Jump to content

pytanie serwisowe - "charakterystyka" sprzegla w L


Abt
 Share

Recommended Posts

witam,

chcialem prosic o informacje zwiazane ze sprzeglem w subaru, z poczatku lat 90-tych.

jaki powinno miec luz na gorze (10-15mm ?), skok, ile "martwego" pola od podlogi.

obecnie jak choc minimalnie nie docisne do "dechy" to auto ewidentnie ciagnie. mam rowniez wrazenie, ze nawet przy podlodze wysprzeglenie nie jest 100%.

czasem (szczegolnie ruszajac normalnie, a nie jak nauka jazdy przy 2000-3000obr/min) wystepuje szarpanie. ponoc - minimalnie krzywe kolo zamachowe, wczesniej sprzeglo slizgalo i nie bylo tego efektu - prawda to ??

jak sie z czyms takim jezdzi to chyba nie musze mowic :(

okolo 2-3 tys temu zmieniono mi tarcze na nowa. docisk, lozysko etc. nie wymagalo ingerencji. chwilke bylo ok, sprzeglo zaczynalo niemal z km na km brac coraz wyzej i zoraz ciezej chodzic.

dowiedzialem sie, ze modele nowsze maja sprzeglo hydrauliczne, nie wymagajace regulacji. u mnie natomiast "co jakis czas" nalezy poprawic luz na lince aby uzyskac odpowiedni efekt.

w moim przypadku to "co jakis czas" spowodowaloby, ze zabrakloby mi gwintu na srubie regulacyjnej po 2 miesiacach...

czy charakterystyka sprzegla nie powinna choc w czesci przypominac czegos takiego ?? (od podlogi):

 

~25% "martwe" (czyli w calym jego zakresie wysprzeglenie jest 100%)

~65% nastepnie od tego miejsca w gore plynnie coraz mniejszy uslizg, az do pelnego ciagu

~10% gorny luz

 

a jak powinno byc ??

 

 

dodam tylko, ze naprawa miala miejsce u mechanika zajmujacego sie subaru od okolo 9 lat, czesci oryginalne. przepraszam ze prymitywny opis problemu, ale brakuje rak do machania :).

 

pozdrawiam serdecznie,

Abt

Link to comment
Share on other sites

Abdejcie, tu panoszy się banda raczej teoretyków i naukowców. Z takim problemem powinieneś się zgłosić do ASO na oś. Podwawelskim. Ja mam niestety automat (niestety dla ciebie) A co do opisanych procentów, to najbliższe memu sercu jest te 65%. MNIAM.

 

Siwy.

Ps. Zadajesz za trudne pytania. Proszę o inny zestaw.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

:shock: Obawiam się, że na tak szczegółowe pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć na drodze korespondencyjnej. Naturalnie zarówno "branie" sprzęgła dopiero tuż nad podłogą, ajk i - tym bardziej szarpanie - nie są stanem naturalnym. Skrzywienie koła zamachowego może być przyczyną tych objawów. Niemniej dokładna diagnoza możliwa jest dopiero w warsztacie. Obawiam się, że ostateczne określenie przyczyny moze być mozliwe nawet dopiero po demontażu sprzęgła :( .

Pezkazałem sprawę do naszego działu technicznego - może będą w stanie udzielić bardziej precyzyjnej odpowiedzi.

 

 

PS. Gestykulacja została b.dobrze przekazana :)

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za odpowiedz.

 

mam nadzieje, ze panowie z dzialu technicznego

rzuca dodatkowe swiatlo na ten problem :D .

oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze najlepszym

rozwiazaniem jest wyjecie skrzyni (ew. silnika)

i przeanalizowanie sprawy.

jednak jak wiadomo proba znalezienia przyczyny

na forum jest "nieco" mniej kosztowna :wink: .

 

pozdrawiam,

Abt

Link to comment
Share on other sites

instrukcji obslugi niestety nie mam,

dlatego wlasnie na forum szukam informacji.

znajomy z niemiec ma mi przeslac zeskanowana

strone z ksiazki obslugi... oby byly obrazki ... :lol:

czy istniala by mozliwosc odkupienia od dyrekcji

ksiazki do legacy bez turbo ?? mimo uplywu lat

wiele rzeczy jest podobnych.

co do nr to jezeli cos moze pomoc to oczywiscie

wysle, ale moze na priv :).

 

dziekuje i pozdrawiam,

Abt

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Sorry za opóźnienie - Dział Techniczny miał ostatnio wyjątkowo dużo pracy ze względu na konieczność przygotowania do wydania ponad 40 nowych samochodów. Bardziej konkretne informacje powinien Pan otrzymać jeszcze w dniu dzisiejszym.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Przepraszam za tak długi okres oczekiwania "obowiązki służbowe".

To co podam znajduje się w instrukcji obsługi Legacy 91'.

 

Sprawdzenie skoku sprzęgła.

1. Z silnikiem pracującym na biegu jałowym zaciągnąć

hamulec ręczny tak wysoko, jak się da.

2. Wcisnąć głęboko pedał sprzęgła i włączyć bieg "1"

lub wsteczny.

3. Po włączeniu biegu powoli zwalniać pedał, aż sprzęgło zacznie

chwytać. W tym momencie zmierzyć odległość pomiędzy górną

powierzchnią nakładki pedału i podłogą (powino być 55 mm).

Skok jałowy powinien wynośiś:

silnik wolnossący: 10-20 mm

silnik z turbodoładowaniem: 3-15 mm.

 

PS

Krzywe koło zamachowe może powodować szarpanie

podczs sprzęgania silnika ze skrzynią biegów.

 

pozdrawiam,

md

Link to comment
Share on other sites

bardzo dziekuje za odpowiedz,

w wolnej chwili sprawdze jak te dane

maja sie do mojego legacy.

mysle, ze "podrecznikowo" to u mnie

nie jest... :(, wiec odrazu zglebie temat.

 

srednio co ile km sprzeglo wymaga regulowania ?

ja nastawialem sie na 2-3 tkm, czyli mniej wiecej

1,5 miesiaca, a nie co 100-150 km... !!!???

 

czy w moim przypadku moze to byc spowodowane

ekstremalnie szybkim "zjadaniem" nowej (oryginalnej)

tarczy ???

 

jeszcze w kwestii szarpania. zapewne najprosciej

i najtaniej jest przetoczyc kolo zamachowe.

tutaj wlasnie zastanawiam sie (tak na chlopski

rozum :lol: ) czy nie moznaby zastosowac jakiegos

chociaz 0,5mm dystansu pod kolo zamachowe

aby punkt "brania" sprzegla nie uciekl jeszcze nizej.

 

prosze o przemyslenie problemu, tym razem na spokojnie :twisted: ,

czekam na odp za kilka dni.

 

jeszcze raz dziekuje,

Abt

 

ps. ostatnio jak przejezdzalem w nocy kolo serwisu to

faktycznie plac byl pelny :), tylko sie cieszyc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...