Jump to content

Subaru Legacy 2.5 GT 2005-< US-spec - opinie


jahnzol
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam prośbę do wszystkich posiadaczy obecnego Legacy 2.5 GT 250KM (najlepiej w manualu) z rynku USA, chodzi mi o to abyście napisali o typowych usterkach tego modelu z tym silnikiem, czym jesteście zachwyceni, a czego macie dość, oraz oczywiście spalanie miasto/trasa/mieszane, ceny części i dostępność i ogólnie wszystko co może być istotne.

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Kuba

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam!

Też dość długo (ok 6 miesięcy) szukałem takiego samochodu. Ogólnie udało mi się zabaczyć kilkanaście samochodów, po zebraniu opinii posiadaczy i przeglądach w/w samochodów w serwisach... kupiłem H6...

Samochody z USA z 2.5T najczęściej są dość mocno zużyte, albo w cenach absurdalnych.

Usterki tego silnika (wg. znawców): przegrzewanie się (temp. oleju potrafi znacznie przekraczać 100 st. C), uszczelka pod głowicą (w skrajnych przypadkach i po przejściach, wymiana tłoków).

Reasumując skutecznie wybito mi ten samochód z głowy (potrzebuję czegoś co dobrze i pewnie jeździ, nie koniecznie na torze).

 

Pozdrawiam,

mc

Link to comment
Share on other sites

Samochody z USA z 2.5T najczęściej są dość mocno zużyte, albo w cenach absurdalnych.

Ja myslalem ze w USA sie kupuje auta bo jest taniej, a niezajeżdżone mozna np kupic u dealera.

Reasumując skutecznie wybito mi ten samochód z głowy

Kto Ci wybił?

Link to comment
Share on other sites

Ja myslalem ze w USA sie kupuje auta bo jest taniej, a niezajeżdżone mozna np kupic u dealera.

 

Też tak myślałem, ale po oglądnięciu kilku sztuk:

- niezajeżdżone (od dealera) kosztują stanowczo za dużo, przykład Legacy 2,5T z 2005r, po wszystkich opłatach gość chciał 90kPLN, potem łaskawie opuścił do 85kPLN, za takie pieniądze można już kupić wersję H6 EU z analogicznego okresu.

- ceny IMHO rozsądne mając na uwadzę spadającą wartość dolara ~60kPLN za samochód z 2005r zdecydowanie wymagają sporych nakładów finansowych, przykład pewne Legacy, które dalej jest do sprzedaży w Wawie - zdjęcia super, ale każdy kto oglądnie ten samochód nie będzie miał złudzeń

 

Kto Ci wybił?

:-) forumowicze, oraz instruktorzy z SJS. Poza tym czytając opinie o 2,5T na tym forum utwierdzam się w przekonaniu, że H6 jest rosądniejszym rozwiązaniem (o ile można mówić o zakupie Subaru z rozsądku ;-)).

Link to comment
Share on other sites

mc, nowiutkim '08 GT limited, bez przebiegu, wyjezdzasz od dealera w stanach za $28k-$29k. Do tych 90kPLN zostaje jeszcze sporo kazy na transport i oplaty, a jezdzisz nowym autem, a nie 3latkiem.

 

Jezeli chcesz miec Subaru z turbo to 2.5 jest obecnie jedynym wyborem (2.0 to albo starsze modele, albo importy z kierownica po zlej stronie). Subaru z 2.5T jezdzi tysiace po drogach i problemy sa w niewielkim procencie silnikow.

 

Temperature oleju 100 stopni C to ja mam w 2.0 turbo, w lecie w czasie stania w korku.

Link to comment
Share on other sites

mc, nowiutkim '08 GT limited, bez przebiegu, wyjezdzasz od dealera w stanach za $28k-$29k. Do tych 90kPLN zostaje jeszcze sporo kazy na transport i oplaty, a jezdzisz nowym autem, a nie 3latkiem.

 

Kuba, absoultnie się z Tobą zgadzam! Problem polega na tym, że strasznie ciężko jest kupić taki samochód w PL. Pozostaje sprowadzenie na własną rękę i czekanie 8 tygodni na kontener (dane sprzed 2-3 miesięcy). Jedno jest pewne nowy samochód jest lepszy od używki.

 

Jezeli chcesz miec Subaru z turbo to 2.5 jest obecnie jedynym wyborem

 

Zdaję sobie z tego sprawę, ale sam wiesz jaka jest awaryjność 2,5T vs. 2,0T...

 

Pozdrawiam,

mc

Link to comment
Share on other sites

Zdaję sobie z tego sprawę, ale sam wiesz jaka jest awaryjność 2,5T vs. 2,0T...

Podejrzewam ze taka sama, ale nie dysponuje dokladnymi danymi wiec nie moge sie wypowiadac.

Jezeli dysponujesz jakimis wiarygodnymi liczbami to sie podziel. Wiele osob to napewno zainteresuje.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, absoultnie się z Tobą zgadzam! Problem polega na tym, że strasznie ciężko jest kupić taki samochód w PL. Pozostaje sprowadzenie na własną rękę i czekanie 8 tygodni na kontener

Nie musi byc ciezko i nie musisz czekac - jezeli interesuje Cie np Outback XT Limited - nowy.

Link to comment
Share on other sites

Nie musi byc ciezko i nie musisz czekac - jezeli interesuje Cie np Outback XT Limited - nowy.

 

Nie, dziękuję - już kupiłem. Na razie jestem zadowolony :-)

 

Pozdrawiam,

mc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Zdaję sobie z tego sprawę, ale sam wiesz jaka jest awaryjność 2,5T vs. 2,0T...

Podejrzewam ze taka sama, ale nie dysponuje dokladnymi danymi wiec nie moge sie wypowiadac.

Jezeli dysponujesz jakimis wiarygodnymi liczbami to sie podziel. Wiele osob to napewno zainteresuje.

Mnie to bardzo interesuje, ale muszę stwierdzić, że dziwne jest to Forum.

Jakiś czas temu założyłem wątek 2.5GT vs 3.0 z pytaniem o porady...niestety nikt nie napisał o wadach i zaletach jednego i drugiego!

Kupiłem 2.5GT, czy dobrze zrobiłem?!? Wciąż nie wiem...

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem 2.5GT, czy dobrze zrobiłem?!? Wciąż nie wiem...

 

Kupiłeś subaru więc zrobiłeś dobrze :-)

 

A tak serio każda z opcji ma swoje wady i zalety, na pewno 2,5T jest bardziej "rozwojowym" silnikiem.

 

Pozdrawiam,

mc

Link to comment
Share on other sites

woyt, podoba Ci się? Jeździ? No, to w czym problem. :) Lepiej na łódzki spot się szykuj! :smile:

Czy podoba mi się? no pewnie ;)

Problem w tym, że przed kupnem dobrze jest zasięgnąć rady bardziej doświadczonych kolegów, niestety nikt nie wskazał wad, zalet, słabostek, itp.

Przyznam się szczerze - kupiłem auto trochę w ciemno, mam jednak nadzieję, że dobrze zrobiłem.

Zobaczymy...

 

[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 9:39 am ]

Kupiłem 2.5GT, czy dobrze zrobiłem?!? Wciąż nie wiem...

 

Kupiłeś subaru więc zrobiłeś dobrze :-)

 

A tak serio każda z opcji ma swoje wady i zalety, na pewno 2,5T jest bardziej "rozwojowym" silnikiem.

 

Pozdrawiam,

mc

 

To, że dobrze zrobiłem, to wiem :cool:

Natomiast zastanawiają mnie wciąż wady tego silnika i to, na co zwrócić szczególną uwagę podczas użytkowania, przeglądów, itp.

Nie ukrywam, że dobrze byłoby poczytać opinie zadowolonych, ale i tych rozczarowanych użytkowników.

Z pewnością założę wątek o materiałach eksploatacyjnych do 2.5GT ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Długo szukałem, ale nic nie znalazłem na temat silnika Legacy GT US spec.

Czy silnik ten ma coś wspólnego z STI, czy jest podobnie wytrzymały jak EJ22t w starych Legacy?

Czy blok jest zamknięty, półzamknięty, zawiera jakieś kute elementy?

Link to comment
Share on other sites

Długo szukałem, ale nic nie znalazłem na temat silnika Legacy GT US spec.

Czy silnik ten ma coś wspólnego z STI,

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines --> http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

EJ255 - Legacy: 2005 - present, tylko w wiki jest mała pomyłka, bo moc tego silnika to w przypadku Legacy to 250 hp (tak podaje subaru.com i inne źródła)

Temu silnikowi montowanemu w Legacy powinno bliżej do silnika z WRX, o tym już tutaj gdzieś czytałem.

czy jest podobnie wytrzymały jak EJ22t w starych Legacy?

Czy blok jest zamknięty, półzamknięty, zawiera jakieś kute elementy?

Nie chce się wymądrzać, zacytuje osoby dysponujące o wiele większa wiedza ode mnie (w kontekście kutych elementów i ich przydatności przy modyfikacjach):

Zwykłe STI 2.5 jest półzamknięte, zamknięte 2.5 to już produkt przemysłu tuningowego.

 

chciałbym zauwązyc że zamknietośc i otwartość bloku to niemal religia dla wielu ludzi piszących o Subaru a tymczasem dla 99,9999% nawet dłubanych aut nie ma to żadnego znaczenia.

Nie o to chodzi ( gwarancja na STI w UE to 100 tys lub trzy lata ) ale o to , że kute tłoki nie zawsze są najlepszym rozwiazaniem a przynajmniej warto wiedziec jakie efekty powodują. Oczywiscie zrobisz jak uważasz ale ja do prawie serii ( 330 KM ) nawet bym o tym nie pomyslał.

AK

(chociaż tutaj chodziło o STI)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mój GT jest wprawdzie MY2008 i z tego co widzę lub nie widzę, jeden z niewielu.

Poza tym nie wszystkie z USA muszą być po dzwonie, zmęczone lub z innymi bolączkami - ja swoje auto kupiłem w salonie i bardzo sobie chwalę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...