Jump to content

Forek: "dziura" na 2 i 3 biegu przy 2,5 tys. obrot


zagnief
 Share

Recommended Posts

Czołem,

Od kilku dni obserwuję, że w moim foresterze (2.0) przy gazowaniu na 2 i 3 biegu jest jakby "dziura" w mocy na wysokości ok. 2,5 tys. obrotów. Powyżej tego poziomu moc wraca i jest wszystko git.

 

W efekcie auto rusza z kopyta (jak zwykle ;), aby po chwili się na moment jakby zawiesić a później znowu rura.

 

Jest to taki poziom obrotów, że przy jeździe po mieście jest to cholernie upierdliwe.

 

Powyższe nie dzieje się na 1 czy 4 biegu, ani podczas jazdy z reduktorem.

 

Czy komuś z Was przydarzyło się coś podobnego. Może ktoś wie, co jest nie halo?

Link to comment
Share on other sites

ja mam to samo w wolnym saku w imprezie 2.0 do 3 tys lipa potem auto nagle odrzywa....

carfit jak to nowy soft nie ma z tym problemu ??? ile taka przyjemnosc kosztuje wiesz cos na ten temat???

Link to comment
Share on other sites

ja mam to samo w wolnym saku w imprezie 2.0 do 3 tys lipa potem auto nagle odrzywa....

carfit jak to nowy soft nie ma z tym problemu ??? ile taka przyjemnosc kosztuje wiesz cos na ten temat???

 

Jezli masz auto na gwarancji to nic :idea:

Link to comment
Share on other sites

zagnief, ktory rok tego forka?

 

bo jesli przed 1999 i jest to wersja 122KM to rzeczywiscie slyszalem taka wypowiedz pracownika ASO ze swego czasu upierdliwym klientom "poprawiali soft" wlasnie ze wzgledu na - dziury w obr :???:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wszystkim bardzo za przydatne info.

 

W ciągu najbliższych dni pojadę do ASO i załatwię temat. Oczywiście, dam znać, co udało/nie udało się zrobić :wink:

 

PS. Autko zeszłoroczne, więc na gwarancji.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

I cos wiadomo o tym przeprogramowaniu?? ile to moze kosztowac?? dzwonilem tutaj w UK do Chandlers - Subaru, ale nie potrafili mi od razu odpowiedziec. Zostawilem numer i czekam na telefon od menagera servisu. Swoja droga u mnie tez jakby autko wogole dlu nie mialo, musze go trzymac tak na 3500 i powyzej i wtedy jest ok... :neutral:

 

[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 10:48 am ]

zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było.

Czy to ma znaczenie w wolnossacym ??

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze nie załatwiłem. Na pewno dam znać pod koniec przyszłego tygodnia.

 

PS. Póki co przez telefon w serwisie A.Kopra dowiedziałem się, że nowy soft załatwiał dotychczas ten "problem", ale oczywiście potwierdzę czy faktycznie tak będzie.

 

PS2. Usługa w ramach gwarancji. Co do szczegółów to dam znać.

 

PS3. Jeszcze nie sprawdzałem patentu z innym/"lepszym" paliwem, ale biorąc to na zdrowy rozsądek, wątpię, aby tu był pies pogrzebany. Ale oczywiście sprawdzę i też dam znać.

 

Pozdrawiam

 

 

[ Dodano: Czw Cze 19, 2008 11:27 am ]

 

So What! napisał/a:

zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było.

 

So What!, zwracam honor...

 

Wczoraj zatankowałem zwykłe 95 na BP zamiast na Neste i problem zniknął jak ręką odjął!!! Oczywiście, za wcześnie jeszcze na hurra optymizm, ale jest ewidentna poprawa.

Swoją drogą trochę to dziwne, bo cały czas tankuję na Neste i wcześniej było git.

 

Nie wiem, czy jeśli nadal będzie ok, to czy jest sens jechać na zmianę softu... pewnie mimo wszystko tak.

 

PS. Szczerze mówiąc, jestem w ciężkim szoku, że jakość paliwa może tak bardzo wpłynąć na kondycje "boxerka"

Link to comment
Share on other sites

So What!, zwracam honor...

Ja tak miałem przy zwykłym paliwie na Statoil. Jak zatankowałem Supreme to problem zniknął, znacznie wzrosło natomiast spalanie (ok. 1,5 l/100 km).

Ostatnio zacząłem tankować V-power 95. Forek chodzi super. Spalanie spadło w stosunku do Supreme

Nowy soft mimo wszystko warto wgrać, jak masz auto na gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

czy taka dziura wystepuje w wolnossaku i turbo?? ja mam turbo i pomiedzy 2 a 3 tys jest jakby dziura i troszke szarpie tak jakby turbina pomiedzy tymi obrotami zalaczala i odrazy wylaczala sie zeby dobijajac do 3tys obr. wkrecic sie maksymalnie. Czy to tez moze byc soft??

Link to comment
Share on other sites

zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było.

Kolego paliwko 95 V-Power niczym sie nie różni od zwykłej 95 tylko na jakiejs normalnej stacji nie u pana "Stasia" :) wiec szczerze mówiąc to tylko chwyt marketingowy i nic więcej :) Pozdro

Link to comment
Share on other sites

zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było.

Kolego paliwko 95 V-Power niczym sie nie różni od zwykłej 95 tylko na jakiejs normalnej stacji nie u pana "Stasia" :) wiec szczerze mówiąc to tylko chwyt marketingowy i nic więcej :) Pozdro

Dzięki za info. Twoja analiza techniczna różnic w paliwach w pełni mnie przekonała.

Link to comment
Share on other sites

OK, jestem po wgraniu nowego softu.

 

Jest ewidentna poprawa - moc wzrasta płynnie bez żadnych "dołów".

Komputer zresetowany i Forek zaczyna uczyć się jeździć od nowa :razz:

 

Cała zabawa trwała 30 min. Nie pytajcie mnie o cenę usługi, bo auto na gwarancji.

 

Pozdrawiam,

 

PS. Polecam zrobienie tego wszystkim, którzy mają podobny problem - jest naprawdę odczuwalna różnica.

Link to comment
Share on other sites

Podłączam się pod pytanie o koszt, bo u mnie gwarancja to się skończyła daaaaaaaaawno...

Link to comment
Share on other sites

no wiec dowiedzialem sie na tyle ile moglem ze wgranie nowego softu do mojego forysia wraz z modyfikacja na +25ph to koszt 3000netto (diagnoza, sprawdzenie wszystkich podzespolow...itd) jest to koszt wykonanej uslugi w Mapteku

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Miałem ostatnio podobny problem, zwaliłem wszystko na benzynę, ale to chyba tylko w połowie problem. Pojechałem do ASO, przeczyścili przepływomierz i wgrali nowego softa. Problem zniknął od pierwszego wciśnięcia gazu. Nie chciałbym przesadzić, ale mam wrażenie, że tak dobrze tym aautem się jeszcze nie jeździło :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

witam,

opisany problem pojawił się także u mnie w Forester 2.0; po wlaniu preparatu Fuel Cleaner firmy STP - koniecznie do benzyny!!!!! (koszt ok.17 Pln) samochód ciągnie równiutko przez cały zakres obrotów - polecam; koszt żaden, nic się nie ryzykuje i nie trzeba słuchać "mądrali" w ASO lub wymieniać części w silniku; do dostania na każdej lepszej stacji benzynowej. Ja tankuję tylko na Statoil ale i tam widać paliwo nie jest zawsze czyste (oni też kupują od Orlenu....)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...