Jump to content

Stukanie zworów?


Macieyo
 Share

Recommended Posts

Witam wszytkich,

Mam następujący problem z Legacy Outbackiem 96r. silnik 2,5 + gaz sekwencja EasyJet-

od jakiegoś czasu przy pierwszym uruchomieniu sam po dłuższym postoju np po nocy silnik klekocze.po rozgrzaniu się silnika klekot ustepuje.myślałem że to kwestia niskiego poziomu oleju,sprawdziłem doalałem nieco by osiągnąć stan max ale klekot dalej się pojawia.

czy potrzebna jest regulacja zaworów?jesli tak jaki warsztat z okolic Białegostoku by Forowicze polecali?

Pozdrawiam

Maciek

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez sa stuki na zimnym i cielym silniku-jak jeszcze bylem w PL biegusiem do ASO i odp to:

-sa to jakies gumki przy zaworach ktore sie wyrabiaja(90% subaru to przechodzi) i sluchac taki klekocik oczywiscie usuniecie mozliwe-ok.80zl za gumke x 16 zaworow+robocizna jezeli to Cie bardziej wkurza niz ok 1600zl w kieszeni to do ASO i klekociku nie bedzie,jest jeszcze pare innych klekocikow w boxer subaru,wiec najlepiej podskocz do kogos odsluchanego w subru i po sprawie

Link to comment
Share on other sites

Guest dadiwow1

witam wszystkich

u mnie jest to samo od jakich 40-50 tys km ale nie pogłębia się. na zimnym bardziej słychać jak sie rozgrzej jest lepiej tak ze chyba nie ma sie co tym za bardzo martwić tak sądzę. ale jutro jadę do serwisu na zmianę paska rozrządu i mają coś zrobić z tym klekotaniem twierdzą ze to zawory pukają a mam go zagazowanego od 100 tyś km, ale to mnie mniej martwi bo skrzynia tak myślę za to ona zaczyna mi jęczeć.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Klekot to nie koniecznie zawory... może to być np kończąca się panewka albo typowy subarowski piston slap (luz na sworzniu tłoka)

 

Piston slap to nie luz na sworzniu tylko uderzanie tłoka o gładź cylindra. Spowodowane jest to nadmiernym luzem miedzy tłokiem a cylindrem i specyficzną konstrukcją tłoka który ma małą wysokośc w stosunku do średnicy

Link to comment
Share on other sites

U mnie objaw znika po powiedzmy 3-5 minutach jazdy a słychać ten nieszczęsny klekot tylko przy puszczaniu gazu-przy dodawaniu jest ok.

Chętnie bym się z tym rozprawił ale jak myślę o szukaniu sensownego mechanika mam ochotę osiwieć. I gdzie tu znaleść w okolicy kogoś osłuchanego w subaru?:)

 

Maciek

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja bym sie tym za bardzo nie przejmowal, najprawdopodobniej to zawory. W moim dawnym citroenie 1.6 8v picasso tez tak bylo (efekt jakby disla), od zawsze praktycznie i nic zlego nigdy sie nie stalo. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zmien olej na inny, np. 10w40 LM z MoS2, przejdziej jak reka odjal a w dodatku zuzycie silnika zmaleje

 

dokladnie - potwierdzam :idea:

 

co prawda w subaru nie dopadl mnie "tfu, tfu" :lol: jeszcze piston slap ale na LM z MoS2 jedze od dawien dawna w roznych autach i zlego slowa na temat tego oleju nie moge powiedziec

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

U mnie też słychać ten klekot a raczej nazwałbym to "cykaniem" zawsze na zimnym silniku gdy przyspieszam, jak zdejmę noge z gazu "cykanie" ustaje. Na ciepłym silniku wszystko jest ok.

 

Na mój gust to luzy zaworowe pytanie tylko czy brać się za to teraz czy poczekać aż będzie słychać na ciepłym silniku ?

 

Mam fajny suchy silnik i boję się że jak zdejmę pokrywki to po złożeniu już będzie mi stamtąd non-stop wyciekał olej.

Link to comment
Share on other sites

LM z MoS2

To jest olej, czy tylko dodatek do oleju, i gdzie na terenie UK mozna go kupic?? moze ja bym go wlal to by mi sie silnik wyciszyl??

A znowu u mnie jak silnik jest cieply to slychac taki "chlupot" przy dodawaniu gazu, a na zimnym wogole jest glosno przez pierwsze 15 minut slychac stukanie w kabinie, ale na zewnatrz jest cicho :grin: . Ale silnik tak chodzi od dawien dawna, nie zabiera oleju ani nie kopci, wiec uwazam ze wszsytko jest ok. Dodam tylko ze zaczal chodzic glosniej jak przeszedlem z Castrola magnateca 10w40 na Valvoline Maxlife 10w40

Link to comment
Share on other sites

LM z MoS2

To jest olej, czy tylko dodatek do oleju, i gdzie na terenie UK mozna go kupic?? moze ja bym go wlal to by mi sie silnik wyciszyl??

A znowu u mnie jak silnik jest cieply to slychac taki "chlupot" przy dodawaniu gazu, a na zimnym wogole jest glosno przez pierwsze 15 minut slychac stukanie w kabinie, ale na zewnatrz jest cicho :grin: . Ale silnik tak chodzi od dawien dawna, nie zabiera oleju ani nie kopci, wiec uwazam ze wszsytko jest ok. Dodam tylko ze zaczal chodzic glosniej jak przeszedlem z Castrola magnateca 10w40 na Valvoline Maxlife 10w40

 

to jest olej

 

tu masz stronke http://www.liquimoly.co.uk/

Link to comment
Share on other sites

to jest olej

 

tu masz stronke http://www.liquimoly.co.uk/

no tu patrzylem ale oleju nie znalazlem, tylko dodatki

Wyslalem maila do producenta, zobaczymy co napisza

Jesli uzywam oleju Valvoline MaxLife10w 40 to tez moge dodac tego dodatku, acha a ktory dokladnie to jest produkt z ich stronki??

 

W sumie decyzja inna jednak zapadla:

albo:

Motul 15w50 300V competition,

 

albo:

Millers 10w60

 

 

No i zalalem Millersa csf 10w60 i sie zobaczy

 

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 3:42 pm ]

co prawda w subaru nie dopadl mnie "tfu, tfu" :lol: jeszcze piston slap ale na LM z MoS2 jedze od dawien dawna w roznych autach i zlego slowa na temat tego oleju nie moge powiedziec

 

A ktorego dokladnie uzywasz?? 10w40??

i jaki przebieg masz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ja tez mam outbacka 2,5 na gazie , ostatnio pojawily mi sie stuki w gornej czesci silnika , na tyle wyrazne ,ze zaczely mnie wnerwiac - cos jak klekotanie zaworow , na benzynie jest cichy i przyjemny - diagnoza jedna - instalacja gazowa - obsłuchalem i wszystko jasne - wtryskiwacze gazu sie tłuka , jak gupie po 15tys. km nagle sie zrobily glosne .

Ale taki problem to nie problem - jezdze dalej bez stresu

Link to comment
Share on other sites

cos jak klekotanie zaworow , na benzynie jest cichy i przyjemny - diagnoza jedna - instalacja gazowa - obsłuchalem i wszystko jasne - wtryskiwacze gazu sie tłuka , jak gupie po 15tys. km nagle sie zrobily glosne .

Robiłeś przegląd instalacji gazowej po takim przebiegu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...