Jump to content

Hamulce od WRX w OBKu


Aga
 Share

Recommended Posts

W związku z planami zmiany hamulców w moim OBKu (2,5 MY04) zrobiłam przymiarkę do hamulców D2 pod felgą 17" - jednak koszt całokształtu jest nieakceptowalny, pomijając m.in. kwestie homolagacji, o utracie której się pisze na forum - nie wiem ile jest w tych twierdzeniach prawdy. W związku z tym, iż chcę pozostać przy moich dotychczasowych felgach dokonano przymiarki zacisków od WRX, które pasują i nie ma potrzeby wymian felg jedyne co trzeba zrobić to 2mm. dystans ponieważ felga delikatnie ociera o zacisk . Nic nie wiadomo co prawda o poprawie skuteczności hamowania. Będzie lepiej ale o ile to trudno ocenić. Czy ktoś robił coś takiego? Jaki jest ewentualny sens takiego manewru (kwestia poprawy hamowania oczywiście) - proszę o poradę.

Link to comment
Share on other sites

Chodz konkretnie o amerykanskie Legacy GT (z turbo) od roku 2005 w gore. Podobno takie same hamulce sa w europejskim Spec B., ale na forum sa osoby, ktore twierdza ze te hamulce sie roznia, wiec trzeba sprawdzic. W amerykanskich sklepach (dealer Subaru) wysylkowych komplet do przodu kosztuje okolo ~$620 plus wysylka.

Link to comment
Share on other sites

Kuba ma pewnie na mysli Legacy GT MY5 ale tam tylko okladziny poprawili. Sprobuj z nowymi "Jurid" w nowych Legacach sa takie i podobno jest lepiej. Mam zamiar na takie wymienic ale mi w servisie powiedzieli ze moje wytrzymaja jeszcze 30 tys. (teraz maja 46 tys.) i ja nie mam problemow ale ja nie hamuje :twisted: To znaczy jak hamuje to raz ale mocno i tarcze sie nie przegrzewaja. Na torze tak sie nie da ale OBK nie jest na tor i pewnie nie taki jest Twoj zamiar.

Link to comment
Share on other sites

Kuba ma pewnie na mysli Legacy GT MY5 ale tam tylko okladziny poprawili.

Naprawde? Mi sie wydawalo ze tarcza jest wieksza o 2cm i grubsza od tej z OBK, ma 316x30mm zamiast 294x24mm.

 

HPIM1170.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na torze tak sie nie da ale OBK nie jest na tor i pewnie nie taki jest Twoj zamiar.

 

Dokładnie, pomimo fali krytyki hamulców OBKa da się nim jeździć na tyle dynamicznie, na ile OBKiem się da :wink: . Wolno się rozpędza i nie za szybko hamuje, ale to wygodny dupowozik :mrgreen: .

 

Sprobuj z nowymi "Jurid" w nowych Legacach sa takie i podobno jest lepiej.

 

ale czy one wejdą pod felgę 16"? I czym się różnią od moich seryjnych? Ja nie mam "typowych" problemów, tzn. tarcze są proste, a przy najbliższym przeglądzie, może wcześniej, będę zmieniać tarcze i klocki - lub zestaw z WRXa, tylko nie wiem czy tak naprawdę warto, bo skoro nie odczuję różnicy, to po co to robić :roll:

Link to comment
Share on other sites

W związku z planami zmiany hamulców w moim OBKu (2,5 MY04) zrobiłam przymiarkę do hamulców D2 pod felgą 17" - jednak koszt całokształtu jest nieakceptowalny, pomijając m.in. kwestie homolagacji, o utracie której się pisze na forum - nie wiem ile jest w tych twierdzeniach prawdy. W związku z tym, iż chcę pozostać przy moich dotychczasowych felgach dokonano przymiarki zacisków od WRX, które pasują i nie ma potrzeby wymian felg jedyne co trzeba zrobić to 2mm. dystans ponieważ felga delikatnie ociera o zacisk . Nic nie wiadomo co prawda o poprawie skuteczności hamowania. Będzie lepiej ale o ile to trudno ocenić. Czy ktoś robił coś takiego? Jaki jest ewentualny sens takiego manewru (kwestia poprawy hamowania oczywiście) - proszę o poradę.

 

 

Nie wiem osobiście czy jest sens na taki zabieg :roll: , wiadomą jest rzeczą że największy wpływ na skuteczność hamulców to średnica tarcz , a w Twoim przypadku zostanie ta sama, tylko zacisk inny, czy to da dużo :?: nie jestem za bardzo przekonany, jedynie co na plus to , że do zacisku WRX jest wiecej dobrych klocków :cool:

Link to comment
Share on other sites

carfit, czekałam na Twoją odpowiedź, dzięki. To są właśnie moje wątpliwości i nikt nie jest w stanie mi tego wyjaśnić, bo chyba nikt tego nie robił. Sprawdzono tylko czy pod moją felgę wejdzie zacisk od WRXa, ale nikt nie jest w stanie mi zagwarantować czy poczuję różnicę.

Namawiają mnie na D2, ale chyba prędzej kupię H6 :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

carfit, czekałam na Twoją odpowiedź, dzięki. To są właśnie moje wątpliwości i nikt nie jest w stanie mi tego wyjaśnić, bo chyba nikt tego nie robił. Sprawdzono tylko czy pod moją felgę wejdzie zacisk od WRXa, ale nikt nie jest w stanie mi zagwarantować czy poczuję różnicę.

Namawiają mnie na D2, ale chyba prędzej kupię H6 :mrgreen: .

 

Najwiekszą różnice w hamowaniu ( droga hamawania np. ze 100km/h do 0 ) dadzą Ci dobre opony :idea: a nie zmiana hamulców ( pomijam zmiane na większe tarcze, czy klocki które są bardziej odporne na wys. temp. )

Mogę sie założyć że mając np. założone osławione Geoleandery :wink: i hamulec np. D2 , droga hamowania będzie dłuższa ( 100km/h do 0) , niż w przypadku seryjnych hamulców i np. opon Bridgestone RE050A :cool: . Oczywiście że jeśli zrobimy test ten np. dziesieciokrotnie :?: , czy więcej, nie umiem powiedzieć precyzyjnie ile, seryjne hamulce nie wytrzymają, choć obawiam sie rónież że seryjny klocek w zestawie D2 , to paździesz i tez nie wytrzymuje za długo :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Najwiekszą różnice w hamowaniu ( droga hamawania np. ze 100km/h do 0 ) dadzą Ci dobre opony a nie zmiana hamulców

 

to prawda, ale to odrębny temat. Opony mam takie, z jakimi kupiłam w styczniu od poprzedniego właściciela (nokiany), a w związku z tym, że w lutym musiałam kupić cztery nowe zimówki, mam ich mały nadmiar (3 zbędne :wink: ). Być może uległam trendom hamulcowym dot. OBKa po jednej przygodzie z hamowaniem z dość dużej prędkości do zera, na szczęście z pozytywnym skutkiem :roll: . Później w samochodzie mojego męża o mało zębów nie zostawiłam na kierownicy :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Najwiekszą różnice w hamowaniu ( droga hamawania np. ze 100km/h do 0 ) dadzą Ci dobre opony a nie zmiana hamulców

 

to prawda, ale to odrębny temat. Opony mam takie, z jakimi kupiłam w styczniu od poprzedniego właściciela (nokiany), a w związku z tym, że w lutym musiałam kupić cztery nowe zimówki, mam ich mały nadmiar (3 zbędne :wink: ). Być może uległam trendom hamulcowym dot. OBKa po jednej przygodzie z hamowaniem z dość dużej prędkości do zera, na szczęście z pozytywnym skutkiem :roll: . Później w samochodzie mojego męża o mało zębów nie zostawiłam na kierownicy :wink: .

 

Apal z całym szacunkiem, ale uwierz mi Subaru ma dość specyficzny układ hamulcowy i wielu ludziom sie wydaje że inne samochody mają lepsze hamulce czyt. skuteczniejsze . Jest to bardzo względne odczucie , bo wsiadając z Subaru w inny samochód który ma baaardzo mocne wspomaganie hamulców , rzeczywiście lądujemy z głową na szybie, ale wierz mi droga hamowania bedzie prawie taka sama , jak nie gorsza, do tego dochodzi jeszcze w innych markach system BAS, który potęguje to wrażenie.

Zupełnie inna kwestią jest podatność Legacy/forester/outback na fading

Link to comment
Share on other sites

carfit, bardzo Ci dziękuję, potwierdzasz opinię mojego męża :wink: , który twierdzi, że się czepiam. Wg mojego sznownego małżonka to taka moja fanaberia i że za delikatnie naciskam pedał (środkowy :wink: ). Mogę się pokusić o przypuszczenie, że wszystko zostanie jak jest, tylko wymienię na nowe tarcze i klocki w odpowiednim czasie.

Link to comment
Share on other sites

taa.... lewą nogę to sobie od sprzęgła wyrobiłam :wink: :mrgreen: . Żarty żartami, ale jak już wspomniałam, chyba zostanę przy tym co mam.

Pewnie kiedyś spróbuję :wink: .

Link to comment
Share on other sites

apal, sprobuj kiedys na pustej drodze zahamowac lewa noga. Zdziwisz sie jak gwaltownie moze hamowac Subaru.

dęba staje, jeżeli ktoś nigdy wcześniej tego nie robił. Nie musi to być mocne nadepnięcie :)

Link to comment
Share on other sites

Kuba napisał/a:

apal, sprobuj kiedys na pustej drodze zahamowac lewa noga. Zdziwisz sie jak gwaltownie moze hamowac Subaru.

 

dęba staje, jeżeli ktoś nigdy wcześniej tego nie robił. Nie musi to być mocne nadepnięcie :)

W automacie hamuję tylko lewą nogą... Ot taki mój dziwny nawyk :wink:

 

Apropo zmiany hamulców, jeżeli zmienie w moim OBK to po to żeby były trwalsze.... Fading masakryczny.....

Link to comment
Share on other sites

skoro uzytkownicy turbo Lesnikow chwala takie rozwiazanie (tj. przeszczep kompletnego zestawu od WRX'a + wiekszy MBC), to mysle, ze sprawdziloby sie ono i w OBK'u

Link to comment
Share on other sites

skoro uzytkownicy turbo Lesnikow chwala takie rozwiazanie

 

Ktoś konkretny? Szukam odpowiedzi na moje pytanie i nic konkretnego nie znajduję. Jeżeli nie odczuję różnicy to po co wydawać kasę, mogę ją np. wydać wówczas na coś innego.

Link to comment
Share on other sites

skoro uzytkownicy turbo Lesnikow chwala takie rozwiazanie

 

Ktoś konkretny? Szukam odpowiedzi na moje pytanie i nic konkretnego nie znajduję. Jeżeli nie odczuję różnicy to po co wydawać kasę, mogę ją np. wydać wówczas na coś innego.

np. niejaki pete mac :razz:

 

"You will love the upgrade. I recently did the 4 pot/2 pot upgrade on my wife's SF5 (which had already been fitted with the larger XT calipers and rotors) and the difference compared to the XT set-up was VERY noticeable!"

 

:arrow: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ots-28476/

Link to comment
Share on other sites

apal, sprobuj kiedys na pustej drodze zahamowac lewa noga. Zdziwisz sie jak gwaltownie moze hamowac Subaru.

dęba staje, jeżeli ktoś nigdy wcześniej tego nie robił. Nie musi to być mocne nadepnięcie :)

 

ano właśnie, w poprzednim aucie próbowałem nauczyć się hamować lewą nogą ale nijak to wychodziło, żadnego wyczucia i auto faktycznie stawało dęba. Nie wiem jak ci rajdowcy to robią :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...