Jump to content

Legacy 2.5 1999r. jakie oleje?


as1313
 Share

Recommended Posts

Witam od wczoraj jestem posiadaczem Legacy 2.5 AWD przebieg 180tys. km (udokumentowany i raczej pewny). I mam kilka pytań.

 

1. Jaki olej zalać do silnika Valvoline MaxLife 5W 40 czy Dura blend 5W 40?

2. Jaki olej do skrzyni automat normalnego Valvoline ATF dextrona III czy może Max Life ATF?

3. Mam u siebie pneumatyczne zawieszenie czy tam wymienia się jakiś olej czy coś?

4. Co jeszcze wymienić oprócz rozrządu, olejów i filtrów?

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

as1313, olej do silnika Valvoline ja bym wybrał. Na 4 pytanie trudno odpowiedzieć bo nie wiemy co wymaga wymiany, nie znamy auta.

Link to comment
Share on other sites

as1313, olej do silnika Valvoline ja bym wybrał.

 

Ale i MaxLife i DuraBlend to Valvoline...

 

:???:

 

[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 10:38 pm ]

Witam od wczoraj jestem posiadaczem Legacy 2.5 AWD przebieg 180tys. km (udokumentowany i raczej pewny). I mam kilka pytań.

 

1. Jaki olej zalać do silnika Valvoline MaxLife 5W 40 czy Dura blend 5W 40?

2. Jaki olej do skrzyni automat normalnego Valvoline ATF dextrona III czy może Max Life ATF?

3. Mam u siebie pneumatyczne zawieszenie czy tam wymienia się jakiś olej czy coś?

4. Co jeszcze wymienić oprócz rozrządu, olejów i filtrów?

 

Pozdro

 

ad1. A nie lepiej 5w30?

ad3. Wymienia się...całe amortyzatory.

Link to comment
Share on other sites

Kaca mam po sobocie :mrgreen: Chodziło mi o MaxLife, wybrałbym Maxlife do tego auta.

Link to comment
Share on other sites

Oj Panowie jakiego ja mam dzisiaj kaca hehe, podlewałem wczoraj auto. Wracając do tematu faktycznie w instrukcji piszę 5W 30 tylko trochę boję się go lać żeby nie zrobić krzywdy silniczkowi niby mam książkę i przebieg jest raczej rzeczywisty ale nigdzie nie piszę na jakim oleju jeździł i chyba wezmę MaxLife tylko nie wiem 5W 40 czy 10W 40. Jaki będzie lepszy?

Link to comment
Share on other sites

Witam od wczoraj jestem posiadaczem Legacy 2.5 AWD przebieg 180tys. km (udokumentowany i raczej pewny). I mam kilka pytań.

 

Gratuluje i witam kolegę. Od 2 lat mam taki sam egzemplarz. Służę pomocą - PW.

 

1. Jaki olej zalać do silnika Valvoline MaxLife 5W 40 czy Dura blend 5W 40?

2. Jaki olej do skrzyni automat normalnego Valvoline ATF dextrona III czy może Max Life ATF?

3. Mam u siebie pneumatyczne zawieszenie czy tam wymienia się jakiś olej czy coś?

4. Co jeszcze wymienić oprócz rozrządu, olejów i filtrów?

 

1. Ja wlewam olej Mobil1 5W-50, ale równo 4 litry. W instrukcji jest napisane 4,5l, ale w/g moich obserwacji miarki oleju jest to za dużo. Przy takim przebiegu proponuję wymieniać olej co 8-9kkm. Nie przejmuj się tym, że przy ostrzejszej jeździe oleju może Ci ubywać - ta marka tak ma.

 

2. Do skrzyni automatycznej wlewam Mobil1 Dexron ATF-220. Co do ilości... jeżeli uda Ci się ściągnąć cały olej to dobrze, jednak w większości warsztatów tylko zlewają ok. 4l. Pamiętaj o filtrze do skrzyni - powinien być oryginalny Subaru, koszt ok. 100zł. Olej w skrzyni wymieniaj co 50kkm

 

3. W zawieszeniu pneumatycznym nic się nie robi. Jednak przy przebiegu 180kkm liczyłbym się z wymianą za jakiś czas. Jeżeli nie masz jeszcze oznak zużycia - schodzące powietrze do zera po dłuższym postoju - to masz szczęście. Ja przy 200kkm musiałem wymienić przednie amortyzatory pneumatyczne, koszt ok. 3.200zł, a teraz, przy 225kkm tylne mi popuszczają. Amortyzator pneumatyczny jest bardzo prosty w budowie, przyczyną jego nieszczelności jest w większości guma, która parcieje z wiekiem, oraz korozja.

 

4. Sprawdź hamulce - tarcze, klocki, płyn. Dokładnie obejrzyj samochód od spodu - zdejmij plastikową osłonę silnika. Przy takim wieku zdarzają się pęknięcia gumowych osłon przegubów, maglownicy. Sprawdź czy nie ma wycieków. Sprawdź wszystkie świece - m.in. czy nie są zabrudzone olejem. Ja używam NGK Vline nr.14. Pojedź do fachowców od klimatyzacji na przegląd instalacji - szczelność, wymiana czynnika chłodzącego.

 

Jeżeli przebieg jest autentyczny to przy 200kkm wymień dodatkowo:

- płyn chłodzący

- płyn hamulcowy

- płyn wspomagania kierownicy

 

 

Dla własnego komfortu proponuję założyć arkusz w Excelu z informacjami:

1. przebieg

2. data

3. co wymieniane/naprawiane

4. koszt

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
2. Do skrzyni automatycznej wlewam Mobil1 Dexron ATF-220. Co do ilości... jeżeli uda Ci się ściągnąć cały olej to dobrze, jednak w większości warsztatów tylko zlewają ok. 4l. Pamiętaj o filtrze do skrzyni - powinien być oryginalny Subaru, koszt ok. 100zł. Olej w skrzyni wymieniaj co 50kkm

pytanko co do tego 4L ?

w dwóch sklepach podali mi info że w skrzynce AT pływa 9,5L płynu (szok-dużo)

czy przy wymianie spływa tylko 4L a reszta zostaje ??

Link to comment
Share on other sites

2. Do skrzyni automatycznej wlewam Mobil1 Dexron ATF-220. Co do ilości... jeżeli uda Ci się ściągnąć cały olej to dobrze, jednak w większości warsztatów tylko zlewają ok. 4l. Pamiętaj o filtrze do skrzyni - powinien być oryginalny Subaru, koszt ok. 100zł. Olej w skrzyni wymieniaj co 50kkm

pytanko co do tego 4L ?

w dwóch sklepach podali mi info że w skrzynce AT pływa 9,5L płynu (szok-dużo)

czy przy wymianie spływa tylko 4L a reszta zostaje ??

 

Tak.

 

9,5 litra to jest w całym układzie skrzyni. Czyli w konwerterze też. Tam się nie spuszcza (oleju).

Link to comment
Share on other sites

wiesz na 100% ile musze kupić płynu żeby go wymienić ? 4L? 6L ?

 

Do mojej skrzyni weszło ok. 8l ale u mnie gość zdejmował miskę olejową od skrzyni i wymieniał również filtr wewnętrzny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...