Jump to content

Skrzynia WRX - nieuczciwy sprzedawca


mizoo
 Share

Recommended Posts

Czesc,

 

Mam maly problem z nieuczciwym sprzedawca czesci i chcialbym was zapytac o rade - moze mieliscie juz z kims takim do czynienia i znajdzie sie pare wskazowek.

Jakis czas temu szukalem skrzyni biegow do WRX-a. Na allegro znalazlem goscia, ktory mial duzo roznych czesci w tym takze skrzynie. Wspomnial przez telefon, ze jest z malym przebiegiem ale z JDM, Subarki WRX produkowanej na rynek japonski. Upewnilem sie wiec kilka razy czy oby na pewno bedzie pasowac do mojego US-spec WRX-a. Sprzedawca za kazdym razem potwierdzal, ze nie bedzie zadnego problemu i skrzynia pasuje.

Skrzynia jednak miala inne przelozenie glowne i padla po paru km. Cale szczescie, ze przezyla wiskoza i tylny dyfer.

Sprzedawca nie wiedzial, ze to przelozenie ma takie znaczenie, teraz nie chce przyjac zwrotu tej skrzyni i oddac za nia pieniedzy. Mowie mu, ze to jego wina, ze skrzynia sie uszkodzila bo zapewnial mnie, ze bedzie dobra. Gdyby wspomnial, ze biore ja na wlasna odpowiedzialnosc, ze nie wie czy bedzie pasowac to nie powiedzialbym ani slowa.

I tak chcialem isc na reke facetowi i juz pominac okolo 800zl kosztow robocizny i transportu skrzyni.

 

Profil: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=532666

 

Nie znacie moze tego sprzedawcy? Czy ktos juz nie mial z nim problemow?

Bede wdzieczny za jakies informacje.

 

Pozdr,

Tomek

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

skrzynia nie "pada" od tego, ze ma inne przelozenie niz tylny dyfer. od tego moze "pasc" wiskoza a u Ciebie z tego co piszesz wiskoza jest ok.

 

co dokladnie jest zepsute w tej skrzyni ?

 

ps sprzedajacy

 

Upewnilem sie wiec kilka razy czy oby na pewno bedzie pasowac do mojego US-spec WRX-a

 

upewniles sie pytajac sprzedajacego? czy tez zasiegnales informacji u innych zrodel?

Link to comment
Share on other sites

co dokladnie jest zepsute w tej skrzyni ?

 

Upewnilem sie wiec kilka razy czy oby na pewno bedzie pasowac do mojego US-spec WRX-a

 

upewniles sie pytajac sprzedajacego? czy tez zasiegnales informacji u innych zrodel?

 

Adam, niestety nie wiem co jest popsute, zaczelo szarpac, zgrzytac i finalnie stracilem wszystkie biegi. To wszystko po paru kilometrach po zalozeniu. Olej na pewno byl i wszystko dobrze zamontowane.

 

Przed kupnem kilka razy pytalem sprzedajacego czy na pewno bedzie pasowac do mojego modelu. On potwierdzal, ze skrzynia bedzie pasowac do mojego US-spec WRX-a. Gdy padla zasiegnalem informacji na forach, sprawdzilem oznaczenia i okazalo sie, ze skrzynia ma inne przelozenie glowne.

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę Cię martwić, ale tak po konsumencku, nie wdając się w szczegóły techniczne, to nie masz wielkich szans. Sprzedawca wcale nie musiał działać z premedytacją. Być może odpowiadał Ci na pytania zgodnie ze swoją wiedzą. Zauważ, że kupowałeś skrzynię na Allegro, a nie w profesjonalnym sklepie, ponadto ktoś Ci tę skrzynię zamontował. Jak się domyślam, nie robiłeś tego osobiście, tylko usługę wykonał Ci jakiś dyplomowany mechanik, który również nie zorientował się, że skrzynia nie pasuje.

Nawet jeśli założymy, że sprzedawca wiedział co robi, raczej nie udowodnisz mu złej woli. Kupowanie na Allegro czasem wiąże się z takimi właśnie niespodziankami. Słowem, możesz walczyć, ale szanse widzę tu marne. Współczuję.

Link to comment
Share on other sites

co to znaczy straciles biegi ? nie da sie ich wlozyc ? czy jest mozliwosc wlozenia biegu ale nie przenosi napedu ?

 

wg mnie masz "ugotowana" wiskoze na 100% a czy cos wiecej to sie okaze po rozebraniu skrzyni

Link to comment
Share on other sites

mizoo, mżesz być pewien że wiskoza NIE przeżyła.

 

Jakie sa objawy zajechanej wiskozy? Moge to jakos sam sprawdzic?

 

mariokk, walczyc trzeba, 3k piechota nie chodzi.

 

Adam., najpierw zaczely sie dziwne wibracje, po czym bardzo ciezko wchodzily biegi, zaczelo cos zgrzytac i po wlozeniu biegu i puszczeniu sprzegla nie bylo w ogole napedu. Zalozylem juz kolejna skrzynie i wszystko jest w normie. Przy wyjeciu tamtej w oleju byly opilki.

Link to comment
Share on other sites

Jakie sa objawy zajechanej wiskozy? Moge to jakos sam sprawdzic?

 

 

Nie masz co sprawdzać. Jak przejechałeś kilka kilometrów ze złym przełożeniem głównym to trzeba rozkręcić i rzadkie wylać gęste wyrzucić. Zaskakujące jest tylko ze nie poczułeś że auto dziwnie jedzie.

Link to comment
Share on other sites

Adam., najpierw zaczely sie dziwne wibracje, po czym bardzo ciezko wchodzily biegi, zaczelo cos zgrzytac i po wlozeniu biegu i puszczeniu sprzegla nie bylo w ogole napedu.

 

dyfer centralny zmielony najprawdopodobniej jesli nie miales wogole napedu.

 

dziwne, ze nie poczules duzej roznicy w prowadzeniu

 

te opilko co wylecialy to wlasnie centralny dyfer.

Link to comment
Share on other sites

mizoo, jest coś w przepisach, co nakazuje mechanikowi sprawdzić przed montażem czy dana część jest prawidłowa, jednocześnie zmniejszając odpowiedzialność sprzedawcy.

 

Mieliśmy kiedyś nawet sprawę w tym temacie i odpowiedzalnością został obciążony mechanik.

Link to comment
Share on other sites

Zaskakujące jest tylko ze nie poczułeś że auto dziwnie jedzie.

Prawda, auto bylo dosc zamulone. Nie wiedzialem jednak co sie dzieje.

O przelozeniach itp. dowiedzialem sie pozniej...

 

Mieliśmy kiedyś nawet sprawę w tym temacie i odpowiedzalnością został obciążony mechanik.

Jesli mialbys gdzies namiary na przepisy regulujace ten temat bede wdzieczny.

Link to comment
Share on other sites

....

Jesli mialbys gdzies namiary na przepisy regulujace ten temat bede wdzieczny.

 

Przepis jest prosty, jak tą skrzynie zakradło Ci ASO Subaru, lub firma coś jak nie-ASO lub MTS z Dzierżoniowa to możesz dochodzić swojego bo oni biorą kasę za to właśnie że powinni się znać. Natomiast jak zakładał ci skrzynie pan Zenek który robił przy tej okazji pierwsze Subaru w życiu to możesz mu skoczyć. Powie że przyjechał taki jeden z wynalazkiem, chciał żeby mu założyć upierał się że pasuje , założyli my i pasowało, a potem ją rozwalił bo nie umie biegów zmieniać...

Kolega z Allegro powie podobnie, skrzynie sprzedał sprawną, a ktoś ją albo uszkodził, albo źle założył...

 

Wiec polecam się skupić na naprawie skrzyni, a nie sytuacji. No i unikać pozornego oszczędzania kasy...

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc to nie wiem dlaczego ASO Subaru czy ktokolwiek inny kto by to zalożył miałby odpowiadać za to że klient przywiózł niewłaściwą używaną część.

Po naprawie jest jazda próbna skoro coś nie dziłało prawidłowo dlaczego klienta wypuszczono z warsztatu :roll:

Link to comment
Share on other sites

E12, no to inna sprawa. Ale wiskoza mogła być spalona już wcześniej i wtedy nie będzie czuć że coś nie tak, może ciut głośniejsza praca.

 

Generalnie w przypadku używanych podzespołów to ja widzę conajwyżej możliwośc odpowiedzialności za jakośc samej czynności montażu.

Link to comment
Share on other sites

Nie znacie moze tego sprzedawcy? Czy ktos juz nie mial z nim problemow?

Bede wdzieczny za jakies informacje.

Tomek

 

Witam, brałem od niego kilka części blacharskich, generalnie nie było większych problemów.

Link to comment
Share on other sites

E12, no to inna sprawa. Ale wiskoza mogła być spalona już wcześniej i wtedy nie będzie czuć że coś nie tak, może ciut głośniejsza praca.

 

Generalnie w przypadku używanych podzespołów to ja widzę conajwyżej możliwośc odpowiedzialności za jakośc samej czynności montażu.

Mieszasz pojęcia :idea: ,,część popsuta" i ,,część nie pasująca do tego modelu samochodu"

Moje zdanie jest takie jak ze jak się za coś bierzesz to rób to dobrze

Miałem podobna sytuacje kupiony cały zestaw s.b + t.most i też ukł. nap. ,,prężył''-

jak sprawdzić bez rozbierania przełozenia :?: Samochód do góry 5bieg kluczyki ze stacyjki i kręcimy wałem korbowym liczymy obroty kół jezdnych.Tak mozna sprawdzić przełożenia bez rozbierania s.b i tylnego mostu

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc to nie wiem dlaczego ASO Subaru czy ktokolwiek inny kto by to zalożył miałby odpowiadać za to że klient przywiózł niewłaściwą używaną część.

:roll: :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Przed kupnem kilka razy pytalem sprzedajacego czy na pewno bedzie pasowac do mojego modelu. On potwierdzal, ze skrzynia bedzie pasowac do mojego US-spec WRX-a. Gdy padla zasiegnalem informacji na forach, sprawdzilem oznaczenia i okazalo sie, ze skrzynia ma inne przelozenie glowne.

 

gdybyś przed zakupem sprawdził oznaczenia, okazałoby się że ma inne przełożenia (jest inna) i zapewne byś jej nie zamontował... czyli można by powiedzieć że niestety "niedokładnie ją sprawdziłeś"

 

mnie ciekawi w jaki sposób jesteś w stanie udokumentować, że sprzedawca potwierdzał zgodność części i czy zwrot "będzie pasowała" oznacza "jest przeznaczona do montażu w twoim samochodzie".

 

bo jak masz nie budzący wątpliwości dowód to, według mnie, możesz próbować udowodnić że sprzedawca wprowadził cię w błąd.

Link to comment
Share on other sites

Sprawa wyglada tak jak pisalem wczesniej. Zadzwonilem do sprzedawcy, upewnilem sie 3 razy dokladnie mowiac jaki mam model WRX-a. Sprzedawca 3 razy potwierdzil, ze na pewno skrzynia bedzie pasowac do tego modelu. Kupilem, powiedzialem to samo mechanikom - sprzedawca mowil, ze jest ok, mozna zakladac.

Okazalo sie, ze sprzedawca nie wiedzial, ze mozna sprawdzic oznaczenia i przelozenia glowne i jakie to niesie konsekwencje jesli beda rozne. Ja z reszta tak samo, przeciez gdybym wiedzial to bym nie zalozyl skrzyni bez sprawdzania.

Link to comment
Share on other sites

mizoo, to moze ugryz sprawe z innej strony. Sprawdz czy ta skrzynia rzeczywiscie jest z Japan domestic. Jesli nie, to możesz powiedzieć ze towar niezgodny z opisem :razz:

 

Sprzedawca dokladnie wie co sie stalo, o wszystkim byl informowany na bierzaco. Zarzeka sie jednak, ze to wina takze mechanikow, nie chce przyjac z powrotem skrzyni i oddac pieniedzy.

 

Moja stara to: TY754VN2AA

Kupiona: TY754VBBAA

 

Tutaj mozna sprawdzic, ze przelozenia sa inne. Kolumna F.D. (Final Drive).

http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html

Link to comment
Share on other sites

mizoo, to moze ugryz sprawe z innej strony. Sprawdz czy ta skrzynia rzeczywiscie jest z Japan domestic. Jesli nie, to możesz powiedzieć ze towar niezgodny z opisem :razz:

 

Sprzedawca dokladnie wie co sie stalo, o wszystkim byl informowany na bierzaco. Zarzeka sie jednak, ze to wina takze mechanikow, nie chce przyjac z powrotem skrzyni i oddac pieniedzy.

 

Moja stara to: TY754VN2AA

Kupiona: TY754VBBAA

 

Tutaj mozna sprawdzic, ze przelozenia sa inne. Kolumna F.D. (Final Drive).

http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html

 

Nie mogłeś to sprawdzić przed wkładaniem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...