STACHU Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Ja jeżdżę na NGK BKR ciepłota 7 i jest gitara. Również polecam :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Panowie czeka mnie wymiana świec - fabryka daje NGK: FR5AP-11 O NGK naczytałem że są dobre ale łatwo ostatnio o wtopę że kupa podróbek i wadliwych egzemplarzy. Chętnie założyłbym Denso. Ma ktoś może symbol Denso, zamiennik tych moich NGK? A może jakaś stronka z odpowiednikami bo coś mnie szukanie słabo idzie. Będę wdzięczny. Już sam znalazłem tylko posta usunąć nie idzie. Rozumiem że warunek to świece platynowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Koledzy szanowni, mam zapytanko odnośnie świec wielo elektrodowych. W kilku poprzednich autach stosowałem uparcie takie świece, bo chciałem udowodnić kumplowi, który twierdził, że podnoszą sporo (nawet o 20%) zużycie paliwa, że to bzdura. Niestety, kumpel miał rację. Sprawdziłem to też na autach paru znajomych. Efekt zawsze ten sam - wzrost zużycia paliwa (LPG i PB) nawet do ok 20%. Któś wie o co tu się rozchodzi? :shock: A co do częstotliwości wymiany świec, to miałem kiedyś instrukcję do przedwojennego Adlera. Tam też pisali, żeby wymieniać co 20 tys. Wydaje mi się, że od tamtych lat technika świecowa poszła jednak do przodu. :roll: Przy normalnej exploatacji samochodu wymiana świec co 20-25 kkm wydaje mi się być jedynie dowodem na skuteczność polityki marketingowej ich producentów. Ja co najmniej trzy kompl. świec dociągnąłem do 100kkm i wymieniłem je tylko dlatego, że mi się nudziło. Parę dotarło do 80kkm. Po wymianie na nowe nigdy nie zaobserwowałem najmniejszego wpływu nowych świec na spalanie, czy jakość pracy silnika. Oczywiście, że świece trzeba kontrolować pod kątem pęknięć, nagaru i (najważniejsze) odstępu elektrody, bo ten, w miarę przebiegu, się zwiększa. Ale żeby z tego powodu zaraz wymieniać na nowe.... Doginałem ile trzeba i jazda! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 W ASO wymienia się co 30 tys km w N/A i co 100 tys km w turbo. To, że świeca działa to jedno. Czy daje iskrę o prawidłowych parametrach to drugie. Nie zawadzi wymienić częściej, szczególnie, że nie kosztują za wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 ASO wymienia się co 30 tys km w N/A i co 100 tys km w turbo. Z czego wynika taka różnica w interwale wymian pomiędzy tymi silnikami? Tak duży przebieg ma jakieś uzasadnienie w wyjątkowej technologii wykonania świec, czy to zwykły chwyt marketingowy - jak wymiana oleju co 30 kkmu innych marek? Mam przejechane 70kkm na fabrycznych świecach (turbo) i zastanawiam się, czy je zmienić. W jakim stanie są świece w silniku turbo po takim dużym przebiegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 ASO wymienia się co 30 tys km w N/A i co 100 tys km w turbo. Z czego wynika taka różnica w interwale wymian pomiędzy tymi silnikami? Tak duży przebieg ma jakieś uzasadnienie w wyjątkowej technologii wykonania świec, czy to zwykły chwyt marketingowy - jak wymiana oleju co 30 kkmu innych marek? Mam przejechane 70kkm na fabrycznych świecach (turbo) i zastanawiam się, czy je zmienić. W jakim stanie są świece w silniku turbo po takim dużym przebiegu? przede wszystkim w materiale elektrody świec, w wersji turbo są świece z elektrodą platynową/irydową która wytrzymuje przebiegi 100K km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Przy 170000km poprosiłem mechanika żeby sprawdził moje świece, powiedział, że są w doskonałym stanie, więc profilaktycznie wymienię ja dopiero na 200 tysi :wink: Jeżeli przebieg się zgadza to będzie tak jak pisał Carfit :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Zastanawiam się jednak dlaczego SOA zmieniła rekomendację dla H6 ze 100kkm na 50kkm od 2009 (turbo bez zmian=100kkm). Nawet jeśli to ich troska wyłącznie o emisję to jednak oznaczałoby, że parametry świec nawet irydowych też siadają statystycznie pewnie po tych 50kkm przynajmniej w H6 Ja mam na OEM zrobione ~60kkm i chyba OK... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Należy pamiętać też o tym, że na stan świec wpływa głównie proces spalania w silniku. Ten natomiast jest w dużej mierze zależny od jakości paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Należy pamiętać też o tym, że na stan świec wpływa głównie proces spalania w silniku. Ten natomiast jest w dużej mierze zależny od jakości paliwa. Czyli powracamy do mitu, że w US 100x gorsze paliwo i nie ma się czym przejmować Może dłubnę jakoś jedną ze świeczek to się zobaczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Czyli powracamy do mitu, że w US 100x gorsze paliwo i nie ma się czym przejmować Może odwrotnie, a tylko "dmuchają na zimne" żeby nie było potem takiej akcji jak z panem Toyoda :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 W wersji US. książka od N/A 2.5l podaje wymianę co 30 tys. mil. Tak właśnie ostatnio uczyniłem. Tylko zamiast platynowych założyłem irydowe. Przy gazie nie zaszkodzi a i z wymianą się nie będzie trzeba spieszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 50 tysi to generalnie normalny interwał dla większości wozów większości marek, nihil novi... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Szybkie pytanie, który rodzaj świecy lepiej kupic do ssaka 2.5 MY'07, platynową (OEM), czy irydową ? Cena bez znaczenia, bo praktycznie ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Mój zrobił min 136kkm na świecach . Przy wymianie były mocno wypalone . Tak naprwdę to nie wiem kiedy wymienił poprzedni właściciel . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 elmo - jak widać wyżej, założyłem irydowe, 40 zł sztuka, Denso IK16. Po prostu miałem łatwiej dostępne niż platyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 elmo - jak widać wyżej, założyłem irydowe, 40 zł sztuka, Denso IK16. Po prostu miałem łatwiej dostępne niż platyny. Ja mam oba dostępne, tez Denso. Poczytałem o technologii irydowej i niby taka świeca powinna byc lepsza niż platynowa, ale to w teorii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Gorsza na pewno nie będzie. Więc jak cena podobna brałbym irydową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Gorsza na pewno nie będzie. Więc jak cena podobna brałbym irydową. premier, dzięki, kupie więc irydowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 napiszcie jakie do mojego 2,5 XT z 2005 - OEM bo nie mam instrukcji. Albo jakie dobre zamienniki. Dzięki Właśnie wymieniłem powinny być NGK ILFR6B. Spokojnie można zrobić to samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Odgrzeje kotleta. Czy ktoś wie ile wynosi interwał wymiany świec w H6 3.6 MY10? Edytowane 28 Lutego 2013 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepedealer Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 (edytowane) Co ile wymiana na LPG? Forester IV 2016 2.5 170 KM USA. Edytowane 23 Listopada 2018 przez pepedealer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Technologie robią postępy na naszych oczach. Dla mnie najlepsze to obecnie bodajże SILRF6A. Elektroda centralna cięta w przekroju w kwadrat. Stare elektryczne tradycje mówią o " łatwiejszym wyjściu łuku". Rozkład pola. Czym mniejszy promień, tym większe natężenie pola. Naprawdę dobre. Mam w STI i w RC 0.8. Przewidywane przebiegi to około 100 - 110 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 W amerykańskich instrukcjach od subaru jest info ze co 60 tys. mil co daje około 96 tys. km. Ja u siebie wymieniłem po 97 tys. km i jedna z tych świec była już dość mocno przegrzana na porcelanie ale czy od najechanych km czy od złego montażu to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się