Jump to content

Dodatkowe zegary


wookie76
 Share

Recommended Posts

Drodzy, jako kompletny laik - forestera turbo mam od niedawna a wczesniej jeździłem tylko wersjami wolnossącymi, chciąłbym się Was zapytać w czym mogą pomóc mi ewentulanie dodatkowe zegary: wskaxnik turbo, temp oleju itd w aucie dotychczas nie przerabianym. Czy z pkt praktycznego pkt widzenia w codziennej jeździe ostrej są w stanie dostarczyć mi jakiś potrzebnych informacji i jakich.

pozdr wookie

Link to comment
Share on other sites

Tylko lans - trza naprawdę siedzieć i wiedzieć coś o motoryzacji, pracy silnika i interpretacji wskaźników, żeby dobrze wszystkie dane zinterpretować :)

Link to comment
Share on other sites

Tylko lans - trza naprawdę siedzieć i wiedzieć coś o motoryzacji, pracy silnika i interpretacji wskaźników, żeby dobrze wszystkie dane zinterpretować :)

Bez przesady. Odczyt ze wskaźników nie wymaga mega fachowej wiedzy. Wystarczy posiedzieć parę godzin na forum i można się wszystkiego teoretycznie nauczyć.

Link to comment
Share on other sites

Czy z pkt praktycznego pkt widzenia w codziennej jeździe ostrej są w stanie dostarczyć mi jakiś potrzebnych informacji i jakich.

Ja mam takie oto doświadczenia:

jak zegar pokazuje że turbina ładuje, to mi więcej pali. Widzę kiedy odpuścić aby bez sensu nie cisnąć. Jak spadnie ładowanie z jakiegoś powodu to będę widział że mało ładuje. Ciśnienie oleju - przyzwyczaiłem się do tego że lubie widzieć jakie jest ciśnienie i czy jest. Temperatura oleju - jak wzrasta podczas jazdy w korku to mnie podnosi ciśnienie, bo przy upalaniu to nie ma czasu się przyglądać zegarom :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Profesjonalni upalacze podłączają jakieś inne zegary: temperaturę spalin czy cuś, ja to się na tym nie znam, ja starej daty szofer jestem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja wychodzę z założenia, że zawsze lepiej wiedzieć o czymś więcej niż mniej dlatego uważam że montaż sensownych zegarów się przyda. Przynajmniej jak coś się będzie działo z autem to będziesz miał pierwsze podstawowe informacje. W aucie z turbo temperatura oleju i/lub ciśnienie się przyda bo będziesz wiedział kiedy można przycisnąć żeby nie katować turbo na zimnym oleju. Ciś. doładowania tak jak pisał wyżej kolega też bardzo ważna rzecz.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie.cos w tych zegarach musi byc :!: zauwazcie ze w niektorych autach jest coraz mniej wskaznikow.na przyklad w wielu nie ma juz wskaznika temperatury cieczy chlodzacej.chyba konstruktorzy wychodza z zalozenia ze tego typu dane nie sa potrzebne kierowcy.ale z drugiej strony warto wiedziec wiecej,wiec chyba warto instalowac wskazniki zeby orientowac sie ile powietrza turbinka pcha do pluc :wink:

Link to comment
Share on other sites

na przyklad w wielu nie ma juz wskaznika temperatury cieczy chlodzacej.
no właśnie jechałem takim autem ostatnio i czułem się nieswojo - stałem w korku, wentylatora nie słychać bo wyciszone wszystko i jak siądzie dajmy na to termostat to nic tylko czekać na dym spod maski - debilny pomysł z tym brakiem podstawowych wskaźników.
Link to comment
Share on other sites

debilny pomysł z tym brakiem podstawowych wskaźników.

 

albo jakas mega oszczednosc,przeciez wskazowka i czujnik kosztuja :mrgreen: :razz:

 

a może sugestia producenta, że to auto się nie psuje :razz:

Link to comment
Share on other sites

który poza boostem jest najbardziej wskazany?

 

no to zalezy co chcesz kontrolowac,no ale moze temp.oleju.jest to moim zdaniem wazny czynnik biorac pod uwage ze od czasu do czasu lubumy sobie pobutowac :!:

Link to comment
Share on other sites

To ja się podłącze do tematu. Co sądzicie, jeżeli chciałbym się ograniczyć do dwóch wskaźników w imprezie turbo , który poza boostem jest najbardziej wskazany?
dwa najwazniejsze IMO to EGT i temp. oleju, boosta mozesz sobie darowac (choc lepiej zeby byl)
Link to comment
Share on other sites

To ja się podłącze do tematu. Co sądzicie, jeżeli chciałbym się ograniczyć do dwóch wskaźników w imprezie turbo , który poza boostem jest najbardziej wskazany?
dwa najwazniejsze IMO to EGT i temp. oleju, boosta mozesz sobie darowac (choc lepiej zeby byl)

 

Boost już mam zamontowany, więc chyba konieczne będą jeszcze dwa w/w wskaźniki.

 

Czy gdzieś można sprawdzić jakie są bezpieczne/właściwe wartości EGT i temp. oleju dla 2.0 STI ?

Czy w DEFI można tak samo jak w przypadku wskażnika boost ustawić warning przy określonych wartościach temperatur?

Link to comment
Share on other sites

To ja się podłącze do tematu. Co sądzicie, jeżeli chciałbym się ograniczyć do dwóch wskaźników w imprezie turbo , który poza boostem jest najbardziej wskazany?
dwa najwazniejsze IMO to EGT i temp. oleju, boosta mozesz sobie darowac (choc lepiej zeby byl)

 

Boost już mam zamontowany, więc chyba konieczne będą jeszcze dwa w/w wskaźniki.

 

Czy gdzieś można sprawdzić jakie są bezpieczne/właściwe wartości EGT i temp. oleju dla 2.0 STI ?

Wartość graniczna EGT wszędzie z reguły jest podobna i niepowinna przekraczać 900st.
Link to comment
Share on other sites

debilny pomysł z tym brakiem podstawowych wskaźników.

 

albo jakas mega oszczednosc,przeciez wskazowka i czujnik kosztuja :mrgreen: :razz:

 

to nie tak do końca, jeżeli nie ma wskażnika temp., jest zawsze kontrolka czerwona temp. cieczy która w momencie przekroczenia wartości się zapala. :cool:

Link to comment
Share on other sites

to ja tez sie podlacze do tematu. Dobre zagary sa nieocenione, ja wczoraj w drodze powrotnej z Warszawy ujechalem jakies 5km gdy zupelnie przypadkowo patrze na zegary (na Wislostradzie lecialem o jakies 300,-PLN i 10pkt. za duzo) a tam temp. wody konczy skale :shock: Zjechalem na pobocze i dym spod maski - wentylator sie nie wlacza i reszta plynu w zbiorniczku wyrownawczym powiedziala papa. Boje sie pomyslec co by bylo gdybym tak sobie dluzej jechal. Dolalem plynu, wystudzilem, nawiew na max. i tak sie kulalem do Plocka zerkajac co chwila na temp.cieczy, ktora kilka razy sie jeszcze podniosla pod 3/4 skali ale po wrzuceniu na luz szybko spadala. Na stacji zatrzymalem sie zeby zatankowac i przy okazji sprawdzic jak sytuacja sie przedstawia w zniorniczku (przez ostatnie 30 km temp. wg. wskazan seryjnego wskaznika byla w normie) a po odkreceniu korka plyn zaczal bulgotac i polowa znow wyciekla - czy to normalne jak plyn wrze w zbiorniku? Reasumujac ta nudna opowiesc zegary z warning lightem i precycyjnie wskazujace parametry pracy silnika to swietna sprawa wiec niedlugo bede musial chyba rozbic swninke skarbonke :roll:

Link to comment
Share on other sites

ja u siebie w forysiu mam BOOST ( cisnienie doladowania) i OIL PRESS ( cisnienie oleju) - bardzo pomocne uwazam wskazniki zwlaszcza cisnienie oleju - boost mam zalozony ze wzgledu na modyfikacje turbo i podkrecenie mocy, w kolejce do zalozenia mam EGT i ewentualnie AFR. uwazam ze obecnie zamontowane wskazniki sie przydaja. W starszych autach - jak np UNO TURBO cisnienie oleju i cisnienei doladowania bylo w standardzie,

Link to comment
Share on other sites

czy to normalne jak plyn wrze w zbiorniku? :

 

Tak to normalne. W zależności od cieczy,woda,płyn zdaje się temperatura może oscylować koło 100 st.C i w układzie jest nadciśnienie.W związku z tym,że jest on szczelny nie paruje,wrze,ucieka.

 

Ale para spod maski,bulgotanie i ubytek chyba zwiastuje awarię.

 

Tak mi się wydaje z tego co wiem o chłodzeniu.

Link to comment
Share on other sites

Jacky X, dzieki

nie jechalem Subaru ale autem mamy, jest u nas od nowosci i dawno nikt pewnie nie sprawdzal poziomu plynu, ja jezdze Seatem zadko, ojciec jescze zadziej poza tym troche go przegonilem w drodze do Warszawy i przypuszczam ze stad niski poziom plynu, sam nie wiem dzis podjade z nim do mechaniore to sie okaze

Link to comment
Share on other sites

Z racji tego właśnie,że w układzie panuje nadciśnienie niewolno po ostrej jeździe (lub jeżdzie wogóle) odkręcać korka,odkręcać go nieupuszczając spod niego pary lub odkręcać go stojąc blisko a już nachylając się nad nim.

 

Bywały wypadki poparzeń.Warto o tym pamiętać.

 

Ponadto widać,że przy ostrej jeździe temperatura rośnie a jak odpuszczamy spada.Dodatkowo niektóre marki samochódów mają inna temperaturę.Kiedyś świeżo po zakupie kilkuletniej Vectry 1,8 sądziłem ,że mam awarię jak temp. doszła do 100 stC podczas spokojnej jazdy latem.A potem auto jeżdziło jeszcze długo i dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Tak sie tu podepne :)

Zegary to dobra sprawa, wlasnie nabylem kilka i tu moje pytanie. Gdzie mam powkrecac czujniki od temp. oleju (taki maly) i od cinienia (taka wieksza beczulka), potrzebuje jeszcze jakis osprzent ?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Czujnik temp.oleju w blok lub w głowicę - są specjalne zaślepki które się wyjręca i wkręca czujnik.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...