ppmarian Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Robie z kumplem remont silnika 125 ccm 2T Przyczyna jest prozaiczna, aż wstyd się przyznać - brak dodania oleju w do paliwa. Człowiek zapracowany, zmęczony i pomylił karnistry z paliwem do kosiarki 4T z paliwem do crossa 2T. Tłok jest na 100% do wymiany natomiast zastanawiam się co z cylindrem. Proszę o ocenę stanu jego zużycia. Poza widocznym na zdjęciu małym śladem zatarcia na cylindrze, cała reszta powierzchni wygląda bardzo dobrze. Czy można zaryzykować i założyć tylko nowy tłok do tego cylindra a dopiero przy kolejnej wymianie tłoka (za około 60 moto godz.) oddać cylinder do przetulejowania? Zrobiłem profesjonalnym urządzeniem FARO CAM2 pomiary średnicy cylindra i wyniki są następujące : Zaraz przy głowicy 54,016mm +/-0,007mm Powyżej okna wydechowego 54,026mm +/-0,013mm Na wysokości okna wydechowego 54,040mm +/-0,022mm Poniżej okna wydechowego 54,015mm +/-0,010 Odchyłka na płaszczyźnie głowica-cylinder 0,013mm Jaki rozmiar tłoka zalecacie A 53,93 B 53,94 C 53,95 D 53,96 E 53,97 i czy kupic jedno czy dwu pierścieniowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Nie wiem jaki zwiazek ma ten cylinder z Subaru, ale mialem i mam kilka skuterow 2T, moim zdaniem mozna dalej jezdzic na tym cylindrze, naturalnie nalezy dobrze dotrzec nowy tlok i pierscienie, docieranie potrwa dluzej niz nowego cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 ie wiem jaki zwiazek ma ten cylinder z Subaru, teoretycznie nie ma, ale prosze ludzi ktorze pewnie nie jeden cylinder i tlok mieli w reku o ocene moim zdaniem mozna dalej jezdzic na tym cylindrze, my tez chyba zeryzykujemy :roll: naturalnie nalezy dobrze dotrzec nowy tlok i pierscienie, docieranie potrwa dluzej niz nowego cylindra. tu jest powloka nikasil wiec teoretycznie nie ma takiego czegos jak docieranie (na zawodach wymieniasz tlok co 40 moto godzin i nikt nie ma czasu na docieranie) wartosc dopuszczalnego luzu (tlok-cylider) to 0,04-0,07mm wiec kupimy tlok o wymiarach 53,97mm czyli o 3mm wiecej niz nominal! (nie za duzo :?: :?: :?: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Zestawu fabrycznego nie trzeba docierac bo juz fabrycznie jest bardzo dokladnie obrobiony. Natomiast zatarty (porysowany) cylinder bedzie wymagal dotarcia, nalezy zastosowac tlok z maksymalnym dopuszczalnym luzem, inaczej znowu sie zatrze i to szybko. Pisze z doswiadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi