Skocz do zawartości

swiece - co ile sprawdzac/wymieniac?


b.

Rekomendowane odpowiedzi

hej, jak w temacie, co ile powinno sie wymieniac swiece, ewentualnie sprawdzac ich stan (czy wogole to ma sens)?

pisze to, bo otoz wczoraj w moim drugim samochodzie - lanosie - strzelila swieca podczas jazdy, pogruchotalo cos, na 3 garach dojechal jeszcze pare kilometrow i go zostawilem, aby jutro scholowac. Caly dol swiecy urwany, nawet ta dolna "zagieta blaszka" (nie znam fachowego slownictwa). Remont silnika sie szykuje (sie zastanawiam czy nie lepiej kupic drugi uzywany - za 1,5tys mozna dostac, wiec koszt porownywalny z remontem, albo nawet mniejszy).

Ale lanos nie jest drogi, a w takiej imprezie, to juz spory kosz, zatem co ile swiece wymieniac? hmm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zależnie od wersji silnika, ale zazwyczaj wolnossące co 50 tys. km. turbo co 100 tys. km.

 

cos mi sie wydaje ze N/A co 25kkm :?: :!:

 

troche czesto ale przy cenie swiecy CHAMPION (takiej marki zaleca moja fabryczna instrukcja) 8PLN/szt można bez problemu to przyjac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołoże swoje 3 grosze.

Jeżeli potrafisz samemu odkręcić świece w 'suszarce', to polecam robić to co wymianę oleju z dwóch powodów, a mianowicie:

1. Możesz sprawdzić ogólny stan świecy.

2. Możesz dowiedzieć się co nieco o pracy silnika.

Kolor i ewentualny nagar świecy mogą dać wiele do przemyślenia i ułatwić ewentualnie decyzję o wymianie świec lub sprawdzeniu innych elementów np. przewody wysokiego napięcia, cewka, moduł, filtr powietrza itp.).

Tak czy inaczej, to i tak ostatecznie o wymianie decyduje właściciel (robisz to jak zaleca producent lub według własnego widzi mi się). Mam jednak nadzieję, że powyższe działanie pozwoli ci spokojnie (bezstesowo) poruszać się boxerem po obranych drogach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w naszym FAQ jest nawet link do opisu ze zdjęciami jak diagnozować świece:

 

Nie zawiera jednak opisu wszystkich usterek, w tym najważniejszej; uszkodzenie świecy może być niewidoczne dla oka. Nie zawiera też jednej "świętej prawdy": o świecy na podstawie oględzin ze stuprocentową pewnością można jedynie powiedzieć, że jest zła. Nawet nowa, nie używana świeca może być niesprawna.

 

I jeszcze a propos lpg; wyższa temperatura zapłonu i inne czynniki wpływają na znaczne skrócenie żywotności elementów ukł zapłonowego, a nawet mogą je niszczyć. Dlatego też zalecam wymianę zwykłych, nie platynowych, czy irydowych świec co maks 20 kkm, zaś tych drugich co maks 50 kkm. Niezwykle ważny jest staranny montaż i dobór właściwych materiałów zwłaszcza pod kątem możliwej (w nowoczesnych świecach) zbyt dużej dla lpg przerwy między elektrodami. W takim przypadku korzystne może być użycie świecy o innej konstrukcji, jeżeli tylko producent dopuszcza taką zamianę. Ceny podzespołów hV są niestety wprost proporcjonalne do jakości.

Acha; nie ma świec "specjalnych do gazu" są tylko złe i dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciepłotę świec do rodzaju paliwa.

 

W praktyce serwisowej nie zauważyłem korzyści (dłuższego oktresu eksploatacji) przy modyfikowaniu ciepłoty świecy. Przy lpg większym i dużo częstszym problemem od wypalonych elektrod są przbicia pomiędzy nakrętką świecy, a masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauważyłem korzyści przy modyfikowaniu ciepłoty świecy

Głównym celem odpowiedniego doboru ciepłoty świecy jest szybsze odprowadzenie wyższej temperatury po zapłonie mieszaniny gazu i powietrza, a benzyny i powietrza w tym również i samych oktanów 95, czy 98. Pozwala to wykluczyć spalanie stukowe - oczywiście po dłuższym użytkowaniu niewłaściwych świec.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czestotliwosc zmiany swiec zalezy rowniez od rodzaju elektrochy jaka jest w swiecy. Swiece z elementem miedzianym wymienia sie najczesciej, pozniej sa platynowe (seria w WRX) i najdluzszy okres pomiedzy wymianami daja swiece irydowe, ale one nie nadaja sie do silnikow turbo bo moga wywolywac spalanie stukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Słyszałem, że w ostatnim czasie jakość świec NGK znacznie się popsuła...

A slyszales, ze Mobil zaciera silniki? :twisted:

Sosna, zgadzam się z Jed-em - nie interesują mnie jakieś plotki bo podejrzewam że jak mówisz że słyszałeś to nie masz nic konkretnego w tym temacie. Ja i wiele innych osób jeździmy na NGK i jakoś nie widzę pogorszenia czegokolwiek ale oczywiście jak chcesz to załóż Denso i też będzie ok...mamy w końcu wolny rynek. Ja na Denso nie jeździłem więc się w tym temacie nie wypowiem.

 

[ Dodano: Sro Paź 01, 2008 8:35 pm ]

Podkleje sie pod temat i mam pytanie , podniosłem doładowanie w subru i chcialbym kupic swiece o mniejszej ciepocie, jakie polecacie??
NGK 7-emki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówił mi o tym kumpel, który zajmuje się sprzedażą części (w tym świec) i twierdzi, że przy świecach NGK (nowych) silnik klienta nie pracował najlepiej, a po założeniu DENSO wszystko wróciło do normy!!! Na podstawie tego przykładu domniemam, że DENSO może być lepsze, ale żeby utwierdzić się w tym przekonaniu pytam o zdanie ZNAWCÓW! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...