Skocz do zawartości

swiece - co ile sprawdzac/wymieniac?


b.

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie czeka mnie wymiana świec - fabryka daje NGK: FR5AP-11

O NGK naczytałem że są dobre ale łatwo ostatnio o wtopę że kupa podróbek i wadliwych egzemplarzy.

Chętnie założyłbym Denso.

Ma ktoś może symbol Denso, zamiennik tych moich NGK?

A może jakaś stronka z odpowiednikami bo coś mnie szukanie słabo idzie.

Będę wdzięczny.

 

 

Już sam znalazłem tylko posta usunąć nie idzie. Rozumiem że warunek to świece platynowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy szanowni, mam zapytanko odnośnie świec wielo elektrodowych.

W kilku poprzednich autach stosowałem uparcie takie świece, bo chciałem udowodnić kumplowi, który twierdził, że podnoszą sporo (nawet o 20%) zużycie paliwa, że to bzdura. Niestety, kumpel miał rację.

Sprawdziłem to też na autach paru znajomych. Efekt zawsze ten sam - wzrost zużycia paliwa (LPG i PB) nawet do ok 20%.

Któś wie o co tu się rozchodzi? :shock:

 

A co do częstotliwości wymiany świec, to miałem kiedyś instrukcję do przedwojennego Adlera. Tam też pisali, żeby wymieniać co 20 tys. Wydaje mi się, że od tamtych lat technika świecowa poszła jednak do przodu. :roll:

Przy normalnej exploatacji samochodu wymiana świec co 20-25 kkm wydaje mi się być jedynie dowodem na skuteczność polityki marketingowej ich producentów.

Ja co najmniej trzy kompl. świec dociągnąłem do 100kkm i wymieniłem je tylko dlatego, że mi się nudziło. Parę dotarło do 80kkm. Po wymianie na nowe nigdy nie zaobserwowałem najmniejszego wpływu nowych świec na spalanie, czy jakość pracy silnika.

Oczywiście, że świece trzeba kontrolować pod kątem pęknięć, nagaru i (najważniejsze) odstępu elektrody, bo ten, w miarę przebiegu, się zwiększa. Ale żeby z tego powodu zaraz wymieniać na nowe....

Doginałem ile trzeba i jazda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
ASO wymienia się co 30 tys km w N/A i co 100 tys km w turbo.

Z czego wynika taka różnica w interwale wymian pomiędzy tymi silnikami? Tak duży przebieg ma jakieś uzasadnienie w wyjątkowej technologii wykonania świec, czy to zwykły chwyt marketingowy - jak wymiana oleju co 30 kkmu innych marek? Mam przejechane 70kkm na fabrycznych świecach (turbo) i zastanawiam się, czy je zmienić. W jakim stanie są świece w silniku turbo po takim dużym przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO wymienia się co 30 tys km w N/A i co 100 tys km w turbo.

Z czego wynika taka różnica w interwale wymian pomiędzy tymi silnikami? Tak duży przebieg ma jakieś uzasadnienie w wyjątkowej technologii wykonania świec, czy to zwykły chwyt marketingowy - jak wymiana oleju co 30 kkmu innych marek? Mam przejechane 70kkm na fabrycznych świecach (turbo) i zastanawiam się, czy je zmienić. W jakim stanie są świece w silniku turbo po takim dużym przebiegu?

 

przede wszystkim w materiale elektrody świec, w wersji turbo są świece z elektrodą platynową/irydową która wytrzymuje przebiegi 100K km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 170000km poprosiłem mechanika żeby sprawdził moje świece, powiedział, że są w doskonałym stanie, więc profilaktycznie wymienię ja dopiero na 200 tysi :wink: Jeżeli przebieg się zgadza to będzie tak jak pisał Carfit :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jednak dlaczego SOA zmieniła rekomendację dla H6 ze 100kkm na 50kkm od 2009 (turbo bez zmian=100kkm). Nawet jeśli to ich troska wyłącznie o emisję to jednak oznaczałoby, że parametry świec nawet irydowych też siadają statystycznie pewnie po tych 50kkm :idea: przynajmniej w H6 :idea: Ja mam na OEM zrobione ~60kkm i chyba OK... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy pamiętać też o tym, że na stan świec wpływa głównie proces spalania w silniku. Ten natomiast jest w dużej mierze zależny od jakości paliwa.

Czyli powracamy do mitu, że w US 100x gorsze paliwo i nie ma się czym przejmować :idea::mrgreen:

Może dłubnę jakoś jedną ze świeczek to się zobaczy... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji US. książka od N/A 2.5l podaje wymianę co 30 tys. mil. Tak właśnie ostatnio uczyniłem. Tylko zamiast platynowych założyłem irydowe. Przy gazie nie zaszkodzi a i z wymianą się nie będzie trzeba spieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo - jak widać wyżej, założyłem irydowe, 40 zł sztuka, Denso IK16. Po prostu miałem łatwiej dostępne niż platyny.

 

Ja mam oba dostępne, tez Denso. Poczytałem o technologii irydowej i niby taka świeca powinna byc lepsza niż platynowa, ale to w teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 5 lat później...

Technologie robią postępy na naszych oczach. Dla mnie najlepsze to obecnie bodajże SILRF6A. Elektroda centralna cięta w przekroju w kwadrat. Stare elektryczne tradycje mówią o " łatwiejszym wyjściu łuku". Rozkład pola. Czym mniejszy promień, tym większe natężenie pola. Naprawdę dobre. Mam w STI i w RC 0.8. Przewidywane przebiegi to około 100 - 110 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W amerykańskich instrukcjach od subaru jest info ze co 60 tys. mil co daje około 96 tys. km. Ja u siebie wymieniłem po 97 tys. km i jedna z tych świec była już dość mocno przegrzana na porcelanie ale czy od najechanych km czy od złego montażu to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...