Andremil Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Witam; Mimo "odczytywania" forum od dłuższego czasu (odkąd zapadło postanowienie zakupu "normalnego" auta :wink:)nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie problemiki (może to już problemy) - łamigłówki w moim WRXie: 1. W czasie jazdy odczuwalne są wibracje (raczej z rejonu tylnej części auta) przy pewnych prędkościach (ok. 50-70; 110-130; 150-170 km/h), Jest to niezależne od tego czy jadę na jakimkolwiek biegu czy też na luzie (obwinianie wyważenia felg i opon odpada, gdyż było to również na zimowym setupie kółek) no i oczywiście nie nie jest to zależne od nawierzchni drogi. Dodatkowo zauważyłem, że gdy auto jest mocniej obciążone (np. rodzina z bagażami) wibracje są jakby bardziej odczuwalne. Zastanawiam się czy czasem to "coś" może mieć związek z wyważeniem wału :?: albo może coś się w dyfrze dzieje (mam tak odkąd kupiłem auto - sprowadzone było z Lux). Olej w dyfrach miałem wymieniany przy przeglądzie w ASO po 60 kkm. Z jednej strony jest to dziwne bo w czasie eksploatacji auta efekt jest bez zmian - jak do tej pory wibracje nie nasilają się. A może ten typ tak po prostu ma? 2. Niedawno zauważyłem (a raczej "zausłyszałem" przy otwartej szybie :wink:), że podczas dynamicznego przyspieszania gdy turbina dmucha na maxa pojawia się dziwny dźwięk (który słyszalny bardziej na zewnątrz) a'la "świergot" lub modulowany gwizd który pochodzi najprawdopodobniej z turbiny (wcześniej nie było tego słychać :???: ). Co prawda jest zamontowany BOV Blitz'a (myślałem może że przepuszcza) ale turbo pompuje raczej w normie - 1.05 bara na zegarze pokazuje. Zastanawiam się, czy mam mocno się tym przejmować bo np. efektem jest kończące się jakieś łożysko w turbinie (i czy odkładać już kasiurkę na nowe turbo czy nie - bo chyba to może się tym zakończyć), czy po prostu j/w - ten typ tak czasami ma. BTW - auto ma przejechane 68 kkm (osobiście przejechałem 12kkm jak mamusia kazała ze schładzaniem turbiny - w tym 3 razy wymiana oleju - po sprowadzeniu, 60 kkm przegląd w ASO, 67.5 kkm) i raczej nie było upalane (1 właściciel przede mną) - przy wymianie hebli stwierdzono, że tarcze użytkowane były jeszcze od nowości :shock: . Jeżeli ktoś miał podobne doświadczenia (zagwozdki) to miło by było poczytać o takowych, jeżeli nie to czeka mnie chyba "przymusowa" wizyta w ASO w celu rozwiania wątpliwości. Ale się rozpisałem Z pionierskim pozdrowieniem. Andremil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Jesli chodzi o wibracje, to moga byc zwichrowane tylne tarcze hamulcowe, mozna to latwo sprawdzic na stanowisku do badania hamulcow. Gwizd... wyglada na lozyska turbiny, moze wymien olej na olej innej firmy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ad 2 - niech ktos oslucha uppipe. Efekt dzwiekowy i okolicznosci podobne. Jezeli sie rozleci precat to szlag trafi turbine a ta juz kosztuje troche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Legacy96 - Tarcze hamulcowe raczej wykluczam - wymienione wszystkie 2 tygodnie temu - efekt bez zmian. Jeżeli chodzi o olej to wcześniej był Valvoline 5W40 (na którym to się w sumie chyba zaczęło to "ćwierkanie") a teraz mam Castrol 0W30. Ad 2 - niech ktos oslucha uppipe. Efekt dzwiekowy i okolicznosci podobne. Jezeli sie rozleci precat to szlag trafi turbine a ta juz kosztuje troche. Jak i gdzie to osłuchać :?: Chyba mnie jednak wizyta w ASO czeka - czyli do Poznania trza się udać :sad: A tak z czystej ciekawości ktoś wie ile nowe turbo kosztuje (tfu, tfu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanek Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Ad1. U mnie było podobnie, też się nasilało pod obciążeniem auta. Miałem luz na podporze wału. Dodatkowo przy ostrzejszym ruszaniu wał tłukł o podłoge. Po wymianie wału problem zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Sprawdź czy nie masz skrzywionych półosi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Legacy96 - Tarcze hamulcowe raczej wykluczam - wymienione wszystkie 2 tygodnie temu - efekt bez zmian. Jeżeli chodzi o olej to wcześniej był Valvoline 5W40 (na którym to się w sumie chyba zaczęło to "ćwierkanie") a teraz mam Castrol 0W30. Ad 2 - niech ktos oslucha uppipe. Efekt dzwiekowy i okolicznosci podobne. Jezeli sie rozleci precat to szlag trafi turbine a ta juz kosztuje troche. Jak i gdzie to osłuchać :?: Chyba mnie jednak wizyta w ASO czeka - czyli do Poznania trza się udać :sad: A tak z czystej ciekawości ktoś wie ile nowe turbo kosztuje (tfu, tfu) Sprawdzenie hamulcow wiele nie kosztuje...ale jak nie chcesz, to nie O ile wiem to 0W30 nie jest zalecany przez Subaru, w instrukcji pisze by go nie uzywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Sprawdzenie hamulcow wiele nie kosztuje...ale jak nie chcesz, to nie O ile wiem to 0W30 nie jest zalecany przez Subaru, w instrukcji pisze by go nie uzywac. Gdzie to o oleju w instrukcji jest napisane :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Mnie osobiscie w jednym ASO mi powiedzieli ze absolutnie nie mozna takiego oleju do tego silnika kazali zalewac 10 W 60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Nie wytrzymałem i byłem w poznańskim serwisie :smile: Odnośnie wibracji - panowie mechanicy niczego nie zauważyli (wyczuli) :grin: - nawet jak im mówiłem, że w danym momencie to czuć to się tylko uśmiechali - no nic widać ten typ tak ma (znaczy ja :wink: ). Jeżeli chodzi o ten "gwizd" turbo - też stwierdzili, że to tak czasem jest, że turbo świszczy w ten sposób (dla mnie nie było to przekonujące - tym bardziej, że jakieś 5kkm wcześniej, tego nie było słychać) i jeżeli nie ma żadnych "ubytków" mocy w czasie jazdy to jest OK. Z jednej strony mnie uspokoili , że wsio OK (odczyty itp) a z drugiej, nie wiem dlaczego, mam jakiś niedosyt, że może jak mi się wydaje coś jest jednak nie tak :grin: . Jedyny "minus" którego się dopatrzyli to klekoczące tylne amory - ale ten typ tak ma - zresztą na tygodniach prawdopodobnie będzie wizyta w W-wie i wymiana całej zwiechy na TEIN'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mizoo Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Amdremil, widze, ze cierpisz na ta sama chorobe co ja. Po kupnie STi wystarczyl najmniejszy szmer, ktorego wczesniej nie bylo i juz pytalem na forum co to. Trzymam kciuki za bezawaryjna jazde i oby wszystko co nietypowe lapalo sie pod 'TTTM'. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się