ferdek Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Silnik 2.5-litrowy wyposażony jest w aktywny system regulacji skoku zaworów (i-Active Valve Lift System),ktos moze wie na jakiej zasadzie to dziala ,bo mam wlasnie taka glowice w garażu,ale nie widać w niej nic co moglo by regulowac skok zaworu :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 skok zaworu jest ten sam, zmienia sie czas otwarcia/zamkniecia, jest sterowany m.in. ciśnieniem oleju ( na głowicy masz przykręcony taki dinks z rurką ) dotyczy to tylko zaworów ssących. W MY 08 z tego co słyszałem sa juz na wydechowych również :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted June 17, 2008 Author Share Posted June 17, 2008 Silnik 2.5-litrowy wyposażony jest w aktywny system regulacji skoku zaworów (i-Active Valve Lift System), to jest cytat ze strony SIP. Pytam ,bo od paru miesiecy,slychac w silniku na obrotach bez obciążenia dziwne grzechotanie jakby zaworów ,myślalem ,ze to moze ten system cos szwankuje .bo żaden mechanik w mojej okolicy nie wie co to takie dzwieki wydaje :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Silnik 2.5-litrowy wyposażony jest w aktywny system regulacji skoku zaworów (i-Active Valve Lift System),to jest cytat ze strony SIP. Pytam ,bo od paru miesiecy,slychac w silniku na obrotach bez obciążenia dziwne grzechotanie jakby zaworów ,myślalem ,ze to moze ten system cos szwankuje .bo żaden mechanik w mojej okolicy nie wie co to takie dzwieki wydaje :shock: nie sądze, jakby nie działał ten system miałbys wyraźnie problemy z przyspieszaniem, dlawieniem sie itd. Z llokalizacja dzwięków, fakt różnie to bywa, i czasami jest trudne do wykrycia nie rozbierając czegoś tam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Może zawór zwrotny paliwa? On lubi tak grzechotać, weź stetoskop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Silnik 2.5-litrowy wyposażony jest w aktywny system regulacji skoku zaworów (i-Active Valve Lift System),to jest cytat ze strony SIP. Pytam ,bo od paru miesiecy,slychac w silniku na obrotach bez obciążenia dziwne grzechotanie jakby zaworów ,myślalem ,ze to moze ten system cos szwankuje .bo żaden mechanik w mojej okolicy nie wie co to takie dzwieki wydaje :shock: Hmm... czytylem w necie o problemach z AVLS, powodem sa miniaturowe filtry oleju umieszczone pod srubami mocujacymi przewody olejowe do glowic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Tak, jest na to Service Builletin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Silnik 2.5-litrowy wyposażony jest w aktywny system regulacji skoku zaworów (i-Active Valve Lift System),to jest cytat ze strony SIP. Pytam ,bo od paru miesiecy,slychac w silniku na obrotach bez obciążenia dziwne grzechotanie jakby zaworów ,myślalem ,ze to moze ten system cos szwankuje .bo żaden mechanik w mojej okolicy nie wie co to takie dzwieki wydaje :shock: Hmm... czytylem w necie o problemach z AVLS, powodem sa miniaturowe filtry oleju umieszczone pod srubami mocujacymi przewody olejowe do glowic. A jakie sa tego objawy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted June 17, 2008 Author Share Posted June 17, 2008 Może zawór zwrotny paliwa? On lubi tak grzechotać, weź stetoskop. to grzechotanie jest tylko gdy jade na wyzszych obrotach(4-5tys) bez obciązenia i wcisne troche gaz.Jak już silnik ciagnie to jest OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 To brzmi raczej jak coś w dole silnika nie w głowicach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted June 17, 2008 Author Share Posted June 17, 2008 co mogłoby na dale takie dzwieki wydawac przez pare tysiecy km.bez żadnej awarii ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Np. stukający sworzeń tłokowy może stukać sobie wesolo dość długo. Tłok stukający też. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted June 17, 2008 Author Share Posted June 17, 2008 mechanik ,ktory mi silnik skladal tez twierdzi ,ze to moze byc luzny tlok,bo do poskladania dostal blok silnika z wyjetymi i nie poznaczonymi tlokami. :sad: ,ale dwa tyg.temu wymienialem uszczelki pod glowiicami i tloki siedzialy sztywno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
citan Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Odkopę trochę.... Azrael, AVCS jest w Turbo. Biuletyn dotyczy aut turbodoładowanych. W N/A jest wersja dla ubogich, czyli AVLS. ferdek, tutaj masz: - opis AVLS: http://www.drive.subaru.com/Spring07_whatmakes.htm - opis AVCS: http://www.subarudrive.com/Win05_WhatsInside.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 citan, Dzieki ,teraz już coś z tego kumam ,zaraz ide do garażu pooglądać te głowice jeszcze raz :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now