3eci Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Jestem tutaj w miare nowy i po poerwsze chcialem sie przywitać :-) Witajcie :grin: wszyscy .... Mam takie pytanie, moze ktos z was wie, jak jest sterowana turbina w turbodziadku? Bo w momencie gdy sie wlacza tak jakby na ulamek sekundy mam spadek napiecia w aucie, jest to jakas cewka? Moze podcisnienie? Pytam bo chcialbym sie dowiedziec jak mozna to wylaczyc? Czy check engine bedzie sie palil, czy mozna by to zrobic na przycisk? Przyznam ze kupilem to autko i jest w bardzo dobrym stanie jak na swoje lata, ale spalanie...... :sad: po prostu pomyslalem ze skoro dalo by sie wylaczyc "wiatrak" to moze bral by mniej paliwa?, mniej powietrza=mniej paliwa. Myle sie? Da sie tak zrobic, czy trzeba wyjac turbine? Dzial chyba dobrze bo doladowuje do okolo 0,75 bar, to chyba tak powinno byc.... Prosze o szybka odp. Za wszelkie info z gory dziekuje. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Aby zmniejszyc cisnienie ladowania nalezaloby przeprogramowac ECU. Ale w twoim przypadku najporsciej byloby nie naciskac tak mocno pedalu gazu, uczesnicy "jazdy o kropelce" maja czasem oszczedzacz w postaci gabki podlozonej pod pedal gazu, sprobuj :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Aby zmniejszyc cisnienie ladowania nalezaloby przeprogramowac ECU. Ale w twoim przypadku najporsciej byloby nie naciskac tak mocno pedalu gazu, uczesnicy "jazdy o kropelce" maja czasem oszczedzacz w postaci gabki podlozonej pod pedal gazu, sprobu Super..... Dzieki za odpowiedz..... Nie chodzi mi o zmniejszenie doladowania, tylko o wylaczenie lub wlaczenie sterowania turbina.... Skoro ECU steruje praca turbiny... to musi wysylac sygnaly do "czegos" co je odbier i powoduje ze turbina dzial tak a nie inaczej.... myle sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Mam takie pytanie, moze ktos z was wie, jak jest sterowana turbina w turbodziadku?Pytam bo chcialbym sie dowiedziec jak mozna to wylaczyc? Czy check engine bedzie sie palil, czy mozna by to zrobic na przycisk? Tak jest taki włącznik, to ten skrajnie prawy włącznik nożny, delikatnie go muskać. po prostu pomyslalem ze skoro dalo by sie wylaczyc "wiatrak" to moze bral by mniej paliwa?, mniej powietrza=mniej paliwa.Myle sie? Da sie tak zrobic, czy trzeba wyjac turbine? Sprzedać turbo-dziadka i kupić wolnego ssaka. Nic nie wyjmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 odłączenie solenoidu sterującego skutecznie ograniczy ciśnienie doładowania, ale jak przedmówcy uważam takie coś za bezsens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 3eci napisał/a:Mam takie pytanie, moze ktos z was wie, jak jest sterowana turbina w turbodziadku? Pytam bo chcialbym sie dowiedziec jak mozna to wylaczyc? Czy check engine bedzie sie palil, czy mozna by to zrobic na przycisk? Tak jest taki włącznik, to ten skrajnie prawy włącznik nożny, delikatnie go muskać. 3eci napisał/a: po prostu pomyslalem ze skoro dalo by sie wylaczyc "wiatrak" to moze bral by mniej paliwa?, mniej powietrza=mniej paliwa. Myle sie? Da sie tak zrobic, czy trzeba wyjac turbine? Sprzedać turbo-dziadka i kupić wolnego ssaka. Nic nie wyjmować. Ciekawe czy jakbym nie wspomnial slowem o tym do czego potrzebna mi ta wiedza czy tez byly by takie odpowiedzi...... :wink: Chcialbym wiedziec tylko na jakiej zasadzie to dziala w tym konkretnym modelu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ogolnie rzecz biorac jedynym sposobem na wylacznie turbiny jest jej wymontowanie. ECU steruje solenoidem (a wiec cewka) zaworu upustowego cisnienia. Turbina kreci sie caly czas gdy silnik pracuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 super.... no coz.... :roll: o ja biedny..... szkoda, trzeba bedzie sprzedac.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 czy trzeba wyjac turbine? Jeśli nawet byś wyjął turbinę (i zamiast niej chcesz wstawić kawałek rury czy coś w tym stylu ???) to auto w ogóle nie będzie jechać ponieważ: -stopień sprężania masz 8:1 (a wolnossącym sporo większy) -zapwene inne wałki w silniku turbo -układ wydechowy nie policzony pod silnik wolnossący który dodatkowo zmuli i tak juz tagicznie pracujący silnik -wiele innych rzeczy przemawiąjących na niekorzyść takiego rozwiązania :] Gdybyś chciał tego uniknąć musiałbyś się pobawić w dosyć kosztowny ... detuning (?) Twojego samochodu. Dużo tańszą opcją byłby swap silnika na wolnossący 2.0 albo 2.2 (zapewne nawet znajdziesz bez problemu kogoś kto się z chęcią zamieni), albo poprostu, co chyba najlepsze dla Ciebie zmiana auta na wolnossące. Z mojej strony dodam jeszcze tylko, że wcześniej miałem 2,2 wolnossące, teraz mam 2,0 turbo i jeśli jezdzisz "delikatnie" to mam wrażenie ze turbo wcale wiecej nie pali... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 czy trzeba wyjac turbine? Jeśli nawet byś wyjął turbinę (i zamiast niej chcesz wstawić kawałek rury czy coś w tym stylu ???) to auto w ogóle nie będzie jechać ponieważ: -stopień sprężania masz 8:1 (a wolnossącym sporo większy) -zapwene inne wałki w silniku turbo -układ wydechowy nie policzony pod silnik wolnossący który dodatkowo zmuli i tak juz tagicznie pracujący silnik -wiele innych rzeczy przemawiąjących na niekorzyść takiego rozwiązania :] Gdybyś chciał tego uniknąć musiałbyś się pobawić w dosyć kosztowny ... detuning (?) Twojego samochodu. Dużo tańszą opcją byłby swap silnika na wolnossący 2.0 albo 2.2 (zapewne nawet znajdziesz bez problemu kogoś kto się z chęcią zamieni), albo poprostu, co chyba najlepsze dla Ciebie zmiana auta na wolnossące. Z mojej strony dodam jeszcze tylko, że wcześniej miałem 2,2 wolnossące, teraz mam 2,0 turbo i jeśli jezdzisz "delikatnie" to mam wrażenie ze turbo wcale wiecej nie pali... Kurcze to podziwiam.... Ja nie mam tak silnej woli, ale sprobuje teraz niedlugop (po wymianie sprzegla) ile pali spokojnie jadac.... Ale jednak jesli Turbina nie dziala jeszcze, na przyklad na wolniejszych obrotach to silnik dziala, korzysta z podcisnienia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 3eci, jesli nie chcesz turbo to w jakim celu kupiłeś takie auto?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ale jednak jesli Turbina nie dziala jeszcze, na przyklad na wolniejszych obrotach to silnik dziala, korzysta z podcisnienia.... To jeździj na tych obrotach.... To, że masz w kolektorze podciśnienie nie oznacza, że turbina nie pompuje. Wskaże Ci to wartość podciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 3eci, jesli nie chcesz turbo to w jakim celu kupiłeś takie auto?? dobre pytanie..... jako drugie w domu....jednak teraz musze sie jednego pozbyc... i cos musze wybrac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się