Jump to content

Opłaty na samochody z UE na dzień dzisiejszy - 08/2008


Woszkowaty
 Share

Recommended Posts

Pytanie do osób w temacie - jakie aktualnie obowiązują opłaty (podatki, cła, akcyzy,etc) w przypadku zakupu samochodu np. w Niemczech za kowtę 20 tys.Euro. Czy coś ostatnimi czasy się zmieniało? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

Rysio, dzięki, czytałem - ale wydaje mi się ,że są to stare dane - prawdopodobnie coś w ciągu ostatnich dni się zmieniło.

I jeszcze jedno - czy wiek samochodu ma wpływ na opłaty - podejrzewam ,że młodsze są mniej obciążone wszelakimi opłatami?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli z UE, to zaczynasz od akcyzy (około 3% lub około 13% jeśli silnik ponad 2.0) i tłumaczenia umowy i dotychczasowego dowodu rej. u tłumacza przysięgłego. "Pińcet" złotych na Fundusz Ochrony Środowiska (konto poda Urząd Komunikacji), chyba 160 zł w Skarbowym i prawie 250 w Komunikacji. Masz nowy dowód i tablice - szukaj ubezpieczyciela.

 

Wiek nie ma teraz wpływu na opłaty, no chyba, że to już zabytek podlegający jakiejś ewidencji i ochronie. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Coś słyszałem, że parę dni temu zmienił się sposób liczenia akcyzy. Nie od wartości na umowie (słynne 50 euro) tylko od wartości wg Eurotax.

 

Niestety nie wiem na ile to prawdziwa informacja. Nie poparta jest żadnym wiarygodnym źródłem (słyszałem to od typa który ściąga z zachodu autka).

Link to comment
Share on other sites

Woszkowaty, sprawdź TUTAJ W miarę fajnie opisane.. Ja jestem świeżo bo takiej zabawie z samochodem sprowadzonym z Holandii, jakby co to pytaj. Co do kosztów, to BartekT z grubsza opisał..

 

Jeśli chodzi o zmiany w przepisach dotyczących akcyzy, to jedyną nowością jest nieco zmodyfikowana deklaracja oraz fakt, że cenę auta z umowy porównują na miejscu w UC z wartością według Eurotaxu. Kwotą bazową dla wyliczenia akcyzy jest w dalszym ciągu wartość z umowy kupna.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli z UE, to zaczynasz od akcyzy (około 3% lub około 13% jeśli silnik ponad 2.0) i tłumaczenia umowy i dotychczasowego dowodu rej. u tłumacza przysięgłego. "Pińcet" złotych na Fundusz Ochrony Środowiska (konto poda Urząd Komunikacji), chyba 160 zł w Skarbowym i prawie 250 w Komunikacji. Masz nowy dowód i tablice - szukaj ubezpieczyciela.

 

Wiek nie ma teraz wpływu na opłaty, no chyba, że to już zabytek podlegający jakiejś ewidencji i ochronie. :wink:

 

No to tak jak w tym artykule jest :) tam jest chyba 3,1% i 13,6%

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o zmiany w przepisach dotyczących akcyzy, to jedyną nowością jest nieco zmodyfikowana deklaracja oraz fakt, że cenę auta z umowy porównują na miejscu w UC z wartością według Eurotaxu. Kwotą bazową dla wyliczenia akcyzy jest w dalszym ciągu wartość z umowy kupna.

Jaśniej można :?: :mrgreen: Jeśli porównują to chyba w jakimś celu? Mogą zmieniać podstawę obliczenia akcyzy?

Link to comment
Share on other sites

jak to w "Janosiku" Pyzdra powiedział, w zyciu są cy prawdy:

 

1. syćko prowda

2. tys prowda

3. gówno prawda,

 

a to co wypisujecie, czy ta stronka z "pomocą" to dla mnie gówno prawda :wink:

 

Jeśli z UE, to zaczynasz od akcyzy (około 3% lub około 13% jeśli silnik ponad 2.0) i

 

 

ło matko święta, a skąd ty ześ to wyczytał :?: :roll: :evil:

 

juz tyle razy było to pisane, ze sie flaki wywracaja :!:

 

jedyne zmiany, to to, ze jesli masz auto bezwypadkowe z ważnym przeglądem, to jest on akceptowany u nas, to jedno.

A drugie, czyli kwestia akcyzy, to rzeczywiście jest ona liczona/ porównywana z eurotaxem i urząd celny dopuszcza różnicę w cenie do 30%, jeśli auto jest powypadkowe i przedstawisz dokumentację w postaci zdjęć, to nawet do 50%.

Jeśli róznica jest zbyt duża, to albo przyjmujesz ich wyliczenia co do akcyzy, albo bierzesz rzeczoznawcę.

jeśli auto jest mocno rozbite, a cena odbiega od erotaxu o ponad 50% to i tak bierzesz rzeczoznawcę, BTW- 400 do 600 PLN.

Link to comment
Share on other sites

ło matko święta, a skąd ty ześ to wyczytał :?: :roll: :evil:

 

juz tyle razy było to pisane, ze sie flaki wywracaja :!:

Oświeć mnie proszę, co jest tak niestrawnego w moim opisie. :wink:

Czy użycie słowa "około" zamiast podanie z pamięci błędnej wartości? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Oświeć mnie proszę, co jest tak niestrawnego w moim opisie. :wink:

No też się zastanawiam.. Jest tak jak napisałeś, a upieranie się przy 0,1% akcyzy nie ma znaczenia, bo kwotę i tak się zaokrągla, a do tego dochadzą różne kursy walut. Polecam stronkę, którą wcześniej zaproponowałem. Dane są aktualne i w pełni wystarczające dla laika, który nigdy wcześniej nie miał nic wspólnego z podobnymi procedurami.. Ja przechodziłem przez nie kilkanaście dni temu i potwierdzam wszystko, co tam napisali. I to, co w uproszczeniu napisał BartekT.

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś, kto przechodzi tą procedurę częściej niż raz na kilka lat, zna jakieś skróty przez tą cudowną biurokrację, ale ja nie. Ale zdziwiła mnie informacja o uznawaniu badania technicznego z kraju sprowadzenia, bo mnie na stacji diagnostycznej skasowali chyba 169 zł :evil: i bawili się rolkami przez pół godziny, co już opisywałem w innym wątku. :lol:

Link to comment
Share on other sites

co jest tak niestrawnego w moim opisie

 

nic, ale polecam wyszukiwarkę, pisanie wciąż na ten sam temat po pewnym czasie robi się męczące :razz:

 

a upieranie się przy 0,1% akcyzy nie ma znaczenia, bo kwotę i tak się zaokrągla, a do tego dochadzą różne kursy walut

 

lepiej się uprzeć, bo stawki są do 2000 ccm 3,1% i powyzej 2000ccm 13,6%.

A przy wiekszych kwotaj jednak zrobi sie róznica, a kursy walut nie są "różne" i akurat w przypadku Urzędu Celnego stosuje się średni kurs miesięczny, więc jak ktoś sie wybiera po auto, zna jego cenę i nie odbiega ona znacząco od tej z eurotaxu, to moze sobie jeszcze przed zakupem wyliczyć ile wyniesie akcyza.

 

Ale zdziwiła mnie informacja o uznawaniu badania technicznego z kraju sprowadzenia,

 

no widzisz człowiek sie uczy całe życie.

A wiesz, ze opłata "recyklingowa" wynosi 500 PLN, albo 250 PLN :?: :wink:

Jak nie wiesz, to juz wiesz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

lepiej się uprzeć, bo stawki są do 2000 ccm 3,1% i powyzej 2000ccm 13,6%.

I to już w drugim poście napisał BartekT

 

kursy walut nie są "różne" i akurat w przypadku Urzędu Celnego stosuje się średni kurs miesięczny

A to jest właśnie to, co przed chwilą nazwałeś gówno prawdą :cool:

Link to comment
Share on other sites

guma napisał/a:

kursy walut nie są "różne" i akurat w przypadku Urzędu Celnego stosuje się średni kurs miesięczny

 

A to jest właśnie to, co przed chwilą nazwałeś gówno prawdą

 

 

te, filozof, a możesz mi powiedzieć w którym momencie mojej wypowiedzi średni celny kurs walut nazwałem gówno prawdą :?: :evil:

Link to comment
Share on other sites

te, filozof, a możesz mi powiedzieć w którym momencie mojej wypowiedzi średni celny kurs walut nazwałem gówno prawdą :?: :evil:

 

Ty? W żadnym momencie... :wink: Za to ja całkiem niedawno...

 

Mam wrażenie, że koniecznie chcesz zaistnieć. Staram się zrozumieć Twoje potrzeby psychospołeczne, ale niepotrzebnie robisz ferment... I to nie tylko w sensie merytorycznym. A ludzie chcą się tu czegoś dowiedzieć. EOT :cool:

 

BTW, nie ma czegoś takiego jak celny kurs walut. Słyszałeś kiedyś o NBP? :wink:

Link to comment
Share on other sites

BTW, nie ma czegoś takiego jak celny kurs walut. Słyszałeś kiedyś o NBP?

 

nie ucz ojca dzieci robić :wink: , tak mówi jedno przyslowie...

 

:arrow: http://www.money.pl/pieniadze/nbp/celne/

Mam wrażenie, że koniecznie chcesz zaistnieć

 

oczywiście, że chcę :mrgreen:

Staram się zrozumieć Twoje potrzeby psychospołeczne

 

cieszy mnie to niezmiernie, jesteś jednym z wielu...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...