Skocz do zawartości

Manual vs. automat - argumenty


Polini

Rekomendowane odpowiedzi

Moj poprzedni samochod to byl SAAB aero w automacie.

 

No Arno, mój obecny to 9-5 Aero w automacie, wygodny wóz , siedzenia tak się super rozkładają że powstaje wielka kanapa a dodatkowo wiaterki w w fotelach , przydają się zwłaszcza wtedy kiedy trza coś zchłodzić a coś podgrzać :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tiaaa.

Moj sie zepsul 10 razy przez 3 lata.

Teraz w pracy mamy 9-5 aero na szczescie leasing sie konczy. Wartosc spadla z 240 do 60.

Psul sie tez jak glupi.

Wada tych aut najwieklsza jest kompletnie niestabilny przod przy dodawaniu gazu - dlatego zreszta wzialem automat, zeby gada troche uspokoic.

Wygodny jest, to prawda. Ale wyjatkowo przereklamowany i jadacy na legendzie.

Psujstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj sie zepsul 10 razy przez 3 lata.

 

ha ha u mie to samo :mrgreen:

Wartosc spadla z 240 do 60.

Psul sie tez jak glupi.

dokładnie u mie jest tak samo, w2003 roku dałem też ok 260 tys pln, a teraz mi proponują 70 tys he, w zyciu nie sprzedam, daję go żonie i zajeździ go do końca, a póżniej oczko wodne lub fontanne z niego w ogrodzie zrobimy, :mrgreen:

Teraz przesiadam się na diesla :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Trzeba było kupić SuperBa w dieslu z tiptronikiem od Audi, podnieść moc do 163 KM i jeździć i jeździć, omijając z daleka serwisy wszelkiej maści :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Trzeba tutaj zaznaczyc, że niektóre kawiory nie mogą jeździć Superbami. Co więcej, budżety kawiorów niektórych są dośc wysokie i nie można kupować poniżej budżetu, tak? A taki Superb jest o 100% za tani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, wiem. Ale jednak to nie jest to, żeby impreza w AT.. Legac taki 3.0 owszem, ale 2.0 ma z AT tragiczne osiągi... :?

nie tylko osiagi, wersje 1.8, 2.0 i 2.5 [n/a] z A/T maja inaczej rozwiazany naped 4x4, tylna os jest dołaczana przez sprzegło to wg mnie głowna wada automatycznej skrzyni. Dopiero automat w SVX, WRX (us) i H6 3.0 ma juz centralny dyfer, ja bym głownie przez ten naped nie kupil 2.0 A/T ,do tego automat ma 4 biegi a przy nie wielkim momencie obrotowym znacznie to pogorszy osiagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, hmm to co robił automat w Mietku Lucka mnie przerażało... nie chciabym tym po śniegu jechać...

 

Dramatyzujesz ;-). Jechałeś nim jak "po fajki"

Aflinta ma rację, automat w moim aucie jest raczej "średniowieczną" konstrukcją. Poza tym ten mój mam popsuty "cfancyk" do linki od kickdownu - taki podciśnieniowy (dla tych co nie wiedzą w mietkach w124 i starszych podciśnienia są używane do napędu zamków, zagłówków i sterowania masą rzeczy nie związanych z silnikiem). Nie zmienia to jednak faktu, że i tak taka skrzynia robi zazwyczaj to co chce. Do jazdy defensywnej lub średnio ofensywnej -> da się przy odrobinie samozaparcia. Do jazdy na codzień (czyt. wożenia dupy, psa, itd.) rewelacyjny wynalazek.

 

P.S. Za "mniej więcej kontrolowany sposób" masz prztyczka w nos kolego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było kupić SuperBa w dieslu z tiptronikiem od Audi

 

z tymi fatlnymi pompowtryskiwaczami które klepią aż wstyd- nie dziękuję :wink:

 

Trzeba po prostu polubić, albo głośniej słuchać radia :D A Ty się nie wymadrzaj, tylko wpadnij wreszcie na tę obiecaną kawę :twisted: By the way to pleśnią się już pokryła :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było kupić SuperBa w dieslu z tiptronikiem od Audi

 

z tymi fatlnymi pompowtryskiwaczami które klepią aż wstyd- nie dziękuję :wink:

 

Trzeba po prostu polubić, albo głośniej słuchać radia :D A Ty się nie wymadrzaj, tylko wpadnij wreszcie na tę obiecaną kawę :twisted: By the way to pleśnią się już pokryła :mrgreen:

 

Daj spokój, umówisz się z nim - a dzień przed napisze Ci, że musi kotkę wyszczotkować - i nie przyjedzie... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mi zajelo zaby znalezc ten film;

http://www.nearlygood.com/video/getanauto.html

To jest chyba jedyna sytuacja w ktorej skrzynia automatyczna jest lepsza od manualnej.

Bez przesady, nawet z takiej 'opresji' mozna wyjsc zwyciesko ;) np. zmienic bieg lewa reka, albo sie zatrzymac na chwile i dac 'upust' emocjom ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dwa lata temu cały czas jeździłem samochodami z automatem(omega 2.6 i W124 2.5 D ;) ) i faktycznie jeżeli automat to tylko w samochodzie z mocnym silnikiem :) jak sie przesiadałem z omegi do merca to to była tragedia..raz pojechałem nim w trase i wyprzedzanie nim tirow to było to bardzije ekstremalne niż skoki na bungeee ;) ale zgadzam się ztomekg, jak codziennie na 16 jeździłem(toczyłem się w korkach) do pracy na Nowy Świat to było to zdecydowanie mniej uciążliwe niż przy MT...do tego prawa ręka zawsze wolna-czy do telefonu, czy do jedzenia, czy do koleżanki :D i tego mi brakuje teraz...ale mimo wszystko miło się zmienia biegi-przynajmniej czuję że to ja prowadzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja coraz bardziej przekonuję się do SportShifta. Gdyby tylko zmiana biegu nie odbywała się tak płynnie... innymi słowy - przydałby się tryb Super Sport :D

 

Ciekawe, kiedy w końcu ktoś wpadnie na pomysł zrobienia w sportowym automacie guzika "Launch", na wzór F1. Spod świateł star na automacie jest zdecydowanie zbyt miękki. A tak - stajesz na czerwonym, wciskasz "Launch", obroty na 4000 i ostry start. A potem już sport shift i lewa noga na hamulcu. Miodzio :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja coraz bardziej przekonuję się do SportShifta. Gdyby tylko zmiana biegu nie odbywała się tak płynnie... innymi słowy - przydałby się tryb Super Sport :D

 

Ciekawe, kiedy w końcu ktoś wpadnie na pomysł zrobienia w sportowym automacie guzika "Launch", na wzór F1. Spod świateł star na automacie jest zdecydowanie zbyt miękki. A tak - stajesz na czerwonym, wciskasz "Launch", obroty na 4000 i ostry start. A potem już sport shift i lewa noga na hamulcu. Miodzio :D

 

Hehe, no to mogloby byc dobre, na starcie juz wszystkie 'dresiki' wymiekalyby slyszac tylko obroty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigam Corollką 1.6 AT już dwa lata (na zmianę z Passaciną) i spisuje się rewelka! Chcę redukować to sobie włączam owerdrve'a i wtedy mam wrzucony trzeci bieg, chcę zejść niżej to przy 80km/h mogę wbić bieg 2, od 40km/h moge wrzucić jedynkę przez co tak idzie hamować silnikiem pięknie, że aż szkoda na hample cisnąć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...