siemas Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 proszę o opinie doświadczonych użykowników Subaru, czy 200 tys to już duży (problematyczny) przebieg dla Forestera 2.0 Turbo w automacie z 2002 roku; z jaki problemamy należy się liczyć będąc posiadaczem takie auta, :???: jakie podzespoły do wymiany w najbliższym czasie (amortyzatory, rozrząd,....) Z góry dziękuję za Wasze głosy Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 siemas, wszystko zalezy czy i jak auto bylo serwisowane i jak uzytkowane.Czy przebieg zrobiony na trasach czy w miescie.Na poczatek czeka cie duzy serwis taki jak po 100kkm ( z wymiana rozrzadu i reg. zaworow) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 siemas, naprawde duzo zalezy od sposobu w jaki samochod byl uzytkowany i serwisowany. Rozrzad przy 200.000 na pewno Cie czeka. Jesli automat jest w dobrym stanie, to przynajmniej odpada kwestia sprzegla. Zawias na pewno do przejrzenia, silnik - tak jak wyzej pisalem - indywidualna ocena. Najlepiej wez samochod do jakiegos ASO na sprawdzenie przed zakupem i na pewno dowiesz sie konkretow o stanie pojazdu. EDIT: turdziGT, juz napisal wczesniej dokladnie to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Przebieg 200 000 czy to dużo dla Forestera Turbo? Dla forestera może nie, ale dla jego turbo może być zabójczy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 ale dla jego turbo może być zabójczy . Przemeq, niby tak aczkolwiek turbo mozna dojechac i w 5 tys Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Oprocz rzeczy, o których wspominali moi przedmówcy obejrzyj dokładnie stan blach - głównie tylne nadkola - poza tym zobacz karoserię w tylnej jej części - lubi pracować, zwłaszcza na naszych drogach - dobrym pomysłem jest rozpórka. Co do zawieszenia - najdrażliwsze dla portfela sa tylne amory - jeżeli maja poziomowanie, ale mozna je przerobić na zwykłe. Skrzynia biegów - zwłaszcza jej tylna część - osłuchaj dobrze czy nic nie pracuja z niepokojącym dźwiękiem. Nie przejmuj sie drobnym stukaniem na nierównosciach - to laczniki stabilizatora lub magiel - na naszych drochach szybko padaja. Przy tym przebiegu katalizator (jezeli jest ) moze sie kwalifikowac do wymiany - rownie dobrze i czesc ukladu wydechowego. Silnik jezeli byl dobrze serwisowany powinien byc w dobrym stanie - przyjrzyj sie turbo i kablom wysokiego napiecia, a także świecom. Proponuje także wymienić oleje wszedzie. Jezeli ma szyberdach do zobacz dokladnie prowadnice i uszczelki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siemas Posted June 24, 2008 Author Share Posted June 24, 2008 dzięki za wszytskie uwagi co do KOSZTOWNYCH tylnych amortyzatorów to z tym osztem sie liczę - dużo o tym czytałem na forum; a jak kosztowo wygląda ewentualna wymiana wiatraczka (a może regeneracja?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 U mnie w rodzinie jest Forek S-Turbo z przebiegiem ZTCP 240tys i śmiga aż miło. Ostatnio był jakiś problem z przednim dyfrem, ale z tego co wiem został już zażegnany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Wiatraczek - hmm od 400 PLN juz cos mozna kupic, regeneracja około 900 -1000 PLN - ale o tym musi sie wypowiedziec specjalista widzac "wiatraczek." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 zobacz karoserię w tylnej jej części - lubi pracować, zwłaszcza na naszych drogach - dobrym pomysłem jest rozpórka mógłbyś powiedzieć coś więcej / dokładniej na temat tej rozpórki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Hmm - co tu duzo mowic - laczysz ze soba gora 2 kielichy amora - przez to karoseria zyskuje na sztywnosci - osobisie stwierdzam ze auto lepiej sie prowadzi i mniej "chodzi" - konstrukcja banalna - 2 kolka i rurka - ale musi byc dobrze zrobiona. Zorbie fotke i wkleje jak to wyglada u mnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Zorbie fotke i wkleje jak to wyglada u mnie jak byś mógł, będę bardzo zobowiązany :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Wyglada to tak: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Dziękuję :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 siekla, nie chce byc zlym prorokiem, ani watpic w Twoj pomysl, ale ... ( ) .... ja bym nie ryzykowal z takimi wlasnymi konstrukcjami. Jednak na taka rozporke dzialaja pewne sily (wyobrazam sobie, ze niemale) i cholera wie, co sie moze zdarzyc w razie czego :? Ja bym wolal juz wydac na cos, co na pewno jest sprawdzone - z tego co wiem, to m.in. STI oferuje odpowiednik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Than Junior - wbrew pozorom to nie jest domowa konstrukcja - zostala wykonana i wymierzona i założona przez profesjonalny zakład zajmujący się takimi rzeczami - poza tym uważam, że jest solidniej wykonana niż odpowiednik STi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 siekla, a to zmienia troche postac rzeczy Z Twojego postu zrozumialem, ze to bylo robione na oko u jakiegos "szpeca" solidniej wykonana niż odpowiednik STi a miales porownanie? ja tylko pytam Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Mialem w rece i mial ja mechanik i stwietrdzil ze jest nieco zbyt watla w mocowaniach. PS. Jak juz cos robic to porzadnie - a nie u "szpeca". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 siekla, a pamiętasz może ile PeeLeNów zostawiłeś u tych fachowców :?: Właśnie jestem na etapie kombinowania jak trochę poprawić zawias mojej Lodówki.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_lEszEk_ Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Wyglada to tak: widzę, że masz LPG na pokładzie... a nie myślałeś, by z tym samym mechanikiem, który montował Ci to wzmocnienie przetestować takie rozwiązanie: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117800 jestem ciekawy opinii fachowca, bo pomysł mi się podoba, ale diabeł jak wiadomo tkwi w szczegółach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Zostawilem 400 PLN - ale robilem tez wydech przy okazji - co do pomyslu z kolem nie bardzo mi sie on podoba w Frysiach w mojej budzie - natomiast mysle ze wykonalne i musialbys z nim konkretnie gadac - mysle ze firma z Piastowa bedzie do tego przydatna CET-LE pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Zostawilem 400 PLN - ale robilem tez wydech przy okazji Dzięki za info... biorę się za poszukiwania fachowców w moich okolicach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 sadzac po podpisie daleko nie musisz szukac .... wystarczy wyjechac na obrzeza miasta WWA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now