Skocz do zawartości

Forester 2.5XT - prosba o szybka porade


Tasior_Miedziak

Rekomendowane odpowiedzi

Aloha wodzowie ;-)

 

Wczoraj ogladalem Forestera 2.5XT, rocznik 2005, ktorego byc moze zakupie. Podczas ogledzin i jazdy testowej moja uwage zwrocilo kilka rzeczy, o ktore chcialbym sie zapytac, Niestety nie jeadzilem nigdy wczesniej samochodem z turbina i mam o tym marne pojecie, takze prosze o wyrozymialosc. Po kolei zatem:

 

- czy turbina podczas pracy piszczy? Zauwazylem, ze kiedy dodawalem gazu powyzej pewnych obrotow slychac bylo taki cichy pisk. Wyrazny pisk, moze swist, nie wiem. Mnie to wygladalo na pisk. Czy w 2.5XT taka praca turbiny to normalne zachowanie?

 

- samochod jest na oryginalnych oponach. Slynne Geolander/Yokohama. Czy one sa glosne? Odnioslem wrazenie, ze troche wyja przy predkosciach 60km/h i wiecej. Byc moze sie pozabkowaly. Trudno powiedziec.

 

- czy BARDZO twarde sprzeglo to typowa usterka w 2.5XT? Slyszalem, ze tak. Ten wlasnie tak ma. Wprawdzie ASO, w ktorym ten pojazd stoi, wymieni to na gwarancji wiec jest OK, jednak zapytac nie zawadzi.

 

- no i hamulce. Zauwazylem, ze ten 2.5XT bardzo slabo hamuje. Oj slabo. Czy to typowe dla tego modelu czy ten byc moze ma cos z hamulcami nie halo? Slyszalem, ze 2.5XT zbyt mocnych hamulcow nie maja, ale zeby az tak? No chyba jest slabiej niz w moim Legacu bylo.

 

- no i ostatnia sprawa. Zajrzalem pod spod od tylnej strony. Moja uwage przykuly jakies dziwne kable wpiete dwiema wtyczkami w tylny... dyfer? Nie wiem co to jest. Ocencie sami prosze.

 

Bede wdzieczny za wszelkie info.

 

spa0045hf2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aloha wodzowie ;-)

 

Wczoraj ogladalem Forestera 2.5XT, rocznik 2005, ktorego byc moze zakupie. Podczas ogledzin i jazdy testowej moja uwage zwrocilo kilka rzeczy, o ktore chcialbym sie zapytac, Niestety nie jeadzilem nigdy wczesniej samochodem z turbina i mam o tym marne pojecie, takze prosze o wyrozymialosc. Po kolei zatem:

 

- czy turbina podczas pracy piszczy? Zauwazylem, ze kiedy dodawalem gazu powyzej pewnych obrotow slychac bylo taki cichy pisk. Wyrazny pisk, moze swist, nie wiem. Mnie to wygladalo na pisk. Czy w 2.5XT taka praca turbiny to normalne zachowanie?

 

- samochod jest na oryginalnych oponach. Slynne Geolander/Yokohama. Czy one sa glosne? Odnioslem wrazenie, ze troche wyja przy predkosciach 60km/h i wiecej. Byc moze sie pozabkowaly. Trudno powiedziec.

 

- czy BARDZO twarde sprzeglo to typowa usterka w 2.5XT? Slyszalem, ze tak. Ten wlasnie tak ma. Wprawdzie ASO, w ktorym ten pojazd stoi, wymieni to na gwarancji wiec jest OK, jednak zapytac nie zawadzi.

 

- no i hamulce. Zauwazylem, ze ten 2.5XT bardzo slabo hamuje. Oj slabo. Czy to typowe dla tego modelu czy ten byc moze ma cos z hamulcami nie halo? Slyszalem, ze 2.5XT zbyt mocnych hamulcow nie maja, ale zeby az tak? No chyba jest slabiej niz w moim Legacu bylo.

 

- no i ostatnia sprawa. Zajrzalem pod spod od tylnej strony. Moja uwage przykuly jakies dziwne kable wpiete dwiema wtyczkami w tylny... dyfer? Nie wiem co to jest. Ocencie sami prosze.

 

Bede wdzieczny za wszelkie info.

 

 

A wiec tak, turbina raczej szumi a nie piszczy, w dodatku jest to ledwie slyszalne.

Opony nie sa najcichsze, ale i nie wyja.

Sprzeglo... nie wiem, mam AT.

Hamulce... w moim XT jest EBD, hamulce sa naprawde dobre, lepsze niz w Legacy czy OBK.

Te kable to czujnik temperatury dyfra, z tylu jest szpera i zeby jej nie przegrzac zapala sie lampka gdy temperatura zbytnio wzrosnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy przyśpieszaniu słychać świst, głównie w granicach coś koło 3000obr na 2 i 3 biegu, później przestaje być słychać.

Opony w porównaniu do moich zimówek to jest oaza spokoju, dla mnie to zbytnio nie słychać.

Sprzęgło chodzi dość ciężko, mi to akurat pasuje, ale znajomy jak kiedyś na budowie wsiadł żeby przestawić to powiedział że u niego w Starze lżej chodzi.

Hamulce, tak jak powyżej mam wrażenie że lepsze niz w OBK, ale może to tylko wrażenie, ale szały nie ma. Do zbyt mocnych to one nie należą. Warto pomyśleć o czymś innym jeśli się często przemieszcza z większymi prędkościami.

Kabelki nie wiem po co, ale wydaje mi się że od czujnika temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy turbina podczas pracy piszczy?

 

kwestia percepcji ;) jeden nazwie to świstem, drugi szumem. Jak stoi w ASO to mechanicy najlepiej ocenią, czy jest OK. Wg mnie nie ma sie czym martwic.

 

Czy one sa glosne?

 

jesli mnie pamiec nie myli, to do cichych nie naleza, ale daleko im do okreslenia "glosne", raczej "troche glosniejsze" ;)

 

czy BARDZO twarde sprzeglo to typowa usterka w 2.5XT?

 

o ile uklad kierowniczy chodzi jakby inzynierowie mieli fetysz oliwienia, to sprzeglo faktycznie stawia spory opór. :) O tym, zeby ten opór sie z czasem zwiekszal, to nie slyszalem, ale skoro ASO mowi ze wymieni to niech wymienia ;)

 

Zauwazylem, ze ten 2.5XT bardzo slabo hamuje

 

znowu kwestia tego, co sie zna samemu. Jak widisz, Panowie powyzej uwazaja, ze jest ok, ale znam takich, co sa bardzo zawiedzeni hamulcami w Forysiu. Jak dla mnie to hamuje na pewno gorzej od Spec.B, ale ja tu mam inne hamulce niz Ty w SPE, wspomaganie sily hamowania i EBD... Choc jesli dobrze pamietam, jak dwulitrowka hamuje, to jak najbardziej mogles odniesc wrazenie, ze Forys gorzej. Popros w ASO, zeby sprawdzili stan tarcz, klockow i plynu hamulcowego :idea:

 

dziwne kable wpiete dwiema wtyczkami w tylny

 

co to to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje :-) Na jutro umowilem sie ze znajomym wlascicielem 2.5XT na pare rundek wiec moze mi sie nieco rozjasni i poprzez porownanie beda mial nieco wiecej pojecia i rozeznania w temacie.

 

Jeszcze raz dzieki.

 

Co do tej jazdy wlasnie to mam kilka pytan tez. Zakupilem kabelek OBD-II. Sciagnalem rowniez Romraider'a i troche jutro podczas jazdy bedziemy kombinowac. Oczywiscie tylko logowanie. Nic wiecej. Z FAQ na stronie Romraidera wynika, ze w celu uzyskania ogolnych informacji o silniku i turbinie nalezy logowac ponizsze parametry:

 

* Engine Speed

* Ignition Total Timing

* Feedback Knock Correction* (extended parameter)

* Fine Learning Knock Correction* (extended parameter)

* Manifold Relative Pressure (i.e. boost)

* Boost Error* (extended parameter)

* Primary Wastegate Duty

* Throttle Opening Angle %

* CL/OL fueling* (extended parameter)

* A/F Correction #1

* A/F Learning #1

* Mass Airflow

* Engine Load (Direct)* (extended parameter)

* IAM (Ignition Advance Multiplier)* (extended parameter)

 

Czy ktos sie orientuje moze gdzie znalezc informacje na jakim poziomie powinny byc te parametry przy poprawnie pracujacym silniku i turbinie w 2.5XT MY05?

 

No i jako zupelny lama w tym temacie chcialbym sie tez dowiedziec wiecej na temat samych parametrow czyli poczytac definicje, i poznac odpowiedniki w jezyku polskim. Tlumaczac wprost wychodza bzdury :-( Zna ktos jakas sensowna strone? Nie wygooglowalem nic co by mi pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...