himber Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Pod kierownica za plastikową zaślepką. Legacy III. Co to za złącza? Zdjęcie 1 - Zielone rozpięte dwie wtyczki . Zdjęcie 2 - Biała wtyczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Zielone wtyczki służą do "kasowania" kodów usterek. Na tym samym zdjęciu widać jeszcze dwie czarne wtyczki -> Złączenie czarnych = mruganie na desce "check engine" (mrugniecia długie oznaczają dziesiątki, krótkie - jedynki) - w ten sposób wyświetlane są kody błędów. Jeśli teraz połączysz ze sobą te dwie zielone wtyczki do kody błędów skasujesz. Biała wtyczka - nie wiem. Podejrzewam, że jest to złącze diagnostyczne do którego podpina się tester. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 pablonas, Przeprzaszam, że się wtrącam, ale; złącze zielone służy nie tylko do kasowania błędów. Sprawa ma się tak: złącze zielone spiąć, włączyć zapłon, odczekać 1s, wcisnąć pedał gazu do oporu na 1 s, puścić do połowy na 1 s, puścić całkowicie, wyłączyć zapłon, rozpiąć zielone złącze.. To tryb diagnostyczny. Spiąć czarne złącze, włączyć zapłon, odczytać błędy metodą błyskową, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. To tryb odczytu. Spiąć zielne złącze, spiąć czarne złącze, uruchomić silnik zagrzany do normalnej temp pracy. Przejechać odcinek kilkudziesięciu metrów z prędkością pow 11 km/h. Mil ma załączać się w równomiernych okresach; błędy skasowane. Wyłączyć silnik rozpiąć złącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Spiąć czarne złącze, włączyć zapłon, odczytać błędy metodą błyskową, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. To tryb odczytu. Spiąć zielne złącze, spiąć czarne złącze, uruchomić silnik zagrzany do normalnej temp pracy. Przejechać odcinek kilkudziesięciu metrów z prędkością pow 11 km/h. Mil ma załączać się w równomiernych okresach; błędy skasowane. Wyłączyć silnik rozpiąć złącza. O tym pisałem tylko w lekkim skrócie. Całą instrukcję znajdzie się przecież w FAQ. Sprawa ma się tak: złącze zielone spiąć, włączyć zapłon, odczekać 1s, wcisnąć pedał gazu do oporu na 1 s, puścić do połowy na 1 s, puścić całkowicie, wyłączyć zapłon, rozpiąć zielone złącze.. To tryb diagnostyczny. A o tym nie wiedziałem. Dzięki :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Panowie dziękuję bardzo za pomoc. W wolnej chwili spróbuje odczytać błędy - o ile jakieś występują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góral Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 w moim OBK tez są dwie zielone wtyczki rozpięte i dwie czarne ale spięte... więc w jaki sposób można odczytać kody błędów ? czy pozostaje tylko wizyta u fachowca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Góral, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. Spiąć zielone złącze; procedura jak w moim poście wyżej. Rozpiąć zielone złącze. Spiąć czarne złącze, właczyć zapłon, odczytać kody, wyłączyć zapłon, rozpiąć złącze. Brak błysków, lub zaświecanie się MIL ze stałym okresem światło-brak oznacza brak błędów w pamięci ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góral Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 ok. teraz prawie wszystko jasne jeszcze tylko jedno : rozumiem że po odczytaniu (lub nie) kodu błędu mam spiąć czarne wtyczki tak jak są teraz aktualnie spięte ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzolkowski Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Witam.Powinny być rozpiete.Spina się tylko w trybie sprawdzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi