Skocz do zawartości

Wymiana jednej opony


marcinch

Rekomendowane odpowiedzi

Musisz wymienić przynajmniej dwie przednie opony na nowe. Jeśli jest tak jak mówisz i opony są w miarę nowe, to obejdzie się bez wymiany czterech. W przypadku większego zużycia musiałbyś wszystkie cztery kapcie nowe zakładać.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wil3, Dzieki za podopowiedz. Jak jest to uzasadnione mechanicznie?
Jest to uzasadnione zasadą działania mechanizmu różnicowego i wiskozy - wszystko jest ładnie wyjaśnione w FAQ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniaj jedna i nie wnikaj. nie ucierpi na tym wiskoza jesli faktycznie zuzycie jest tak male jak piszesz

jezeli bedziesz wymienial jedna opone, zakladaj ja na przod, po stronie kierowcy...

jak pokazuje praktyka, w normalnych warunkach (nie tor, etc.) wlasnie ta opona zuzywa sie najszybciej (szcegolnie jezeli czesto jezdzisz sam :razz: ), wiec takim sposobem najszybciej "dotrzesz" nowa opone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, Pytam bo mialem wlasna teorie na ten temat, moge sie podzielic:

 

Przod w GT to otwarty mechanizm roznicowy dla ktorego roznice predkosci obrotowych kol (prawego i lewego) sa bez znaczenia. Znaczenie maja predkosci obrotowe obu osi lub kol na tylnej osi. Innymi slowy tam gdzie pracuje jakas szpera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Proszę o radę:

Uszkodziłem prawą tylną oponę w Foresterze. Nie wiem jak

ocenić % zużycia, ale jeździłem na nich jeden sezon

(kwiecień - wrzesień '08) około 6 tys.km.

Jak sądzicie można wymienić tylko tą jedną?

Nową załozyć na miejsce lewej przedniej, jak pisał eddie_gt4, , czy to nie ma znaczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotruś, to zależy od stylu jazdy... A poza tym jest takie narzędzie, jak suwmiarka - zobacz, jaka jest wysokość bieżnika w drugiej oponie na tej samej osi i porównaj z wysokością bieżnika w oryginalnej. Jeśli różnica jest niewielka, zmieniaj jedną. Pod warunkiem że Ci ktoś gdzieś jedną sprzeda :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemeq, , a jak już zmierzę, to ile to jest "niewielka różnica" ?

Jeździłem bez żadnego "upalania", więc chyba bedę mógł załozyc zapas (no własnie na ten lewy przód, jak sugeruje eddie_gt4?) a tą da się naprawić i na razie zostanie "połatanym zapasem" :wink:

I jeszcze jedno pytanie: w Foresterze wymieniamy na 2 takie same opony na jednej osi, czy ze wzgledy na rodzaj centralnego dyferencjału wszystkie 4 :?:

 

 

P.S. mogę sobie tutaj poprzeklinać polskich drogowców :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eździłem bez żadnego "upalania", więc chyba bedę mógł załozyc zapas (no własnie na ten lewy przód, jak sugeruje eddie_gt4?) a tą da się naprawić i na razie zostanie "połatanym zapasem"

 

Powinno być ok. Ustal tylko, czy da się tę oponę połatać - uszkodzenia bocznej ścianki zazwyczaj na to nie pozwalają.

 

w Foresterze wymieniamy na 2 takie same opony na jednej osi, czy ze wzgledy na rodzaj centralnego dyferencjału wszystkie 4 :?:

 

Spokojnie dwie. Chyba, że jeździsz na łyskach, wówczas będzie zbyt duża różnica w wysokości bieżnika - wtedy cztery.

 

a jak już zmierzę, to ile to jest "niewielka różnica"

 

Sądzę, że przy 2 mm krzywdy mu nie zrobisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie mam przekonania czy mozna regulowac cisnieniem. Moim zdaniem powino byc ono identyczne dla kol jednej osi. Dodatkowo opona o nizszym cisnieniu jest bardziej plaskata, klei bardziej do asfaltu i zwiekszaja sie opory. A to chyba motywuje wiskoze do pracy.

 

Mim zdaniem roznica 2mm w biezniku nie ma wiekszego znaczenia, o ile wogole jakies ma. Zalozyc na przod i przestac sie podniecac. A jesli roznica jest duza, to zawsze mozna szorstkowac opone. Sa specjalne tarki, a jesli nie to najgrubszy papier scierny nakleic na deske, auto na podnosnik i 'stoczyc' tych kilka mm. Nie jest to zaden drut, niektore sportowe opony mozna juz zamowic szorstkowane (przy swiezym glebokim biezniku auto grzej sklada sie do zakretu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam przekonania czy mozna regulowac cisnieniem. Moim zdaniem powino byc ono identyczne dla kol jednej osi. Dodatkowo opona o nizszym cisnieniu jest bardziej plaskata, klei bardziej do asfaltu i zwiekszaja sie opory. A to chyba motywuje wiskoze do pracy.

 

Mim zdaniem roznica 2mm w biezniku nie ma wiekszego znaczenia, o ile wogole jakies ma. Zalozyc na przod i przestac sie podniecac. A jesli roznica jest duza, to zawsze mozna szorstkowac opone. Sa specjalne tarki, a jesli nie to najgrubszy papier scierny nakleic na deske, auto na podnosnik i 'stoczyc' tych kilka mm. Nie jest to zaden drut, niektore sportowe opony mozna juz zamowic szorstkowane (przy swiezym glebokim biezniku auto grzej sklada sie do zakretu).

 

Wiciu, z tym ciśnieniem to był joke.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba żaden logicznie myślący człowiek nie napompuje różnymi ciśnieniami jednej osi w aucie..... :) :?:

 

Niby nie ...

ale jak nie masz w aucie ciśnieniomierza to kompresorami dostępnymi na stacjach paliw możesz sobie pompować balony :mrgreen:

 

jezeli bedziesz wymienial jedna opone, zakladaj ja na przod, po stronie kierowcy...

jak pokazuje praktyka, w normalnych warunkach (nie tor, etc.) wlasnie ta opona zuzywa sie najszybciej (szcegolnie jezeli czesto jezdzisz sam :razz: ), wiec takim sposobem najszybciej "dotrzesz" nowa opone

 

a to już kiedyś ustaliliśmy z tego co pamiętam :) choć teorie były co najmniej dwie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wil3, Dzieki za podopowiedz. Jak jest to uzasadnione mechanicznie?
Jest to uzasadnione zasadą działania mechanizmu różnicowego i wiskozy - wszystko jest ładnie wyjaśnione w FAQ.

 

Co to za mechanizm roznicowy jest z przodu Imprezy, ze 2mm roznicy go zabije? Z ta wiskoza tez nie przesadzaj, po kazdym zapakowaniu plecaka do bagaznika albo grubego kolegi na fotel obok jedziesz opony dopompowywac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...