Jump to content

Subaru Legacy 2,2 1993


andrea

Recommended Posts

Posted

Zostałem posiadaczem Subaru Legacy 2.2 rok 1993 automat, full wersja.Jak narazie autko super się spisuje(dopiero 2 m-c).Ale mam kilka

niejasności.A że nie posiadam żadnej instrukcji to i kilka pytań:

1.Jak używać i w jakim celu przycisku HEIGHT(wiem że to ma coś wspól-

nego z zawieszeniem)

2.Autko nie ma reduktora tylko sprzęgło wiskotyczne(czy napęd 4x4

jest non stop?)

3.Jak używać tempomat?

4.Czy "syczenie" przedniego zawieszenia po zgaśnięciu silnika to nor-

malny objaw(tak jakby schodziło powietrze)?

5.Co dokładnie oznacza napis POWER(wiem że ma to coś wspólnego

ze skrzynią biegów)?

To na razie tyle niejasności.Może wydadzą się one posiadaczom Subaru

śmieszne i dziwne ale chciałbym wiedzieć czym jeżdżę.Za jakąkolwiek

pomoc dziękuję :?: :?: :?:

Posted

witam nowego forumowicza :) i posiadacza :)

1. regulowane zawieszenie?? hmmm.. mozliwe, ze posiadles Outbacka :D

2. naped 4x4 permanentny. Odlaczyc mozesz naped wyjatkowo - tylko na czas holowania. Przynajmniej z tego co pamietam z lewej strony, w komorze silnika - od strony szyby powinien byc bezpiecznik. Co prawda w automacie holowanie jest raczej niewskazane - jak juz to na "N" i raczej niewielkie odleglosci. Do tego: automaty nie maja reduktora. Jak chcesz skorzystac z nizszych przelozen - to po prostu zmiana na biegi 1-3.

3. po wlaczeniu tempomatu - na kierownicy powinienes miec dzwigenke do "zarzadzania" tempomatem. I tak - po wcisnieciu przy okreslonej predkosci dzwigienki w dol "set speed"- ustalasz predkosc z jaka bedziesz jechal. W gore - czyli "Acc Res" - bedziesz przyspieszal do ostatnio ustalonej predkosci - np. po zwolnieniu. "Cancel" - czyli pociagniecie dzwigienki do siebie kasuje ustawienia. Generalnie "Acc Res" mozesz tez recznie przyspieszac - jak bedziesz mial noge na gazie poczujesz jak ten sie "zapada".

4. przy regulowanym zawieszeniu? pytanie jakie masz amortyzatory :wink:

5. Power - taki fajny przycisk - powoduje, ze mozesz samochod przeciagnac na wyzsze obroty i automat nie bedzie sie upieral,ze 3000 rpm to odpowiedni moment na zmiane biegu na wyzszy :) do tego masz cos takiego jak "kick-down". Przy mocnym wcisnieciu pedalu w podloge automat zredukuje biegi dajac Ci mozliwosc dynamicznego ruszenia/wyprzedzania.

To chyba na tyle. Moze ktos dorzuci cos wiecej - zwlaszcza jesli chodzi o amortyzatory.

Pozdrawiam

Szymon vel Pumex

Posted

Dzięki za pomoc.Na pewno nie jest to Outback.Regulowane,tzn.po urucho-

mieniu,przednie zawieszenie podnosi się.Po wyłączeniu występuje to"syczenie".Czy to normalne? A co z tym przyciskiem Height? Jak sobie tak czytam to "forum" to wiem że coraz bardziej cieszę się z zakupu.

Pozdrawiam. :D:D:D

Posted

Hej! Dawno mnie tu nie było :)

 

1: prawdopodobnie masz model Hubertus z pneumatycznym zawieszeniem. Nie znam szczegołów ale kiedyś jeden koleś zaczepił mnie jak podjechałem moim legacy i tak sobie pogadaliśmy o subarynach i opowiadając mi o swoim wspominał o takich bajerach z których wynikało że hubertus to taki pradziadek outbacka gdzie można regulować wysokość zawieszenia np do jazdy po lesie.

 

Ja tym czasem przygotowuję się do sprzedania swojego zabytkowego modelu z 1992 roku :wielkie łzy: bo mam już nowszą budę

Posted

Witaj GTA3. Hubertus ma rozbudowany przedni zderzak i pałąk ochronny a u mnie jest tak jak w zwyczajnym Legacy.Jak widać mam problem.Domyslam się że jest to kontrolka sprawności skrzyni biegów.Ale czy mam rację????Ale dzięki za chwilę czasu.Pozdrawiam. :D:D

Posted

a może po prstu twój wózek pod podprzednim właścicielem dobierał się do pupy jakiejś innej bryczce i zaloty skończyły się "obitym ryjem" ? A po opreacji plastycznej już nie jest taki jak kiedyś ;)

Posted

HEIGHT to wysokość więc prawdopodobnie chodzi o nastawienie wysokości zawieszenia. o ile wiem w tym modelu kontrola skrzyni jest potwierdzana zapaleniem się po uruchomieniu silnika lampki POWER. Jak jest coś "nie halo" to lampka nie chce zgasnąć albo zaczyna migać, ale zaraz sprawdzę w instrukcji.

Posted

Dzięki GTA3 za podtrzymanie tematu.Samochód jest bezwypadkowy wiec

o "operacji plastycznej" nie ma mowy.Sprowadziłem go z Niemiec z dobrych rąk. A co do napisu POWER to najprawdopodobniej masz rację.Tak więc jeden z moich problemów jest chyba rozwiązany.Teraz czekam na podpowiedź odnośnie "syczenia". :? :? Dzięki jeszcze raz. :D:D:D Pozdrawiam.

Posted

Heh "z dobrych rąk" powiadasz? No nie będę się kłócił bo za mało szczegółów znam ale jeden znajomy też kupił auto z dobrych rąk. Od księdza. ( Tak kolego musisz wiedzieć, że wszystkie auta w komisach są z dobrych rąk czyli od księdza, albo od lekarza co tylko do pacjentów na prowincję dojeżdżał, albo od starszego pana co tylko do kościoła i na wakacje... itd. ) ten ksiądz co po nim znajomy miał samochód to musiał być niezły pijaczyna bo 4 odcienie lakieru były na blachówie i 3 modele felg. Twój nie musiał wcale mieć wypadku, wystarczy że średniego psa przerobił na kotlet i zderzak do wymiany...

Ale powiedz lepiej co się właściwie dzieje z samochodem jak wciskasz HEIGHT?

Posted

Auto naprawdę jest z dobrych rąk.Nie daj Boże z komisu.Prawdę mówiąć jeszcze nie wciskałem tego przycisku.Mam mały "szyber" i nie wiem czy podczas katapulty zmieściłbym się w nim :lol::lol::lol: Mam nadzieję że

uzyskam jakąś pomoc przed uruchomieniem tej zagadki.A czy możesz mi coś powiedzieć o tym "syczeniu" o którym pisałem wcześniej :?: :?:

Pozdrawiam.

Posted

Sam nie jeździłem subarynką z pneumatycznym zawiechem ale z relacji mojego rozmówcy wynikało że ma on regulowaną wysokość zawieszenia. Podejrzewam, że i na niskim i wysokim położeniu zawieszenie jest "wspomagane' przez pneumatykę, więc po wyłączeniu zapłonu system dokonuje dekompresji zawieszenia żeby nie obciążać niepotrzebnie elementów pneumatycznych podczas postoju. Mogę spytać o szczegóły tego gościa jak ci zależy, ale nie bałbym sie na twoim miejscu wypróbować przycisku height podczas postoju z włączonym silnikiem. Jeżeli nie jest to guzik koloru czerwonego przykryty przejrzystą klapką i opatrzony czarnym napisem WARNING na żółtym tle to na pewno nic strasznego nie grozi :)

Posted

Znalazłem w mojej instrukcji, ale jest po niemiecku bo wózek ze CHwajcarii więc moja opowieść będzie uproszczona.

HEIGHT- włącznik służy do wyboru wysokości zawieszenia. Pozycja normal służy do normalnej jazdy i jazdy z dużą prędkością.

Po włączeniu przycisku zapala sie lampka kontrolna i zawieszenie pojazdu podnosi budę o ok. 40mm a po osięgnięcu żądanej wysokości lampka gaśnie. Jeżeli jednak podnoszenie pojazdu zajmie więcej niż 30 sekund lampka może świecić po osiągnięciu żądanej wysokości przez następne 30 sek.

Pojazd powróci do pozycji normalnej automatycznie jeżeli przekroczona zostanie prędkość 80 km/h i podniesie się do poz. wysokiej po zwolnieniu prędkości do ok 50 km/h.

Pozycja zawieszenia nie może być regulowana jeśli jedno z kół stoi wyraźnie wyżej lub niżej od innych co może mieć miejsce na nierównej drodze lub innym krawężniku.

 

UWAGA:

WYSOKOŚĆ USTAWIENIA SAMOCHODU Z PNEUMATYCZNYM ZAWIESZENIEM MOŻE ZMIENIĆ SIE AUTOMATYCZNIE W PRZECIAGU PIERWSZEJ MINUTY PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA Z POZYCJI ON W POZYCJE OFF I ODWROTNIE

 

OSTRZEŻENIE:

POJAZD Z P.Z. NIE MOŻE BYĆ PODNOSZONY ( ANI ŻADNA INNA OPERACJA PRZY POJEŹDZIE MAJĄCA WPŁYW NA JEGO POZYCJĘ NIE MOŻE BYĆ WYKONYWANA ) JEŻELI KLUCZYK JEST W POZYCJI ON I W PRZECIAGU MINUTY PO PRZEŁĄCZENIA KLUCZYKA W POZYCJĘ OFF. W PRZYPADKU NIEZASTOSOWANIA SIĘ DO OSTRZEŻENIA POJAZD MOŻE DOKONAĆ NIEOCZEKIWANEJ KOREKTY WYSOKOŚCI ZAWIESZENIA CO MOŻE DOPROWADZIĆ DO USZKODZENIA SAMEGO POJAZDU LUB SPOWODOWANIA OBRAŻEŃ CIAŁA MECHANIKA

Posted

GTA3 jesteś GOŚĆ :!: :!: :!: :D Naprawdę dużo mi pomogłeś.Wielki dzięki.Masz u mnie duże piwo albo coś innego,co wolisz bardziej.Mam nadziej że będę mógł się jakoś w miarę możliwości odwdzięczyć.Jutro będę testował jedno i drugie.Dam znać.Pozdrawiam. :lol::lol::lol:

Posted
...Masz u mnie duże piwo albo coś innego,co wolisz bardziej....

 

Ech, gdyby andrea była kobietą... :twisted:

 

Zostaniemy pewnie przy piwie. Będę musiał pożyczyć foryśka od brata na zlot subaru. Moim tapczanem nie przyjadę bo kamieniem zarobię w machę :lol:

Posted
Moim tapczanem nie przyjadę bo kamieniem zarobię w machę :lol:

 

I tu zes sie gosciu poslizdnol. Posiadacze Subaru so gentelmeny i nie czepiajo sie innych samochodow ...... co najwyzy wlasciciel moze dostac po ryju.

Aha , witam swieze mienso, a szczegolnie serdecznie jego skrzynke piwa

 

Mamusia

Posted
I tu zes sie gosciu poslizdnol. Posiadacze Subaru so gentelmeny i nie czepiajo sie innych samochodow ...... co najwyzy wlasciciel moze dostac po ryju.

Aha , witam swieze mienso, a szczegolnie serdecznie jego skrzynke piwa

 

Mamusia

 

Prosze bardzo gentlemana słowa! Najpierw groźba karalna, a potem jeszcze próba podłączenia się "na krzywy ryj" pod skrzynkę piwa przeznaczoną dla wcześniej zastraszanego połączona z molestowaniem że tak powiem młodego członka :shock:

 

ten gentleman zasłużył sobie na żółtą kartkę :mrgreen:

Posted
[

 

ten gentleman zasłużył sobie na żółtą kartkę :mrgreen:

 

Slepoto jedna !!!!! A ty myslisz ze co mie dynda namiejscu avatarka.!!!

 

mamusia

Posted
[

 

ten gentleman zasłużył sobie na żółtą kartkę :mrgreen:

 

Slepoto jedna !!!!! A ty myslisz ze co mie dynda namiejscu avatarka.!!!

 

mamusia

 

Toż stwierdzam właśnie, że mama nosi ją absolutnie zasłużenie.

Uwaga! ( na wszelki wypadek ) słowo na literę A w wierszu powyżej nie ma znamiona reklamy ani antyreklamy produktów ze Szwecji. Wszelka zbieżność przypadkowa

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...