Roman Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Witam Wszystkich Mam parę pytań dotyczących wymiany oleju: 1. Filtr oleju normalnie się odkręca? 2. Śruba od spuszczania oleju jaki ma gwint? 3. ile oleju trzeba nalać do silnika? Dzięki pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Nie od parady było by podanie o jaki silnik chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 ad1.filtr oleju odkreca sie normalnie.bez wiekszych problemow.wczeniej tylko spusc olej. ad2.gwint jest jak wszedzie chyba prawy jak mnie pamiec nie myli ad.3to zalezy od silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Opublikowano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 sorki ze nie poddalem Silnik to 2.2 legacy 94r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 1. Filtr oleju normalnie się odkręca? W większości przypadków tak. Zdaża się czasem, że mocno zapiecze się uszczelka, należy wtedy spuścić olej z misy i odkręcać kluczem do filtrów olejowych. Jeżeli i ta metoda zawiedzie, należy przebić filtr na wylot prostopdadle do jego pionowej osi mocnym "śrubstakiem" i wykorzystując jego rękojeść odkręcić . Na nowy filtr przed montażem, a w zasadzie na jego uszczelkę należy nanieść film olejowy, np palcem. 2. Śruba od spuszczania oleju jaki ma gwint? Prawy, tak jak napisał Kolega 3. ile oleju trzeba nalać do silnika? Od 3,5 do 4 litrów. Należy wlać na początku mniejszą ilość, sprawdzić na bagnecie poziom w myśl zasady łatwiej dolać, niż wyssać. Zagrzać silnik do normalnej tem pracy jeszcze raz skontrolować i ew. uzupełnić Sugeruję utrzymani poziomu oleju na dwie trzecie wysokości od minimum. Sugeruję również wymianę uszczlki pod korek przy każdej wymianie. W porządnych zestawach uszczelka jest dołączana do filtra oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Opublikowano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 ok. dziękuje wszystkim! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 W tego opisu wynika, że najpierw odkręca się filtr? Nie spuszcza się najpierw oleju? I kolejne pytanie, filtr odkręca się ręką? Nie trzeba kluczy? Chcę sam wymieniac olej, ale szukam jakieś łopatologicznej instrukcji. dla forestera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Ja odpaliłem samochód żeby nabrał temperatury, zgasiłem i spuściłem olej. Jak już zleci wszystko to odkręcasz filtr. Nie wiem u mnie się nie dało ręką(ręka się ślizgała), a nie miałem klucza. Miałem mało tryczkę( tako do zabezpieczania towaru). Zacisnołem ją na filtrze i bez problemu ręką odkręciłem. Później filtr możesz samo ręką bez kłopotu dokręcić. A do filtra najpierw nalałem trochę oleju i uszczelkę delikatnie posmarowałem olejem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi