Jump to content

turbo timer


b.

Recommended Posts

Posted

jakie sa koszty zalozenia takiego czegos do GT?

mowa oczywiscie o warszawie :-)

 

bartek

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply
Posted

Jakiej firmy masz TT? Niektore przychodza z kabelkami pod samochod, albo mozna je dokupic, wtedy instalacja jest Plug & Play.

Posted
Jakiej firmy masz TT? Niektore przychodza z kabelkami pod samochod, albo mozna je dokupic, wtedy instalacja jest Plug & Play.

 

oj, zostalem zle zrozumiany. nie mam jeszcze. chce wiedziec jakie sa calkowite koszty + instalacja.

 

bartek.

Posted

Dołącze się z pytaniem.

 

Czy są jakieś znaczące różnią między turbo timerami, myślę o parametrach? :)

Posted

W tych najprostszych recznie wybierasz czas pracy silnika z posrod kilku zaprogramowanych ustawien, lub sam ustawiasz czas.

Te bardziej zaawansowane, pobieraja rozne informacje z ECU i na ich podstawie moga same wyliczyc czas potrzebny do ostudzenia turbo. Najczesciej wyposarzone sa dodatkowo w cyfrowy wskaznik doladowania, predkosciomierz, AFR, rozne stopery itp.

Wedlug mnie, jesli ktos naprawde chce miec turbo timer, to wystarczy ze wybierze najprostszy model. W WRX instalacja chlodzaca jest tak skonstruowana, ze bedzie chlodzila turbo nawet po zgaszeniu silnika, do momentu az turbina osiagnie jakies 100 stopni.

Posted
W WRX instalacja chlodzaca jest tak skonstruowana, ze bedzie chlodzila turbo nawet po zgaszeniu silnika, do momentu az turbina osiagnie jakies 100 stopni.

 

 

Kuba, a jak ta instalacja niby ma to zrobić?

Posted

Podnosisz maske w samochodzie i po lewej stronie, zaraz nad turbina masz metalowy zbiornik wyrownawczy z nakretka, w ktorym jest plyn chlodzacy. Wychodzi z niego wezyk, ktory idzie do turbo. Przy wylaczonym silniku, jesli turbina jest mocno nagrzana, woda znajdujaca sie w jej ukladzie odparuje, robiac miejsce dla chlodniejszej wody splywajacej z tego zbiornika. Dzieje sie tak do momentu wystudzenia turbiny, kiedy woda juz nie odparowuje.

Posted

W którym dokładnie modelu Imprezy tak jest bo takie do 2004 widziane przez mnie nie miały?

Posted
czary mary ...

i juz masz odpowiedz zanim zadales pytanie

 

dlatego zmieniłem posta.

 

A może masz jekieś strony gdzie to dokładnie wytłumaczyli?

Posted

To jest caly czas ten sam obieg, ktory chlodzi silnik. Takie rozwiazanie jest napewno we wszystkich WRX nowej generacji, wczesniejszych modeli nie widzialem wiec sie nie wypowadam. Seryjne turbiny zarowno w STI i WRX maja obieg oleju do smarowania i wody do chlodzenia. Gdy ktos wymieni turbo na takie z wylacznie obiegiem oleju to wtedy juz sam musi zadbac o jego wlasciwe wystudzenia.

Posted
To jest caly czas ten sam obieg, ktory chlodzi silnik. Takie rozwiazanie jest napewno we wszystkich WRX nowej generacji,

 

Zamknięty obieg i paruje?

A mógłbyś zrobić foto takiej turbinie z wrx nowej generacji i wrzucić na forum?

 

A ja zamiast zmienić turbo kupiłem TT :wink:

 

Sub-fanie?

W turbinie pada łożyskowanie chłodzone olejem bo jak się gasi na

gorącym turbo to w elementach łożyskujących zostaje olej, a że przy

jego statycznym przebywaniu tam gdzie temperatura ogromna to się

smaży i osadza na elementach łożyskujących i potem te wybijają luzik w

związku ze rozważeniem i zmianą parametrów geometrycznych i zaczyna

się puszczanie wściekłych dymów i spalanko oleju, a nawet stalowy

deszcz.

Dobrze myślę Dzanek? A co wygrałem ? :)

Posted
Dobrze myślę Dzanek? A co wygrałem ? :)

 

 

Bałdzo dobrze, pytanie było nie do Ciebie, ale ponieważ odpowiedź jest prawidłowa to wygrywasz nagrodę główną - KOMPLET DZIUREK DO DURSZLAKA. :lol::twisted:

Posted

Myślałem, że kto pierszy ten lepszy.

Dziękuje Dżanku, nagrodę moję przekazuje do Twojej galerii ZWM :)

Posted

Odnosnie tego obiegu wodnego byla jakis czas temu na f.sr.pl podobna dyskusja :) .

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?p=177047&highlight=#177047

 

 

Na Scoobymods przy okazji tematu dotyczącego zakładania TT do SI było troche o tym:

 

Źródło: Scoobymods

 

The use of turbo timers to shut the engine off some preset time after the ignition key is removed was needed in the old days. Early turbocharger bearing housings were only cooled by the lubrication oil of a running engine passing by the turbine bearing. If the engine was shut of when the turbine was still very hot excessive heat wick into the turbo bearing and seal area, cooking the oil to black carbon, causing bearing/shaft failure and heavy oil consumption. The newer (for over 15 years now) style turbo housings are water cooled as well as oil cooled. The original EJ20 Subaru turbo motor took advantage of water cooled bearings from the start and have never had this problem due to a unique design feature we will now explain. It is the reason you do not need to purchase a turbo timer.

 

The Subaru WRX engines have their water catch tank high on the engine above the turbocharger. It is that little can where you check the water level. When the engine is shut off the water continues to circulate via a physical property of water called a thermal siphon. Simply put, hot water rises up to the catch tank, being drawn from the relatively cool cylinder head water jacket up through the turbo housing. This nifty little idea works every time you turn off your engine.

 

One still needs to take a cool down lap at the track and perhaps should not stop at the top of a mountain pass to enjoy the view if you have been on the boost all the way up, but for the other 99% of the time there is no need to let the engine idle for a minute before shutting off ignition. Even when the engine is off, the cooling water will circulate past the turbine bearing housing.

 

Oraz:

turbo.jpg

Posted
The original EJ20 Subaru turbo motor took advantage of water cooled bearings from the start and have never had this problem due to a unique design feature we will now explain. It is the reason you do not need to purchase a turbo timer.

 

 

To jest jakaś ciężka bzdura, przecież w Imprezie GT z EJ20 jest nawet na drzwiach naklejka o konieczności studzenia.

Posted
The original EJ20 Subaru turbo motor took advantage of water cooled bearings from the start and have never had this problem due to a unique design feature we will now explain. It is the reason you do not need to purchase a turbo timer.

 

 

To jest jakaś ciężka bzdura, przecież w Imprezie GT z EJ20 jest nawet na drzwiach naklejka o konieczności studzenia.

 

Niby tak, ale w WRX z EJ20 nawet w instrukcji nic nie ma na temat studzenia :roll:

Posted

Z moich obserwacji EGT w STi wynika, że faktycznie przy normalnej jeździe po mieście nie ma potrzeby studzić turbiny. Niezależnie od tego czy się spieszysz i jedziesz z doładowanie na każdym biegu, czy stoisz w korku w momencie zatrzymania temperature szybko dociera do 500-550 stopni przed turbiną i bardzo szybko spada.

 

Inaczej wygląda sytuacja w trakcie jazdy na trasie - wtedy temperatura przekracza 800 stopni i ja bym nie zaryzykował natychmiastowego wyłączenia silnika po zatrzymaniu. Natomiast wystarczy chwilkę poczekać i temperature też w miarę sprawnie spada do tych 500 stopni.

 

Wniosek z tego taki, że z pewnością układ chłodzenia turbiny jest sprawniejszy w WRX/STi niż w GT, ale w pewnych sytuacjach zdrowy rozsądek nakazuje poczekać, nawet jeśli gdzieś ktoś w internecie napisał, że można... :mrgreen:

 

pozdr!

Posted
Ma ktoś może z was dobrego elektryka w krakowie, który zakładał TT. Musi umieć obejść anty - napad :roll:

 

Ja poszukuję w ogóle dobrego elektryka nie tylko do TT. Jakby ktoś znał NAPRAWDĘ godnego zaufania typa to dzieki za namiary jakieś.

Posted
Ma ktoś może z was dobrego elektryka w krakowie, który zakładał TT. Musi umieć obejść anty - napad :roll:

jasne i pewnie musi umieć pracować w stresie np. na skrzyrzowaniu podczas czerwonego... :wink:

pozdrawiam

Posted
The original EJ20 Subaru turbo motor took advantage of water cooled bearings from the start and have never had this problem due to a unique design feature we will now explain. It is the reason you do not need to purchase a turbo timer.

 

 

To jest jakaś ciężka bzdura, przecież w Imprezie GT z EJ20 jest nawet na drzwiach naklejka o konieczności studzenia.

 

Niby tak, ale w WRX z EJ20 nawet w instrukcji nic nie ma na temat studzenia :roll:

 

 

Ale oni tam piszą że "the original " - takie sformułowanie się często tłumaczy jako "pierwszy" - ja to rozumiem tak że wg. aautora tekstu już pierwzy silnik EJ20 miał taką ceche, a to jest jawna nieprawda - impreza GT ma takie naklejki i podejrzewam że Legacy Turbo też ma.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...