Fido__ Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Może się mylę, ale w którymś wątku Dyrekcja napomknęła, że zdaje się Forester ma sprzęgło wiskotyczne... Żaden ze mnie znawca technologii, ale poczytałem trochę i wyszło, że sprzęgło wiskotyczne jest stosowane w tych autach, w których napęd jest rozłożony w nierównomiernym stosunku na obie osie, tj głownie napędzana jest na przykład oś przednia, a dopiero gdy auto złapie poślizg, to nagrzewa się olej w sprzęgle co powoduje przekazywanie pewnej siły na oś tylną. Jak to jest w subaru, które się chwali, że ma stały napęd z rozkładem 50%-50% ? I nie bijcie, jeśli to jakieś głupie pytanie... My tu dzielnie walczymy o 40-tysięczny post ;-)
Kuba Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 I nie bijcie, jeśli to jakieś głupie pytanie... My tu dzielnie walczymy o 40-tysięczny post ;-) To juz blisko? Co do pytania to nie wiem.
bartek@klubsubaru.pl Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 manual ma 50/50 a automat "inne proporcje" . może to tylko w automatach jest zastosowane? pzdr
Azrael Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Jak zwykle mylone są chyba różne pojęcia. Foreś ma nie sprzęgło wiskotyczne a szperę wiskotyczną - Viscous Coupler.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.