3eci Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Jestem tutaj w miare nowy i po poerwsze chcialem sie przywitać :-) Witajcie :grin: wszyscy .... Mam takie pytanie, moze ktos z was wie, jak jest sterowana turbina w turbodziadku? Bo w momencie gdy sie wlacza tak jakby na ulamek sekundy mam spadek napiecia w aucie, jest to jakas cewka? Moze podcisnienie? Pytam bo chcialbym sie dowiedziec jak mozna to wylaczyc? Czy check engine bedzie sie palil, czy mozna by to zrobic na przycisk? Przyznam ze kupilem to autko i jest w bardzo dobrym stanie jak na swoje lata, ale spalanie...... :sad: po prostu pomyslalem ze skoro dalo by sie wylaczyc "wiatrak" to moze bral by mniej paliwa?, mniej powietrza=mniej paliwa. Myle sie? Da sie tak zrobic, czy trzeba wyjac turbine? Dzial chyba dobrze bo doladowuje do okolo 0,75 bar, to chyba tak powinno byc.... Prosze o szybka odp. Za wszelkie info z gory dziekuje. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Aby zmniejszyc cisnienie ladowania nalezaloby przeprogramowac ECU. Ale w twoim przypadku najporsciej byloby nie naciskac tak mocno pedalu gazu, uczesnicy "jazdy o kropelce" maja czasem oszczedzacz w postaci gabki podlozonej pod pedal gazu, sprobuj :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
3eci Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 Aby zmniejszyc cisnienie ladowania nalezaloby przeprogramowac ECU. Ale w twoim przypadku najporsciej byloby nie naciskac tak mocno pedalu gazu, uczesnicy "jazdy o kropelce" maja czasem oszczedzacz w postaci gabki podlozonej pod pedal gazu, sprobu Super..... Dzieki za odpowiedz..... Nie chodzi mi o zmniejszenie doladowania, tylko o wylaczenie lub wlaczenie sterowania turbina.... Skoro ECU steruje praca turbiny... to musi wysylac sygnaly do "czegos" co je odbier i powoduje ze turbina dzial tak a nie inaczej.... myle sie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mc.li Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Mam takie pytanie, moze ktos z was wie, jak jest sterowana turbina w turbodziadku?Pytam bo chcialbym sie dowiedziec jak mozna to wylaczyc? Czy check engine bedzie sie palil, czy mozna by to zrobic na przycisk? Tak jest taki włącznik, to ten skrajnie prawy włącznik nożny, delikatnie go muskać. po prostu pomyslalem ze skoro dalo by sie wylaczyc "wiatrak" to moze bral by mniej paliwa?, mniej powietrza=mniej paliwa.Myle sie? Da sie tak zrobic, czy trzeba wyjac turbine? Sprzedać turbo-dziadka i kupić wolnego ssaka. Nic nie wyjmować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 odłączenie solenoidu sterującego skutecznie ograniczy ciśnienie doładowania, ale jak przedmówcy uważam takie coś za bezsens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3eci Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 3eci napisał/a:Mam takie pytanie, moze ktos z was wie, jak jest sterowana turbina w turbodziadku? Pytam bo chcialbym sie dowiedziec jak mozna to wylaczyc? Czy check engine bedzie sie palil, czy mozna by to zrobic na przycisk? Tak jest taki włącznik, to ten skrajnie prawy włącznik nożny, delikatnie go muskać. 3eci napisał/a: po prostu pomyslalem ze skoro dalo by sie wylaczyc "wiatrak" to moze bral by mniej paliwa?, mniej powietrza=mniej paliwa. Myle sie? Da sie tak zrobic, czy trzeba wyjac turbine? Sprzedać turbo-dziadka i kupić wolnego ssaka. Nic nie wyjmować. Ciekawe czy jakbym nie wspomnial slowem o tym do czego potrzebna mi ta wiedza czy tez byly by takie odpowiedzi...... :wink: Chcialbym wiedziec tylko na jakiej zasadzie to dziala w tym konkretnym modelu..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Ogolnie rzecz biorac jedynym sposobem na wylacznie turbiny jest jej wymontowanie. ECU steruje solenoidem (a wiec cewka) zaworu upustowego cisnienia. Turbina kreci sie caly czas gdy silnik pracuje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
3eci Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 super.... no coz.... :roll: o ja biedny..... szkoda, trzeba bedzie sprzedac.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iceman Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 czy trzeba wyjac turbine? Jeśli nawet byś wyjął turbinę (i zamiast niej chcesz wstawić kawałek rury czy coś w tym stylu ???) to auto w ogóle nie będzie jechać ponieważ: -stopień sprężania masz 8:1 (a wolnossącym sporo większy) -zapwene inne wałki w silniku turbo -układ wydechowy nie policzony pod silnik wolnossący który dodatkowo zmuli i tak juz tagicznie pracujący silnik -wiele innych rzeczy przemawiąjących na niekorzyść takiego rozwiązania :] Gdybyś chciał tego uniknąć musiałbyś się pobawić w dosyć kosztowny ... detuning (?) Twojego samochodu. Dużo tańszą opcją byłby swap silnika na wolnossący 2.0 albo 2.2 (zapewne nawet znajdziesz bez problemu kogoś kto się z chęcią zamieni), albo poprostu, co chyba najlepsze dla Ciebie zmiana auta na wolnossące. Z mojej strony dodam jeszcze tylko, że wcześniej miałem 2,2 wolnossące, teraz mam 2,0 turbo i jeśli jezdzisz "delikatnie" to mam wrażenie ze turbo wcale wiecej nie pali... Link to comment Share on other sites More sharing options...
3eci Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 czy trzeba wyjac turbine? Jeśli nawet byś wyjął turbinę (i zamiast niej chcesz wstawić kawałek rury czy coś w tym stylu ???) to auto w ogóle nie będzie jechać ponieważ: -stopień sprężania masz 8:1 (a wolnossącym sporo większy) -zapwene inne wałki w silniku turbo -układ wydechowy nie policzony pod silnik wolnossący który dodatkowo zmuli i tak juz tagicznie pracujący silnik -wiele innych rzeczy przemawiąjących na niekorzyść takiego rozwiązania :] Gdybyś chciał tego uniknąć musiałbyś się pobawić w dosyć kosztowny ... detuning (?) Twojego samochodu. Dużo tańszą opcją byłby swap silnika na wolnossący 2.0 albo 2.2 (zapewne nawet znajdziesz bez problemu kogoś kto się z chęcią zamieni), albo poprostu, co chyba najlepsze dla Ciebie zmiana auta na wolnossące. Z mojej strony dodam jeszcze tylko, że wcześniej miałem 2,2 wolnossące, teraz mam 2,0 turbo i jeśli jezdzisz "delikatnie" to mam wrażenie ze turbo wcale wiecej nie pali... Kurcze to podziwiam.... Ja nie mam tak silnej woli, ale sprobuje teraz niedlugop (po wymianie sprzegla) ile pali spokojnie jadac.... Ale jednak jesli Turbina nie dziala jeszcze, na przyklad na wolniejszych obrotach to silnik dziala, korzysta z podcisnienia.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 3eci, jesli nie chcesz turbo to w jakim celu kupiłeś takie auto?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Ale jednak jesli Turbina nie dziala jeszcze, na przyklad na wolniejszych obrotach to silnik dziala, korzysta z podcisnienia.... To jeździj na tych obrotach.... To, że masz w kolektorze podciśnienie nie oznacza, że turbina nie pompuje. Wskaże Ci to wartość podciśnienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3eci Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 3eci, jesli nie chcesz turbo to w jakim celu kupiłeś takie auto?? dobre pytanie..... jako drugie w domu....jednak teraz musze sie jednego pozbyc... i cos musze wybrac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now