Skocz do zawartości

Dlaczego podsterowność


slesz

Rekomendowane odpowiedzi

Azrael

A przybliżone koszta takiej przyjemności?

 

Zaznaczam iż użytkuję samochód z lekka dynamicznie lecz wyłącznie w pokojowych zamiarach. Znaczy się że lubię szybko w zakrętach (na okrętkę, po wyścigowemu) i czasami trochę wygłupów na śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest centralna i tylna szpera a przód jest otwarty to jak to się objawia w prowadzeniu auta i co sie zmieni jak dołoże przednią?

 

Ja mam na razie tylko centralną i tylna szperę ale i tak nawracanie na slicku na suchym asfalcie tudzież wjazd do garażu w ciasnej uliczce to masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati napisał

Montaż szper jest IMO najlepszą modyfikacją jaką można zrobić. Różnica w prowadzeniu jest jak między dniem a nocą. Stabilizatory, gumki i łączniki nie dadzą ci 10% tego co dają szpery.

 

Pewnie masz rację. Jednak na dzień dzisiejszy ja nie cierpię tak bardzo na zły balans ile na.... chorobę morską od tego nieszczęsnego kołysania :mrgreen: . Jak już będzie bardziej stabilny to wtedy zacznę wyraźniej czuć kolejne aspekty charakterystyki prowadzenia. Taki jest mój stan wiedzy na dzień dzisiejszy.

 

mati

Przedniej, centralnej i tylnej :mrgreen:

 

Aha... po kolei proszę, oraz na czynniki pierwsze rozłożyć :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest centralna i tylna szpera a przód jest otwarty to jak to się objawia w prowadzeniu auta i co sie zmieni jak dołoże przednią?

 

Ja mam na razie tylko centralną i tylna szperę ale i tak nawracanie na slicku na suchym asfalcie tudzież wjazd do garażu w ciasnej uliczce to masakra.

 

Bo tylna szpera, zwiększa nadsterowność, a przednia powoduje że można ciaśniej brać zakręty, i spokojnie przyspieszać w zakręcię bez mielenia wewnętrznego przedniego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest centralna i tylna szpera a przód jest otwarty to jak to się objawia w prowadzeniu auta i co sie zmieni jak dołoże przednią?

 

Ja mam na razie tylko centralną i tylna szperę ale i tak nawracanie na slicku na suchym asfalcie tudzież wjazd do garażu w ciasnej uliczce to masakra.

 

Bo tylna szpera, zwiększa nadsterowność, a przednia powoduje że można ciaśniej brać zakręty, i spokojnie przyspieszać w zakręcię bez mielenia wewnętrznego przedniego koła.

Ciekawe o ile zwiększą się opory toczenia po dołożeniu przedniej szpery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak spytam lamersko, żebym dobrze temat ogarnął...

 

- szpera czyli ograniczenie działania mechanizmu różnicowego, prawda?

 

- na śliskim centralna i tylna nie powodują niemiłych zachowań samochodu?

 

- macie to na stałe czy jakieś odłączalne?

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak spytam lamersko, żebym dobrze temat ogarnął...

 

- szpera czyli ograniczenie działania mechanizmu różnicowego, prawda?

 

- na śliskim centralna i tylna nie powodują niemiłych zachowań samochodu?

 

- macie to na stałe czy jakieś odłączalne?

 

pozdrawiam :)

 

Szpera - czyli LSD - czyli mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.

 

Na śliskim jest jeszcze lepiej :twisted:

 

Na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...