Jump to content
b.

swiece - co ile sprawdzac/wymieniac?

Recommended Posts

Ja jeżdżę na NGK BKR ciepłota 7 i jest gitara.

Również polecam :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czeka mnie wymiana świec - fabryka daje NGK: FR5AP-11

O NGK naczytałem że są dobre ale łatwo ostatnio o wtopę że kupa podróbek i wadliwych egzemplarzy.

Chętnie założyłbym Denso.

Ma ktoś może symbol Denso, zamiennik tych moich NGK?

A może jakaś stronka z odpowiednikami bo coś mnie szukanie słabo idzie.

Będę wdzięczny.

 

 

Już sam znalazłem tylko posta usunąć nie idzie. Rozumiem że warunek to świece platynowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy szanowni, mam zapytanko odnośnie świec wielo elektrodowych.

W kilku poprzednich autach stosowałem uparcie takie świece, bo chciałem udowodnić kumplowi, który twierdził, że podnoszą sporo (nawet o 20%) zużycie paliwa, że to bzdura. Niestety, kumpel miał rację.

Sprawdziłem to też na autach paru znajomych. Efekt zawsze ten sam - wzrost zużycia paliwa (LPG i PB) nawet do ok 20%.

Któś wie o co tu się rozchodzi? :shock:

 

A co do częstotliwości wymiany świec, to miałem kiedyś instrukcję do przedwojennego Adlera. Tam też pisali, żeby wymieniać co 20 tys. Wydaje mi się, że od tamtych lat technika świecowa poszła jednak do przodu. :roll:

Przy normalnej exploatacji samochodu wymiana świec co 20-25 kkm wydaje mi się być jedynie dowodem na skuteczność polityki marketingowej ich producentów.

Ja co najmniej trzy kompl. świec dociągnąłem do 100kkm i wymieniłem je tylko dlatego, że mi się nudziło. Parę dotarło do 80kkm. Po wymianie na nowe nigdy nie zaobserwowałem najmniejszego wpływu nowych świec na spalanie, czy jakość pracy silnika.

Oczywiście, że świece trzeba kontrolować pod kątem pęknięć, nagaru i (najważniejsze) odstępu elektrody, bo ten, w miarę przebiegu, się zwiększa. Ale żeby z tego powodu zaraz wymieniać na nowe....

Doginałem ile trzeba i jazda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO wymienia się co 30 tys km w N/A i co 100 tys km w turbo. To, że świeca działa to jedno. Czy daje iskrę o prawidłowych parametrach to drugie. Nie zawadzi wymienić częściej, szczególnie, że nie kosztują za wiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ASO wymienia się co 30 tys km w N/A i co 100 tys km w turbo.

Z czego wynika taka różnica w interwale wymian pomiędzy tymi silnikami? Tak duży przebieg ma jakieś uzasadnienie w wyjątkowej technologii wykonania świec, czy to zwykły chwyt marketingowy - jak wymiana oleju co 30 kkmu innych marek? Mam przejechane 70kkm na fabrycznych świecach (turbo) i zastanawiam się, czy je zmienić. W jakim stanie są świece w silniku turbo po takim dużym przebiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ASO wymienia się co 30 tys km w N/A i co 100 tys km w turbo.

Z czego wynika taka różnica w interwale wymian pomiędzy tymi silnikami? Tak duży przebieg ma jakieś uzasadnienie w wyjątkowej technologii wykonania świec, czy to zwykły chwyt marketingowy - jak wymiana oleju co 30 kkmu innych marek? Mam przejechane 70kkm na fabrycznych świecach (turbo) i zastanawiam się, czy je zmienić. W jakim stanie są świece w silniku turbo po takim dużym przebiegu?

 

przede wszystkim w materiale elektrody świec, w wersji turbo są świece z elektrodą platynową/irydową która wytrzymuje przebiegi 100K km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 170000km poprosiłem mechanika żeby sprawdził moje świece, powiedział, że są w doskonałym stanie, więc profilaktycznie wymienię ja dopiero na 200 tysi :wink: Jeżeli przebieg się zgadza to będzie tak jak pisał Carfit :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się jednak dlaczego SOA zmieniła rekomendację dla H6 ze 100kkm na 50kkm od 2009 (turbo bez zmian=100kkm). Nawet jeśli to ich troska wyłącznie o emisję to jednak oznaczałoby, że parametry świec nawet irydowych też siadają statystycznie pewnie po tych 50kkm :idea: przynajmniej w H6 :idea: Ja mam na OEM zrobione ~60kkm i chyba OK... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Należy pamiętać też o tym, że na stan świec wpływa głównie proces spalania w silniku. Ten natomiast jest w dużej mierze zależny od jakości paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Należy pamiętać też o tym, że na stan świec wpływa głównie proces spalania w silniku. Ten natomiast jest w dużej mierze zależny od jakości paliwa.

Czyli powracamy do mitu, że w US 100x gorsze paliwo i nie ma się czym przejmować :idea::mrgreen:

Może dłubnę jakoś jedną ze świeczek to się zobaczy... :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli powracamy do mitu, że w US 100x gorsze paliwo i nie ma się czym przejmować :idea::mrgreen:

Może odwrotnie, a tylko "dmuchają na zimne" żeby nie było potem takiej akcji jak z panem Toyoda :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wersji US. książka od N/A 2.5l podaje wymianę co 30 tys. mil. Tak właśnie ostatnio uczyniłem. Tylko zamiast platynowych założyłem irydowe. Przy gazie nie zaszkodzi a i z wymianą się nie będzie trzeba spieszyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 tysi to generalnie normalny interwał dla większości wozów większości marek, nihil novi... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie, który rodzaj świecy lepiej kupic do ssaka 2.5 MY'07, platynową (OEM), czy irydową ? Cena bez znaczenia, bo praktycznie ta sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IRAZU

Mój zrobił min 136kkm na świecach . Przy wymianie były mocno wypalone . Tak naprwdę to nie wiem kiedy wymienił poprzedni właściciel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmo - jak widać wyżej, założyłem irydowe, 40 zł sztuka, Denso IK16. Po prostu miałem łatwiej dostępne niż platyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
elmo - jak widać wyżej, założyłem irydowe, 40 zł sztuka, Denso IK16. Po prostu miałem łatwiej dostępne niż platyny.

 

Ja mam oba dostępne, tez Denso. Poczytałem o technologii irydowej i niby taka świeca powinna byc lepsza niż platynowa, ale to w teorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorsza na pewno nie będzie. Więc jak cena podobna brałbym irydową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gorsza na pewno nie będzie. Więc jak cena podobna brałbym irydową.

premier, dzięki, kupie więc irydowe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

napiszcie jakie do mojego 2,5 XT z 2005 - OEM bo nie mam instrukcji. Albo jakie dobre zamienniki. Dzięki

 

Właśnie wymieniłem powinny być NGK ILFR6B. Spokojnie można zrobić to samemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje kotleta. Czy ktoś wie ile wynosi interwał wymiany świec w H6 3.6 MY10?

Edited by Dobi1972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ile wymiana na LPG? Forester IV 2016 2.5 170 KM USA.

Edited by pepedealer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technologie robią postępy na naszych oczach. Dla mnie najlepsze to obecnie bodajże SILRF6A. Elektroda centralna cięta w przekroju w kwadrat. Stare elektryczne tradycje mówią o " łatwiejszym wyjściu łuku". Rozkład pola. Czym mniejszy promień, tym większe natężenie pola. Naprawdę dobre. Mam w STI i w RC 0.8. Przewidywane przebiegi to około 100 - 110 kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W amerykańskich instrukcjach od subaru jest info ze co 60 tys. mil co daje około 96 tys. km. Ja u siebie wymieniłem po 97 tys. km i jedna z tych świec była już dość mocno przegrzana na porcelanie ale czy od najechanych km czy od złego montażu to nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...