Skocz do zawartości

Temperatura silnika, dziwne wskazania.


kofcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Po niewielkim dzwoniku na Słomce, mam problem ze swoim GT :evil:. Problem ze wskazaniami temperatury. Mam wskaźnik temperatury wody, oleju i spalin (dwa ostatnie to Greddy). Temperatura wody w normie (połowa skali), temperatura oleju w normie (80-90C), a Greddy pokazuje spaliny o temperaturze 800-1200C dochodząc do maksimum skali. Zaraz po odpaleniu wskazanie wzrasta do 300C i potem stopniowo podczas jazdy osiąga 1200C. Na jałowym jest około 700-800C.

 

Podejżewam, że to problem ze wskaźnikiem, ale pytanie brzmi czy gdyby rzeczywiście temperatura spalin byłaby tak wysoka to temperatura oleju i wody byłaby w normie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejżewam, że to problem ze wskaźnikiem, ale pytanie brzmi czy gdyby rzeczywiście temperatura spalin byłaby tak wysoka to temperatura oleju i wody byłaby w normie??

 

A przy jakiej jeździe masz 1200'c i na którym biegu ? Temp oleju i wody może być w normie i pokazywać 1200'c jak masz ubogą mieszankę.Spłynięcie tłoka to kwestia czasu.Lepiej podepnij sobie u kogoś sondę AFR i sprawdź mieszankę,żeby nie było kuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy jakiej jeździe masz 1200'c i na którym biegu ? Temp oleju i wody może być w normie i pokazywać 1200'c jak masz ubogą mieszankę.Spłynięcie tłoka to kwestia czasu.Lepiej podepnij sobie u kogoś sondę AFR i sprawdź mieszankę,żeby nie było kuku.

 

Jazda 2-3krpm. Spokojniutko i bez szaleństw. Fura jest w Lublinie, więc jak ktoś ma namiary na kogoś "znającego się" to chętnie przyjmę.

 

Pytanie uzupełniające. Czy problem z przepływką może dawać ubogą mieszankę?? Czy raczej za bogatą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kofcio, termopara EGT jest bardzo wrażliwa na uszkodzenia mechaniczne i podczas uderzenia mogła się ukruszyć. Wykręć ją i obejrzyj czy jest cała. Jeśli jest cała to sprawdź AFR.

Problem z przepływką z reguły powoduje zapalenie się CHECK ENGINE i przejście ECU w tryb awaryjny z nieco bogatszą mieszanką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kofcio, termopara EGT jest bardzo wrażliwa na uszkodzenia mechaniczne i podczas uderzenia mogła się ukruszyć. Wykręć ją i obejrzyj czy jest cała. Jeśli jest cała to sprawdź AFR.

Problem z przepływką z reguły powoduje zapalenie się CHECK ENGINE i przejście ECU w tryb awaryjny z nieco bogatszą mieszanką.

 

dzieki za info. sprawdzę. Check Engine teraz mi się już pali, ale jak wracałem Słomczyn-Wawa-Lublin to sie nie paliło...

 

mam nadzieję, że tłoki i zawory jeszcze jak to na japońskie auto przystało jako-tako, bo silnik pracuje równiutko, nie przerywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby Ci tak podskoczyło nagle EGT - to raczej błąd wskazania. Sprawdź i daj znać. Sam miałem juz awarie przepływki u siebie i u kolegów wielokrotnie i nigdy nie było problemów z EGT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby Ci tak podskoczyło nagle EGT - to raczej błąd wskazania. Sprawdź i daj znać. Sam miałem juz awarie przepływki u siebie i u kolegów wielokrotnie i nigdy nie było problemów z EGT.

 

musi auto zobaczyć elektryk, bo wylał się AKU i pewnie coś poleciało na kabelki. ale tak czy siak mam narazie błąd 23 - czyli air flow sensor i cieszy mnie to co piszesz. mam nadzieje, że jednak EGT ma błąd wskazania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi auto zobaczyć elektryk, bo wylał się AKU i pewnie coś poleciało na kabelki
a no skoro tak to rzeczywiście i tak trzeba przejrzeć instalację elektr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Kruk napisał prawdopodobnie masz zwarcie w termoparze, czyli w momencie jak jedziesz i jest chwilowy kontakt idzie temperatura do 1200st. Co do Air Flow sensor to bym się za bardzo nie cieszył. Bo jak padło ci na słomce i nie zwróciłeś uwagi na temperaturę spalin to mogły już popłynąć pierścienie olejowe. Jaki miałeś stan oleju po upalaniu.. Przypadków może być wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...