Jump to content

Przegląd techniczny do dowodu rej


Heller
 Share

Recommended Posts

Pamietam, że kiedys to było na tapecie ale nie mogę odszukać w szukarce...

 

Muszę pojechac w przyszlym tygodniu na podbicie przeglądu do jakiejś stacji i nie wiem teraz czy szukac kogoś specjalistycznego kto wie, ze subaru ma napęd awd czy jechać do zwykłego pana zenka i po prostu kazać mu nie kręcić przednią rolką ?

 

Coś w tym temacie sie nowego pojawiło ?

 

 

Potrzebuje czegoś w okolicach zielonej góry bo tam będę ten przegląd musiał zrobić i nie wiem czy znajde coś przystosowanego do WRX'a ... ?

 

 

Jak wy radzicie sobie z przeglądami do dowodu rejestracyjnego ?

Link to comment
Share on other sites

Heller, W większości punktach jak poprosisz to nie będą kręcić. Podjedź na jakąś wioskę to może w ogóle nie będziesz musiał wjechać ;) W każdym razie powiedz, że potrzebujesz ekspresowe sprawdzenie bo bardzo się śpieszysz.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. a nie można tak po prostu zrobić przeglądu.. normalnie, uczciwie, bez dawania w łapę z mojej strony ani bez uszkadzania mi auta ze strony stacji obsługi pojazdów ? :wink:

Link to comment
Share on other sites

mozna i normalnie. gadalem w jednej stacji diagnostycznej, jak przychodzi ktos z 4x4 to czesc procedury sprawdzaja normalnie a ta czesc gdzie trzeba by krecic 1 oska zastepuje.... krotka przejazdzka w celu sprawdzenia czy sie wszystko kupy trzyma. rozsadny kompromis miedzy dawaniem w lape a psuciem napędu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Można - tak jak napisałeś - jedyny problem to rolki, wybierz punkt kontroli z płytami najazdowymi lub powiedz panu, że nie może wjechać na rolki, bo grozi to uszkodzeniem napędu. Nie powinno być problemu.

Link to comment
Share on other sites

Podjedź na Kłobucką, ja tam robiłem, Yacho i jeszcze kilka osób.

 

Motos. Sp. z o.o. Stacja kontroli pojazdów. Autoserwis

0 22 847 02 41

02-699, Warszawa, Kłobucka 10A

Link to comment
Share on other sites

Można - tak jak napisałeś - jedyny problem to rolki, wybierz punkt kontroli z płytami najazdowymi lub powiedz panu, że nie może wjechać na rolki, bo grozi to uszkodzeniem napędu. Nie powinno być problemu.

hmm... zobaczmy, co w tej kwestii mowi nasz ulubiony ( :mrgreen: ) manual juzera SI :razz:

 

picture098av6.jpg

 

otoz okazuje sie, ze FHI nie ma nic przeciwko takim badaniom hamulcow :!: :smile:

przynajmniej w przypadku GC/GF Imprez

 

 

p.s. mimo tego, jak bylem na przegladzie, to zapotrzebowalem, aby pan od sprawdzania skutecznosc hamulcow zbadal przy pomocy... no wlasnie, jak ten przyrzad sie nazywal? :mrgreen:

jednym slowem, ten przyrzad (cos w rodzaju czytnika kart bankowych - nawet kwitek jakis wydal :lol: ) mierzy opoznienie czy cos w tym rodzaju - i nie trzeba zadnych rolek :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ha ! Przypomniało mi się :)

 

 

Ostatnio to mnie facet zagiął jak powiedział, że przeglądu wbić nie może bo po 2000 roku wszystkie samochody muszą mieć zagłówki na tylnych siedzeniach. A WRX nie ma :)

 

2001>2002>2003>2004> itd... :mrgreen: Ni hu hu :)

 

 

 

Odjechałem, pojechałem do następnego i ... przegląd zrobił bez problemu :)

Link to comment
Share on other sites

 

p.s. mimo tego, jak bylem na przegladzie, to zapotrzebowalem, aby pan od sprawdzania skutecznosc hamulcow zbadal przy pomocy... no wlasnie, jak ten przyrzad sie nazywal? mierzy opoznienie :mrgreen:

 

opóźnieniomierz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

p.s. mimo tego, jak bylem na przegladzie, to zapotrzebowalem, aby pan od sprawdzania skutecznosc hamulcow zbadal przy pomocy... no wlasnie, jak ten przyrzad sie nazywal? mierzy opoznienie :mrgreen:

 

opóźnieniomierz :mrgreen:

a no wlasnie, takie dosc skomplikowane slowo :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ha ! Przypomniało mi się :)

 

 

Ostatnio to mnie facet zagiął jak powiedział, że przeglądu wbić nie może bo po 2000 roku wszystkie samochody muszą mieć zagłówki na tylnych siedzeniach. A WRX nie ma :)

 

2001>2002>2003>2004> itd... :mrgreen: Ni hu hu :)

 

 

 

Odjechałem, pojechałem do następnego i ... przegląd zrobił bez problemu :)

 

są tacy ci się wogóle nie znają, mi nie chciał puścić terenówki zarejestrowanej na ciężarówkę (auto poleasingowe), bo nie ma kratki.....niby ok, ale to auto nigdy kratki nie miało :lol: pogrzebałem w przepisach i okazało się, że kratka musi być i owszem, ale w autach rejestrowanych po raz pierwszy po którymś tam roku, a moje było wcześniej...i co...Pan diagnosta :roll: inny wbił bez problemu

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. a nie można tak po prostu zrobić przeglądu.. normalnie, uczciwie, bez dawania w łapę z mojej strony ani bez uszkadzania mi auta ze strony stacji obsługi pojazdów ?

 

Heller, MOZNA ! Płyty poślizgowe celem badania aut bez blokady mostów posiadają stacje diagnostyczne dla autobusów ! - badają także osobówki , u mnie poszło jak tralala i bez żadnych łapówek podbił mi po badaniu dowód...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. a nie można tak po prostu zrobić przeglądu.. normalnie, uczciwie, bez dawania w łapę z mojej strony ani bez uszkadzania mi auta ze strony stacji obsługi pojazdów ?

 

Heller, MOZNA ! Płyty poślizgowe celem badania aut bez blokady mostów posiadają stacje diagnostyczne dla autobusów ! - badają także osobówki , u mnie poszło jak tralala i bez żadnych łapówek podbił mi po badaniu dowód...

 

Nigdy nie pomyślałem, że mogę być autobusem :wink:

 

huzar105 To był diagnostyk z poczuciem humoru :mrgreen: Jajca sobie uskuteczniał - nie wierze, że za brudne auto nie chciał przeglądu zrobić :roll:

Link to comment
Share on other sites

Heller, szukał dziury w całym :/ To był niby jakiś mojego dziadka znajomy... Aczkolwiek normalnie od razu bym pojechał, gdzieś indziej. KOnkurecja jest tak duża na chwile obecną, że po ciemku znajdziesz. A nie toleruje chamstwa.

Link to comment
Share on other sites

tez cos wspomnialem o tym jak bylem, pan powiedział że wie że robi 4x4 i nic nie ma prawa sie stać !!

Dla bardzo wyrafinowanych konstrukcji ma rolki...Podnosi oś stawia kola na trolejkach i wszystkie sa w powietrzu i można badać....Ale ze to troche roboty to sie przejedzie po placu i wiadomo:))) Pozatym aby uszkodzic dyfry trzeba by rolki rozbujac do dobrych kikudziesiecu km/h

Ogólnie mit

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie ma szper a rolki są osobno na lewe i prawe koło to nie ma problemu, przy badaniu lewego koła prawe luźno kręci sie do tyłu i odwrotnie i nic nie ma prawa sie stać, nawet jak jest jakaś słaba wiskoza to też takie obroty jej nie powinny zaszkodzić, inna sprawa że wynik nie jest tak do końca precyzyjny :roll:

 

Tak sie mnie sie wydaje :wink: i tak miałem robiony przegląd 2 dni temu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam,

 

Wracam z przeglądu technicznego (ASO inne niz subaru). Mechanik wjechał przednią osią na rolki (prawa i lewa) i zaczęły sie przednie koła kręcić, tylne stały na twardym podłożu w bezuchu. Trwało to 10 sek. zanim podszedłem do niego i zwóciłem uwagę.

 

Forek MY07 2.0N/A - chyba otwarte dyfry.

 

Czy mogła ta sytuacja odbić się negatywnie na samochodzie, czy z tego co piszecie nie mam się przejmować ? Trochę się denerwuje.... :|

 

Zadnego zapachu (wiskoza) nie czułem. Wszystko narazie chyba ok.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie ma szper a rolki są osobno na lewe i prawe koło to nie ma problemu, przy badaniu lewego koła prawe luźno kręci sie do tyłu i odwrotnie i nic nie ma prawa sie stać, nawet jak jest jakaś słaba wiskoza to też takie obroty jej nie powinny zaszkodzić, inna sprawa że wynik nie jest tak do końca precyzyjny :roll:

 

Tak sie mnie sie wydaje :wink: i tak miałem robiony przegląd 2 dni temu

 

W ten sposób sprawdzają hamulce na stacji diagnostycznej przy ASO Dawoj w Łomiankach. Byłem dwa razy - zero problemów.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie ma szper a rolki są osobno na lewe i prawe koło to nie ma problemu, przy badaniu lewego koła prawe luźno kręci sie do tyłu i odwrotnie i nic nie ma prawa sie stać, nawet jak jest jakaś słaba wiskoza to też takie obroty jej nie powinny zaszkodzić, inna sprawa że wynik nie jest tak do końca precyzyjny :roll:

 

Tak sie mnie sie wydaje :wink: i tak miałem robiony przegląd 2 dni temu

 

W ten sposób sprawdzają hamulce na stacji diagnostycznej przy ASO Dawoj w Łomiankach. Byłem dwa razy - zero problemów.

Na Kłobuckiej też.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie ma szper a rolki są osobno na lewe i prawe koło to nie ma problemu, przy badaniu lewego koła prawe luźno kręci sie do tyłu i odwrotnie i nic nie ma prawa sie stać, nawet jak jest jakaś słaba wiskoza to też takie obroty jej nie powinny zaszkodzić, inna sprawa że wynik nie jest tak do końca precyzyjny :roll:

 

Tak sie mnie sie wydaje :wink: i tak miałem robiony przegląd 2 dni temu

 

W ten sposób sprawdzają hamulce na stacji diagnostycznej przy ASO Dawoj w Łomiankach. Byłem dwa razy - zero problemów.

Na Kłobuckiej też.

 

Zawsze tam wbijam przegląd i nigdy mi się nic z wiskozą nie działo.

 

Boicie się 10 sek. badania?

Więcej wiskoza po dupie dostaje na Ułężu lub na Słomce i nikt nie płacze. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...