Jump to content

Check engine - możliwość "zamrożenia" błędu


Recommended Posts

Z powyższych wypowiedzi wnioskuję, że ukrywanie błędów jest możliwe tylko przez przeprogramowanie, co oznacza, że i nietanie - trochę mnie to uspokoiło, ufff.

Koszt ukrucia bledu to okolo $100 plus pol godziny roboty, chyba ze mozesz od kogos pozyczyc kabel to wtedy taniej.

Z tego co się dowiedziałem, to przy pomocy Tactrixa nie można "zamrozić" jednego rodzaju błędu, tylko zdezaktywować całą kontrolkę. Nie rozwiązuje to mojej sytuacji, gdyż tak czy siak nie będę wiedział o ewentualnym innym błędzie :sad: Czy ktoś może to potwierdzić lub zanegować? :?:

 

vfts, widzę, że Ciebie nie interesuje ROZWIĄZANIE problemu, tylko rozwiązanie w postaci pozbycia się informacji o jego występowaniu.

 

jako: Powtarzam, że autoryzowany serwis w Poznaniu po podpięciu auta pod tester wykasował błędy oraz stwierdził (bez jakichkolwiek innych czynności diagnostycznych), iż auto jest w pełni sprawne i rzekome wypadanie zapłonów nie ma miejsca w rzeczywistości. Absolutnie nikt nie odpowiedział mi na moje pytanie o to, czy brak dogłębnej analizy przyczyny występowania błędu jest podstawą do stwierdzenia, że zachowali się w sposób niekompetentny lub nie do końca profesjonalny. Tak więc dlaczego miałbym nie ufać autoryzowanemu serisowi i robić kolejne próby w innych warsztatach?? :?: :roll:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jest jeszcze czarna taśma:) lol

widzę dużo niejasności w rozumowaniu, zapraszam na chwilkę w poniedziałek do siedziby , wyjaśnia łatwiej się przy kawce lub herbatce.

pzdr

Link to post
Share on other sites

W moim aucie wypadanie zapłonu (wielokrotnie sprawdzany kod błędu w ASO) występuje przy gwałtownym dodaniu gazu przy niskich obrotach, troche sie do tego przyzwyczaiłem ale generalnie chciałbym się pozbyć problemu. Panowie w ASO mówią, że "ten typ - (bug) tak ma"

Można coś zrobić?

Link to post
Share on other sites

można oczywiście da się przeprowadzić, ale wymaga ingerencji w ori soft . W cale nie polega na wyłączeniu kodu błędu lub jak tu używa się terminu zamrożenie...

pzdr

Link to post
Share on other sites
można oczywiście da się przeprowadzić, ale wymaga ingerencji w ori soft . W cale nie polega na wyłączeniu kodu błędu lub jak tu używa się terminu zamrożenie...

pzdr

 

Czy Dealerzy faktycznie nie mają fabrycznych narzędzi , do zmian parametru w sofcie, która to zmiana nie polega na wyłączeniu lub inaczej zamrożeniu błędu?.

 

Pozdrawiam,

jako

Link to post
Share on other sites

nie nie mają możliwości wyłączenia błędów w kodzie, co zresztą zrozumiałe jest i normalne.

Reflashe robione przez dealerów jeśli poprawiony soft przez fabrykę jest dostępny, nie polegają na wyłączeniu jakiegoś błędu. Szczegółów podawać nie będę.

pzdr

Link to post
Share on other sites
nie nie mają możliwości wyłączenia błędów w kodzie, co zresztą zrozumiałe jest i normalne.

Reflashe robione przez dealerów jeśli poprawiony soft przez fabrykę jest dostępny, nie polegają na wyłączeniu jakiegoś błędu. Szczegółów podawać nie będę.

pzdr

 

Ja absolutnie nie pisałem o wyłączaniu błędów!. Raczej dążyłem do tego żeby w końcu przeczytać, że istnieją poprawki softu i macie możliwość ich ładowania.

Vfts może teraz spokojnie podjechać do Pana, zrobicie porządną diagnostykę, żeby upewnić się czy nie ma innej przyczyny jego problemów i jeżeli wszystko będzie ok, to załadujecie mu poprawioną wersję softu.

Nie można było tak od razu?.

 

Może kiedyś trafi do mnie sztuka z taką poprawką i będę mógł się przekonać czy jest ona bardziej zaawansowana niż myślę.

 

Pozdrawiam,

jako

Link to post
Share on other sites

jako, są poprawki, możńa je wgrywać przez SSM. Jak znajdę chwilke czasu mogę sprawdzić jakie poprawki istnieją do bug eye i jakie problemy poprawiają.

 

 

Do mojego ssaka MY06 są chyba ze 3 czy 4 różne.

Link to post
Share on other sites

pisałem na początku, że problem znany serwisom nie wiem czy wszystkim ...

Mowa tu o pojazdach MY2000-2002 WRX , nie ma reflashu przez SSM3 dostępnego w przypadku (" wypadanie zapłonu"), przynajmniej my nie posiadamy takowego uploadu w bazie

pzdr

Link to post
Share on other sites
markos007 napisał/a:

ponieważ temat jest o check engine to i ja mam pytanie

Nie podpinałem jeszcze auta pod komputer ale może ktoś miał już taki objaw,

kontrolka zapala się w 3/4 przypadku i świeci przez kilka kilkanaście sekund po tym jak silnik jest rozgrzany, zgaszę go i za chwilę lub kilka minut zapalam go gdy silnik się jeszcze nie ostudził bądź w małym procencie. Może ktoś wie co to może być za problem? choć podpięcie pod kompa i tak mnie czeka

 

 

Może jeszcze ja zagadnę, bo widzę, że reakcji nie było - mam podobny problem - co jakiś czas

zapala się kontrolka check'u i po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach gaśnie. Pojawia się to

powiedzmy raz/dwa razy dziennie, a czasami rzadziej i odnoszę wrażenie, że właściwie tylko

wtedy gdy silnik jest mocno rozgrzany. Rozmawiałem z DaWoj'em i powiedzieli mi, że wykrycie

ewentualnego błędu będzie tylko możliwe gdy kontrolka będzie się świecić podczas testu.

Więc może jesteście w stanie coś doradzić, please :mrgreen:

 

dokładnie mam takie same objawy, check raz pali się przed przejściem na gaz, a czasami zapala się normalnie podczas jazdy na kilkanaście sekund...

może ktoś się orientować co to może być? coś z gazem?

Link to post
Share on other sites
jako, są poprawki, możńa je wgrywać przez SSM. Jak znajdę chwilke czasu mogę sprawdzić jakie poprawki istnieją do bug eye i jakie problemy poprawiają.

 

 

Do mojego ssaka MY06 są chyba ze 3 czy 4 różne.

 

AZ była by to ciekawa informacja. Gdybym miał taki dostęp jak Ty, to zmiany lądowałyby sukcesywnie w sterownikach, żebym mógł przeanalizować na czym polegają. Lubię wiedzieć wszystko na temat ustawień w ECU.

 

pisałem na początku, że problem znany serwisom nie wiem czy wszystkim ...

Mowa tu o pojazdach MY2000-2002 WRX , nie ma reflashu przez SSM3 dostępnego w przypadku (" wypadanie zapłonu"), przynajmniej my nie posiadamy takowego uploadu w bazie

pzdr

 

O cholercia, trzeba będzie wykorzystać nie fabryczny sprzęt :wink: . Na szczęście auto już dawno po gwarancji. :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
AZ była by to ciekawa informacja. Gdybym miał taki dostęp jak Ty, to zmiany lądowałyby sukcesywnie w sterownikach, żebym mógł przeanalizować na czym polegają. Lubię wiedzieć wszystko na temat ustawień w ECU.

 

 

Ja tez lubię znać wszystkie pytania i wszystkie odpowiedzi. Szkoda ze doba ma tylko 24h i nie mam floty samochodów do eksperymentów.

Link to post
Share on other sites
pisałem na początku, że problem znany serwisom nie wiem czy wszystkim ...

Mowa tu o pojazdach MY2000-2002 WRX , nie ma reflashu przez SSM3 dostępnego w przypadku (" wypadanie zapłonu"), przynajmniej my nie posiadamy takowego uploadu w bazie

pzdr

Więc możemy coś jeszcze podziałać czy lepiej się nie łudzić? :sad:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
markos007 napisał/a:

ponieważ temat jest o check engine to i ja mam pytanie

Nie podpinałem jeszcze auta pod komputer ale może ktoś miał już taki objaw,

kontrolka zapala się w 3/4 przypadku i świeci przez kilka kilkanaście sekund po tym jak silnik jest rozgrzany, zgaszę go i za chwilę lub kilka minut zapalam go gdy silnik się jeszcze nie ostudził bądź w małym procencie. Może ktoś wie co to może być za problem? choć podpięcie pod kompa i tak mnie czeka

 

 

Może jeszcze ja zagadnę, bo widzę, że reakcji nie było - mam podobny problem - co jakiś czas

zapala się kontrolka check'u i po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach gaśnie. Pojawia się to

powiedzmy raz/dwa razy dziennie, a czasami rzadziej i odnoszę wrażenie, że właściwie tylko

wtedy gdy silnik jest mocno rozgrzany. Rozmawiałem z DaWoj'em i powiedzieli mi, że wykrycie

ewentualnego błędu będzie tylko możliwe gdy kontrolka będzie się świecić podczas testu.

Więc może jesteście w stanie coś doradzić, please :mrgreen:

 

dokładnie mam takie same objawy, check raz pali się przed przejściem na gaz, a czasami zapala się normalnie podczas jazdy na kilkanaście sekund...

może ktoś się orientować co to może być? coś z gazem?

 

MOŻE KTOŚ COŚ DORADZIĆ czy próżny trud? :evil:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...