Skocz do zawartości

Różnice silników 2.0 STI '02 bugeye vs 2.0 STI '04


waszka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Spytam z ciekawości,który z silników 2.0 jest najlepszy i jakie są między nimi różnice ?

Plotki krążą,że jeden kuty,drugi nie itp a ja chciałbym poznać prawdziwą prawdę :mrgreen:

Jak wyglądają sprawy mapowania i ile oba wytrzymują (korby,tłoki,panewki itp).

Silniki 2.5 odstawmy na inny temat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Spytam z ciekawości,który z silników 2.0 jest najlepszy i jakie są między nimi różnice ?

Plotki krążą,że jeden kuty,drugi nie itp a ja chciałbym poznać prawdziwą prawdę :mrgreen:

Jak wyglądają sprawy mapowania i ile oba wytrzymują (korby,tłoki,panewki itp).

Silniki 2.5 odstawmy na inny temat.

Pozdrawiam

 

lepszy z 04 bo młodszy i pewnie mniej najechane :smile:

 

a tak powaznie to oba maja blok EJ207, chyba najbardziej udany jezel chodzi o dwulitrówki..

Sa mocne bebechy, ale nie kute(material V1)

w 04 sa inne walki rozrzadu z tego co pamietam i to chyba wszystko jezeli chodzi o mechanike.

 

P.S. Silniki ze Spec C byly mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba silniki mają bardzo podobną budowę. 04 został odrobine polepszony i ma lepszą charakterystykę. Lepiej się wkręca na obroty co zapewne odbiło się odrobine na trwałości. Co moim zdaniem nie ma znaczenia. Jeżeli chodzi o to co ma w środku to nie jest to kucizna tylko powleczenie. Dodam ze STi 2,5 nie ma i tego. Ceny osprzętu między 2,0 a 2,5 też są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waszka, a 2.2 byś nie wolał? :mrgreen:

 

Jak to kiedyś Liroy śpiewał : "....a co to kur... jest ? " :mrgreen:

Ja tylko pytam,bo zawsze mnie ten temat zastanawiał i jakoś tak się zebrałem naskrobać parę literek :wink:

 

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 11:44 pm ]

Ceny osprzętu między 2,0 a 2,5 też są inne.

 

Ten 2.5 to zostawmy w spokoju :razz: Skupmy się na dwóch 2-litrówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waszka, a 2.2 byś nie wolał? :mrgreen:

 

Jak to kiedyś Liroy śpiewał : "....a co to kur... jest ? " :mrgreen:

Ja tylko pytam,bo zawsze mnie ten temat zastanawiał i jakoś tak się zebrałem naskrobać parę literek :wink:

 

A to nie poszło w jakąś brytyjsą wersję specjalną ? Strzelam nie-ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba silniki mają bardzo podobną budowę. 04 został odrobine polepszony i ma lepszą charakterystykę. Lepiej się wkręca na obroty co zapewne odbiło się odrobine na trwałości. Co moim zdaniem nie ma znaczenia. Jeżeli chodzi o to co ma w środku to nie jest to kucizna tylko powleczenie. Dodam ze STi 2,5 nie ma i tego. Ceny osprzętu między 2,0 a 2,5 też są inne.

 

No wreszcie coś na temat.Co tam jeszcze ciekawego powiecie o różnicach między tymi dwoma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waszka, a 2.2 byś nie wolał? :mrgreen:

 

właśnie się sprzedał...ciekawe co z niego będzie?

 

http://allegro.pl/item368731509_legacy_ ... 160km.html

 

były mocniejsze seryjne bloki?

 

Mocniejsze nie ale 2,0 równie mocne tak....w antykach turbo.

 

Od strony elektronicznej, wersje 02 miały 16-to bitowe procesory, od 04, już 32-u bitowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kute tłoki nie ... jedynie o zwiększej zawartości krzemu

turbo europa STI 2,0 VF35 MY01-05 , STI JDM twinscrolle i 1 edycje na vf34, ale mała bardzo liczba, z tego pamiętam

 

jak zrobić z 2.0 silnika półotwartego, mocny silnik 2,5 ? ciekawi mnie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

jak zrobić z 2.0 silnika półotwartego, mocny silnik 2,5 ? ciekawi mnie to

No trochę pokręciłem :roll: blok jest raczej półzamknięty, a zwiększa się pojemność przez rozwiercenie i wstawienie tulei. Jak ktoś penia, to można zrobić 2,2.

Czy jest on mocny?... okaże się wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze, niejako przy okazji, zapytam:

zakuwajac motor, co nalezy wymienic oprocz tlokow, pierscieni, korbowodow?

Wal korbowy? Panewki? Sruby?

Bylbym niezmiernie wdzieczny, gdyby ktos napisal w punktach, co nalezy wymienic, zeby miec prawidlowo zakuty silnik Sti. 2.0.

W jaka moc mozna bezpiecznie celowac po takiej operacji? I idac dalej tym tropem, czy trzeba wymieniac cokolwiek w ukladzie przeniesienia napedu?

A juz miszczem bedzie ten, kto napisze, jakie sa to koszty. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze, niejako przy okazji, zapytam:

zakuwajac motor, co nalezy wymienic oprocz tlokow, pierscieni, korbowodow?

Wal korbowy? Panewki? Sruby?

 

W sumie jak juz rozbierasz silnik to pewnie dobrym pomyslem jest zapakowanie nowych panewek (moze jakies wzmacniane ACL? Racing series - jesli celujesz w jakies wieksze moce i chcialbys, jesli jest oczywiscie po co, podniesc odcinke na nieco wyzsze obroty?) i nowe sruby glowicy to tez pewnie dobry pomysl.

A ceny to wiesz gdzie sprawdzac :)

 

EDIT: Bugeye to jest zdaje sie sti v7 tak? I ej207? Jak bardzo chcesz wal zmieniac szykujac gruby silnik to mozesz pewnie pomyslec o wale z sti v9 - ktory jest wzmacniany, utwardzany, ma jakies tam jeszcze dodatkowe rowki dla lepszego smarowania zdaje sie - ale czy jest taki sens, jesli Twoj obecny wal jest zdrowy, to niech juz sie spece wypowiedza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...