Macieyo Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Witam wszytkich, Mam następujący problem z Legacy Outbackiem 96r. silnik 2,5 + gaz sekwencja EasyJet- od jakiegoś czasu przy pierwszym uruchomieniu sam po dłuższym postoju np po nocy silnik klekocze.po rozgrzaniu się silnika klekot ustepuje.myślałem że to kwestia niskiego poziomu oleju,sprawdziłem doalałem nieco by osiągnąć stan max ale klekot dalej się pojawia. czy potrzebna jest regulacja zaworów?jesli tak jaki warsztat z okolic Białegostoku by Forowicze polecali? Pozdrawiam Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Klekot to nie koniecznie zawory... może to być np kończąca się panewka albo typowy subarowski piston slap (luz na sworzniu tłoka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateoos Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 U mnie ten specyficzny klekot występuje nie tylko na zimno, ale często też słychać go na ciepłym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ania i tomek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 U mnie tez sa stuki na zimnym i cielym silniku-jak jeszcze bylem w PL biegusiem do ASO i odp to: -sa to jakies gumki przy zaworach ktore sie wyrabiaja(90% subaru to przechodzi) i sluchac taki klekocik oczywiscie usuniecie mozliwe-ok.80zl za gumke x 16 zaworow+robocizna jezeli to Cie bardziej wkurza niz ok 1600zl w kieszeni to do ASO i klekociku nie bedzie,jest jeszcze pare innych klekocikow w boxer subaru,wiec najlepiej podskocz do kogos odsluchanego w subru i po sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon666666 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 u mnie tez cos stuka. Na zimnym silniku wlychac bardziej i w trakcie rozgrzewania dzwiek zanika ale nie do konca. Najbardziej slychac przy wciskaniu gazu, a przy puszczaniu zanika. Mam sie martwic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dadiwow1 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 witam wszystkich u mnie jest to samo od jakich 40-50 tys km ale nie pogłębia się. na zimnym bardziej słychać jak sie rozgrzej jest lepiej tak ze chyba nie ma sie co tym za bardzo martwić tak sądzę. ale jutro jadę do serwisu na zmianę paska rozrządu i mają coś zrobić z tym klekotaniem twierdzą ze to zawory pukają a mam go zagazowanego od 100 tyś km, ale to mnie mniej martwi bo skrzynia tak myślę za to ona zaczyna mi jęczeć. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Klekot to nie koniecznie zawory... może to być np kończąca się panewka albo typowy subarowski piston slap (luz na sworzniu tłoka) Piston slap to nie luz na sworzniu tylko uderzanie tłoka o gładź cylindra. Spowodowane jest to nadmiernym luzem miedzy tłokiem a cylindrem i specyficzną konstrukcją tłoka który ma małą wysokośc w stosunku do średnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jorgen Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 jakby to był luz na sworzniu długo byś nie pojeździł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macieyo Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 U mnie objaw znika po powiedzmy 3-5 minutach jazdy a słychać ten nieszczęsny klekot tylko przy puszczaniu gazu-przy dodawaniu jest ok. Chętnie bym się z tym rozprawił ale jak myślę o szukaniu sensownego mechanika mam ochotę osiwieć. I gdzie tu znaleść w okolicy kogoś osłuchanego w subaru? Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Ja bym sie tym za bardzo nie przejmowal, najprawdopodobniej to zawory. W moim dawnym citroenie 1.6 8v picasso tez tak bylo (efekt jakby disla), od zawsze praktycznie i nic zlego nigdy sie nie stalo. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 To piston slap... zmien olej na inny, np. 10w40 LM z MoS2, przejdziej jak reka odjal a w dodatku zuzycie silnika zmaleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 zmien olej na inny, np. 10w40 LM z MoS2, przejdziej jak reka odjal a w dodatku zuzycie silnika zmaleje dokladnie - potwierdzam co prawda w subaru nie dopadl mnie "tfu, tfu" jeszcze piston slap ale na LM z MoS2 jedze od dawien dawna w roznych autach i zlego slowa na temat tego oleju nie moge powiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomBerry Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 U mnie też słychać ten klekot a raczej nazwałbym to "cykaniem" zawsze na zimnym silniku gdy przyspieszam, jak zdejmę noge z gazu "cykanie" ustaje. Na ciepłym silniku wszystko jest ok. Na mój gust to luzy zaworowe pytanie tylko czy brać się za to teraz czy poczekać aż będzie słychać na ciepłym silniku ? Mam fajny suchy silnik i boję się że jak zdejmę pokrywki to po złożeniu już będzie mi stamtąd non-stop wyciekał olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 LM z MoS2 To jest olej, czy tylko dodatek do oleju, i gdzie na terenie UK mozna go kupic?? moze ja bym go wlal to by mi sie silnik wyciszyl?? A znowu u mnie jak silnik jest cieply to slychac taki "chlupot" przy dodawaniu gazu, a na zimnym wogole jest glosno przez pierwsze 15 minut slychac stukanie w kabinie, ale na zewnatrz jest cicho :grin: . Ale silnik tak chodzi od dawien dawna, nie zabiera oleju ani nie kopci, wiec uwazam ze wszsytko jest ok. Dodam tylko ze zaczal chodzic glosniej jak przeszedlem z Castrola magnateca 10w40 na Valvoline Maxlife 10w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomBerry Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Ostatnio zmieniłem olej na syntetyka marki Norauto 0W-40 (70zł za 5 litrów), w żaden sposób nie wpłyneło to na klekotanie. BTW ten olej ma chyba najlepszy stosunek parametrów do ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 LM z MoS2 To jest olej, czy tylko dodatek do oleju, i gdzie na terenie UK mozna go kupic?? moze ja bym go wlal to by mi sie silnik wyciszyl?? A znowu u mnie jak silnik jest cieply to slychac taki "chlupot" przy dodawaniu gazu, a na zimnym wogole jest glosno przez pierwsze 15 minut slychac stukanie w kabinie, ale na zewnatrz jest cicho :grin: . Ale silnik tak chodzi od dawien dawna, nie zabiera oleju ani nie kopci, wiec uwazam ze wszsytko jest ok. Dodam tylko ze zaczal chodzic glosniej jak przeszedlem z Castrola magnateca 10w40 na Valvoline Maxlife 10w40 to jest olej tu masz stronke http://www.liquimoly.co.uk/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 to jest olej tu masz stronke http://www.liquimoly.co.uk/ no tu patrzylem ale oleju nie znalazlem, tylko dodatki Wyslalem maila do producenta, zobaczymy co napisza Jesli uzywam oleju Valvoline MaxLife10w 40 to tez moge dodac tego dodatku, acha a ktory dokladnie to jest produkt z ich stronki?? W sumie decyzja inna jednak zapadla: albo: Motul 15w50 300V competition, albo: Millers 10w60 No i zalalem Millersa csf 10w60 i sie zobaczy [ Dodano: Nie Lis 02, 2008 3:42 pm ] co prawda w subaru nie dopadl mnie "tfu, tfu" jeszcze piston slap ale na LM z MoS2 jedze od dawien dawna w roznych autach i zlego slowa na temat tego oleju nie moge powiedziec A ktorego dokladnie uzywasz?? 10w40?? i jaki przebieg masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hebz Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 ja tez mam outbacka 2,5 na gazie , ostatnio pojawily mi sie stuki w gornej czesci silnika , na tyle wyrazne ,ze zaczely mnie wnerwiac - cos jak klekotanie zaworow , na benzynie jest cichy i przyjemny - diagnoza jedna - instalacja gazowa - obsłuchalem i wszystko jasne - wtryskiwacze gazu sie tłuka , jak gupie po 15tys. km nagle sie zrobily glosne . Ale taki problem to nie problem - jezdze dalej bez stresu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 cos jak klekotanie zaworow , na benzynie jest cichy i przyjemny - diagnoza jedna - instalacja gazowa - obsłuchalem i wszystko jasne - wtryskiwacze gazu sie tłuka , jak gupie po 15tys. km nagle sie zrobily glosne . Robiłeś przegląd instalacji gazowej po takim przebiegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się