jacol Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam! Jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Forestera 2.0 Turbo z 1999roku. Gdy kupiłem go 2 miesiące temu, wiedziałem, że ciągał przyczepkę i miał rozwalone amortyzatory (tył i przód) a ponadto stał pochylony lekko na lewą stronę (w stronę kierowcy) o około 1 - 1,5 cm. Wymieniłem amortyzatory na Kayaba (przód i tył) i sprężyny Suplex. No i niestety coś jest nie tak jak powinno: samochód nadal przechyla się delikatnie na lewą stronę a tył siedzi za nisko ( tak mi się wydaje). Z przodu między koło a błotnik mogę włożyć całą dłoń ( i jeszcze jest luz), natomiast z tyłu mogę włożyć tylko 3 palce - a jak wsiądzie choćby 1 osoba to tylko 2 palce ( a co by było gdyby wsiadły do tyłu 3 osoby i gdybym zapakował coś do bagażnika? - to chyba tyłkiem po asfalcie). Oglądałem różne Forestery ( z tego samego modelu i rocznika) i zauważyłem, że wiele z nich ma tył tak nisko, ale trafiają się i takie, które prześwit pomiędzy oponą a błotnikiem mają taki sam z przodu i z tyłu. I tu czas na moje pytanie: Czy gdybym zamontował oryginalne amory na tył, to samochód będzie stał wyżej (z tyłu)? Czy żeby stał wyżej potrzebne są jakiejś inne sprężyny, czy same amorki mogą podnieść tak wysoko tył samochodu? Proszę odpiszcie, czy tak jak mam w tej chwili jest standardem i niepotrzebnie szukam dziury w całym. Chcę uniknąć sytuacji, w której znowu wydam pieniądze i nic to nie zmieni. Jaka wysokość (między oponą 16" a błotnikiem) jest standardem. Pozdrawiam Jacol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 no to wlazłeś w niezły pasztet. Masz, a własciwie miałeś amory z samopoziomowaniem i inne tam nie podejda. Kayaby, mimo ze na oko identyczne sprawiają ze auto lezy tyłem, przeswit robi sie mały i generalnie auto traci polowe wlasciosci przewozowych. Masz do wyboru wybulic ok 2400 za sztuke w SIP, sprowadzic z Niemiec troche taniej albo szukac uzywek. Musisz miec oba oryginalne inaczej bedzie stał krzywo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 ok 2400 za sztuke w SIP Teraz to chyba kosztuje tyle komplet. jacol, samopoziomujące amortyzatory - tylko oryginały. [ Dodano: Sro Sie 13, 2008 1:50 am ] Jaka wysokość (między oponą 16" a błotnikiem) jest standardem. Ja z tyłu wkładam pięść między oponę a błotnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacol Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Dziękuję za odpowiedzi. Z tego co się dowiedziałem w salonie Subaru, to jeden oryginalny amortyzator (tył) kosztuje 1310 zł. No to chyba nie mam wyboru i muszę wpakować jeszcze parę złotych żeby moja subarynka jeździła jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 te 2400/szt to cena z 2004 roku, mozliwe ze potanialo, na watku technicznym ktos pisze ze ma dojscie do oryginalow z Niemiec za 900/szt, jak ja kupowalem to tez tam dziwnym trafem bylo taniej niz w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 krist, z USA jeszcze taniej wychodzi, kwestia transportu. Tam cena za komplet to coś ok. 700$ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 jeden oryginalny amortyzator (tył) kosztuje 1310 zł mozliwe ze potanialo ciekawe czy dalej potaniało zgodnie z zapowiedzią: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=109388&start=200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Hogi, jesli chcesz porozmawiac o imporcie czesc z USA to prosze robic to na PW, a nie w dziale z pytaniami do Dzialu Technicznego SIP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Hogi, jesli chcesz porozmawiac o imporcie czesc z USA to prosze robic to na PW, a nie w dziale z pytaniami do Dzialu Technicznego SIP. Nie zauważyłem. Z rozpędu tak jakoś... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi