Jump to content

Specyfikacja STI SPRT, gwarancja


Bunch
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Nosze sie z zamiarem zakupu STI SPRT rok 2006. Samochod obejrzalem w serwisie ASO w Gdansku (Zdanowicz) - serwis zna doskonale auto i rekomenduje zakup. Mam kilka pytan zwiazanych z kwestia gwarancji:

 

- ASO Zdanowicz twierdzi, ze auto jest OK i posiada gwarancje - chcialbym jednak miec 100% ze gwarancja bedzie w pelni respektowana w innym ASO (W-wa) - czy mozna to sprawdzic? Moge udostepnic VIN. Moze wydrukowanie historii serwisowej i przedstawinie jej w W-wie wystarczy (chyba ze istnieje wspolna baza danych)? To w sumie dosc ogolne pytanie - jak (i czy w ogole) ASO sprawdzaja/potwierdzaja gwarancje jesli auto "zmienia miejsce serwisowania/wlasciciela"?

 

- auto mialo (wg.ASO) wymieniony caly silnik (nie tylko blok) - czy jesli w ciagu pozostalego okresu gwarancji nastapilaby ponowna awaria silnika to czy czy usterka zostanie wyeliminowana w ramach obowiazujacej gwarancji? Auto posiada przebieg 15kkm a wymiana silnika miala miejsce w okolicach 13-14kkm

 

Zadaje te pytanie gdyz, bardzo chcialbym uniknac sytuacji w ktorej (hipotetycznie) "nowe" ASO powie, ze nie uznaje naprawy w ramach gwarancji (jakiegokolwiek elementu) gdyz nie zna auta albo bylo one uzywane "nienalezycie" i usterka wynika z winy uzytkownika.

 

Bardzo prosilbym rowniez o szczegolwe informacje nt. specyfikacji STI SPRT 2006 - co odroznia SPRT od "standardowego" STI (nie moge nigdzie znalezc konkretnych informacji? Odnajduje rozne (czesto rozbiezne) informacje na ten temat (np. nt mocy/momentu).

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

 

Pozdrawiam,

ArturG75

Link to comment
Share on other sites

ASO Zdanowicz twierdzi, ze auto jest OK i posiada gwarancje

 

STI SPRT to wersje imprezy STI autorstwa Subaru Import Polska. Pojawiły się w 2006 roku, a więc mają na bank gwarancję do 2009 roku. Gwarancja ma jednak ograniczony zakres, jako, że jest to wóz quasi-sportowy i elementy typu hamulce, sprzęgło, zawias, które w "normalnym" STI przy odrobinie szczęścia można by było wymienić na gwarancji (no może nie sprzęgło, ani klocki) w SPRT gwarancji nie podlegają.

 

czy jesli w ciagu pozostalego okresu gwarancji nastapilaby ponowna awaria silnika to czy czy usterka zostanie wyeliminowana w ramach obowiazujacej gwarancji?

 

Tak. Dopóki jest gwarancja, dopóty możesz wymieniać shortblock ile wlezie (bo domyślam się, że pisząc "silnik" miałeś na myśli shortblock) :twisted:.

 

Zadaje te pytanie gdyz, bardzo chcialbym uniknac sytuacji w ktorej (hipotetycznie) "nowe" ASO powie, ze nie uznaje naprawy w ramach gwarancji (jakiegokolwiek elementu) gdyz nie zna auta albo bylo one uzywane "nienalezycie" i usterka wynika z winy uzytkownika.

 

ASO tak nie powie, dlatego że "nie zna auta". Ma natomiast sposoby na ustalenie, czy samochód był używany w sposób należyty i rzeczywiście przy stwierdzeniu nienależytego użytkowania może odmówić naprawy (zdarza się to b. rzadko).

 

Dodam, że SPRT ma węższy zakres gwarancji, niż seryjny STI z tego rocznika.

specyfikacji STI SPRT 2006 - co odroznia SPRT od "standardowego" STI (nie moge nigdzie znalezc konkretnych informacji?

 

W dużym skrócie SPRT to nic innego, jak STI z:

- pakietem PPP 320 KM, około 400 Nm - znajdź na stronie prodrive.co.uk specyfikacje pakietu PPP dla STI'06, to będziesz miał ostateczną, jednoznaczną odpowiedź

- zmienionym zawieszeniem (sprężyny prodrive)

- powywalanymi różnymi gumami czyli daje pełne rajdowe odgłosy

 

A poza tym wpisz tu na forum "SPRT" do szukajki, znajdziesz dużo informacji.

Link to comment
Share on other sites

Tak. Dopóki jest gwarancja, dopóty możesz wymieniać shortblock ile wlezie (bo domyślam się, że pisząc "silnik" miałeś na myśli shortblock) :twisted:.

 

 

Przemeq - przede wszystkim dzieki za odpowiedz ! Znalzlem info na stronie Prodrive'u - wklejam link moze sie komus kiedys przyda http://www.prodrive.com/up/06MY%20STi%20PPP.pdf

 

Moment wychodzi nieco wyzszy tj. 450Nm

 

Co do stwierdzenia "silnik" mialem na mysli rzeczywiscie shortblock - chociarz w przypadku tego SPRT byl wymieniony caly silnik z wyjatkiem osprzetu (shortblock+glowice).

 

Zatem wszystko wskazuje na to, ze wkrotce dolacze do grona "subarowiczow".

 

Pozdrawiam,

ArturG75

Link to comment
Share on other sites

W dużym skrócie SPRT to nic innego, jak STI z:

- pakietem PPP 320 KM, około 400 Nm - znajdź na stronie prodrive.co.uk specyfikacje pakietu PPP dla STI'06, to będziesz miał ostateczną, jednoznaczną odpowiedź

- zmienionym zawieszeniem (sprężyny prodrive)

- powywalanymi różnymi gumami czyli daje pełne rajdowe odgłosy

 

te powywalane wszystkie gumy to poduszki pod silnikiem i skrzynia i nie sa powywalane, tylko zmienione na rajdowe ;) zmienione zawieszenie to nie tylko sprezyny prodrice - pozostale elementy (wahacze itp) sa z STI (w sensie z asortymentu firmy STI ;) )

 

oprocz tego:

 

-duzy zbiornik na wode do intercoolera

-dwuplytowe metalowe sprzeglo wyczynowe Exedy

 

 

chyba cos jeszcze, ale zapomnialem :roll:

 

 

PS hamulce sa seryjne!

PPS nie bylbym pewien co do opisania gwarancji przez Przemqa :twisted:

PPPS Dyrekcja wszystko wyjasni 8)

Link to comment
Share on other sites

W takim razie poprosze rowniez o oficjalne stanowisko Dyrekcji w tej sprawie - Przemeq - nie zebym Ci nie wierzyl - nie wiem jednak czy jestes osoba zatrudniona przez SIP/reprezentujaca SIP i czy Twoja opinie mozna traktowac jako wiazaca (chcialbym jednak aby Twoja opinia sie potwierdzila formalnie).

 

Ps.

Tak rzeczywiscie jest zbiornik 12l, sprzeglo wymienione juz na "zwykle" w ASO, ponadto z tego co widzialem to caly "zestaw" rozporek jest inny (no ale moze to standardowy element PPP STI'06)

 

Pozdrawiam,

Artur

Link to comment
Share on other sites

A poza tym wpisz tu na forum "SPRT" do szukajki, znajdziesz dużo informacji.

sprawdz wypowiedzi Ken Taczdisa, o ile dobrze pamietam.

Ken Taczdis ma chyba Soleberg Edition z importu :wink:

Link to comment
Share on other sites

w moim ogłoszeniu sprzedaży masz wyszczególnione czym się różni od seryjnego STI. Gwarancja na amortyzatory niby jest z tego co mi Dyrekcja kiedyś pisała

Link to comment
Share on other sites

poprosze rowniez o oficjalne stanowisko Dyrekcji w tej sprawie - Przemeq - nie zebym Ci nie wierzyl - nie wiem jednak czy jestes osoba zatrudniona przez SIP/reprezentujaca SIP i czy Twoja opinie mozna traktowac jako wiazaca

 

Jako, że nie reprezentuję SIP - nie można :twisted:. Moja opinia oparta jest wyłącznie na własnych doświadczeniach i śledzeniu wątków na forum.

 

Moją intencją było więc naprowadzenie Cię na tematy, o które powinieneś konkretnie zapytać Dyrekcję a propos gwarancji :cool:.

Link to comment
Share on other sites

A poza tym wpisz tu na forum "SPRT" do szukajki, znajdziesz dużo informacji.

sprawdz wypowiedzi Ken Taczdisa, o ile dobrze pamietam.

Ech, widzisz? wziąłbyś przykład z kolegi i kupił sobie Bete :lol:

 

Kena STI, to rzeczywiście Solberg... i warto o nim poczytać. Co się chłopak z nim namęczył to jego :roll: Tyle, że ewentualne pretensje kierowałby prędzej do ASO (SIP'u) niż innych serwisów :wink: to tak w nawiązaniu to innego tematu...

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
chcialbym jednak miec 100% ze gwarancja bedzie w pelni respektowana w innym ASO (W-wa)

Gwarancja obowiazuje naturalnie także u innych dealerów.

Jeżeli samochód nie posiadał innych przeróbek, tóe ew. mogłyby gwarancję unieważniać, to nie ma naturalnie powodu do obaw.

czy jesli w ciagu pozostalego okresu gwarancji nastapilaby ponowna awaria silnika to czy czy usterka zostanie wyeliminowana w ramach obowiazujacej gwarancji?

Oczywiście.

 

Specyfikacja (oprócz PPP) obejmowała (mam nadzieję, że wszystko pamiętam):

- automatyczny natrysk na intercooler z powiększonym zbiornikiem wody;

- zawieszenie na uniballach

- rozpórka przednia i tylna

- zawór upustowy (blow off)

- sprężyny

- stabilizatory STI

- sprzęgło dwutarczowe Exedy

- płytka z numerem samochodu

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

(...)

Specyfikacja (oprócz PPP) obejmowała (mam nadzieję, że wszystko pamiętam):

(...)

- zawór upustowy (blow off)

(...)

BOV czy BPV?

Link to comment
Share on other sites

Gwarancja obowiazuje naturalnie także u innych dealerów.

Jeżeli samochód nie posiadał innych przeróbek, tóe ew. mogłyby gwarancję unieważniać, to nie ma naturalnie powodu do obaw.

czy jesli w ciagu pozostalego okresu gwarancji nastapilaby ponowna awaria silnika to czy czy usterka zostanie wyeliminowana w ramach obowiazujacej gwarancji?

Oczywiście.

 

Dziekuje za odpowiedz. W aucie nie bylo zadnych innych przerobek, roweniez wg.ASO Zdanowicz gwarancja jak najbardziej obowiazuje. Wolalem jednak potwierdzic.

 

Pozdrawiam,

ArturG75

Link to comment
Share on other sites

Czyli Forge Blow-off = Forge BOV :mrgreen:.

a to ciekwe... bo ja jakos myslalem, ze Subaraki lepiej "wspolzyja" z BPV'ami niz z BOV'ami :neutral:

 

sorry za ignorancje - ale czym sie rozni BOV od BPV? Chodzi mi o zasade dzialania.

 

Pzdr,

AG

Link to comment
Share on other sites

sorry za ignorancje - ale czym sie rozni BOV od BPV? Chodzi mi o zasade dzialania.

 

Pzdr,

AG

BPV - By Pass Valve (aka DV - Dump Valve) - tzw. zawor recyrkulacyjny

BOV - Blow Off Valve - zawor atmosferyczny, ktory wypuszcza powietrze do atmosfery, co daje odpowiedni dzwiek...

 

:arrow: BOV FAQ

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, subaru mają DV w serii. BOV montuje się zamiast DV - albo gdy jest to konieczne (=mocno dłubany wóz), albo, gdy właściciel jest wieśniakiem :mrgreen:.

 

PS To nie wątek o BOV, a więc zakończmy tę dyskusję. Link do wątku o BOV jest w FAQ.

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, subaru mają DV w serii. BOV montuje się zamiast DV - albo gdy jest to konieczne (=mocno dłubany wóz), albo, gdy właściciel jest wieśniakiem :mrgreen:.

 

PS To nie wątek o BOV, a więc zakończmy tę dyskusję. Link do wątku o BOV jest w FAQ.

a dziekuje, nie wiedzialem :lol:

gdy to jest koniecznie, zazwyczaj zaklada sie odpowiedni BPV, a nie BOV... dlatego i zapytalem o tego BOV'a w SPRT

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...