Skocz do zawartości

Ile za 10-letniego GTka? koszty eksploatacji


pet3r

Rekomendowane odpowiedzi

do roku '98 ztcw nie jest to łatwe ani tanie, można wkładać jakieś piggyback'i ale ja się na tym nie znam :roll: . w 99/00 jedziesz do mapteka i masz banana na twarzy przez najbliższe dwa lata :twisted:

 

Zadnych piggy backow zakladac nie trzeba, a do tego jest to latwe - kwestia tylko czy tanie, ale to dla kazdego moze oznaczac co innego.

Aczkolwiek przynajmiej z perspektywy Irlandii patrzac, Apexi Power FC z mapowaniem duzo drozsze nie jest niz Ecutek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

czyli ile kosztuje remap MY97-98 ?

 

po prostu, jeżeli nie znajdę pewnego SI za pieniądze, którymi dysponuję to kupię kolejne A4... pewnego, czyli bez wad silnika, skrzyni i napędu. nie biorę pod uwagę zużycia zawieszenia czy opon bo tego się nie uniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

obecnie jestem na etapie sprzedaży A4 1.8T quattro i rozglądam się za SI GT. ile trzeba dać za zdrowy mechanicznie egzemplarz? chciałbym kupić auto bezwypadkowe, nie zajechane, krótko - takie, do którego będę lał paliwo i jeździł.

 

drugie moje pytanie, wiem, że głupie, to - czy zmieszczę się w 14-16l w mieście przy dynamicznej jeździe? takie spalanie jest przeze mnie akceptowane w 1.8T i mam nadzieję, że GT też zmieści się w tych granicach. dodam, że minimum, które uzyskałem w mieście moim 1.8T to 11,5l przy PSJ.

 

a może ktoś chce zamienić GT na 1.8T 180KM quattro? :roll: :grin:

 

Zdrowy GT MY99+ to jest kwota 40KPLN+.

Egzemplarze wymęczone w Polsce mozna kupic za 30KPLN , bedzie albo krzywy albo trzeba

włożyc 10-15KPLN i wychodzi drozej niz kupienie drogiego zdrowego egzemplarza.

Co do spalania to dynamiczna jazda kosztuje okolo 15L/100km , jazdy caly czas do odciecia

nie probowalem , wiec niestety nie wiem ile spali w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale jaką kasę muszę wydać na WRXa? przypominam, że jakieś 30k to mój max budżetowy.

 

Zleć przywiezienie z UK STI Type-R + przekładka i będziesz miał zajebiste auto za max 40tyś.

 

z tym max 40tys. to bym byl nieco ostrozny, zeby padaki nie kupic - ale pewnie sie da - pamietac trzeba natomiast, ze sensowna przekladka tania nie bedzie.

Szybka przekladnia kierownicza jest dosc droga dla przykladu, bo to chyba najdrozsza sprawa bedzie przy takiej przekladce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przyjemnością włączam się do tego wątku.

 

Jeździłem audi 1.8T, 180 KM quattro, z tym że w inej budzie i z haldexem :-( = A3.

Miałem alkantarkę, klimkę automatyczną, fabryczne granie BOSE itd itp. Nawet zawieszenie sobie zrobiłem - regulowane amorki Koni sport.

 

Niby wszystko było poprawnie, ale czegoś brakowało.

 

Zamieniłem na GT99 i była to super decyzja !!!

Faktycznie jakość wnętrza i komfort jazdy nieco inne, ale....

Jak słyszę tą maszynerię działającą w 10 letnim GT, to ciarki przechodzą po plecach. Nawet po 5 miesiącach jeżdżenia.

 

Polecam więc właśnie GT (faktycznie po 98 roku). Na pewno nie będziesz zawiedziony, jeżeli oczekujesz od samochodu czegoś więcej niż skromnego wozidełka.

 

Oczywiście zakup porządnej sztuki to odrębny temat. Zdecydowanie nie polecam oszczędzać przy zakupie, gdyż to MUSI się zemścić przy eksploatacji. Ja przywiozłem swoją sztukę z salonu Subaru w Niemczech. Po remoncie silnika. Ekstremalna eksploatacja na autostradzie chyba mu się służyła:-). W każdym razie sprzedawca dawał mi nawet gwarancję na rok czasu (na wybrane podzespoły).

 

Polecam zakup kombi z kilku względów:

- może być nieco tańszy

- jesz duża szansa, że był spokojniej eksploatowany

- do środka wchodzą 2 komplety kół - jeżeli jest taka potrzeba :-)

- da radę usztywnić budę - jeżeli jest taka potrzeba :-)

 

Moim zdaniem dobrze eksploatowany i bezwypadkowy GT-ek nawet po 10 latach odpłaci swojemu właścicielowi wielką frajdą z jazdy i zadowalającą bezawaryjnością.

 

Powinieneś liczyć koło 35k za kombiaka. Bo po kupnie zawsze należy coś zrobić z samochodem. A jak na forum dobrze poszukasz, to się dowiesz, że "nic" będzie Cię kosztowało 100 PLN netto. Reszta to już tylko drożej :-). Można jednak kupic sporo gratów używanych. Co osobiście polecam w przypadku auta w wieku 10 lat. (oczywiście nie części eksploatacyjne, ale drugi komplet felg, czy kierownica, rozpórki i inny tuning...)

 

Ja w A3 paliłem koło 12-13l./100, teraz mam koło 14,5 przy jeździe w mieście. W trasie znacznie spada spalanie, nawet przy agresywnej jeździe. Ten samochód nie lubi miasta, korków i krótkich dystansów.

 

i jeszcze jedna uwaga.

Inni użytkownicy Warszawskich dróg coraz bardziej mnie denerwują. Ich ślamazarność, brak umiejętności, niezdecydowanie na drodze staje się dla kierowcy sprawnego Subaraka chyba największą zmorą.

 

Pozdrawiam i zapraszam do elitarnego klubu miłośników prawdziwej motoryzacji.

Goory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ile kosztuje remap MY97-98 ?

 

po prostu, jeżeli nie znajdę pewnego SI za pieniądze, którymi dysponuję to kupię kolejne A4... pewnego, czyli bez wad silnika, skrzyni i napędu. nie biorę pod uwagę zużycia zawieszenia czy opon bo tego się nie uniknie.

 

http://www.andyforrestperformance.co.uk/16253.html - jak mowie - z perspektywy UK/Irlandii...

No dobra... jest jakies dwa razy drozszy w UK niz Ecutek - ale wiadomo, cena sprzetu/komputera podnosi nieco koszt. Oryginalny mozna sobie zachowac - mozna sprzedac.

Nie wiem ile teraz Ecutek w PL kosztuje.

 

Mozna pewnie sciagnac z zagranicy sam komputer i zmapowac go u specow w Polsce - nie wiem jakie koszta.

 

Tak czy inaczej nie jest to niemozliwe ani szczegolnie trudne - jest to kwestia tylko ceny.

 

Co do stanu silnika - obawiam sie, ze nie przewidzisz. Warto robic co te 100tys. km gruntowne przeglady i moze dla zasady nawet wymienic panewki :) - ale ja to przewrazliwiony jestem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko pytanie czy dostanie za 30.K rocznik GT 97-98 który będzie tylko lał paliwo i zmieniał olej...

 

ja bym sie na to nie nastawial.Becie sie sypac jak kazde inne wiekowe juz auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko pytanie czy dostanie za 30.K rocznik GT 97-98 który będzie tylko lał paliwo i zmieniał olej...

 

ja bym sie na to nie nastawial.Becie sie sypac jak kazde inne wiekowe juz auto

 

Becie sie nie sypia - sa niezabijalne ;)

No dobra, czasem korbowod przez blok wyjdzie ;)

 

A tak powazniej - turdzi ma swieta racje - cudow oczekiwac nie nalezy, co jakis czas cos pasc musi i tyle. To urzadzenie mechaniczne i to dosc intensywnie eksploatowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a byłem już totalnie nastawiony na GT bo myślałem, że za 30k warto szukać ale trochę ostudziliście mój zapał :/

 

zalezy jakie auto trafisz pamietaj ze sa to auta dosc mocno eksploatowane co podnosi ryzyko wystapienia usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a byłem już totalnie nastawiony na GT bo myślałem, że za 30k warto szukać ale trochę ostudziliście mój zapał :/

 

Sprawa jest prosta - jak chcesz samochod sportowy, do calkeim fajnego upalania itp.

ze wszystkimi jego narowami - to Impreza Turbo jest fajnym samochodem.

 

Jesli przeszkadzaja Ci pewne niewygody, tanie plastiki i koniecznosc naprawienia czegos od czasu do czasu - to 10letnie Subaru Turbo dobrym samochodem dla Ciebie nie bedzie, bo sie okaze, ze niewygodne, ze trzeszczy, ze to , ze tamto.

Niestety, takie uroki samochodow sportowych i do tego nieco starszych.

 

Aczkolwiek wiele moze zmienic ogolnie przejazdzka testowa - jak Ci sie banan na twarzy wymaluje a oczy zaswieca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowy GT MY99+ to jest kwota 40KPLN+.

 

A wystarczy trochę pomyśleć i za niewiele więcej można zbudować STi w budzie GT

albo tak jak Kruk zrobił - kupić gotowego potwora.

 

pet3r jeśli dobrze Ci się jeździ Audi to kup S4 i po temacie.

Jeśli szukasz auta do ścigania się i rajdowania to nie rób błędu i nie szukaj seryjnej "igiełki",bo to mija się z celem.

Zakładam,że lubisz się bawić w tuning to kup tanio sztukę z padniętym motorem lub napędem i kombinuj od podstaw.

Jak chcesz serię to sprzedaj swoje auto i napisz PW a znajdzie Ci się coś dobrego w korzystnej cenie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejażdżka - bardzo chętnie, tylko, że w Kaliszu są może z 4 Subarki i to wszystkie w nowszych budach.

 

pet3r jeśli dobrze Ci się jeździ Audi to kup S4 i po temacie.

Jeśli szukasz auta do ścigania się i rajdowania to nie rób błędu i nie szukaj seryjnej "igiełki",bo to mija się z celem.

Zakładam,że lubisz się bawić w tuning to kup tanio sztukę z padniętym motorem lub napędem i kombinuj od podstaw.

Jak chcesz serię to sprzedaj swoje auto i napisz PW a znajdzie Ci się coś dobrego w korzystnej cenie :wink:

 

Audi jeździ mi się super, ale sprawna S4 w tych pieniądzach to też marzenia. potrzebuję auta do codziennej jazdy, jedyny tuning, na jaki mógłbym sobie pozwolić, to remap i zawias, ewentualnie wydech, nic innego mnie nie interesuje.

jak już sprzedam auto i nadal będę napalony na SI to zgłoszę się na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowy GT MY99+ to jest kwota 40KPLN+.

 

A wystarczy trochę pomyśleć i za niewiele więcej można zbudować STi w budzie GT

albo tak jak Kruk zrobił - kupić gotowego potwora.

 

To juz zalezy co kogo interesuje.

Ja chcialem seryjnego GT w oryginalnym stanie(poduszki,klima,tapicerka,silnik) i chcialbym aby taki pozostal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz zalezy co kogo interesuje.

Ja chcialem seryjnego GT w oryginalnym stanie(poduszki,klima,tapicerka,silnik) i chcialbym aby taki pozostal

 

Jak to w życiu - jedni wolą rybki a drudzy pipki :wink:

Ja wolałem za te 40+ nie mieć,poduszek,klimy ale jeść "igiełki" na śniadanie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz zalezy co kogo interesuje.

Ja chcialem seryjnego GT w oryginalnym stanie(poduszki,klima,tapicerka,silnik) i chcialbym aby taki pozostal

 

Jak to w życiu - jedni wolą rybki a drudzy pipki :wink:

Ja wolałem za te 40+ nie mieć,poduszek,klimy ale jeść "igiełki" na śniadanie :smile:

 

Ja uzywam auta na codzien . Do katowania to pewnie ,ze lepiej kupic golasa i dłubać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja, jak już pisałem, także potrzebuję auta do jazdy na co dzień. a że lubię jeździć szybko to taka SI jest dla mnie świetnym rozwiązaniem. szkoda tylko, że trudno znaleźć taką w dobrym stanie za moje pieniądze, a o klimie czy poduchach to już pewnie nie mam co marzyć (klima jest mi potrzebna ale nie konieczna, poduch nie musi być ;) )/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi jeździ mi się super, ale sprawna S4 w tych pieniądzach to też marzenia.

 

Jak dobrze poszukasz to są ciekawe auta :wink:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5491511

 

Jeśli szukasz auta do jazdy na co dzień to przemyśl,czy chcesz GT,żebyś potem nie żałował.

Ja osobiście do szybkiej jazdy na co dzień bym kupił S3 lub RS4,żadne tam subaru czy evo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi jeździ mi się super, ale sprawna S4 w tych pieniądzach to też marzenia.

 

Jak dobrze poszukasz to są ciekawe auta :wink:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5491511

 

tylko na początek trzeba się męczyć na allegro żeby te graty tuningowe pozamieniać na seryjne, chyba że kolega takie lubi :roll: :mrgreen:

 

Mi sie wydaje, że kolega nie powinien się zniechęcać, tylko dokładnie filtrować otomoto, może jakaś okazja się trafi. A jak nie to kupić turbodziadka i po sprawie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz auta do jazdy na co dzień to przemyśl,czy chcesz GT,żebyś potem nie żałował.

Ja osobiście do szybkiej jazdy na co dzień bym kupił S3 lub RS4

 

A ja tam smigam do pracy codziennie GTekiem i bardzo sobie chwale :cool:

 

waszka, na dobre RS2 to prawie o polowe za malo nie mowiac juz o RS4 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko na początek trzeba się męczyć na allegro żeby te graty tuningowe pozamieniać na seryjne, chyba że kolega takie lubi :roll: :mrgreen:

 

W tym z linka,który podałem to tylko brewki out i przednią siatkę ze zderzaka czarną farbą trzeba potraktować i to chyba tyle :smile:

No i te naklejki sponsorów na drzwiach też nie są rewelacyjne.

Takich aut jest trochę i da radę coś fajnego kupić jak kanapka $$$ leży w szufladzie :wink:

Faktem jest,że GT mają w sobie coś takiego,czego inne subaru nie mają i dlatego ludzie ich szukają.

 

[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 9:03 pm ]

waszka, na dobre RS2 to prawie o polowe za malo nie mowiac juz o RS4 :lol:

 

RS2 to legenda - pierwsze najszybsze kombi świata z gratami porsche.

Kiedyś dobrze ponad stówkę chodziły a rok temu znajomy miał piękne,czerwone,delikatnie uderzone w naprawdę dobrych pieniądzach.Na gotowo wychodziło niewiele ponad 30 tysi.

Fajne RS4 można ze szwabów za siedem dych przywieźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...