kofcio Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Witajcie! Po niewielkim dzwoniku na Słomce, mam problem ze swoim GT . Problem ze wskazaniami temperatury. Mam wskaźnik temperatury wody, oleju i spalin (dwa ostatnie to Greddy). Temperatura wody w normie (połowa skali), temperatura oleju w normie (80-90C), a Greddy pokazuje spaliny o temperaturze 800-1200C dochodząc do maksimum skali. Zaraz po odpaleniu wskazanie wzrasta do 300C i potem stopniowo podczas jazdy osiąga 1200C. Na jałowym jest około 700-800C. Podejżewam, że to problem ze wskaźnikiem, ale pytanie brzmi czy gdyby rzeczywiście temperatura spalin byłaby tak wysoka to temperatura oleju i wody byłaby w normie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Podejżewam, że to problem ze wskaźnikiem, ale pytanie brzmi czy gdyby rzeczywiście temperatura spalin byłaby tak wysoka to temperatura oleju i wody byłaby w normie?? A przy jakiej jeździe masz 1200'c i na którym biegu ? Temp oleju i wody może być w normie i pokazywać 1200'c jak masz ubogą mieszankę.Spłynięcie tłoka to kwestia czasu.Lepiej podepnij sobie u kogoś sondę AFR i sprawdź mieszankę,żeby nie było kuku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kofcio Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 A przy jakiej jeździe masz 1200'c i na którym biegu ? Temp oleju i wody może być w normie i pokazywać 1200'c jak masz ubogą mieszankę.Spłynięcie tłoka to kwestia czasu.Lepiej podepnij sobie u kogoś sondę AFR i sprawdź mieszankę,żeby nie było kuku. Jazda 2-3krpm. Spokojniutko i bez szaleństw. Fura jest w Lublinie, więc jak ktoś ma namiary na kogoś "znającego się" to chętnie przyjmę. Pytanie uzupełniające. Czy problem z przepływką może dawać ubogą mieszankę?? Czy raczej za bogatą?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 kofcio, termopara EGT jest bardzo wrażliwa na uszkodzenia mechaniczne i podczas uderzenia mogła się ukruszyć. Wykręć ją i obejrzyj czy jest cała. Jeśli jest cała to sprawdź AFR. Problem z przepływką z reguły powoduje zapalenie się CHECK ENGINE i przejście ECU w tryb awaryjny z nieco bogatszą mieszanką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kofcio Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 kofcio, termopara EGT jest bardzo wrażliwa na uszkodzenia mechaniczne i podczas uderzenia mogła się ukruszyć. Wykręć ją i obejrzyj czy jest cała. Jeśli jest cała to sprawdź AFR.Problem z przepływką z reguły powoduje zapalenie się CHECK ENGINE i przejście ECU w tryb awaryjny z nieco bogatszą mieszanką. dzieki za info. sprawdzę. Check Engine teraz mi się już pali, ale jak wracałem Słomczyn-Wawa-Lublin to sie nie paliło... mam nadzieję, że tłoki i zawory jeszcze jak to na japońskie auto przystało jako-tako, bo silnik pracuje równiutko, nie przerywa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Nie sądzę żeby Ci tak podskoczyło nagle EGT - to raczej błąd wskazania. Sprawdź i daj znać. Sam miałem juz awarie przepływki u siebie i u kolegów wielokrotnie i nigdy nie było problemów z EGT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kofcio Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Nie sądzę żeby Ci tak podskoczyło nagle EGT - to raczej błąd wskazania. Sprawdź i daj znać. Sam miałem juz awarie przepływki u siebie i u kolegów wielokrotnie i nigdy nie było problemów z EGT. musi auto zobaczyć elektryk, bo wylał się AKU i pewnie coś poleciało na kabelki. ale tak czy siak mam narazie błąd 23 - czyli air flow sensor i cieszy mnie to co piszesz. mam nadzieje, że jednak EGT ma błąd wskazania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 musi auto zobaczyć elektryk, bo wylał się AKU i pewnie coś poleciało na kabelki a no skoro tak to rzeczywiście i tak trzeba przejrzeć instalację elektr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Tak jak Kruk napisał prawdopodobnie masz zwarcie w termoparze, czyli w momencie jak jedziesz i jest chwilowy kontakt idzie temperatura do 1200st. Co do Air Flow sensor to bym się za bardzo nie cieszył. Bo jak padło ci na słomce i nie zwróciłeś uwagi na temperaturę spalin to mogły już popłynąć pierścienie olejowe. Jaki miałeś stan oleju po upalaniu.. Przypadków może być wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi