eden Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 witam chcialbym poinformawac (moze sie to komus przyda) ze ten czujnik wskazuje błęby w pomiarach (może ktos też to zauważył ? ). Poszukując odpowiedniego czujnika do miski olejowe (gdyż oryginalny był za duży) po miesiacach w koncu natrafiłem na osobe znającą się na rzeczy ktora takowe posiada/wykonuje. Aby stwierdzic dokladnie jaka potrzebuje rezystencje w czujniku ten zegar oddałem tej osobie zegar do testów, oto co otrzymałem : No to po kolei:1) wymaga czujnika o nieliniowej charakterystyce przy 60'C - około 350 Ohm, 70'C - 230 Ohm, 80'C - 145 Ohm 90'C - 120 Ohm itd... Ten problem dałoby się jeszcze przeskoczyć dobierając odpowiedni element temp->rezystancję ale uwaga!!! Ten czujnik to śmieć! Ponieważ przy zmianach napięcia zasilania zmienia wskazania temperatury. Przy tej samej rezystancji (czyli czujnik daje pewną rezystancję) w konsekwencji pewnej temperatury oleju.... przy 12V zasilania pokazuje wyższą temperaturę, a przy 14V zasilania NIŻSZĄ !!!! co jest absolutnie niedopuszczalne! Różnice przy wahaniach 11V -> 15V, a takie mogą być na akumulatorze, będzie to błąd rzędu 10-20'C (!!!) w pewnych zakresach, więc ja bym takiego śmiecia w ogóle nie montował... No bo temp. oleju 110'C a 130'C to już jest bardzo duża różnica dla silnika Niestety podobnie może być z pozostałymi zegarami tej firmy które posiadasz... Jeśli bardzo zależy Ci na tym właśnie czujniku (aby jego użyć), to można dorobić układ stabilizacji napięcia, dobrać czujnik (sam element temp.->rezyst) albo zrobić konwerter, oraz wyskalować go bardzo precyzyjnie przy tych ustawieniach. Wtedy to będzie działać poprawnie. Ale niestety będzie też kosztować... bo trzeba w to włożyć trochę pracy i czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 eden, to moze dobrze, ze JEDNAK zainwestowalem w DEFI...? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 eden, to moze dobrze, ze JEDNAK zainwestowalem w DEFI...? :razz: sprawa jest o tyle ciekawa że ja sie juz spotkałem ze znacznymi róznicami temp. oleju w praktycznie bardzo podobnych samochodach i zegarach DEFI :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 A w zasadzie to do jakiej maksymalnej temperatury oleju można bezpiecznie upalać i kiedy zacząć myśleć o chłodnicy oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 A w zasadzie to do jakiej maksymalnej temperatury oleju można bezpiecznie upalać i kiedy zacząć myśleć o chłodnicy oleju? dużo zalezy od oleju, ale wg wszystkich gwiazd na niebie granica 130 st. przy Motulu 15W50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 eden, to moze dobrze, ze JEDNAK zainwestowalem w DEFI...? :razz: sprawa jest o tyle ciekawa że ja sie juz spotkałem ze znacznymi róznicami temp. oleju w praktycznie bardzo podobnych samochodach i zegarach DEFI :roll: O, no to slabo...Ale tutaj chodzi chyba o konkretny czujnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 a ja mam pytanie takie - ktory sprawny samochod ma wahania napiecia wieksze niz 0,5 V? u mnie na wskazniku maks wahanie napiecia to od 19.9 do 14.4 V jezeli wahania na instalacji sa od 11 do 15 V (specjalnie pisze na instalacji - bo po to jest stabilizator napiecia zeby bylo w miare stale na instalacji) to cos jest nie tak z autem a nie czujnikiem - a czujnika sie raczej do aku nie podlacza a tak zupelnie poza tym kto montuje czujnik temp oleju w misce olejowej :roll: rownie dobrze mozna go sobie pod pacha zamontowac taki sam efekt bedzie, albo kupic autogauge za 40 pln bo rownie dobry bedzie pomiar zegary mam zamontowane od zeszlego roku i nie zauwazylem zadnych bledow - trasa olej 80-85 st - miasto w goracy dzien ok 85-90 st - korek tak na 30-40 min stania temp nie przekracza 100 st cisnienie oleju po odpaleniu 6,5-6,8 bar, przy temp ok 85-90 st cisnienie 2,5 bar na wolnych w czasie jazdy cisnienie ok 5-5,5 bara EGT sprawdzalem telefonicznie z komanczem i wskazania takie same praktycznie, czyli wolne obr 350-400 st po ostrej jezdzie wolne ok 500 st i po jakims czasie opada, mocne przyspieszanie ok 800-850 st - przy jednoczesnym pomiarze AFR w ok 10 turbo wskazuje tak samo jak elektroniczny zegar HKS ktory mam w EVCIV takie pytanie na koniec czy kolega ktory pisze ze czujniki w SW to smiec mial wogole do czynienia z tym czujnikiem i jakos go mierzyl ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eden Opublikowano 9 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 testy przecież były co napisałem w poscie na samej górze i dokładne wyniki a odnośnie spraw z napieciem to przekazałem twoje uwagi i dostałem taką odpowiedz: Wskazanie czujnika NIGDY nie może w najmniejszym stopniu zależeć odnapięcia zasilania!!!!!!! Po prostu - jak za niskie napięcie zasilania - zegaar nie działa każde inne napięcie zasilania - zegar działa TAK SAMO ZAWSZE !!!!! W innym wypadku to szmelc. Przykre, ale prawdziwe. Nie oto chodzi, żeby po producencie coś poprawiać, ratować itd... A dywagacje o instalacjach, stabilizacji itd - są tu kompletnie bezcelowe... bo nie o tym rozmawiamy, a o samej konstrukcji zegara. Czujnik dokładny i powtarzalny ma być po to, żeby w tych samych warunkach pomiarowych ZAWSZE pokazywał prawdziwe wartości, bo jeśli wszystko tam będzie pływać w każdą stronę, to lepiej w ogóle nie montować takiego czujnika i tutaj się z nim zgadzam. Poza tym - skoro kolega jest taki pobłażliwy dla producenta - to niech zgadnie dla jakiego "stabilizowanego" napięcia producent wyskalował zegar ? Napięcie na "instalacji" w różnych autach nie dość że znacznie się waha w zależności od naładowania akumulatora (nawet komputery samochodowe - nawet te oryginalne mają specjalną mapę korekcyjną na różne wartości tych napięć jeśli o tym nie wie), to jeszcze jest inne dla różnych aut. Mało jest aut, które mają seryjnie montowane centralne stabilizatory (takie "na samym początku"), zazwyczaj stabilizatory lokalne są tylko w komputerach i "elektronice". Napisałem Ci o tym, aby Wam pomóc. Po prostu mówię jak naprawić wskazania tych zegarów likwidując przynajmniej jeden powód ich bardzo dużej niedokładności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi