Azrael Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Czy prowadzenie rozważań myślowych nad centralną szperą (nie wiem nawet czy jest takowa możliwość ) ma jakikolwiek sens Ma i to duży, szczególnie na luźnym/śliskim. Nie wiem dlaczego Subaru nigdy nie pokusiło sie o poszperowanego solidnie Forka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Azrael A przybliżone koszta takiej przyjemności? Zaznaczam iż użytkuję samochód z lekka dynamicznie lecz wyłącznie w pokojowych zamiarach. Znaczy się że lubię szybko w zakrętach (na okrętkę, po wyścigowemu) i czasami trochę wygłupów na śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Nie mogę o tym pisać na tym forum. Ale są pasujące szpery do Forestera, nawet robione przez STI Performance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Ale bez 1000EUR bez robocizny pewnie nie podchodz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Azrael, Olleo Dzięki panowie, ale póki co poprzestanę na pozostałych modyfikacjach, a 1000EUR zostawię na silnika wymianę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Montaż szper jest IMO najlepszą modyfikacją jaką można zrobić. Różnica w prowadzeniu jest jak między dniem a nocą. Stabilizatory, gumki i łączniki nie dadzą ci 10% tego co dają szpery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Ale chyba przedniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Przedniej, centralnej i tylnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Stabilizatory, gumki i łączniki nie dadzą ci 10% tego co dają szpery. Potwierdzam podobne odczucia ze swojej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 A jak jest centralna i tylna szpera a przód jest otwarty to jak to się objawia w prowadzeniu auta i co sie zmieni jak dołoże przednią? Ja mam na razie tylko centralną i tylna szperę ale i tak nawracanie na slicku na suchym asfalcie tudzież wjazd do garażu w ciasnej uliczce to masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 mati napisałMontaż szper jest IMO najlepszą modyfikacją jaką można zrobić. Różnica w prowadzeniu jest jak między dniem a nocą. Stabilizatory, gumki i łączniki nie dadzą ci 10% tego co dają szpery. Pewnie masz rację. Jednak na dzień dzisiejszy ja nie cierpię tak bardzo na zły balans ile na.... chorobę morską od tego nieszczęsnego kołysania . Jak już będzie bardziej stabilny to wtedy zacznę wyraźniej czuć kolejne aspekty charakterystyki prowadzenia. Taki jest mój stan wiedzy na dzień dzisiejszy. matiPrzedniej, centralnej i tylnej Aha... po kolei proszę, oraz na czynniki pierwsze rozłożyć :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 A jak jest centralna i tylna szpera a przód jest otwarty to jak to się objawia w prowadzeniu auta i co sie zmieni jak dołoże przednią? Ja mam na razie tylko centralną i tylna szperę ale i tak nawracanie na slicku na suchym asfalcie tudzież wjazd do garażu w ciasnej uliczce to masakra. Bo tylna szpera, zwiększa nadsterowność, a przednia powoduje że można ciaśniej brać zakręty, i spokojnie przyspieszać w zakręcię bez mielenia wewnętrznego przedniego koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 A jak jest centralna i tylna szpera a przód jest otwarty to jak to się objawia w prowadzeniu auta i co sie zmieni jak dołoże przednią? Ja mam na razie tylko centralną i tylna szperę ale i tak nawracanie na slicku na suchym asfalcie tudzież wjazd do garażu w ciasnej uliczce to masakra. Bo tylna szpera, zwiększa nadsterowność, a przednia powoduje że można ciaśniej brać zakręty, i spokojnie przyspieszać w zakręcię bez mielenia wewnętrznego przedniego koła. Ciekawe o ile zwiększą się opory toczenia po dołożeniu przedniej szpery? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Że tak spytam lamersko, żebym dobrze temat ogarnął... - szpera czyli ograniczenie działania mechanizmu różnicowego, prawda? - na śliskim centralna i tylna nie powodują niemiłych zachowań samochodu? - macie to na stałe czy jakieś odłączalne? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Że tak spytam lamersko, żebym dobrze temat ogarnął... - szpera czyli ograniczenie działania mechanizmu różnicowego, prawda? - na śliskim centralna i tylna nie powodują niemiłych zachowań samochodu? - macie to na stałe czy jakieś odłączalne? pozdrawiam Szpera - czyli LSD - czyli mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu. Na śliskim jest jeszcze lepiej Na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się