko fajnie, tylko na odwrót ;)

Fabryczne ET55 jest schowane w nadkole, a mniejsze np. ET42 wysunie felgi o 13 mm do zewnątrz :)

Miałem we wczesnym okresie posiadania turbo dziada kombi piękne Kosei Sniper 17x8 (!...) - dało się super jeździć, dopóki byłem sam w samochodzie (AGX & sprężyny). Przy 3 osobach w furze zdzieralem zewnętrzną cześć opony z tyłu na zakrętach >40km/h

Milimetrów 1 :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

17x8 to jest szerokosc felgi, czy coś jeszcze innego? Napisać na forum, to w chwilę wyszkolą :thumbup:

I czyli, żeby nie dawać dystansow, można mieć inne et z przodu i tyłu? 

Edited by Danko

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Danko napisał:

17x8 to jest szerokosc felgi, czy coś jeszcze innego?

17x8 to 17 cali średnicy i 8 cali szerokości.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za Felgi?  17x7

Ktoś pomoże?  Piszę tylko że Made in Japan. 

338_-288436503.jpg

IMG-20191113-WA0006.jpg

Edited by abecer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chcę zamówić dystanse do mojego Legasia, ale zapomniałem jakie mam osadzenie, pomożecie? To było 56,1 czy 57,1? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru ma 56.1, 57.1 jest dla Golfów B)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbował ktoś może zmieścić Enkei Wakasa 18" na 6-cio tłoczkowy zacisk brembo w sti 2018? 

 

70411849_3619426034738005_4853203058957484032_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQn0poWiN13X22qjdPesBNSo3gupS5tEglNBxE3M5ZyM0AlOp1D0DSRallwSsCFf8fc&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=8e1461cf4a6ce2615b5482c4da51724f&oe=5E41A0DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie na wiosnę chcę wrzucić felgi DOTZ Revvo 

 

Teraz mam oem i teraz moje pytanie:

 

Obecne felgi to 7J17 ET55

DOTZ to 8J18 ET35

 

Spasuje to?

20191123_132634.jpg

108305_PL.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem będą opony z przodu ocierać o nadkola w zakrętach

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, bikeman1 napisał:

Panowie na wiosnę chcę wrzucić felgi DOTZ Revvo 

 

Teraz mam oem i teraz moje pytanie:

 

Obecne felgi to 7J17 ET55

DOTZ to 8J18 ET35

 

Spasuje to?

 

Zobacz tutaj:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=55&width2=215&aspect2=40&wheel_size=18&wheel_width=8&offset2=35

 

po lewej stronie na dole strony masz zilustrowaną różnice.

 

Koło wyjdzie o prawie 33mm na zewnątrz w porównaniu do OEM, to ponad 2x za dużo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...