Jump to content

LEGACY 92" turbo hamulce


ania i tomek
 Share

Recommended Posts

Pytanko do znawcow ,mianowicie jak poprawic skutecznosc hamulcy w turbodziadku(link forum,itp,mile widziane)W zwiazku ze zmana felg na 17" jest miejsce cos?Tylko co?Jezeli macie jakies pomysly prosze o podzielenie sie nimi.Widzialem w dziadku zaciaski od wrx 4 tloczkowe,zatem pytanie czy zwiazane sa z tym wiekie zmiany(adaptery i inne cuda),czy tylko wymiana tarcz na wieksze.Na alegro mozna znalezsc zaciski BREMBO (zlote) moze to lepsza opcja od tych z wrx-a

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Jesli mozna przylaczam sie do pytania, sprawa jak wyzej - tylko na standardowej feldze. U mnie siedzi seryjne 15".

 

Jest jakas mozliwosc poprawy w ukladzie hamulcowym?

Link to comment
Share on other sites

Pytanko do znawcow ,mianowicie jak poprawic skutecznosc hamulcy w turbodziadku(link forum,itp,mile widziane)W zwiazku ze zmana felg na 17" jest miejsce cos?Tylko co?Jezeli macie jakies pomysly prosze o podzielenie sie nimi.Widzialem w dziadku zaciaski od wrx 4 tloczkowe,zatem pytanie czy zwiazane sa z tym wiekie zmiany(adaptery i inne cuda),czy tylko wymiana tarcz na wieksze.Na alegro mozna znalezsc zaciski BREMBO (zlote) moze to lepsza opcja od tych z wrx-a

 

zlote brembo sa kiepskim rozwiazaniem bo trzeba miec odpowiednie felgi aby na nie weszly.

duzo lepszym rozwiazaniem jest kit d2/k sport, ktory pasuje pod wiekszosc felg 17" (pod wrxowe tez) i ma plywajace tarcze

 

[ Dodano: Sob Lip 05, 2008 2:20 am ]

Witam

 

Jesli mozna przylaczam sie do pytania, sprawa jak wyzej - tylko na standardowej feldze. U mnie siedzi seryjne 15".

 

Jest jakas mozliwosc poprawy w ukladzie hamulcowym?

 

mozesz zalozyc lepsze tarcze i klocki, wiecej nie zdzialasz pod seryjna felge 15"

Link to comment
Share on other sites

http://www.felgi-opony.com/felgi/alumin ... _7_33.html to felgi ktore zamierzam kupic,sorrki herkmann ale mieszkam na zielonej wyspie teraz(nie ma sensu wysylac felg z PL tutaj,do tego pracuje w firmie zajmujacej sie miedzy innymi dystrybucja opon dunlop wiec mam moliwosc kupic je taniej niz w PL)Jakie sa plusy i minusy tych 2-ch rozwiazan(brembo kontra kit d2/k sport)
Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Jesli mozna przylaczam sie do pytania, sprawa jak wyzej - tylko na standardowej feldze. U mnie siedzi seryjne 15".

 

Jest jakas mozliwosc poprawy w ukladzie hamulcowym?

 

Teraz jeżdżę na Ferodo DS3000 z przodu i Mintexie M1177 z tyłu.

Poza tym, że tarcze przednie zużywają się szybciej niż klocek jest super. :cool:

Link to comment
Share on other sites

ania i tomek, wszystko zależy jak użytkujesz samochód i do czego potrzebuejsz hamulce. Inny setup będzie na miasto, inny na trasę a jeszcze inny na tor. Najlepiej wybrać coś pośredniego co w zależności od rodzaju zabawy ograniczy się tylko do zmiany klocków.

Link to comment
Share on other sites

Ogolnie to miasto z domieszka jazdy agresywnej,auto jest ciezkie(kombi) i czasami jak sie z kims zaczynam ganiac to jest problem z hamowaniem(wieczny problem z odprowadzaniem ciepla).Teraz bede mial miejsce na wieksze zaciski i tarcze ktore bede dzialaly dluzej.Napewno musza byc skuteczne po paru hamowaniach.Proponowano mi d2 k sport koszt 4500zl,nie wiem czy dziadek potrafi je wykorzystac w 100% Jest fajny ale nie wiem czy jest sens wydania takiej kasy.Moze jest inne rozwiazanie,bardziej sluszne do rozwazenia?Mysle rowniez od doprowadzeniu zimnego powietrza do tarcz w jakis sposob.

 

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 5:45 pm ]

zapomnialem gdzie szukac LGT 05+ jak to wyglada

Link to comment
Share on other sites

ania i tomek, więc zapomnij o wyczynowych klockach, bo jak zaczniesz się z kimś ścigać to na pierwszym dohamowaniu wylądujesz na drzewie (nie rozgrzane hamulce).

 

Co możesz zrobić - założyć większe tarcze/zaciski oraz większy klocek. Najlepiej od WRX 4o-tłoczkowe. Tarczę nacinaną/nawiercaną, a klocki takie, które łapią od początku (temp.)

 

Nie będę Ci proponował marki bo sam załatwiam EBC więc nie byłbym obiektywny ale jeżeli będziesz chciał to Ci podliczę dla porównania. Oczywiście jak już będziesz miał zaciski takie jak chcesz.

Link to comment
Share on other sites

Musze powaznie pomyslec o zaciskach z WRX-a(daja rade?)Bo widze ze od STI zaciski brembo to okolo 1200 zl para+tarcze nastepne1000zl+klocki 800zl= min 3000 Za 4500zl d2 k sport chyba bardziej oplacalne.Ale mysle tez o kosztach eksploatacji.Dodam tez w planach podniesienie troche mocy.Jaka jest roznica pomiedzy zaciskami WRX-STI(skutecznosc hamowania)?

 

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 10:06 pm ]

D2 k sport wiem ze super.

 

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 10:08 pm ]

KUBA gdzie szukac LGT 05+? E-bay,alegro,moze w UK czy USA

Link to comment
Share on other sites

KUBA gdzie szukac LGT 05+? E-bay,alegro,moze w UK czy USA

Takich linkow chyba nie moge podawac. Te chamulce mozesz kupic u kazdego dealera Subaru w stanach. Niektorzy oferuja gotowe kompletne zestawy w swoich sklepach internetowych. Poszukaj w google uzywajac kluczy: oem, genuine, wrx, subaru, parts itp.

W sklepie, w ktorym pytalem komplet zaciskow, tarcze i orginalne klocki kosztuje okolo $617, bez klockow bedzie tansze $80. Do tego trzeba chyba dokupic przewody hamulcowe, bo Legacy ma podobno inne niz Impreza (ale tego nie jestem pewny).

 

Tarcza LGT ma wymiary okolo 316mm x 30mm, WRX 4 tloczkowy 295mm x 25,4mm.

 

HPIM1170.jpg

dba_2650_cat.jpg

dba_4000_cat.jpg

dba_654_cat.jpg

Link to comment
Share on other sites

KUBA wielkie dzięki za super odpowiedz.Co do linków to broń boże.Te zaciski LGT to rozumiem 2-tloczkowe+wieksza tarcza,są wydajniejsze od 4-tloczkowych -wrx z mniejsza tarcza.Cena jest bardzo atrakcyjna w twoim sklepie.Jezeli sa ten zestaw jest lepszy od WRX-a to go kupie.Moze wyslij mi linka do tego sklepu na pw,albo zostawie Ci na pw moj e-mail jak wolisz.Oczywiscie to nie lenistwa tylko z braku doswiadczenia w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeżdze na WRX-owych czterotłoczkowych. Jest lepiej w porównaniu do tego co było ale w miejsu to on nie staje. Po prostu legac to kawał auta. Myślałem o tych od LGT (duża i gruba tarcza) ale obawiałem się że u mnie bedzie problem ze zmieszczeniem się pod felgę ( 16").

 

Jest jakiś kit brembo ( taki żółty :mrgreen: ) 305mm tarcza bodajże. Abt na takim jeżdzi i podobno jest lepszy od serii WRX. Tylko trzeba szukać używek bo cena odstrasza.

 

Jeśli za 3 tysie załatwisz sobie komplet od sti to bym się nie zastanawiał. Tylko nie każda 17-ka na nie wejdzie :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli za 3 tysie załatwisz sobie komplet od sti to bym się nie zastanawiał. Tylko nie każda 17-ka na nie wejdzie :roll:

 

ja bym sie tez nie zastanawial i go nie kupowal.

 

za 3 tys to bedzie uzywany zestaw, lepiej kupic nowy d2/k sport, ktory ma 8 tloczkow, grubsze i plywajace tarcze oraz wchdozi pod zdecydowanie wieksza ilosc felg 17ek - nawet pod wrxowe

Link to comment
Share on other sites

Felga to nie problem u mnie bo jestem w takcie transakcji.Walka jest pomiedzy ROTA te co ma KRUK(wygladaja jak kopia o.z prodrive),a O.Z ULTRALEGGA zostaly tylko zlote bo O.Z wycofal sie z modelu srebrnego z offset-em do subaru i mojej drugiej polowie sie nie podoba bo auto jest koloru ciemnego- grafit wyglada z daleka jak czarny i ma chromowe listwy przy dachu i na zderzakach.Wiec poruszylem temat hamulcy i teraz wiem na co mam zwrocic uwage przy ich kupnie.

 

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 4:52 pm ]

ADAM k sport kosztuje 4500zl wiemy "gdzie".Ale przyznaje masz racje,mysle o nich powaznie,nie wiem tylko jak kosztami dalszej eksploatacji?Moze gdzies znajde z drugiej reki.

Link to comment
Share on other sites

za 3 tys to bedzie uzywany zestaw

jeżeli klocki i tarcze nowe to zestaw będzie tylko w połowie używany :wink:

wg mnie jest to niezły kompromis cena :arrow: hamowanie

1,5 kzł zostaje np na hamulce z tyłu

Ale jeśli budżet otwarty to :arrow: d2

Link to comment
Share on other sites

D2 ma tarcze plywajace to duzy plus (telepoczaca kierownica odejdzie w zapomnienie)choc przyznam,ze mialem ten problem tylko raz 5 lat temu,nauczylem sie "szanowac" hamulce.3000zl za zestaw brembo+tylko raz pokrzywione tarcze to ponad 4200zl dlatego waha sie moja decyzja brembo - d2 k sport.Oczywiscie budzet nie jest otwarty(7miesieczny bobasek+jestem w trakcie realizacji planow budowy domu)W innym przypadku sprawa byla by jasna.Narazie w tym tygodniu nowe fele,hamulce nastepne.Mam juz teraz pelny obraz na sprawe hamulcy.Najbardziej zalezalo mi ,aby sie dowiedziec ,czy musze cos przerabiac (adaptery i bog wie co jeszcze)by zalozyc zaciski od WRX,STI a moze nawet D2 k sport bo o AP RACING nawet nie mysle.Musze teraz tylko przemyslec sprawe finansowa i wybrac cos,narazie sie nie pali.Pewnie jak zaloze felgi17" to bedzie mi czegos brakowac.Moze w tym czasie znajde jakis fajne zaciski(moga byc uzywane) w dobrej cenie.Oczywiscie DZIEKUJE wszystkim za opinie i propozycje rozwaze kazda z nich.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie te same hamulce ma europejskie Legacy Spec.B, i włascicielee strasznie narzekają.

Jeden wlasciciel Spec.B, tutaj na forum strasznie mnie przekonywal ze tarcze i klocki europejskiego modelu sa inne niz LGT 05+ ze stanow.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...