GTA3 Posted November 29, 2004 Posted November 29, 2004 Być może ten temat się już gdzieś pojawił ale nie mogę znaleźć bo jakiś problem z wyszukiwarką jest, o czym poskarżyłem się już na technicznym. Jeśli nie jeszcze nie było to mam nadzieję, że nie dostanę kamieniem za skierowanie uwagi na pojazd konkurencji z kraju Kwiczącej Wieśki. Stronę do której odsyłam najlepiej oglądać w MSIE bo jest dużo flasha i przy szybkim łączu. ( Do zwiedzania wnętrza pojazdu przyda się plug-in Quicktime ) www.acura.com - należy wejść na model RL 2005 i poszukać SH-AWD demo http://www.acura.com/models/model_index.asp?module=rl kliknij obrazek THE ALL NEW 2005 RL :arrow: turn sound on :arrow: control :arrow: life is unpredictable :arrow: play demo SH-AWD
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted November 29, 2004 Ojciec Założyciel Posted November 29, 2004 Ciekawe rozwiązanie. Wygląda na aktywny dyferencjał centralny i tylny. Wg. demo na sliskiej nawierzchni samochód powinien stracić przyczepność na jednym tylnym kole - no ale to tylko demo :wink: rzy poprzecznie ustawionym silniku i zamontowanej przy nim skrzyni brak jest synetrii układu: samochód będzie się nieco inaczej zachowywał w prawych i lewych zakrętach. Samochód jest duży - ciekawe, czy da sobie radę z konkurencją (o ile wiem w tej klasie w USA bardziej pożądane są już silniki V8). Co do stylizacji ..... no cóż, nie będę się wypowiadał. W końcu niebezzasadnie mógłbym być posądzony o stronniczość :wink: Pozdrowienia
Korsarz Posted November 29, 2004 Posted November 29, 2004 A mnie to nie rusza - w końcu pomiędzy stylizacją statków, a samochodów konkurencji brak Czyli - przód to wynik zapatrzenia na największego potentata japońskiego przemysłu - Toyoty. Stary Avensis się kłania. Stylista tyłu był mniej zdecydowany: przygotował koktail składający się z BMW 7 i 5 ze znaczną szczyptą Hyundaia XG30 (linia tylnych błotników). Co do napędu wielkosłowe zapewnienia przypominają mi pierwszy napęd współczesnych czasów stosowany przez Mercedesa (4-matic). Czyli zwycięstwo inżynierii nad zdrowym rozsądkiem Korsarus nontechnologicus
GTA3 Posted November 29, 2004 Author Posted November 29, 2004 Ciekawe rozwiązanie.Wygląda na aktywny dyferencjał centralny i tylny. Wg. demo na sliskiej nawierzchni samochód powinien stracić przyczepność na jednym tylnym kole - no ale to tylko demo :wink: Ja tam tylko zauważyłem że na śliskiej nawierzchni przekazuje do 70% momentu na tył aby zapobiec utraty przyczepności kół przednich - kierujących natomiast na zaktętach przerzuca 100% momentu idącego na tył na koło zewnętrzne wzgl. łuku drogi rzy poprzecznie ustawionym silniku i zamontowanej przy nim skrzyni brak jest synetrii układu: samochód będzie się nieco inaczej zachowywał w prawych i lewych zakrętach. pozostaje się domyślać że i ten problem jest korygowany przez ustawienia elektroniki. W poprzednim modelu silnik jest podłużnie ustawiony sam się zastanawiam dlaczego tu zrobili poprzeczny :roll: Samochód jest duży - ciekawe, czy da sobie radę z konkurencją (o ile wiem w tej klasie w USA bardziej pożądane są już silniki V8 ). 1500 kg i 300 KM za 48.900 $ wydaje się niezłą ofertą. Myślę że będzie schodził jak ciepłe buły Co do stylizacji ..... no cóż, nie będę się wypowiadał. W końcu niebezzasadnie mógłbym być posądzony o stronniczość :wink: pewnie że bywają bardziej błyskotliwe projekty stylizacyjne ale biorąc pod uwagę że jest to auto zrobione z celowaniem w rynek amerykański to i tak wygląda świetnie może wersja EU będzie ciekawsza. Pozdrowienia I wzajemnie!
Waldemar Biela Posted November 29, 2004 Posted November 29, 2004 na śliskiej nawierzchni przekazuje do 70% momentu na tył aby zapobiec utraty przyczepności Mie kiedys w maluchu, cale 100% "momentu" przekazalo do wewnontrza auta..........To dopiero bely momenty, a zem przyczepnos stracila ..............ale wspominam .....milo. Mamusia
GTA3 Posted November 29, 2004 Author Posted November 29, 2004 ...ze znaczną szczyptą Hyundaia ... Korsarus nontechnologicus no cóż patrząc na przód Imprezy 2000 wydaje się że projektant to w ogóle chyba się z balangi w Seulu urwał z cudzą teczką z rysunkami. I dzięki temu byliśmy świadkami bodaj najszybszego w histori zrobienia liftingu w nowym modelu auta :wink:
Waldemar Biela Posted November 29, 2004 Posted November 29, 2004 no cóż patrząc na przód Imprezy 2000 wydaje się że projektant to w ogóle chyba się z balangi w Seulu urwał z cudzą teczką z rysunkami. Nie jezdem Ci wrogiem ......ale letko sie narazasz. Matka
GTA3 Posted November 29, 2004 Author Posted November 29, 2004 na śliskiej nawierzchni przekazuje do 70% momentu na tył aby zapobiec utraty przyczepności Mie kiedys w maluchu, cale 100% "momentu" przekazalo do wewnontrza auta..........To dopiero bely momenty, a zem przyczepnos stracila ..............ale wspominam .....milo. Mamusia U Pana Waldka to rzeczywiście 100% mogło wywołać pewne perturbacje i utratę przyczepności bo optymalna wartość mieści się pomiędzy 40 a 43%
GTA3 Posted November 29, 2004 Author Posted November 29, 2004 no cóż patrząc na przód Imprezy 2000 wydaje się że projektant to w ogóle chyba się z balangi w Seulu urwał z cudzą teczką z rysunkami. Nie jezdem Ci wrogiem ......ale letko sie narazasz. Matka Codzi o tę balangę w Seulu czy o projekt?
Than_Junior Posted November 29, 2004 Posted November 29, 2004 Ja tam tylko zauważyłem że na śliskiej nawierzchni przekazuje do 70% momentu na tył aby zapobiec utraty przyczepności kół przednich - kierujących natomiast na zaktętach przerzuca 100% momentu idącego na tył na koło zewnętrzne wzgl. łuku drogi Domyslam sie, ze Dyrekcji chodzilo o to, ze jesli 100% napedu przekazywanego na tyl w zakrecie pojdzie np. na lewe kolo i w tymze zakrecie znajdzie sie np. lod, mokre liscie albo cokolwiek to bedzie lipa. W tym demo pokazana byla tylko sytuacja sliskiej nawierzchni na prostej drodze.
GTA3 Posted November 29, 2004 Author Posted November 29, 2004 No nie panikujmy od razu mamy jeszcze TCS który skoryguje tor jazdy jeśli się da. Jeśli się nie da to znaczy że kierowca przeholował z fantazją ułańską i wtedy to "mamo ratuj" Osobiście kiedyś miałem taką sytuację: zawracałem na dość wąskiej drodze zimą na nawierzchni o dużym zróżnicowaniu przyczepności. Stałem z kołami skręconymi w lewo i czekałem na możliwość wjechania na pas o przeciwnym kierunku ruchu. Jak zrobiło się trochę miejsca to ruszylem ale musiałem trochę za dużo gazu dać bo po wjechaniu na wyjeżdżone lodowate ścieżki na przeciwleglym pasie przednie koła straciły przyczepność a tylne stojące jeszcze na nieudeptanym śniegu skutecznie dały kopa na przód. I co? I rozpiertentego prawą przednią felgę o krawężnik. Gdybym jechał autem z napędem FWD to nic takiego nie mogłoby się zdażyć ale czy to powód aby twierdzić że 4x4 jest gorszy od ośki? Nie! Gdyby kierowca miał więcej oleju w głowie to na sliskiej nawierzchni wciskałby trochę mniej. Działanie SH-AWD ma w zamyśle projektantów poprawić kierowalność długiego samochodu z ciężkim silnikiem z przodu przez wyeliminowanie tendencji do podsterowności na ciasnych zakrętach i oczywiście poprawić właściwości trakcyjne na śliskiej nawierzchi. Nikt tam nie obiecuje że ten pojazd nie oderwie się nigdy od gleby 8)
Than_Junior Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Przesadzasz i dobrze o tym wiesz. Wiadomo, ze jak sie nie dostosuje stylu jazdy do warunkow, to nawet gasienice nie pomoga. Ale jednak sliska nawierzchnia w zakrecie to cos calkowicie normalnego. A jak przejedziesz przez taki zakret z napedzanymi trzema kolami to sobie moge wyobrazic, ze nawet przy malej predkosci Swiety Boze nie pomoze, a co dopiero elektronika.
Korsarz Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Ja tam w zakrętach całego kadłuba łajby używam. A i tak promień skrętu to jakieś ..... pół mili GTA3: Był kiedyś taki kawał o rozmowie superkomputera rozyjskiego z amerykańskim: Amerykański: u nas dochód na głowę wynosi 60.000 dolarów Rosyjski: Amerykański: na jednego obywatela przypada 1,2 samochodu Rosyjaski: Amerykański: jednen obywatel posiada też średnio 2,3 telewizora kolorowego Rosyjski: Amerykański: 85% obywateli mieszka we własnych domach Rosyjski (mocno wkurzony): a u was murzynów biją ! Sorry - czytając odpowiedź na moją krytykę stylizacji Hondy jakoś tak mi się nasunęło :wink: Korsarus marinus humoricus
GTA3 Posted November 30, 2004 Author Posted November 30, 2004 Uczepiliście się Junior tych 3ch kółek tam jest powiedziane że w sprzyjających warunkach układ JEST W STANIE przekierować do 100% momentu na jedną stronę. Sprzyjajace warunki nastąpią kiedy kierowca będzie sypał do pieca na ciasnym zakręcie tj. gdy zewnętrzne koło będzie dociśnięte do gleby a wewnętrzne ledwo będzie do tej gleby sięgać, a takie warunki wystąpią tylko na suchej nawierzchni. Na śliskiej najpierw nastąpiłby poślizg zanim zewnętrzne koło zostanie odpowiednio dociśnięte. No co ty nigdy na śliskich nawierzchniach nie jeździłeś :wink:
bartek@klubsubaru.pl Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Domyslam sie, ze Dyrekcji chodzilo o to, ze jesli 100% napedu przekazywanego na tyl w zakrecie pojdzie np. na lewe kolo i w tymze zakrecie znajdzie sie np. lod, mokre liscie albo cokolwiek to bedzie lipa. albo dąb - zależy co rośnie obok drogi
Than_Junior Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Dobra, jedzie po suchym (w miare), dosc szybko, przez zakret. jest kolo 0°C ale ok. Na zakrecie, a wlasciwie pod nim jakis kanal i nawierzchnia sliska. Lewe kolo napedzane, prawe nie - no to musi wpasc w poslizg?!
Waldemar Biela Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Dobra, jedzie po suchym (w miare), dosc szybko, przez zakret. jest kolo 0°C ale ok. Na zakrecie, a wlasciwie pod nim jakis kanal i nawierzchnia sliska. Lewe kolo napedzane, prawe nie - no to musi wpasc w poslizg?! Ja bym to rozszerzyla: jedzie se po suchym w srodku lata, dojezdza do zakrentu i .....nagle ....penka opona, spada grad wielkosci arbuzow, wali na niego TIR na czolowe, z tylu nadjezdza drugi, na droge wtargnela pijana staruszka z balkonikiem i dzieckiem na renku, peka przewod hamulcowy poboczem idzie trzech króli, w radiu M. Wisniewski drze morde, moc truchleje, anieli spiewajom i blokuje sie kierowniva. no i poprosze .....co te systemy na to ? Mamusia
GTA3 Posted November 30, 2004 Author Posted November 30, 2004 ...Rosyjski (mocno wkurzony): a u was murzynów biją ! Sorry - czytając odpowiedź na moją krytykę stylizacji Hondy jakoś tak mi się nasunęło :wink: Korsarus marinus humoricus No właśnie mi się coś podobnego nasunęło na myśl jak na mój post mówiący: "patrzajta dziatki kochane, jaka ciekawa a nowatorska koncepcyja napędu AWD" a Wy mi tu towarzyszu Korsarzu wypływacie z całym oceanem krytyki karoserii, migaczy i tylnych błotników - jakoby koreańskich kwestię napędu tymczasem zbywając porównaniem podobieństwa do Mercedechy i to nie w koncepcji technicznej a "wielkosłowych zapewnień" Wstydźcie się!
Korsarz Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Wstydu we mnie nie uświadczy 8) Już dawno nie :wink: I jeszcze nie Nazywanie mnie per towarzyszu (uprzejmie proszę moderatora o nieprzydzielanie żółtej kartki za używanie słów nieparlamentarnych :!: - to był tylko cytat ) jest co najmniej bardzo poważnym nietaktem :!: Czyżby przyzwyczajenia Ponadto rozrzerzanie tematu jest jednym z podstawowych atrybutów (co to są właściwie atry :shock: :?: ) niniejszego Forum. Próby przysłowiowego odwracania kota ognem - nie :wink: W końcu to nie ja umieściłem link, z kórego można się było dowiedzieć nie tylko jak system został opisany pod względem działania (bo opisu technicznego brak), ale i w czym ma być zamontowany. A mnie tam zawsze interesowało nie tylko, jak kobieta gotuje i sprząta, ale i jak wygląda No i jeszcze parę innych rzeczy. Ale - parafrazując ideologię (jeszcze raz przepraszam za słowo !) towarzyszy - każdemu według jego potrzeb Korsarus stylisticus
GTA3 Posted November 30, 2004 Author Posted November 30, 2004 O żadnych przyzwyczajeniach mowy być nie może ale to tak się ładnie komponowało z tym tow. tak prawie jak towarzyszu Komisarzu, albo towarzyszu Sekretarzu że nie mogłem się powstrzymać za co zwracam honor Linka nie wiedziałem jak umieścić bezpośrednio bo jak już nadmieniłem strona chodzi dobrze w MSIE który karnie wykonuje wszystkie oszukańcze skrypty kodu strony i nie pozwala podejrzeć prawdziwego adresu do pliku. Natomiast w uczciwej Operze strona nie chodzi jak trza i do pliku w ogóle nie mogłem dotrzeć.
gruby Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 za co zwracam honor no wiesz co... zrozumialbym sniadanie... w najgorszym razie obiad... ale tak zwracac honor? ps. tak swoja droga, to przeciez nie mozna oddac czegos, czego sie nigdy nie wzielo...
Kuba Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 GTA3, rodzaj napedu nie zwiekszy Ci przyczepnosi a jedynie, moze poprawidz prowadzenie sie samochodu. To co Tobie sie przydarzylo, bylo spowodowane bledem kierowcy a nie rodzajem napedu. Sam mialem kiedys podobna sytuacje ale w aucie z napedem na tyl i na suchym asfalcie. Mialem za mocno skrecone kola i przod stracil przyczepnosc, auto zamiast skrecac, pojechalo prosto na zewnatrz zakretu. Wystarczy wtedy lekko zdjac noge z gazu i troche wyprostowac kola.
GTA3 Posted November 30, 2004 Author Posted November 30, 2004 Ja nie powiedziałem, że poprawi przyczepność tylko własności trakcyjne przez co rozumiem zdolność do wykorzystania dostępnego momentu obr. przy przyspieszenie na nawierzchni o wyraźnie ograniczonej przyczepności. Chyba się zgodzimy? W sprawie mojej rozbitki przyznałem się bez bicia do błędu, przy czym zaznaczyłem, że ten błąd najprawdopodobniej uszedłby na sucho w aucie FWD bo nic by go nie zapychało od tylca na krewężnik. Stałbym se w miejscu i kręcił kółkami. Prawda? Osobna sprawa że ja nie widziałem tego krawężnika, bo był zamaskowany śnieżną breją i okazało się, że odległość do niego była tak mała, że zanim pomyślałem o jakiejś korekcie to miałem już kuku. Ale to już mój ból. Czytajcie kolego dwa razy Pozdrawiam
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.