Skocz do zawartości

Brak kontaktu ze strony dyrekcji SIP


mkr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Może tutaj dyrekcja SIP mi odpowie. Liczę, że bycie obserwowanym przez właścicieli samochodów Subaru bardziej dyrekcję zmotywuje do jakiejś odpowiedzi.

 

Otóż w środę, 28 maja 2008r. znalazłem na stronie Subaru propozycję współpracy w zakresie sprzedaży i serwisowania aut tej marki. Link poniżej. Swoją drogą, widzę, że data publikacji jest z lipca tego roku, jednak w maju brak było jeszcze danych dot. sprzedaży za rok 2007 (i bodajże nawet 2006), a datą publikacji był grudzień 2007.

http://www.subaru.pl/docs/partnerzy.pdf

 

Szukaliście i nadal szukacie nowych partnerów m.in. w Opolu.

We wspomnianą środę zadzwoniłem do SIP. Po kilku przełączaniach trafiłem na kogoś, kto stwierdził, że w zasadzie nie odpowie na moje pytania, bo się nie orientuje, ale żebym wysłał maila na adres centrala@subaru.pl.

Wysłałem takiego maila dnia następnego, tj. Cz 2008-05-29 11:40. Zawarłem w nim zwięzły opis mojego dotychczasowego doświadczenia (mojego oraz mojego ojca), umotywowałem dlaczego chciałem otworzyć salon i serwis, przedstawiłem lokalizację znalezionego już miejsca przy jednej z głównych dróg dojazdowych do centrum Opola. Miejsce było idealne i do kupienia "od ręki". 4 stanowiska serwisowe, parking, miejsce na salon i biuro. W mailu zawarłem też 10 pytań, które były dla mnie znaczące przy podjęciu decyzji i dokończeniu całego biznesplanu.

 

Liczyłem, że w ciągu max trzech dni ktoś do mnie oddzwoni lub chociaż odpisze maila, żeby żaden szczegół nie uciekł. Dzisiaj jest 01.08.2008 i do tej pory ze strony SIP ani be ani me ani pocałuj mnie w d.... zastanawiam się dlaczego.

 

Dziwi mnie takie zachowanie SIP, zwłaszcza porównując z zachowaniem Lexus Polska, gdy kiedyś w trakcie luźnej rozmowy wyszło, że miesiąc wcześniej pracownik jednego z ASO do mnie nie oddzwonił w sprawie ceny jednej części, po jednym dniu dzwoniono do mnie z wielkimi przeprosinami z centrali oferując jakieś zadośćuczynienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkr, zeby uprzedzic Twoj ewentualny niepokoj na brak odpowiedzi w chwili obecnej, spiesze poinformowac, ze obecnie Dyrekcja znajduje sie w innej strefie czasowej, w miejscu gdzie "pisze sie krzaczkami", a Subaru na ulicach jeszcze wiecej niz w W-wie :wink: Tak wiec chwila cierpliwosci bedzie wskazana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Import Polska sp. z o.o.

 

Al. 29 Listopada 184

31-236 Kraków

 

tel. 012 665 37 71, 012 665 44 44

fax: 012 665 37 72, 012 665 42 26

 

Ta Dyrekcja ? ;)

 

Czekam dwa miesiące, to mogę i jeszcze trochę poczekać, zresztą teraz to ja tylko chciałem zwrócić uwagę na ten brak kontaktu i dowiedzieć się, czemu tak się stało, bo i tak ja już do tematu nie wrócę - czas i kasa poszły w inne inwestycje, a znalezione przeze mnie miejsce zostało sprzedane i jakiś duży serwis sam. jest tam teraz (albo kończy się budować) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Dzień dobry,

 

przykro mi, że troche to trwało.

po pierwsze nieobecność w Polsce, po drugie konieczność sprawdzenia, jak to wyglądało.

Otóż maila istotnie otrzymaliśmy i został on tego samego dnia przekazany do odpowiedzialnych działów.

Faktem też jest, że nie otrzymał Pan pisemnej odpowiedzi / potwierdzenia otrzymania korespondencji przez SIP. Za to niniejszym przepraszam.

Odpowiednie instrukcje wewnętrzne ( istniejące ) będą w przyszłości bardziej ściśle przestrzegane.

 

Nie jest to zapewne usprawiedliwieniem, natomiast faktem jest, że nastąpiło pewne nieporozumienie. Otóż w tym samym czasie dzwonił nas potencjalny kandydat z Opola i przeprowadził dłuższą rozmowę z kierownikiem Działu Sprzedaży w trakcie której wyjaśnione zostało jaka dokumentacja jest potrzebna na wstępnym etapie rozmów. Kierownik DS był przekonany, że chodzi o tę samą sprawę - stąd brak dalszej akcji w oczekiwaniu na przesłanie dokumentów.

 

Pragnę zaznaczyć, że cały proces przed podpisaniem umowy trwa zazwyczaj kilka miesięcy i zawiera w sobie zarówno wzajemne wizyty, jak i sprawdzenie stanu finansowego firmy kandydującej oraz jej doświadczenia w handlu i (lub ) serwisie, ze szczególnym uwzględnieniem działalności w ramach sieci autoryzowanej.

 

Pomiędzy podpisaniem mowy i faktycznym rozpoczęciem działalności również zazwyczaj upływa ok. 2 miesięcy (szkolenia techniczne, oznakowanie itp).

 

Raz jeszcze pozostaje mi Pana przeprosić za nieporozumienie, które stało się bezpośrednią przyczyną niezachowania właściwych norm ze strony Subaru Import Polska

 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Dziękuję za odpowiedź. Tak jak pisałem, z mojej strony nie ma już możliwości powrotu do tematu i to nie z powodu obrażenia się, także proszę się nie martwić. Zapewne jako firma japońska, stosujecie przynajmniej elementy Kaizen, więc niech to będzie zarówno po Państwa jak i mojej stronie kolejny mały krok do doskonałości :)

 

Z ciekawości się zapytam - jak rozmowy dot. salonu i serwisu w Opolu, coś będzie ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dzień dobry,

 

rozmowy się toczą. Czy coś z tego będzie, trudno w tej chwili jednoznacznie powiedzieć.

 

Sadząc po aktualnym stanie rzeczy w tym roku sieć delaerska wzbogaci się o placówki w Jeleniej Górze, Radomiu i Katowicach. Być może także w Bydgoszczy lub Toruniu.

W sieci serwisowej przybędzie Dzierżoniów.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dealerstwo i serwis.

Ciekawa koncepcja, bo przecież kilka kilometrów dalej jest mikołów i bardzo fajny dealer Gruchel :) Polecam !!! Serwis już troche mniej fajny ale ogólnie nie narzekam. Domyślam się, że Katowice są bardziej reprezentacyjne, a grono odbiorców jest większe i punkt Subaru mając lepszą lokalizację będzie miał lepszy obrót. Czyli coś w rodzaju wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jestem ciekaw efektu końcowego, szczególnie, że pierwszy przegląd w Imprezie się szykuje :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomasz_555 ja sie ciesze bo mikolowy oba sa OK ale wieksza konkurencja nigdy nie zaszkodzi :wink: (brak konkurencji = olewanie klienta vide aso kraków :???: ) no i zawsze lepiej miec wybor, np. jak w jednym serwisie terminow nie ma, moze w drugim sie znajda. Poza tym jednak u nas mieszka te 4 miliony ludzi scisniete na slasku, to i stary i nowy salon / serwis sie wyzywi :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo przecież kilka kilometrów dalej jest mikołów i bardzo fajny dealer Gruchel

 

W W-wie są trzy salony i z pińc serwisów. I jakoś żaden nie narzeka na brak roboty 8).

 

Mało tego - te nie-ASO też nie narzekają :twisted:.

 

Zmierzam do tego, że jeśli właściciel postanowił zainwestować, a SIP postanowił udzielić tam kolejnej licencji na salon+serwis, to pewnie wzięli liczydła i coś tam policzyli 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dzień dobry,

 

jesteśmy po rozmowach itp. Czekamy na zwrócenie podpisanych umów - czyli ruch jest po stronie Dzierżoniowa :wink:

 

Pozdrowienia

 

Oj, sporo osób czeka na ten ruch...

 

Czy to oznacza, że przy sprzedaży będę mógł dopisać: serwisowany w ASO? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...