fullpack Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Mam Imprezę STI `04 USA i po wymianie płynu hamulcowego na MOTUL 660 i klocków na Ferrodo DS2500 pojawił się problem z hamulcami. Po gwałtownym skręcie w lewo lub w prawo pedał hamulca wpada w podłogę, przy następnym hamowaniu jest ok; przy jeździe na wprost też ok. Przy codziennej, normalnej jeździe problemu nie widać. Dopiero przy upalaniu hample wariują. Im bardziej przeciąży się samochód na zakręcie tym głębiej wpada pedał w podłogę. Odpowietrzałem hamulce 6 razy: 3x tradycyjną metodą, (pompuj, trzymaj, zszedł, pompuj...), 1x podciśnieniowo (odsysanie płynu z odpowietrzników), 2x tradycyjną metodą, Zmieniłem płyn na zwykły DOT4 przelewając płyn przez układ ok 1,5l (pomagaliśmy sobie kompresorem) i znowu odpowietrzaliśmy tradycyjną metodą. Luzów na łożyskach niema (popuściliśmy lekko śrubę półosi założyliśmy koło i luzu brak), nie szumią, nie stukają. Wyczyszczone zostało połączenie tarczy z piastą (cała wewnętrzna powierzchnia); Wszystkie tłoczki cofają się lekko. Przejrzałem cały układ i wygląda na szczelny. ... i skończyły nam się pomysły... ??? Przewody mam jeszcze gumowe. Zamówiłem właśnie w oplocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 sam mnie ten wątek interesuje, bo mam klientów którzy sie skarżą na podobne objawy i też nie wiem co to jest. Wiem że nawet odpięcie ABS -u nie pomaga. Słyszałem wersję o blaszkach coś tam coś tam, ale byłem na kacu i nie pamietam :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Łozysko, albo łozysko. Ew. jak jeździsz na slicku to tak ma być (tzw. pad knock-back) - trzeba dotykać hamulca przed hamowaniem. Do MY04 łozyska nie są jeszcze ekstremalnie drogie, spróbuj zmienić, mimo że wydają się nie mieć luzu. Generalnie w zwykłych samochodach upalanych na przyczepnych oponach tak się dzieje i rzeczywiście jest to uciążliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Azrael, a on tam ma zbrojone przewody, czy guma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Grzegorz Magdziarz, hamulec wpada po zakręcie, to nie ma nic wspólnego z hydrauliką układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Azrael, No cóż, kiedyś na taki problem stosowałem sprężynki w zaciskach lekko dociskające tłoczki do tarczy, co prawda nie w sześcio, a w czterotłokowym zacisku, ale dawało radę. Na klockach pagida. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 czytalem niedawno ze to najwazniejsze niedomaganie MY04 ktory mial jeszcze piaste 5*100 potem zmieniono wlasnie ze wzgledu na to co napisal Azrael w ostrym zakrecie tarcza przesowa sie wzgledem zacisku wpychajac tloczki do srodka i po nastepnym wcisnieciu pedalu po wyjsciu z zakretu tloczki musza pokonac droge z powrotem do tarczy zanim zaczna hamowac, stad wpadajacy pedal ale zeby az takie cyrki byly :roll: bylem przekonany ze to problem tylko w przypadku hardcorowego upalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Słyszałem wersję o blaszkach coś tam coś tam, ale byłem na kacu i nie pamietam Nie o blaszkach tylko o sprężynkach. :wink: Łozysko, albo łozysko. Ew. jak jeździsz na slicku to tak ma być U mnie łożyska są nowe. Faktycznie to cholerstwo się dzieje podczas jazdy na slicku. Azrael, a on tam ma zbrojone przewody Mam Goodridge - nic to nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 mialem to samo w MY05'. jak jezdzilem sam po Modlinie z Rulakiem pedal wpadal w podloge, a ja baranialem ze strachu. Rulak kazal wczesniej hamowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Sorry za śmiertelnie poważne pytanie ale mnie zatkało jak to czytam.Koledzy,a czy przez tą przypadłość czasami nie jest tak zwiększone ryzyko,że się mozna zabić :???: To przecież życiowa ekstremalna sytuacja,że po mocnym skręcie i mamy potrzebę ostrego hamowania a tu pedał w podłodze. PS. Czy GT-ek też tak ma ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 PS. Czy GT-ek też tak ma ? Mój tak ma. I nie jest to żadne śmiertelne zagrożenie, po pierwsze u mnie występuje tylko na R888, a jak już występuje wystarczy raz kopnąć hamulec przed hamowaniem i już jest ok. Jak popatrzysz na kierowców w BMI bardzo często kopią w hamulec przed właściwym hamowaniem właśnie żeby pozbyć się pad knockback. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 hmmm tak mysle a czy tarcze pływające moga zredukowac pad knockback do pewnego stopnia czy nie bardzo :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 jesli sie nie myle to chyba perrin i cusco mieli w ofercie jakies elementy ktore mialy niwelowac takie sytuacje (podobnie jak blokowac pompe hamulcowa - aby kierownik przy mocnym depnieciu nie przesuwal jej razem z grodzia ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Jabar, adamus mial cos co zwalo sie "tuba hamulcowa"... ale wymontowal :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Mam Imprezę STI `04 USA i po wymianie płynu hamulcowego na MOTUL 660 i klocków na Ferrodo DS2500 pojawił się problem z hamulcami. Wróć do starych klocków i zobacz co będzie..... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 ale wymontowal wymontowal czy popsul? w sumie o Vaderze krazy legenda jak to go zamkneli na 15 minut w malej celi o rozmiarze 3 x 3 m i dali do zabawy dwie metalowe kulki fi 100 mm, po tym czasie okazalo sie ze jedna zgubil a druga popsul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullpack Opublikowano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Panowie tylko jest jeszcze jedna kwestia: Jeździłem innymi sti MY04USA też na slickach i tam niebyło takiego problemu... U mnie problem pojawił się po zmianie płynu (MOTUL 660) i klocków (FERRODO DS2500) przed tą zmianą było ok. Zbieg okoliczności??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Wróć do starych klocków i zobacz co będzie..... AK Ja mam OEM klocki i RBF660. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Wróć do starych klocków i zobacz co będzie..... AK Ja mam OEM klocki i RBF660. to wroc do starego plynu :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 ja mam tak przed kazdym hamowaniem - ale u mnie to serwo sie konczy :roll: pedal na 2 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1351 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Pracuje jako mechanik w usa i wiem ze problemy z hamulcami zaczynaja sie po wymianie plynu ze stosowanego w usa na europejski (inne wlasciwosci) mowilo nam o tym kilku klijentow, ktorzy wyslali samochody do polski. Zdazaly sie nawet przypadki calkowitego odwmowienia posluszenstwa przez pompe. Po rozebraniu pompy (podobno jat tego nie widzialem) uszczelniacze pompy byly za miekkie i przepuszczaly cisnienie. Na ile to to jest prawda nie potrafie ocenic ale watro sprawdzic niz ryzykowac zycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
corbis Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 jesli sie nie myle to chyba perrin i cusco mieli w ofercie jakies elementy ktore mialy niwelowac takie sytuacje (podobnie jak blokowac pompe hamulcowa - aby kierownik przy mocnym depnieciu nie przesuwal jej razem z grodzia ) O czyms takim mowisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 to jeden z tych patentow - tylko po jakiejs dziwnej stronie to serwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
corbis Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 uk Dziala to ? Czy szkoda kasy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Efekty mało odczuwalne, przynajemnij w autach którymi jeździłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się