Jump to content

Zawieszenie w Foresterze 1999


Recommended Posts

Witam!

Jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Forestera 2.0 Turbo z 1999roku. Gdy kupiłem go 2 miesiące temu, wiedziałem, że ciągał przyczepkę i miał rozwalone amortyzatory (tył i przód)

a ponadto stał pochylony lekko na lewą stronę (w stronę kierowcy) o około 1 - 1,5 cm.

Wymieniłem amortyzatory na Kayaba (przód i tył) i sprężyny Suplex.

No i niestety coś jest nie tak jak powinno: samochód nadal przechyla się delikatnie na lewą stronę a tył siedzi za nisko ( tak mi się wydaje). Z przodu między koło a błotnik mogę włożyć całą dłoń ( i jeszcze jest luz), natomiast z tyłu mogę włożyć tylko 3 palce - a jak wsiądzie choćby 1 osoba to tylko 2 palce ( a co by było gdyby wsiadły do tyłu 3 osoby i gdybym zapakował coś do bagażnika? - to chyba tyłkiem po asfalcie). Oglądałem różne Forestery ( z tego samego modelu i rocznika) i zauważyłem, że wiele z nich ma tył tak nisko, ale trafiają się i takie, które prześwit pomiędzy oponą a błotnikiem mają taki sam z przodu i z tyłu. I tu czas na moje pytanie: Czy gdybym zamontował oryginalne amory na tył, to samochód będzie stał wyżej (z tyłu)? Czy żeby stał wyżej potrzebne są jakiejś inne sprężyny, czy same amorki mogą podnieść tak wysoko tył samochodu? Proszę odpiszcie, czy tak jak mam w tej chwili jest standardem i niepotrzebnie szukam dziury w całym. Chcę uniknąć sytuacji, w której znowu wydam pieniądze i nic to nie zmieni. Jaka wysokość (między oponą 16" a błotnikiem) jest standardem.

Pozdrawiam Jacol

Link to comment
Share on other sites

no to wlazłeś w niezły pasztet. Masz, a własciwie miałeś amory z samopoziomowaniem i inne tam nie podejda. Kayaby, mimo ze na oko identyczne sprawiają ze auto lezy tyłem, przeswit robi sie mały i generalnie auto traci polowe wlasciosci przewozowych. Masz do wyboru wybulic ok 2400 za sztuke w SIP, sprowadzic z Niemiec troche taniej albo szukac uzywek. Musisz miec oba oryginalne inaczej bedzie stał krzywo

Link to comment
Share on other sites

ok 2400 za sztuke w SIP

Teraz to chyba kosztuje tyle komplet.

jacol, samopoziomujące amortyzatory - tylko oryginały.

 

[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 1:50 am ]

Jaka wysokość (między oponą 16" a błotnikiem) jest standardem.

Ja z tyłu wkładam pięść między oponę a błotnik.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi. Z tego co się dowiedziałem w salonie Subaru, to jeden oryginalny amortyzator (tył) kosztuje 1310 zł. No to chyba nie mam wyboru i muszę wpakować jeszcze parę złotych żeby moja subarynka jeździła jak należy.

Link to comment
Share on other sites

te 2400/szt to cena z 2004 roku, mozliwe ze potanialo, na watku technicznym ktos pisze ze ma dojscie do oryginalow z Niemiec za 900/szt, jak ja kupowalem to tez tam dziwnym trafem bylo taniej niz w Polsce.

Link to comment
Share on other sites

Hogi, jesli chcesz porozmawiac o imporcie czesc z USA to prosze robic to na PW, a nie w dziale z pytaniami do Dzialu Technicznego SIP.

Link to comment
Share on other sites

Hogi, jesli chcesz porozmawiac o imporcie czesc z USA to prosze robic to na PW, a nie w dziale z pytaniami do Dzialu Technicznego SIP.

Nie zauważyłem. Z rozpędu tak jakoś... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...