Andremil Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Kawas - gdy miałem wężyk za turbo a przed trójnikiem bez zwężki (czyli można traktować, że zwężka była o większej średnicy :razz: ), turbo ładowało mi do 0.6 bara - nawet BOVa nie było słychać co by znaczyło, że rzeczywiście tak skromnie pompowało. Prawdopodobnie wtedy szybciej otwiera sie WG - nie wiem co się dzieje wtedy z turbiną (tzn czy się czasem nie rozpędzała do kosmicznych prędkości mając mniejszy opór). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawas Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Dzięki - to wiele wyjaśnia :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 9 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Prosta sprawa. Musicie zmienić tok rozumowania tak jak ja to zrobiłem. Solenoid nie otwiera WG tylko go zamyka! Jak zlikwidujesz zwężkę to osłabisz wpływ Solenoidu na WG, czyli nie będzie mógł zamknąć WG co w konsekwencji spowoduje obniżenie ciśnienia doładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 GeOrGe widzę lekką rozbieżność w tym co napisałeś albo rzeczywiście zmieniłeś w między czasie tok rozumowania (albo ja czegoś nie złapałem :roll: ): Siła powstała w wyniku wzrostu ciśnienia pokonuje opór sprężyny i otwiera klapę WG. Solenoid nie otwiera WG tylko go zamyka! :smile: Czyli z ostatniej Twojej wypowiedzi wynika , że w stanie "neutralnym" (na "jałowych" obrotach silnika) WG jest otwarty :?: (czyli odwrotnie jak na schemacie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 GeOrGe widzę lekką rozbieżność w tym co napisałeś albo rzeczywiście zmieniłeś w między czasie tok rozumowania (albo ja czegoś nie złapałem :roll: ): Siła powstała w wyniku wzrostu ciśnienia pokonuje opór sprężyny i otwiera klapę WG. Solenoid nie otwiera WG tylko go zamyka! :smile: Czyli z ostatniej Twojej wypowiedzi wynika , że w stanie "neutralnym" (na "jałowych" obrotach silnika) WG jest otwarty :?: (czyli odwrotnie jak na schemacie) Nic się nie zmieniło i wszystko jest oki Na wolnych obrotach WG jest zamknięty bo zamyka go sprężyna w aktywatorze. Jak turbo zaczyna się rozpędzać powstaje ciśnienie w kolektorze które przeciwstawia się tej sprężynie i w końcu ja pokonuje i WG się otwiera. By mogło wzrosnąć dalej ciśnienie doładowania należy zamknąć WG a więc otworzyć solenoid. Jak nie otworzysz solenoidu to ciśnienie doładowania wzrośnie tylko trochę i to zależnie od twardości sprężyny w aktywatorze. Jak masz jakiś kabel i program do sczytywania logów ze złącza diagnostycznego to możesz to zaobserwować. Jak jedziesz z nie obciążonym silnikiem to solenoid jest zamknięty a wystarczy dodać gazu a ECU od razu otwiera solenoid i czeka aż ciśnienie doładowania osiągnie wartość maksymalną (ok. 1Bar) potem go zamyka i otwiera aby utrzymać stałe ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Trochę to skomplikowane na pierwszy rzut oka :roll: ale przynajmniej teraz zasada działania tego układu jest już dla mnie duuuużo bardziej jasna :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 na zdjeciu ponizej strzalki wzkazuja jakby 3 wyjscia, 1 z turbo,1 z WG(chyba), a trzeci z solenoidu (improwizacja za pomoca MBC), w ktorym miejscu ma byc zwezka?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 U mnie jest w wężyku wychodzącym z turbo - przed trójnikiem turbo-WG-Solenoid (na twoim zdjęciu mniej więcej na wysokości początku prawej strzałki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Czyli w miejscu gdzie wzkazuje to zielona strzalka?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 U mnie znajduje się dokładnie tutaj: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f161bdb7cf [ Dodano: Wto Paź 14, 2008 9:13 pm ] Zresztą parę postów wyżej jest opisane jak ją można zlokalizować :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Amdremil, w WRX raczej nie ma to większego znaczenia bo ECU się dostosowuje do różnicy objętości podciśnień. Ale w GT-kach może już być problem. A jak ja mam ECU z STI to tez bedzie problem?? Dodatkowo aby rozwiac watpliwosci: 1. Czy to w czrwonym kolko to jest aktywator WG?? 2. Dodatkowo jak wskazuja czerwone strzalki tak maja byc polaczone wezyki trojnikiem, a w miejscu zielonej strzalki (mniejwiecej) ma byc zwezka?? Czy dobrze rozumuje??: DODAM ZE MBC IMITUJE SOLENOID Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksti Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 (edytowane) Panowie jest lipa pomocy Po włączeniu zapłonu przy elektrozaworze ster.turbo na wtyczce do elektrozaworu jest napięcie 12,6v czyli prawidłowo bo cewka podczas pracy na wolnych powinna się otwierać na dolot przed turbiną i wtedy ładuje poprawnie bez przedwczesnego upuszczania. Ale po podłączeniu wtyczki do elektrozaworu napięcie z 12,6 spada na 0,4v i niema siły otworzyć cewki .Konkretnie to masa znika. Dając mase na krótko cewka się otwiera prawidłowo ale czek też się zapala. Co odpowiada za sterowanie elektrozaworem bezpośrednio?? Komputer czy przekaźnik.A może przekaźnik w komputerze bo te pod maską wszystkie pozamieniałem i dalej to samo. Edytowane 18 Stycznia 2013 przez ksti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksti Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Już jasne poprzedni właściciel źle poprowadził wężyki od sterowania turbiną i z tąd te cyrki.Swoją sprawą wyrobiony knock sensor alarmował spalanie stukowe którego nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
srtracing Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 (edytowane) Pora chyba odświeżyć trochę temat Od 3 miesięcy czytam polskie i zagraniczne fora, oddałem auto do zdiagnozowania w yaco motorosport we Wrocławiu i dalej lipa. Pacjentem jest WRX 2005 i zachowuje się bardzo dziwnie. Podczas miejskiej jazdy turbo ładuje w przedziale 0,6-0,8 i bardzo wolno wstaje. W momencie gdy przejadę kilkadziesiąt kilometrów autostradą ładowanie powraca i chyba nawet przeładowuje. Wskaźnik pokazuje nawet do 1,5 na 3 biegu. Skręciłem trochę aktuator, żeby aż tyle nie ładował. Po dwóch dniach w mieście ładowanie znowu spadło do poziomu 0,6-0,8 bar. Mam zamontowany drugi wskaźnik, który mierzy ciśnienie w wężyku przed solenoidem. W momencie, gdy samochód jest słaby, ciśnienie przed solenoidem wynosi 0,45-0,5 bar, co oznacza, że zawór jest zamknięty, a w konsekwencji wastegate otwarty, dlatego auto jest zmulone. W momencie, kiedy turbina ładuje powyżej 1 bar, ciśnienie przed solenoidem wynosi równe 0 (czyli zawór jest otwarty) i pozostaje na takim poziomie dopóki nie puszczę nogi z gazu. W Yaco prawdopodobnie zostało sprawdzone wszystko. Wężyki, czujniki, wymieniony solenoid, zgrane logi, rzut okiem na mapę. Ponoć wszystko jest ok, ale auto dalej zachowuje się dziwnie. Albo jest strasznym mułem albo przeładowuje, co może się w końcu źle skończyć. Dlatego pytanie do Was. Może ktoś ma świeży umysł i jest w stanie coś podpowiedzieć. Szczerze mówiąc jestem już zmęczony tym autem Ważne w całym problemie jest to, że po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów z prędkością autostradową (zupełnie normalną, powiedzmy 130) ładowanie wraca, ale jest za duże. Po jeździe miejskiej ładowanie ucina i jest za małe. Jakieś pomysły? Edytowane 4 Lipca 2017 przez srtracing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 To auto u jakiegoś tunera było, że musieli w sofcie grzebać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
srtracing Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 (edytowane) 16 minut temu, siewcu napisał: To auto u jakiegoś tunera było, że musieli w sofcie grzebać? Zajrzeli z ciekawości czy są jakieś zmiany w mapie. Nie było ponoć nic grzebane w sofcie (jest seria). Edytowane 4 Lipca 2017 przez srtracing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Dnia 09.07.2008 o 14:26, Kawas napisał: ponawiam pytanko - czy wieksza dziurka w zwężce ograniczy doładowanie? no i jeszcze jedno - czy w sti cięgło aktuatora powinno chodzic na tyle luźno, żeby dało nim się poruszyć ręką? Odświeżę suchara:) to jak z tym cięgłem,powinno dać się ruszyć ręką czy nie.Jak ciągnę za moje w GTeku to muszę użyć dużej siły żeby drgnęło ale po podpięciu strzykawki do wężyka chodzi płynnie.Jak powinno być poprawnie? Dnia 09.07.2008 o 14:26, Kawas napisał: ponawiam pytanko - czy wieksza dziurka w zwężce ograniczy doładowanie? no i jeszcze jedno - czy w sti cięgło aktuatora powinno chodzic na tyle luźno, żeby dało nim się poruszyć ręką? Odświeżę suchara:) to jak z tym cięgłem,powinno dać się ruszyć ręką czy nie.Jak ciągnę za moje w GTeku to muszę użyć dużej siły żeby drgnęło ale po podpięciu strzykawki do wężyka chodzi płynnie.Jak powinno być poprawnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 (edytowane) No trochę siły trzeba w to włożyć, pod ciśnieniem się "wyciąga" i dlatego ze strzykawką nie ma problemów srtracing oddaj to do innego warsztatu. Ludzie mają różne pomysły, ostatnio któryś tuner(mniejsza kto i gdzie) kazał rozszczelnić wydech, żeby błędu sondy nie wyrzucało, bo nie mógł w sofcie znaleźć tabeli błędów i go usunąć... Edytowane 4 Lipca 2017 przez siewcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
srtracing Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 2 godziny temu, siewcu napisał: No trochę siły trzeba w to włożyć, pod ciśnieniem się "wyciąga" i dlatego ze strzykawką nie ma problemów srtracing oddaj to do innego warsztatu. Ludzie mają różne pomysły, ostatnio któryś tuner(mniejsza kto i gdzie) kazał rozszczelnić wydech, żeby błędu sondy nie wyrzucało, bo nie mógł w sofcie znaleźć tabeli błędów i go usunąć... Jakaś propozycja warsztatu we Wrocławiu? Brałem pod uwagę gc8. Wprawdzie to nie Wrocław, ale zastanawiam się czy nie uderzyć do nich. Gdyby jednak ktoś mógł podesłać namiar na kogoś godnego polecenia, to będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Wróciłem jeszcze do Twojego poprzedniego posta... Skręciłem trochę aktuator, żeby aż tyle nie ładował. Nie powinno się tak robić - będziesz miał problem, żeby z tym "trochę" wrócić do serii... Mam zamontowany drugi wskaźnik, który mierzy ciśnienie w wężyku przed solenoidem. Po co? Przed solenoidem jest restryktor przecież... W momencie, gdy samochód jest słaby, ciśnienie przed solenoidem wynosi 0,45-0,5 bar, co oznacza, że zawór jest zamknięty, a w konsekwencji wastegate otwarty, dlatego auto jest zmulone. W momencie, kiedy turbina ładuje powyżej 1 bar, ciśnienie przed solenoidem wynosi równe 0 (czyli zawór jest otwarty) i pozostaje na takim poziomie dopóki nie puszczę nogi z gazu. A powiedz mi, co to ma na celu? Szczególnie, że kiedy zawór jest zamknięty(czyli na aktuator nie działa ciśnienie) to wastegate też jest zamknięty i turbo dmucha ile wlezie - i w drugą stronę, jeśli zawór jest otwarty to na aktuator działa ciśnienie i wastegate jest otwarty. To możesz bardzo łatwo sprawdzić ściągając wężyk z aktuatora - choć nie radzę tego robić, bo jak nie zdejmiesz nogi z gazu w odpowiednim momencie to turbo rozkręci się do oporu, jak kiedyś kiedyś ze znajomym próbowaliśmy ustawić MBC i było ono skręcone(już nie pamiętam kto tym kręcił wtedy i dlaczego tak się stało), to wskazówka na zegarze bardzo szybko poszybowała i jak już wstało, to zdążyło napompować tylko 1,5 b... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
srtracing Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) Cytat Po co? Przed solenoidem jest restryktor przecież... Ale chciałem zobaczyć, co się dzieję między restryktorem a solenoidem w momencie kiedy auto jest słabsze/mocne. Pozwoliło mi to na zdiagnozowanie co się dzieje z zaworem i w jakim stanie się znajduje, czy w ogóle reaguje, czy się wiesza itp. Cytat Szczególnie, że kiedy zawór jest zamknięty(czyli na aktuator nie działa ciśnienie) to wastegate też jest zamknięty i turbo dmucha ile wlezie Tutaj chyba nie do końca mogę się zgodzić. Gdy zawór jest zamknięty, ciśnienie przed nim jest większe, co w konsekwencji prowadzi do otwarcia wastegatea i osłabienia auta. Gdy jest otwarty, to w wężykach nie ma ciśnienia (powietrze swobodnie leci - o ile dobrze pamietam przed filtr powietrza), które mogłoby ruszyć aktuator i turbo ładuje do oporu. Może się mylę, ale wszystko na to wskazuje. Czyli: zawór zamknięty = duże ciśnienie przed nim = wastegate otwarty = mniejsza moc zawór otwarty = brak ciśnienia = wastegate zamknięty = ładuje do oporu. Poza tym konsultacje w warsztacie także potwierdziły moją teorię. W każdym razie na pewno, gdy nie ma ciśnienia przed zaworem, to auto jest dzikie. Cytat Nie powinno się tak robić - będziesz miał problem, żeby z tym "trochę" wrócić do serii... Wiem, wiem. Teoretycznie na gwincie mam zaznaczone miejsce, do którego aktuator był skręcony. W praktyce, to na pewno nie da się ustawić tego idealnie na równo. Ale szczerze mówiąć to już nawet nie chcę książkowego ładowania. Może być 0,05 mniej albo więcej. Chciałbym tylko, żeby to auto działało stabilnie, a nie ładowało 1,5 po przejażdżce autostradą. Pytanie: 1.Czy pełny przelot 3" na całości bez mapy może dawać taki efekt? Jakiś mistrz, który był poprzednim właścielem otworzył wydech na całości. Ani jednego kata i średnica 3" od samego turbo. 2.Problem z komputerem? Edytowane 5 Lipca 2017 przez srtracing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 8 godzin temu, srtracing napisał: Tutaj chyba nie do końca mogę się zgodzić. Gdy zawór jest zamknięty, ciśnienie przed nim jest większe, co w konsekwencji prowadzi do otwarcia wastegatea i osłabienia auta. Gdy jest otwarty, to w wężykach nie ma ciśnienia (powietrze swobodnie leci - o ile dobrze pamietam przed filtr powietrza), które mogłoby ruszyć aktuator i turbo ładuje do oporu. Może się mylę, ale wszystko na to wskazuje. Czyli: zawór zamknięty = duże ciśnienie przed nim = wastegate otwarty = mniejsza moc zawór otwarty = brak ciśnienia = wastegate zamknięty = ładuje do oporu. Poza tym konsultacje w warsztacie także potwierdziły moją teorię. W każdym razie na pewno, gdy nie ma ciśnienia przed zaworem, to auto jest dzikie. A, fakt. Popieprzyło mi się z 3 portowym solenoidem... Tam powietrze albo ucieka gdzieś, albo trafia na aktuator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
srtracing Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Wszystko wskazuje na to, że kabelek od masy solenoidu czasem stykał, a czasem nie. Problem wydaje się być rozwiązany. Po raz kolejny potwierdza się reguła, że jeśli chłowiek chce mieć dobrze zrobione, to powinien robić sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 (edytowane) Gratulacje Edytowane 10 Lipca 2017 przez osamakiller Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 ok a ktoś zbadał jak zapobiegać przeładowaniu przy przelotowym wydechu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się