Jump to content

Recommended Posts

witam serdecznie . Mam pytanie czy można zwiększyć moment obrotowy w subaru foresyer a jeśti tak w jaki sposób ? Jeśli ktoś wie to prosę mi podpowiedzieć .dzięki pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Guest glipa
czy można zwiększyć moment obrotowy

 

A prosę bardzo, jus mówie:

 

ja zwiększam moment obrotowy naciskając pedał przyspiesznika przez co zwiększa się otwarcie przepustnicy i, pomijając procesy napełniania cylindrów, wzrasta prędkość obrotowa wału korbowego i zwiększa się moment obrotowy na wale korbowym (czy jakoś tak). Moment obrotowy w moim silniku zwiększa się do prędkości ok. 4000obr/min a potem spada.

 

Nie znam innej metody zwiększania momentu obrotowego, może ktoś z forumowiczów poda inny sposób.

Link to post
Share on other sites

ze wzgledow bezpieczenstwa samco do IC i pompa paliwa

dla dzwieku catback apexi rs

remapik z targewtem nie na moc ale poprawienie elastycznosci w calym zakresie obortów

 

bylo : 176,6 KM , 244 Nm

jest : 201,1 KM , 267 Nm

 

Dane z pomiaru

 

forek zdecydowanie szybszy elastycznieszy i milszy w prowadzeniu ;-)

Link to post
Share on other sites
a co jak kolega ma N/A

 

Zostaje mu tylko mocniejsze naciskanie pedała (do modów: to nie bluzg - to to co pod prawą stopą) lub zmiana autka.

Opcją w N/A jest też mała wajcha na tunelu środkowym. Po jej podniesieniu rośnie moment na kołach. No chyba, że to AT. :roll:

Link to post
Share on other sites

Jezeli Forester turbo to uppipe i downpipe bez katalizatorow + strojenie.

Jezeli 2.0 N/A to zwiekszenie pojemnosci (ymiana bloku na 2.5l) + swinka.

Jezeli 2.5 N/A to zmiana samochodu.

Link to post
Share on other sites

Wymiana:

- układu wydechowego (bez kata i najlepiej 2,5 lub 3 cale - można kupić gotowy cały układ),

- układu dolotowego (o większej wydajności filtr powietrza - duże pole do popisu),

- wtryskiwaczy (wystarcz katalogowo wybrać co chcemy)

trochę poprawi parametry.

 

Powyższa opcja wykonalna samodzielnie bez fachowców i specjalnego oprogramowania.

 

 

Powodzenia

Link to post
Share on other sites
Powyższa opcja wykonalna samodzielnie bez fachowców i specjalnego oprogramowania.

 

Efekt marginalny, ryzyko - niewspółmiernie wyższe :twisted:.

Link to post
Share on other sites
Wymiana:

- układu wydechowego (bez kata i najlepiej 2,5 lub 3 cale - można kupić gotowy cały układ),

- układu dolotowego (o większej wydajności filtr powietrza - duże pole do popisu),

- wtryskiwaczy (wystarcz katalogowo wybrać co chcemy)

trochę poprawi parametry.

 

Powyższa opcja wykonalna samodzielnie bez fachowców i specjalnego oprogramowania.

 

 

Powodzenia

 

Wydech 3 cale, inne wtryskiwacze i bez strojenia? Eeee...hmmm...powiem tylko tyle: kasa wydana bez sensu.

Link to post
Share on other sites

Eeee...hmmm...powiem tylko tyle: kasa wydana bez sensu.

Kruk .... ale kto powiedział, że na tym koniec?! Jak na rozpoczęcie przeróbek, to uważam podane wcześniej rozwiązania za właściwe.

Link to post
Share on other sites
Jak na rozpoczęcie przeróbek, to uważam podane wcześniej rozwiązania za właściwe.

 

Mniej więcej takie, jak w ramach remontu pokoju i wymiany mebli kupienie wazonu - pewnie się kiedyś przyda, jak już te główne rzeczy zostaną zrobione. Plus dochodzi ryzyko, że nie będzie pasował (tak jak ryzyko, że samochód z przelotem przed remapem się popsuje) :twisted:.

Link to post
Share on other sites

Pomoze wymiana wydechu, jechal bedzie tak samo ale jaki dzwiek :mrgreen:

 

 

subaru foresyer
glowkujecie i glowkujecie - a przeca nie ma takiego samochodu :mrgreen:
Link to post
Share on other sites
jak w ramach remontu pokoju i wymiany mebli kupienie wazonu - pewnie się kiedyś przyda,
pięknie powiedziane :mrgreen:
Link to post
Share on other sites

Kruk i Przemeq...nie każdego od razu stać na zmianę auta na rakietę, a modyfikacja posiadanego wózka może być rozpoczęta od dowolnego podzespołu, elementu. Są ludzie, którzy na pierwszym miejscu stawiają na bezpieczeństwo - zatem montują lepsze hamulce, zawieszenie, klatke; są też tacy co kochają dźwięk boxera - wymieniają wydech, pozbywają się zbędnej tapicerki, kanapy; a także są i tacy którym tylko przeróbki w silniku dają satysfakcję - traktują za coś na miejscu, a tutaj jest już niezłe pole do popisu - wymiana bloku, wału, tłoków, skrzyni itp. Przeliczając wszystkie możliwe zmiany, to spokojnie trzeba uzbierać na drugie identyczne auto.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Chyba tak, trzeba sprawdzic jaka wyjdzie kompresja. Do bloku 2.5 mozna przykreci glowice i osprzet z mniejszych silnikow.

Link to post
Share on other sites
czy ktos mi podpowie, jaki jest max moment obrotowy i przy jakich obrotach sie go uzyskuje w 2.0 wolnossaku (115KM) ??

184 nm przy 3600 obrotow

Link to post
Share on other sites
Chyba tak, trzeba sprawdzic jaka wyjdzie kompresja. Do bloku 2.5 mozna przykreci glowice i osprzet z mniejszych silnikow.
a jak się do tego zabrać bo planowałem zmiane całego silnika
Link to post
Share on other sites
albertito_2007 napisał/a:

czy ktos mi podpowie, jaki jest max moment obrotowy i przy jakich obrotach sie go uzyskuje w 2.0 wolnossaku (115KM) ??

 

184 nm przy 3600 obrotow

Dziekowac, dziekowac :mrgreen: Juz sie stad zawijam...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...