Skocz do zawartości

FELGI - co, gdzie i jak?


alunetik

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie czy chcesz coś w stylu Alfy czy coś kompletnie innego. Jak pierwsza opcja to ja bym dał OZ 45 Aniversary Titanium. Jak bardziej wyścigowo to Sparco Asetto Gara Matt Bronze default_smile.png
No właśnie, że niestety one mają inne parametry . Szkoda.... Będę dalej szukał czegoś w stylu Alfy . Dzięki za propozycje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli styl telefoniczny Alfy, to w kosztach 3-4 tys można dostać felgi OEM z Giuli. Sporo ich na aukcjach. Te drugie Sparco tez spoko. 
A to nie widziałem. Muszę poszukać. Sparco piękne ale nie te parametry... . P. S. Czy ja Ciebie nie widziałem na forum Alfy pod tym samym nickiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, piotruś napisał:

A to nie widziałem. Muszę poszukać. Sparco piękne ale nie te parametry... emoji26.png. P. S. Czy ja Ciebie nie widziałem na forum Alfy pod tym samym nickiem? emoji6.png

Przypadek? Nie sądzę :)

Te Sparco które Ci proponowałem są w parametrach Alfy, wiem bo sprawdzałem i bardzo je chciałem :) 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, jakie, felgi wchodzą do Legasia IV kombi? 2.0 jeśli to ma znaczenie. Chodzi mi o wymiary 17-ek. Pytam, bo jest duża rozbieżność rozmiarów podawanych w necie, a rozważam zakup felg od imprezy od forumowicza. W internecie spotkałem się z ET 38, ale też ET 55. Chodzi mi też o resztę wymiarów. Rozstaw śrub to 5x100, ale reszty nie znam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Danko napisał:

Pany, jakie, felgi wchodzą do Legasia IV kombi? 2.0 jeśli to ma znaczenie. Chodzi mi o wymiary 17-ek. Pytam, bo jest duża rozbieżność rozmiarów podawanych w necie, a rozważam zakup felg od imprezy od forumowicza. W internecie spotkałem się z ET 38, ale też ET 55. Chodzi mi też o resztę wymiarów. Rozstaw śrub to 5x100, ale reszty nie znam. 

 

standard 17tek w Legacy to 17x7, otwór centrujący 56.1mm, ET 55 (nie bierz niczego z ET mniejszym niż 45, bo będzie tarło oponą o nadkole, co też zależy od rodzaju opony).

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

kupiłem ostatnio nowy komplet felg OEM, nawet tutaj z forum, po renowacji i malowaniu proszkiem

Pojechałem dzisiaj założyć zimówki na ten komplet do warsztatu, w którym byłem już nie raz, warsztat owy uchodzi za bardzo dobry w okolicy, ruch zawsze jest i do tej pory panowie zawsze służyli radą itd.

 

Wyciąga szanowny pan pierwszą z felg i mówi do mnie, że to będzie trzeba przetoczyć :blink:  miejsce styku tarczy z felgą, bo po malowaniu proszkiem nigdy nie będzie idealnie równo, że oni przerabiali ten temat już wiele razy, że tego nie da się idealnie wyważyć i będzie bić

 

Przyznam szczerze, że pierwszy raz o czymś takim usłyszałem, ani też w Internetach nie spotkałem się z podobną rzeczą, moje pytanie brzmi.

Czy to jest tak oczywiste ze trzeba udac sie z kompletem do tokarza aby obrobil owem miejsce styku i otwory na nakretki, ze nikt o tym nie mowi,

czy jednak przerost formy nad trescia i wymysl wulkanizatora, bo raz juz u nich mialem sytuacje gdzie odmowili naprawy przebitej opony, pojechalem do innego i jezdzi bez problemu do tej pory.

Edytowane przez spiderq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, Panowie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć, w jaki sposób dobiera się ET felgi? Coś tam po sieci czytałem, ale dalej nie do końca rozumiem, w jaki sposób je dobierać. Wiem że jak mam np ET 55, to nie znaczy że nie mogę mieć wiekszego/mniejszego, ale w jaki sposób określić widełki? Na lato planuje zakup felg, stąd chęć doedukowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Danko napisał:

Panie, Panowie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć, w jaki sposób dobiera się ET felgi? Coś tam po sieci czytałem, ale dalej nie do końca rozumiem, w jaki sposób je dobierać. Wiem że jak mam np ET 55, to nie znaczy że nie mogę mieć wiekszego/mniejszego, ale w jaki sposób określić widełki? Na lato planuje zakup felg, stąd chęć doedukowania :)

Tu masz fajny kalkulator. Wpisując rózne wartości m.in. ET sam zobacz, jak wpływają na to, gdzie jest koło w nadkolu.

https://www.willtheyfit.com/?width=225&aspect=60&diameter=17&wheelwidth=7&offset=45&width2=215&aspect2=70&wheel_size=16&wheel_width=6&offset2=35

W bardzo dużym skrócie: im większe ET, tym bardziej koło wystaje na zewnątrz, a im mniejsze, tym bardziej jest "schowane" w nadkolu.

 

EDIT: Oczywiście pomyliłem się wypisując powyższe bzdury. Jasne, że jest odwrotnie. TO TERAZ KRZYCZĄC: IM WIĘKSZE ET, TYM BARDZIEJ KOŁO SCHOWANE W NADKOLU, A IM MNIEJSZE, TYM BARDZIEJ WYSTAJE NA ZEWNĄTRZ.

 

Edytowane przez radix99
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, radix99 napisał:

W bardzo dużym skrócie: im większe ET, tym bardziej koło wystaje na zewnątrz, a im mniejsze, tym bardziej jest "schowane" w nadkolu.

Wszystko fajnie, tylko na odwrót ;)

Fabryczne ET55 jest schowane w nadkole, a mniejsze np. ET42 wysunie felgi o 13 mm do zewnątrz :)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rosaskc napisał:

Wszystko fajnie, tylko na odwrót ;)

Fabryczne ET55 jest schowane w nadkole, a mniejsze np. ET42 wysunie felgi o 13 mm do zewnątrz :)

Miałem we wczesnym okresie posiadania turbo dziada kombi piękne Kosei Sniper 17x8 (!...) - dało się super jeździć, dopóki byłem sam w samochodzie (AGX & sprężyny). Przy 3 osobach w furze zdzieralem zewnętrzną cześć opony z tyłu na zakrętach >40km/h

Milimetrów 1 :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
8 godzin temu, bikeman1 napisał:

Panowie na wiosnę chcę wrzucić felgi DOTZ Revvo 

 

Teraz mam oem i teraz moje pytanie:

 

Obecne felgi to 7J17 ET55

DOTZ to 8J18 ET35

 

Spasuje to?

 

Zobacz tutaj:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=55&width2=215&aspect2=40&wheel_size=18&wheel_width=8&offset2=35

 

po lewej stronie na dole strony masz zilustrowaną różnice.

 

Koło wyjdzie o prawie 33mm na zewnątrz w porównaniu do OEM, to ponad 2x za dużo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...