Jump to content

ocena gładzi cylindra


ppmarian
 Share

Recommended Posts

Robie z kumplem remont silnika 125 ccm 2T

 

Przyczyna jest prozaiczna, aż wstyd się przyznać - brak dodania oleju w do paliwa. Człowiek zapracowany, zmęczony i pomylił karnistry z paliwem do kosiarki 4T z paliwem do crossa 2T.

 

Tłok jest na 100% do wymiany natomiast zastanawiam się co z cylindrem. Proszę o ocenę stanu jego zużycia. Poza widocznym na zdjęciu małym śladem zatarcia na cylindrze, cała reszta powierzchni wygląda bardzo dobrze. Czy można zaryzykować i założyć tylko nowy tłok do tego cylindra a dopiero przy kolejnej wymianie tłoka (za około 60 moto godz.) oddać cylinder do przetulejowania?

 

Zrobiłem profesjonalnym urządzeniem FARO CAM2 pomiary średnicy cylindra i wyniki są następujące :

 

 

Zaraz przy głowicy 54,016mm +/-0,007mm

Powyżej okna wydechowego 54,026mm +/-0,013mm

Na wysokości okna wydechowego 54,040mm +/-0,022mm

Poniżej okna wydechowego 54,015mm +/-0,010

Odchyłka na płaszczyźnie głowica-cylinder 0,013mm

 

Jaki rozmiar tłoka zalecacie

 

A 53,93

B 53,94

C 53,95

D 53,96

E 53,97

 

 

i czy kupic jedno czy dwu pierścieniowy

 

 

281107713-IMG_0006a.jpg

281107716-IMG_0008a.jpg

281107717-IMG_0016a.jpg]

281107710-IMG_0002a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jaki zwiazek ma ten cylinder z Subaru, ale mialem i mam kilka skuterow 2T, moim zdaniem mozna dalej jezdzic na tym cylindrze, naturalnie nalezy dobrze dotrzec nowy tlok i pierscienie, docieranie potrwa dluzej niz nowego cylindra.

Link to comment
Share on other sites

ie wiem jaki zwiazek ma ten cylinder z Subaru,

 

teoretycznie nie ma, ale prosze ludzi ktorze pewnie nie jeden cylinder i tlok mieli w reku o ocene

 

moim zdaniem mozna dalej jezdzic na tym cylindrze,

 

my tez chyba zeryzykujemy :roll:

 

naturalnie nalezy dobrze dotrzec nowy tlok i pierscienie, docieranie potrwa dluzej niz nowego cylindra.

 

tu jest powloka nikasil wiec teoretycznie nie ma takiego czegos jak docieranie (na zawodach wymieniasz tlok co 40 moto godzin i nikt nie ma czasu na docieranie)

 

wartosc dopuszczalnego luzu (tlok-cylider) to 0,04-0,07mm wiec kupimy tlok o wymiarach 53,97mm czyli o 3mm wiecej niz nominal! (nie za duzo :?: :?: :?: )

Link to comment
Share on other sites

Zestawu fabrycznego nie trzeba docierac bo juz fabrycznie jest bardzo dokladnie obrobiony. Natomiast zatarty (porysowany) cylinder bedzie wymagal dotarcia, nalezy zastosowac tlok z maksymalnym dopuszczalnym luzem, inaczej znowu sie zatrze i to szybko. Pisze z doswiadczenia.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...