Bunch Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Witam, Nosze sie z zamiarem zakupu STI SPRT rok 2006. Samochod obejrzalem w serwisie ASO w Gdansku (Zdanowicz) - serwis zna doskonale auto i rekomenduje zakup. Mam kilka pytan zwiazanych z kwestia gwarancji: - ASO Zdanowicz twierdzi, ze auto jest OK i posiada gwarancje - chcialbym jednak miec 100% ze gwarancja bedzie w pelni respektowana w innym ASO (W-wa) - czy mozna to sprawdzic? Moge udostepnic VIN. Moze wydrukowanie historii serwisowej i przedstawinie jej w W-wie wystarczy (chyba ze istnieje wspolna baza danych)? To w sumie dosc ogolne pytanie - jak (i czy w ogole) ASO sprawdzaja/potwierdzaja gwarancje jesli auto "zmienia miejsce serwisowania/wlasciciela"? - auto mialo (wg.ASO) wymieniony caly silnik (nie tylko blok) - czy jesli w ciagu pozostalego okresu gwarancji nastapilaby ponowna awaria silnika to czy czy usterka zostanie wyeliminowana w ramach obowiazujacej gwarancji? Auto posiada przebieg 15kkm a wymiana silnika miala miejsce w okolicach 13-14kkm Zadaje te pytanie gdyz, bardzo chcialbym uniknac sytuacji w ktorej (hipotetycznie) "nowe" ASO powie, ze nie uznaje naprawy w ramach gwarancji (jakiegokolwiek elementu) gdyz nie zna auta albo bylo one uzywane "nienalezycie" i usterka wynika z winy uzytkownika. Bardzo prosilbym rowniez o szczegolwe informacje nt. specyfikacji STI SPRT 2006 - co odroznia SPRT od "standardowego" STI (nie moge nigdzie znalezc konkretnych informacji? Odnajduje rozne (czesto rozbiezne) informacje na ten temat (np. nt mocy/momentu). Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam, ArturG75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 ASO Zdanowicz twierdzi, ze auto jest OK i posiada gwarancje STI SPRT to wersje imprezy STI autorstwa Subaru Import Polska. Pojawiły się w 2006 roku, a więc mają na bank gwarancję do 2009 roku. Gwarancja ma jednak ograniczony zakres, jako, że jest to wóz quasi-sportowy i elementy typu hamulce, sprzęgło, zawias, które w "normalnym" STI przy odrobinie szczęścia można by było wymienić na gwarancji (no może nie sprzęgło, ani klocki) w SPRT gwarancji nie podlegają. czy jesli w ciagu pozostalego okresu gwarancji nastapilaby ponowna awaria silnika to czy czy usterka zostanie wyeliminowana w ramach obowiazujacej gwarancji? Tak. Dopóki jest gwarancja, dopóty możesz wymieniać shortblock ile wlezie (bo domyślam się, że pisząc "silnik" miałeś na myśli shortblock) . Zadaje te pytanie gdyz, bardzo chcialbym uniknac sytuacji w ktorej (hipotetycznie) "nowe" ASO powie, ze nie uznaje naprawy w ramach gwarancji (jakiegokolwiek elementu) gdyz nie zna auta albo bylo one uzywane "nienalezycie" i usterka wynika z winy uzytkownika. ASO tak nie powie, dlatego że "nie zna auta". Ma natomiast sposoby na ustalenie, czy samochód był używany w sposób należyty i rzeczywiście przy stwierdzeniu nienależytego użytkowania może odmówić naprawy (zdarza się to b. rzadko). Dodam, że SPRT ma węższy zakres gwarancji, niż seryjny STI z tego rocznika. specyfikacji STI SPRT 2006 - co odroznia SPRT od "standardowego" STI (nie moge nigdzie znalezc konkretnych informacji? W dużym skrócie SPRT to nic innego, jak STI z: - pakietem PPP 320 KM, około 400 Nm - znajdź na stronie prodrive.co.uk specyfikacje pakietu PPP dla STI'06, to będziesz miał ostateczną, jednoznaczną odpowiedź - zmienionym zawieszeniem (sprężyny prodrive) - powywalanymi różnymi gumami czyli daje pełne rajdowe odgłosy A poza tym wpisz tu na forum "SPRT" do szukajki, znajdziesz dużo informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bunch Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Tak. Dopóki jest gwarancja, dopóty możesz wymieniać shortblock ile wlezie (bo domyślam się, że pisząc "silnik" miałeś na myśli shortblock) . Przemeq - przede wszystkim dzieki za odpowiedz ! Znalzlem info na stronie Prodrive'u - wklejam link moze sie komus kiedys przyda http://www.prodrive.com/up/06MY%20STi%20PPP.pdf Moment wychodzi nieco wyzszy tj. 450Nm Co do stwierdzenia "silnik" mialem na mysli rzeczywiscie shortblock - chociarz w przypadku tego SPRT byl wymieniony caly silnik z wyjatkiem osprzetu (shortblock+glowice). Zatem wszystko wskazuje na to, ze wkrotce dolacze do grona "subarowiczow". Pozdrawiam, ArturG75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 W dużym skrócie SPRT to nic innego, jak STI z: - pakietem PPP 320 KM, około 400 Nm - znajdź na stronie prodrive.co.uk specyfikacje pakietu PPP dla STI'06, to będziesz miał ostateczną, jednoznaczną odpowiedź - zmienionym zawieszeniem (sprężyny prodrive) - powywalanymi różnymi gumami czyli daje pełne rajdowe odgłosy te powywalane wszystkie gumy to poduszki pod silnikiem i skrzynia i nie sa powywalane, tylko zmienione na rajdowe zmienione zawieszenie to nie tylko sprezyny prodrice - pozostale elementy (wahacze itp) sa z STI (w sensie z asortymentu firmy STI ) oprocz tego: -duzy zbiornik na wode do intercoolera -dwuplytowe metalowe sprzeglo wyczynowe Exedy chyba cos jeszcze, ale zapomnialem :roll: PS hamulce sa seryjne! PPS nie bylbym pewien co do opisania gwarancji przez Przemqa PPPS Dyrekcja wszystko wyjasni 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bunch Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 W takim razie poprosze rowniez o oficjalne stanowisko Dyrekcji w tej sprawie - Przemeq - nie zebym Ci nie wierzyl - nie wiem jednak czy jestes osoba zatrudniona przez SIP/reprezentujaca SIP i czy Twoja opinie mozna traktowac jako wiazaca (chcialbym jednak aby Twoja opinia sie potwierdzila formalnie). Ps. Tak rzeczywiscie jest zbiornik 12l, sprzeglo wymienione juz na "zwykle" w ASO, ponadto z tego co widzialem to caly "zestaw" rozporek jest inny (no ale moze to standardowy element PPP STI'06) Pozdrawiam, Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 caly "zestaw" rozporek to mialem na mysli mowiac elementy zawieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 A poza tym wpisz tu na forum "SPRT" do szukajki, znajdziesz dużo informacji. sprawdz wypowiedzi Ken Taczdisa, o ile dobrze pamietam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 A poza tym wpisz tu na forum "SPRT" do szukajki, znajdziesz dużo informacji. sprawdz wypowiedzi Ken Taczdisa, o ile dobrze pamietam. Ken Taczdis ma chyba Soleberg Edition z importu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 w moim ogłoszeniu sprzedaży masz wyszczególnione czym się różni od seryjnego STI. Gwarancja na amortyzatory niby jest z tego co mi Dyrekcja kiedyś pisała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 poprosze rowniez o oficjalne stanowisko Dyrekcji w tej sprawie - Przemeq - nie zebym Ci nie wierzyl - nie wiem jednak czy jestes osoba zatrudniona przez SIP/reprezentujaca SIP i czy Twoja opinie mozna traktowac jako wiazaca Jako, że nie reprezentuję SIP - nie można . Moja opinia oparta jest wyłącznie na własnych doświadczeniach i śledzeniu wątków na forum. Moją intencją było więc naprowadzenie Cię na tematy, o które powinieneś konkretnie zapytać Dyrekcję a propos gwarancji :cool:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 a gdzie zniknal watek o SPRT - bylo tego ladnych kila stron? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Jabar, według domyślnego sortowania - dwie. I nie "zniknął", a został przeklejony do właściwego wątku :cool:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 A poza tym wpisz tu na forum "SPRT" do szukajki, znajdziesz dużo informacji. sprawdz wypowiedzi Ken Taczdisa, o ile dobrze pamietam. Ech, widzisz? wziąłbyś przykład z kolegi i kupił sobie Bete Kena STI, to rzeczywiście Solberg... i warto o nim poczytać. Co się chłopak z nim namęczył to jego :roll: Tyle, że ewentualne pretensje kierowałby prędzej do ASO (SIP'u) niż innych serwisów :wink: to tak w nawiązaniu to innego tematu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 chcialbym jednak miec 100% ze gwarancja bedzie w pelni respektowana w innym ASO (W-wa) Gwarancja obowiazuje naturalnie także u innych dealerów. Jeżeli samochód nie posiadał innych przeróbek, tóe ew. mogłyby gwarancję unieważniać, to nie ma naturalnie powodu do obaw. czy jesli w ciagu pozostalego okresu gwarancji nastapilaby ponowna awaria silnika to czy czy usterka zostanie wyeliminowana w ramach obowiazujacej gwarancji? Oczywiście. Specyfikacja (oprócz PPP) obejmowała (mam nadzieję, że wszystko pamiętam): - automatyczny natrysk na intercooler z powiększonym zbiornikiem wody; - zawieszenie na uniballach - rozpórka przednia i tylna - zawór upustowy (blow off) - sprężyny - stabilizatory STI - sprzęgło dwutarczowe Exedy - płytka z numerem samochodu Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 i spojler pod przednim zderzakiem oraz mnostwo jaskrawych naklejek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 (...) Specyfikacja (oprócz PPP) obejmowała (mam nadzieję, że wszystko pamiętam): (...) - zawór upustowy (blow off) (...) BOV czy BPV? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 (...) Specyfikacja (oprócz PPP) obejmowała (mam nadzieję, że wszystko pamiętam): (...) - zawór upustowy (blow off) (...) BOV czy BPV? Forge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bunch Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Gwarancja obowiazuje naturalnie także u innych dealerów.Jeżeli samochód nie posiadał innych przeróbek, tóe ew. mogłyby gwarancję unieważniać, to nie ma naturalnie powodu do obaw. czy jesli w ciagu pozostalego okresu gwarancji nastapilaby ponowna awaria silnika to czy czy usterka zostanie wyeliminowana w ramach obowiazujacej gwarancji? Oczywiście. Dziekuje za odpowiedz. W aucie nie bylo zadnych innych przerobek, roweniez wg.ASO Zdanowicz gwarancja jak najbardziej obowiazuje. Wolalem jednak potwierdzic. Pozdrawiam, ArturG75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Czyli Forge Blow-off = Forge BOV . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Czyli Forge Blow-off = Forge BOV . a to ciekwe... bo ja jakos myslalem, ze Subaraki lepiej "wspolzyja" z BPV'ami niz z BOV'ami :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bunch Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Czyli Forge Blow-off = Forge BOV . a to ciekwe... bo ja jakos myslalem, ze Subaraki lepiej "wspolzyja" z BPV'ami niz z BOV'ami :neutral: sorry za ignorancje - ale czym sie rozni BOV od BPV? Chodzi mi o zasade dzialania. Pzdr, AG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 sorry za ignorancje - ale czym sie rozni BOV od BPV? Chodzi mi o zasade dzialania. Pzdr, AG BPV - By Pass Valve (aka DV - Dump Valve) - tzw. zawor recyrkulacyjny BOV - Blow Off Valve - zawor atmosferyczny, ktory wypuszcza powietrze do atmosfery, co daje odpowiedni dzwiek... :arrow: BOV FAQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 eddie_gt4, subaru mają DV w serii. BOV montuje się zamiast DV - albo gdy jest to konieczne (=mocno dłubany wóz), albo, gdy właściciel jest wieśniakiem . PS To nie wątek o BOV, a więc zakończmy tę dyskusję. Link do wątku o BOV jest w FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 eddie_gt4, subaru mają DV w serii. BOV montuje się zamiast DV - albo gdy jest to konieczne (=mocno dłubany wóz), albo, gdy właściciel jest wieśniakiem . PS To nie wątek o BOV, a więc zakończmy tę dyskusję. Link do wątku o BOV jest w FAQ. a dziekuje, nie wiedzialem gdy to jest koniecznie, zazwyczaj zaklada sie odpowiedni BPV, a nie BOV... dlatego i zapytalem o tego BOV'a w SPRT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 albo, gdy właściciel jest wieśniakiem . o to to to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się