Boryz Posted December 5, 2004 Posted December 5, 2004 Czy ktoś ma jakieś doświadczenia odnośnie instalacji gazowych w Subaru? Poza przesłankami ekonomicznymi - czy technicznie wszystko będzie domagać? Mówie tu o silnikach bez turbo. Poza tym słyszałem że przeglądy związane z instalacją gazową też generują dodakowe koszty (m.in. wymiana świec co 15 tyś!!!)
JurekM Posted December 5, 2004 Posted December 5, 2004 W krakowie jest jedna Impreza WRX zgazowana. Widziałem ją kilka razy ale to wszystko co wiem. Ze zwykłą tym bardziej nie powinno być problemu.
Kuba Posted December 5, 2004 Posted December 5, 2004 Skorzystaj z wyszukiwarki http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100330&postdays=0&postorder=asc&start=0 http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100272&postdays=0&postorder=asc&start=0 http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100227&postdays=0&postorder=asc&start=0 http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=655&postdays=0&postorder=asc&start=0 Jest tam duzo bluzgow, ale moze znajdziesz cos ciekawego.
Boryz Posted December 5, 2004 Author Posted December 5, 2004 Dzięki Kuba, ale powiem szczerze że we wszystkich temat poruszony na forum Subaru z LPG tak naprawdę niczego nie wyjaśnia - tylko jakieś przepychanki słowne między zwolennikami LPG ,a benzyną. Żadnych opini fachowców - testów, porównań.
ComeToDaddy Posted December 5, 2004 Posted December 5, 2004 rodzynki sie zdazaja. Zasadniczo, choc pewnie rozpocznie to nowa dyskusje, jak masz turbo, nie gazuj chyba ze lubujesz sie w remontach silnika, jak masz wolnossace, zaloz najlepsza gazownie jaka jest, dobrze wystroj, najlepiej na hamowni 4x4 i sie ciesz ze cie subaru malo kosztuje.
jako Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Mogę zapewnić, że instalacje gazowe w subaru się sprawdzają i bez większych problemów zasilić można zarówno silniki wolnossące jak i turbo. Problem z adaptacją może się pojawić w samochodach tuningowanych w których dokonywano zmian ciśnienia doładowania lub elektroniki sterującej (do takich aut trzeba podejść indywidualnie). We wszystkich innych typowych subaru mogę z czystym sumieniem polecić montaż instalacji. Serwis urządzeń polega na wymianie filtra fazy ciekłej (co około 15000 km) i fazy lotnej co około (30000km). Olbrzymią rolę odgrywa sposób montażu instalacji tj. miejsce w którym umieszcza się wtryskiwacze LPG. W samochodach z turbiną ważne jest aby doprowadzić gaz do reduktora przewodem o średnicy 8mm a nie 6 oraz zbiornik toroidalny umieścić wielozaworem w kierunku tyłu pojazdu co zabezpiecza nas od chwilowych przerw w dopływie paliwa spowodowanych małą ilością gazu w zbiorniku, który w momencie przyspieszania przelewa się do tyłu zbiornika. Równie duże znaczenie ma regulacja samochodu, a możliwości regulacyjne są olbrzymie, można praktycznie stworzyć własną mapę zasilania takiego auta (niestety niewiele warsztatów ma o tym pojęcie). Moim zdaniem wszystkie silniki wolnossące oraz turbo w wersjach 211 KM można zasilić LPG i bez problemów eksploatować porównywalnie do benzyny.
Boryz Posted December 6, 2004 Author Posted December 6, 2004 jako Jakieś sugestie odnośnie warsztatów?
andrea Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Cześć Boryz. Ja mam Subaru Legacu 2,2 kombi 1993 r. Od m-ca jeżdżę na gazie(w zbiorniku ) i jak do tej pory nie narzekam.To o czym pisze "jako" jest prawdą.U mnie też jak jest mało gazu w zbiorniku(zbiornik w kole zapasowym),a szczególnie na zakrętach,czasami się dławi.Co jak widać jest normą.Poza tym jest ok.Zalecam.Jakby nie było,jest dużo taniej.I na prawdę nie traci wiele ze swoich walorów.W końcu to Subaru!!!!!!!!!!!!Pozdra.
ComeToDaddy Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Jako, mozesz zapewniac, ale zaplacisz jak ktos cylinder wypali :?: Na forum byl juz poruszany temat Forestera S-Turbo ktory dzieki oszczedzaniu na paliwie mial regularnie popalone tloki. Pozostaje jeszcze Dyrekcja ktora sprawia wrazenie rozsadnej i wybacz, ma statystycznie raczej wieksze rozeznanie w tym co sie dzieje z subarkami na gazie, odradza stosowanie gazu w przypadku aut turbo. Zreszta robienie turbo na gazie bylo juz rowniez poruszane, owszem mozna, ale trzeba robic w kit kilometrow rocznie zeby sie zwrocily koszty instalacji, strojenia, wycieczek dostrajajacych i wymiany, a na koniec mamy auto ktore moze jezdzic wylacznie na gazie a itak trudno przewidziec ile silnik przezyje.
wielkopolanin Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 W tej chwili Toyota doklada gratisowo (mysle, ze nie obowiazkowo ) do Land Cruisera 4.0V6 instalacje gazowa. Auto pozostaje oczywiscie z pelna gwarancja. Troche mnie to zakoczylo, ale moze ten gaz faktycznie nie jest taki zly ... hmmm. Ostatnio bylem jako pilot na rajdzie terenowym takim LC i spalil nam 20-25l. Ale jezdzil przepieknie. 9,5 do setki takim czolgiem :shock: Choc dobrze, ze nie bylo zadnego Forka 2,5 w poblizu, bo by nas zmasakrowal. Z wrodzonej skromnosci zalaczam fotke.
Boryz Posted December 7, 2004 Author Posted December 7, 2004 Co do instalacji "fabrycznych" - to znaczy dopuszczanych przez importera SUBARU - to w Niemczech to normalka. Co do silników turbo to może obawy są uzasadnione, ale czy wolnosący boxer może mieć z tego tytułu jakieś problemy? Pytanie odnosni się zaróno do używanych jak i nowych aut. Jeżeli TOYOTA może to czemu SUBARU nie? Może Dyrekcja zdradzi rąbka tajemnicy - może takie plany istnieją?
mkali Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 witam na gazie przejechane 40 tys. do tej pory nic sie nie dzieje. wymieniony filtr na sile (okazalo sie ze jest idealnie czysty po 35 tys. - jakosc tankowanego gazu jest wazna), poza tym regulacja i to tyle jesli chodzi o obsluge. bierze olej i jezdzi tak samo powoli jak na benzynie (2.0 NA), a o polowe taniej. Jak na razie bez zastrzezen. Zobaczymy co dalej. A instalacja juz byla jak kupowalem, II generacja z Autronic 700. We Francji (gdzie malo Subaru sie sprzedaje) fabryczny wtrysk gazu kosztuje 2800 eur, ale do turbo go nie polecaja......
Scooby Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Ostatnio bylem jako pilot na rajdzie terenowym takim LC Mowisz o tym rajdzie, ktory niedawno organizowali Bonkowscy? Mialem byc tez ale w ostatniej chwili zrezygnowalem, a tak to bysmy sie spotkali i porywalizowali :wink: . Shame on me.
jako Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Tak jak samochody również instalacje gazowe charakteryzują różne parametry pracy. Fundamentalne znaczenie ma dobór odpowiedniego systemu oraz sposób jego zabudowy. Kiedy powyższe warunki są spełnione pozostaje dobre zestrojenie. (ważne jest również zaplecze firmy sprzedającej instalacje, chodzi o kontakt z producentem ponieważ niekiedy potrzebna jest modyfikacja programu sterownika LPG tak aby dostosować go do specyficznej pracy systemu zasilania benzyną). Widziałem przynajmniej kilkanaście samochodów turbo różnych marek z zamontowaną instalacją gazową nowych i takich z przebiegami około 200000 km, których właściciele są zadowoleni i eksploatują swoje auta bezawaryjnie, serwisując regularnie co 15000 km. Przytaczany przykład Subaru Forestera w którym wypaleniu uległ tłok (niestety nie mogę znaleźć tego wątku) świadczyć może o nieodpowiednim składzie mieszanki (uboga) w zakresie pracy sprężarki co mogło doprowadzić do wypalenia nie tylko tłoka ale również zaworów i gniazd, przegrzania sprężarki wreszcie zniszczenia katalizatora. Na marginesie, pamiętam imprezę turbo, która po dwóch dniach wróciła do warsztatu z wypaloną dziurą w tłoku lecz stało się to po dołożeniu klimatyzacji zaznaczam że samochód nie miał instalacji LPG. Niekiedy auto potrzebuje kilku wizyt w celach regulacyjnych szczególnie zaraz po montażu kiedy układają się reduktor i listwa wtryskiwaczy. Są również auta którym po prostu należy poświęcić więcej czasu aby "dopieścić" parametry i dotyczy to zarówno samochodów turbo jak i wolnossących. Niekiedy po montażu instalacji ujawniają się niedomagania silnika, które nie były zauważone przez użytkownika podczas jazdy na benzynie. Dotyczą one najczęściej układu zapłonowego i sondy Lambda. Zawsze znajdą się zagorzali przeciwnicy jak i zwolennicy instalacji. niektórzy swoje zdanie wyrobili na bazie własnych doświadczeń niektórzy na bazie opinii innych. Ja mogę powiedzieć tyle. Należy pamiętać, że instalacja gazowa jest adaptacją samochodu więc zawsze znajdzie się jakaś różnica pomiędzy pracą auta na gazie i na benzynie. Systemy sekwencyjnego wtrysku aktualnie dostępne sprawiają, że jest ona minimalna (oczywiście przy zachowaniu wszystkich warunków z początku postu) i jednocześnie udostępniają montażystom ogromne możliwości wpływu na pracę samochodu (co mnie osobiście cieszy najbardziej). Pozdrawiam wszystkich użytkowników Forum.
wielkopolanin Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Ostatnio bylem jako pilot na rajdzie terenowym takim LC Mowisz o tym rajdzie, ktory niedawno organizowali Bonkowscy? Mialem byc tez ale w ostatniej chwili zrezygnowalem, a tak to bysmy sie spotkali i porywalizowali :wink: . Shame on me. Dokladnie o tym. Wygrali chlopaki w Defenderze. My zajelismy 8 m-ce na 28 zalog. Zabawa byla genialna, szkoda, ze Cie nie bylo
colirzadzi Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Co do instalacji "fabrycznych" - to znaczy dopuszczanych przez importera SUBARU - to w Niemczech to normalka. Co do silników turbo to może obawy są uzasadnione, ale czy wolnosący boxer może mieć z tego tytułu jakieś problemy? Pytanie odnosni się zaróno do używanych jak i nowych aut. Jeżeli TOYOTA może to czemu SUBARU nie? Może Dyrekcja zdradzi rąbka tajemnicy - może takie plany istnieją? w subaru legacy w niemczech mozna sobie zazyczyc instalacje gazowa.jak jest z innymi modelami nie wiem. pozdrawiam
Bart Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Subaru do wolnossących silników, też wydaje mi się, że umożliwia montaż seryjny gazu. Ale o to, to już trzeba dział techniczny spytać. :roll:
-kowal- Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 No właśnie, "potrzebna jest modyfikacja programu sterownika LPG tak aby dostosować go do specyficznej pracy systemu zasilania benzyną". Dlaczego mój kochany Foresterek (S-Turbo Aut.) po przejechaniu 5500 km z zamontowanym nowym, sekwencyjnym "lavazzo" wyświetlił ni stąd, ni z owąd sondę lambda (po badaniu - "zbyt uboga"). Modyfikacja programu, jak wspomina "jako", została przeprowadzona i co ... i nic. Po przejechaniu następnych 5000 km to samo. Od blisko 2000 km wróciłem na benzynę i to jest to!!! Nie wiem tylko co z instalacją. Na razie została w samochodzie i ...raz się przydała skończyła się benzyna, gdy goniłem b-mkę. Pozdrawiam. kowal :wink: ["jako" potrzebna jest modyfikacja programu sterownika LPG]
wielkopolanin Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 W LC Toyota montuje sekwencyjny wtrysk gazu firmy Prins, cokolwiek to znaczy. Tylko, ze tam nie ma turbo. Moze V6 lepiej znosza gazowanie :?
ComeToDaddy Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 W LC Toyota montuje sekwencyjny wtrysk gazu firmy Prins, cokolwiek to znaczy. Tylko, ze tam nie ma turbo. Moze V6 lepiej znosza gazowanie Na chlopski rozum co duzy nie wysilony motor, to duzy nie wysilony motor.
Loki Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 "lavazzo"!!! co to jest, jesteś pewien nazwy? To taka kawa podawana najczęściej z wysokociśnieniowych automatów.
ComeToDaddy Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 To taka kawa podawana najczęściej z wysokociśnieniowych automatów. I to calkiem niezla, przy czym mozna ja parzyc jak sie zechce, no i nazywa sie "Lavazza" :wink:
Loki Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 Myślałem o przydrożnych barach, które chcąc uchodzić za "lepsze" podają lavazzę li tylko i wyłącznie z automatu.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.