Skocz do zawartości

granica zużycia opon


slesz

Rekomendowane odpowiedzi

może gdzieś było ale wyszukiwarka nie chce byc kompatybilna z moim pytaniem

 

jadę suchym asfaltem, są zakręty w miarę konkretne

czy opony "drą się" zawsze kiedy czuję przeciążenie, czy tylko przy uślizgu, czy może wtedy kiedy piszczą? chodzi o to czy można cisnąć w zakrętach bez obawy o zbyt mocne zużycie gum czy raczej do takiej jazdy szykować następny komplet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo że się zużywają - nie o to chodzi

ale czy dopóki nie stracę przyczepności zużycie jest podobne do "normalnego" skręcania czy jednak sporo większe

 

nie wiem czy dobrze artykułuję sprawę, może to jest większym problemem :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale: czym szybciej pokonujesz zakręt tym bardziej wychyla się auto - więcej masy 'spływa' na zewnętrzną stronę, co znaczy, że nacisk opony na asfalt po tej stronie jest większy, co znaczy, że tarcie również jest większe, co znaczy, że czym szybciej pokonujesz zakręt tym opony bardziej się zużywają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz jeździć wolno i przejedziesz więcej km na jednym komplecie a możesz jeździć tak, żeby ta jazda sprawiała frajdę i wymienisz je po prostu szybciej ;)

 

jest jeszcze jedno wyjscie,troche ekstremalne.mozesz wogole nie jezdzic i wtedy gumy przez kilka lat jak nwki beda wygladaly :mrgreen: nie to chyba przesada :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subaru się nie wychylają przecież :razz:

gumy są całkiem szerokie jak na mój nieekstremistyczny gust - może nie jest tak źle się łudzę

 

Subaru to nie jest jakas marka z ksiezyca. Podlega takim samym prawom fizyki jak kazda inna marka.

 

Zobaczcie jak pracuje opona na feldze. Bardzo fajny filmik pogladowy.

 

http://pl.youtube.com/watch?v=UCCdxfBu66U

 

Mysle, ze te zakladane seryjnie na Legace sa jeszcze bardziej miekkie niz te na filmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz jeździć wolno i przejedziesz więcej km na jednym komplecie a możesz jeździć tak, żeby ta jazda sprawiała frajdę i wymienisz je po prostu szybciej ;)

 

jest jeszcze jedno wyjscie,troche ekstremalne.mozesz wogole nie jezdzic i wtedy gumy przez kilka lat jak nwki beda wygladaly :mrgreen: nie to chyba przesada :razz:

 

A i tak je szlak trafi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...