zagnief Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Czołem, Od kilku dni obserwuję, że w moim foresterze (2.0) przy gazowaniu na 2 i 3 biegu jest jakby "dziura" w mocy na wysokości ok. 2,5 tys. obrotów. Powyżej tego poziomu moc wraca i jest wszystko git. W efekcie auto rusza z kopyta (jak zwykle , aby po chwili się na moment jakby zawiesić a później znowu rura. Jest to taki poziom obrotów, że przy jeździe po mieście jest to cholernie upierdliwe. Powyższe nie dzieje się na 1 czy 4 biegu, ani podczas jazdy z reduktorem. Czy komuś z Was przydarzyło się coś podobnego. Może ktoś wie, co jest nie halo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gimli2 Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 w moim wolnossącym 2.0 brak mocy jest do 3 tys a potem ciągnie a Ty masz Turbo czy wolnossaka?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 "... z reduktorem..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 podjedz do aso wgraja ci nowy soft i bedzie ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 ja mam to samo w wolnym saku w imprezie 2.0 do 3 tys lipa potem auto nagle odrzywa.... carfit jak to nowy soft nie ma z tym problemu ??? ile taka przyjemnosc kosztuje wiesz cos na ten temat??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 ja mam to samo w wolnym saku w imprezie 2.0 do 3 tys lipa potem auto nagle odrzywa.... carfit jak to nowy soft nie ma z tym problemu ??? ile taka przyjemnosc kosztuje wiesz cos na ten temat??? Jezli masz auto na gwarancji to nic Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 zagnief, ktory rok tego forka? bo jesli przed 1999 i jest to wersja 122KM to rzeczywiscie slyszalem taka wypowiedz pracownika ASO ze swego czasu upierdliwym klientom "poprawiali soft" wlasnie ze wzgledu na - dziury w obr :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisek Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Ja rowniez bylem w ASO na wgranie nowego softu sterowanie wtryskiem paliwa,operacja jest bezplatna,trwa ok 20 minut a poprawa jest odczuwalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagnief Posted June 11, 2008 Author Share Posted June 11, 2008 Dzięki Wszystkim bardzo za przydatne info. W ciągu najbliższych dni pojadę do ASO i załatwię temat. Oczywiście, dam znać, co udało/nie udało się zrobić :wink: PS. Autko zeszłoroczne, więc na gwarancji. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 ja juz po my98 .... dalej to moze byc soft?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoniN_ Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 I cos wiadomo o tym przeprogramowaniu?? ile to moze kosztowac?? dzwonilem tutaj w UK do Chandlers - Subaru, ale nie potrafili mi od razu odpowiedziec. Zostawilem numer i czekam na telefon od menagera servisu. Swoja droga u mnie tez jakby autko wogole dlu nie mialo, musze go trzymac tak na 3500 i powyzej i wtedy jest ok... :neutral: [ Dodano: Pon Cze 16, 2008 10:48 am ] zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było. Czy to ma znaczenie w wolnossacym ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagnief Posted June 18, 2008 Author Share Posted June 18, 2008 Jeszcze nie załatwiłem. Na pewno dam znać pod koniec przyszłego tygodnia. PS. Póki co przez telefon w serwisie A.Kopra dowiedziałem się, że nowy soft załatwiał dotychczas ten "problem", ale oczywiście potwierdzę czy faktycznie tak będzie. PS2. Usługa w ramach gwarancji. Co do szczegółów to dam znać. PS3. Jeszcze nie sprawdzałem patentu z innym/"lepszym" paliwem, ale biorąc to na zdrowy rozsądek, wątpię, aby tu był pies pogrzebany. Ale oczywiście sprawdzę i też dam znać. Pozdrawiam [ Dodano: Czw Cze 19, 2008 11:27 am ] So What! napisał/a: zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było. So What!, zwracam honor... Wczoraj zatankowałem zwykłe 95 na BP zamiast na Neste i problem zniknął jak ręką odjął!!! Oczywiście, za wcześnie jeszcze na hurra optymizm, ale jest ewidentna poprawa. Swoją drogą trochę to dziwne, bo cały czas tankuję na Neste i wcześniej było git. Nie wiem, czy jeśli nadal będzie ok, to czy jest sens jechać na zmianę softu... pewnie mimo wszystko tak. PS. Szczerze mówiąc, jestem w ciężkim szoku, że jakość paliwa może tak bardzo wpłynąć na kondycje "boxerka" Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoniN_ Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 To ja chyba tez zaczne jezdzic na 98 v-power shella, jak przstana strajkowac :neutral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagnief Posted June 19, 2008 Author Share Posted June 19, 2008 No niekoniecznie... ja nalałem zwykłej 95 i jest poprawa. Może po prostu na Neste paliwko się wzięło i... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 So What!, zwracam honor... Ja tak miałem przy zwykłym paliwie na Statoil. Jak zatankowałem Supreme to problem zniknął, znacznie wzrosło natomiast spalanie (ok. 1,5 l/100 km). Ostatnio zacząłem tankować V-power 95. Forek chodzi super. Spalanie spadło w stosunku do Supreme Nowy soft mimo wszystko warto wgrać, jak masz auto na gwarancji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon666666 Posted June 20, 2008 Share Posted June 20, 2008 czy taka dziura wystepuje w wolnossaku i turbo?? ja mam turbo i pomiedzy 2 a 3 tys jest jakby dziura i troszke szarpie tak jakby turbina pomiedzy tymi obrotami zalaczala i odrazy wylaczala sie zeby dobijajac do 3tys obr. wkrecic sie maksymalnie. Czy to tez moze byc soft?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draupnir88 Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było. Kolego paliwko 95 V-Power niczym sie nie różni od zwykłej 95 tylko na jakiejs normalnej stacji nie u pana "Stasia" wiec szczerze mówiąc to tylko chwyt marketingowy i nic więcej Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 zagnief, spróbuj zatankować inne paliwo (np. 95 V-Power). Pojeździj trochę. Jeżeli przejdzie to znaczy, że coś nie tak z paliwem było. Kolego paliwko 95 V-Power niczym sie nie różni od zwykłej 95 tylko na jakiejs normalnej stacji nie u pana "Stasia" wiec szczerze mówiąc to tylko chwyt marketingowy i nic więcej Pozdro Dzięki za info. Twoja analiza techniczna różnic w paliwach w pełni mnie przekonała. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagnief Posted June 26, 2008 Author Share Posted June 26, 2008 OK, jestem po wgraniu nowego softu. Jest ewidentna poprawa - moc wzrasta płynnie bez żadnych "dołów". Komputer zresetowany i Forek zaczyna uczyć się jeździć od nowa :razz: Cała zabawa trwała 30 min. Nie pytajcie mnie o cenę usługi, bo auto na gwarancji. Pozdrawiam, PS. Polecam zrobienie tego wszystkim, którzy mają podobny problem - jest naprawdę odczuwalna różnica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon666666 Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Ma ktos moze informacje czy w mapteku wgrywaja taki soft i za ile?? Mam ten sam problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Podłączam się pod pytanie o koszt, bo u mnie gwarancja to się skończyła daaaaaaaaawno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon666666 Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 no wiec dowiedzialem sie na tyle ile moglem ze wgranie nowego softu do mojego forysia wraz z modyfikacja na +25ph to koszt 3000netto (diagnoza, sprawdzenie wszystkich podzespolow...itd) jest to koszt wykonanej uslugi w Mapteku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buchu Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Miałem ostatnio podobny problem, zwaliłem wszystko na benzynę, ale to chyba tylko w połowie problem. Pojechałem do ASO, przeczyścili przepływomierz i wgrali nowego softa. Problem zniknął od pierwszego wciśnięcia gazu. Nie chciałbym przesadzić, ale mam wrażenie, że tak dobrze tym aautem się jeszcze nie jeździło :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Q Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 witam, opisany problem pojawił się także u mnie w Forester 2.0; po wlaniu preparatu Fuel Cleaner firmy STP - koniecznie do benzyny!!!!! (koszt ok.17 Pln) samochód ciągnie równiutko przez cały zakres obrotów - polecam; koszt żaden, nic się nie ryzykuje i nie trzeba słuchać "mądrali" w ASO lub wymieniać części w silniku; do dostania na każdej lepszej stacji benzynowej. Ja tankuję tylko na Statoil ale i tam widać paliwo nie jest zawsze czyste (oni też kupują od Orlenu....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now