Jump to content

Problemy z wskazaniami czujnika oil temp Stewart Maximum


eden
 Share

Recommended Posts

witam

chcialbym poinformawac (moze sie to komus przyda) ze ten czujnik wskazuje błęby w pomiarach (może ktos też to zauważył ? ).

Poszukując odpowiedniego czujnika do miski olejowe (gdyż oryginalny był za duży) po miesiacach w koncu natrafiłem na osobe znającą się na rzeczy ktora takowe posiada/wykonuje. Aby stwierdzic dokladnie jaka potrzebuje rezystencje w czujniku ten zegar oddałem tej osobie zegar do testów, oto co otrzymałem :

No to po kolei:

1) wymaga czujnika o nieliniowej charakterystyce

przy 60'C - około 350 Ohm,

70'C - 230 Ohm,

80'C - 145 Ohm

90'C - 120 Ohm itd...

Ten problem dałoby się jeszcze przeskoczyć dobierając odpowiedni element

temp->rezystancję

 

ale uwaga!!!

Ten czujnik to śmieć!

Ponieważ przy zmianach napięcia zasilania zmienia wskazania temperatury.

Przy tej samej rezystancji (czyli czujnik daje pewną rezystancję) w

konsekwencji pewnej temperatury oleju....

przy 12V zasilania pokazuje wyższą temperaturę, a przy 14V zasilania

NIŻSZĄ !!!! co jest absolutnie niedopuszczalne!

Różnice przy wahaniach 11V -> 15V, a takie mogą być na akumulatorze,

będzie to błąd rzędu 10-20'C (!!!) w pewnych zakresach,

więc ja bym takiego śmiecia w ogóle nie montował...

No bo temp. oleju 110'C a 130'C to już jest bardzo duża różnica dla

silnika :)

 

Niestety podobnie może być z pozostałymi zegarami tej firmy które

posiadasz...

 

Jeśli bardzo zależy Ci na tym właśnie czujniku (aby jego użyć),

to można dorobić układ stabilizacji napięcia, dobrać czujnik (sam

element temp.->rezyst) albo zrobić konwerter, oraz wyskalować go bardzo

precyzyjnie przy tych ustawieniach.

Wtedy to będzie działać poprawnie.

Ale niestety będzie też kosztować... bo trzeba w to włożyć trochę pracy

i czasu.

Link to comment
Share on other sites

eden, to moze dobrze, ze JEDNAK zainwestowalem w DEFI...? :razz:

 

sprawa jest o tyle ciekawa że ja sie juz spotkałem ze znacznymi róznicami temp. oleju w praktycznie bardzo podobnych samochodach i zegarach DEFI :roll:

Link to comment
Share on other sites

A w zasadzie to do jakiej maksymalnej temperatury oleju można bezpiecznie upalać i kiedy zacząć myśleć o chłodnicy oleju?

Link to comment
Share on other sites

A w zasadzie to do jakiej maksymalnej temperatury oleju można bezpiecznie upalać i kiedy zacząć myśleć o chłodnicy oleju?

 

dużo zalezy od oleju, ale wg wszystkich gwiazd na niebie granica 130 st. przy Motulu 15W50

Link to comment
Share on other sites

eden, to moze dobrze, ze JEDNAK zainwestowalem w DEFI...? :razz:

 

sprawa jest o tyle ciekawa że ja sie juz spotkałem ze znacznymi róznicami temp. oleju w praktycznie bardzo podobnych samochodach i zegarach DEFI :roll:

O, no to slabo...Ale tutaj chodzi chyba o konkretny czujnik?

Link to comment
Share on other sites

a ja mam pytanie takie - ktory sprawny samochod ma wahania napiecia wieksze niz 0,5 V?

 

u mnie na wskazniku maks wahanie napiecia to od 19.9 do 14.4 V

 

jezeli wahania na instalacji sa od 11 do 15 V (specjalnie pisze na instalacji - bo po to jest stabilizator napiecia zeby bylo w miare stale na instalacji) to cos jest nie tak z autem a nie czujnikiem - a czujnika sie raczej do aku nie podlacza

 

a tak zupelnie poza tym kto montuje czujnik temp oleju w misce olejowej :roll: rownie dobrze mozna go sobie pod pacha zamontowac taki sam efekt bedzie, albo kupic autogauge za 40 pln bo rownie dobry bedzie pomiar

 

zegary mam zamontowane od zeszlego roku i nie zauwazylem zadnych bledow - trasa olej 80-85 st - miasto w goracy dzien ok 85-90 st - korek tak na 30-40 min stania temp nie przekracza 100 st

 

cisnienie oleju po odpaleniu 6,5-6,8 bar, przy temp ok 85-90 st cisnienie 2,5 bar na wolnych

 

w czasie jazdy cisnienie ok 5-5,5 bara

 

EGT sprawdzalem telefonicznie z komanczem i wskazania takie same praktycznie, czyli wolne obr 350-400 st po ostrej jezdzie wolne ok 500 st i po jakims czasie opada, mocne przyspieszanie ok 800-850 st - przy jednoczesnym pomiarze AFR w ok 10

 

turbo wskazuje tak samo jak elektroniczny zegar HKS ktory mam w EVCIV

 

takie pytanie na koniec czy kolega ktory pisze ze czujniki w SW to smiec mial wogole do czynienia z tym czujnikiem i jakos go mierzyl ?

Link to comment
Share on other sites

testy przecież były co napisałem w poscie na samej górze i dokładne wyniki a odnośnie spraw z napieciem to przekazałem twoje uwagi i dostałem taką odpowiedz:

 

Wskazanie czujnika NIGDY nie może w najmniejszym stopniu zależeć od

napięcia zasilania!!!!!!!

Po prostu - jak za niskie napięcie zasilania - zegaar nie działa

każde inne napięcie zasilania - zegar działa TAK SAMO ZAWSZE !!!!!

W innym wypadku to szmelc. Przykre, ale prawdziwe. Nie oto chodzi, żeby

po producencie coś poprawiać, ratować itd...

 

A dywagacje o instalacjach, stabilizacji itd - są tu kompletnie

bezcelowe... bo nie o tym rozmawiamy, a o samej konstrukcji zegara.

 

Czujnik dokładny i powtarzalny ma być po to, żeby w tych samych

warunkach pomiarowych ZAWSZE pokazywał prawdziwe wartości, bo jeśli

wszystko tam będzie pływać w każdą stronę, to lepiej w ogóle nie

montować takiego czujnika i tutaj się z nim zgadzam.

 

Poza tym - skoro kolega jest taki pobłażliwy dla producenta - to niech

zgadnie dla jakiego "stabilizowanego" napięcia producent wyskalował

zegar :) ?

Napięcie na "instalacji" w różnych autach nie dość że znacznie się waha

w zależności od naładowania akumulatora (nawet komputery samochodowe -

nawet te oryginalne mają specjalną mapę korekcyjną na różne wartości

tych napięć jeśli o tym nie wie), to jeszcze jest inne dla różnych aut.

Mało jest aut, które mają seryjnie montowane centralne stabilizatory

(takie "na samym początku"), zazwyczaj stabilizatory lokalne są tylko w

komputerach i "elektronice".

 

Napisałem Ci o tym, aby Wam pomóc. Po prostu mówię jak naprawić

wskazania tych zegarów likwidując przynajmniej jeden powód ich bardzo

dużej niedokładności.

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...