slesz Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 może gdzieś było ale wyszukiwarka nie chce byc kompatybilna z moim pytaniem jadę suchym asfaltem, są zakręty w miarę konkretne czy opony "drą się" zawsze kiedy czuję przeciążenie, czy tylko przy uślizgu, czy może wtedy kiedy piszczą? chodzi o to czy można cisnąć w zakrętach bez obawy o zbyt mocne zużycie gum czy raczej do takiej jazdy szykować następny komplet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
toja Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 nawet jak jedziesz 40km to opona sie zuzywa tylko nieporownywalnie mniej.jak jezdzisz po ostrych zakretach zuzywaja sie szybciej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet3r Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 to oczywiste, że zużywają się... dziwne pytanie :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 wiadomo że się zużywają - nie o to chodzi ale czy dopóki nie stracę przyczepności zużycie jest podobne do "normalnego" skręcania czy jednak sporo większe nie wiem czy dobrze artykułuję sprawę, może to jest większym problemem :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuga Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 podobno najbardziej zużywają się opony przy przyśpieszaniu i hamowaniu. zakręty mają wpływ na zuzycie głównie przy ich pokonywnaiu na poślizgu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 no i o takie wyjaśnienia mi chodzi :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet3r Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 ale: czym szybciej pokonujesz zakręt tym bardziej wychyla się auto - więcej masy 'spływa' na zewnętrzną stronę, co znaczy, że nacisk opony na asfalt po tej stronie jest większy, co znaczy, że tarcie również jest większe, co znaczy, że czym szybciej pokonujesz zakręt tym opony bardziej się zużywają Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 subaru się nie wychylają przecież :razz: gumy są całkiem szerokie jak na mój nieekstremistyczny gust - może nie jest tak źle się łudzę Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet3r Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 możesz jeździć wolno i przejedziesz więcej km na jednym komplecie a możesz jeździć tak, żeby ta jazda sprawiała frajdę i wymienisz je po prostu szybciej Link to comment Share on other sites More sharing options...
toja Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 możesz jeździć wolno i przejedziesz więcej km na jednym komplecie a możesz jeździć tak, żeby ta jazda sprawiała frajdę i wymienisz je po prostu szybciej jest jeszcze jedno wyjscie,troche ekstremalne.mozesz wogole nie jezdzic i wtedy gumy przez kilka lat jak nwki beda wygladaly nie to chyba przesada :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tasior_Miedziak Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 subaru się nie wychylają przecież :razz:gumy są całkiem szerokie jak na mój nieekstremistyczny gust - może nie jest tak źle się łudzę Subaru to nie jest jakas marka z ksiezyca. Podlega takim samym prawom fizyki jak kazda inna marka. Zobaczcie jak pracuje opona na feldze. Bardzo fajny filmik pogladowy. http://pl.youtube.com/watch?v=UCCdxfBu66U Mysle, ze te zakladane seryjnie na Legace sa jeszcze bardziej miekkie niz te na filmie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 możesz jeździć wolno i przejedziesz więcej km na jednym komplecie a możesz jeździć tak, żeby ta jazda sprawiała frajdę i wymienisz je po prostu szybciej jest jeszcze jedno wyjscie,troche ekstremalne.mozesz wogole nie jezdzic i wtedy gumy przez kilka lat jak nwki beda wygladaly nie to chyba przesada :razz: A i tak je szlak trafi Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 Zobaczcie jak pracuje opona na feldze. Bardzo fajny filmik pogladowy. http://pl.youtube.com/watch?v=UCCdxfBu66U no rzeczywiście można sobie dużo wyobrazić :neutral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
wild_pig Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 slesz, mi przy dynamicznej jezdzie w zakretach bieznik stosunowo wolno sie zuzywa - dopiero jak ostro pojade to tylko boczki ida w zapomnienie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now