slesz Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 witam dręczy mnie jeden temat, nie do końca wyjaśniony w innych wątkach dlaczego legacy (mój to akurat diesel, sedan) jest podsterowne jeśli rozkład masy jest 50:50, a momentu ponoć też 50:50, to o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 slesz, nie sądzę by rozkład masy był idealny 50:50, dodatkowo pewnie nastawy zawiasu + kilka drobiazgów - w moim legacu dało się to skutecznie poprawić, ciekawe czy w nowych też się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 gdzie takie cuda można robić? i jaki jest orientacyjny koszt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Cuda te to twardsze stabilizatory, lepsze łączniki stabilizatorów (przydać się może też Anty Lift Kit), do tego nieco negatywów w zawiasie, była o tym mowa tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117546 Kupić i założyć można... pewnie się domyślisz Koszt już nie pamiętam, ale poniżej 2k pln u mnie to było, nie pamiętam tylko jak bardzo poniżej W każdym razie warto + dobre opony to chyba najlepsza inwestycja w auto była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 i generalnie chodzi cały czas o codzienną jazdę? no nęci mnie to - jak zdecyduję to będę mędził Ci bardziej... za przyzwoleniem oczywiście :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 slesz, to już kwestia z jakimi prędkościami pokonujesz zakręty, ja mam słaby silnik to szkoda mi wciskać z byle powodu hamulec i tracić z trudem osiągniętą prędkość, dzięki tym drobnym zmianom auto idzie jak po sznurku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 to co powyzej plus nie wiem, czy rozklad masy jest 50:50, ale jeden znany motocyklista mowil mi, ze to zasluga wlasnie nisko polozonego boxera :???: nie do konca wierze, ale typ na pewno objechalby bez proby wiekszosc z nas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Podsterowność to z tego co wiem przypadłość większości czternapędowców. Tak po prostu jest. W niektórych, jak w Evo, choć mała, to łączy się z natychmiastową nadsterownością na wyjściu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamu Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Generalnie to diesel raczej jest bardziej podsterowny od podobnych mocowo bęzyn. Zwyczajnie jednostka waży więcej. Nawet Rwd nie jest zawsze nadsterowne. Jak zbyt szybko wpakujesz się w zakręt to i RWD przodem pojedzie... Zależy jak się masę rozkłada samym stylem jazdy, dociążaniem osi itd.. AWD jest jednak chyba szybsze na wyjściu i środku zakrętu. 50:50 byłoby idealnie neutralne przy 2 osiach skrętnych a tak są troszku inne opory na zakręcie przypadające na opony przód/tył tak mi się wydaje... Jak ktoś to umie wyjaśnić tak ładnie teoretycznie byłoby miło. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Ja bym się raczej jednak doszukiwał problemu w technice prowadzenia. Sam Imprezą wypluwałem każdy zakręt na początku. Nie doszukiwałbym się problemu w charakterystyce pracy diesla, a już tym bardziej wadze diesla subaru, która jest bardzo korzystna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 no właśnie, na samym gazie na mokrym był ewidentnie podsterowny ale udało mi się lewą nogą popchnąć tył (na suchym - szkoda opon) - był moment euforii ale chyba nie będę więcej bo można się przewieźć - kontrola na trochę pozwala [ Dodano: Czw Maj 29, 2008 9:45 pm ] ewentualnie jak śnieg spadnie :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Nawet u mnie w Forku S-turbo MY'99 (dla nie wiedzacych - cholernie miekka zawiecha) lekki negatyw (nie mam pojecia jak duzy) z przodu znacznie poprawil trakcje. Wczesniej byle mokry zakret, czy nawet sucha kostka zapewnialy niezapomniane przezycia w postaci rycia w kartofle. Teraz bardzo fajnie zaciesnia zakret (nawet na mokrej kostce) - wlasnie nie czuje, zeby mi tyl tracil przyczepnosc, tylko jakby przod zaciesnial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Temat długi jak Amazonka czy inny Nil, a właściwego balansuposzukają wszyscy, rajdowcy, wyścigowcy.... Generalnie skręcanie to przezwyciężanie chęci auta do jazdy na wprost.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Generalnie skręcanie to przezwyciężanie chęci auta do jazdy na wprost.... Fajny tekst :!: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 bęzyn Au! a właściwego balansuposzukają wszyscy, rajdowcy, wyścigowcy Dodajmy, że tu też jest dość istotna kwestia preferencji - jeden woli lekką podsterowność, inny jak przy lekkim ruchu kierownicą lata tyłek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Generalnie skręcanie to przezwyciężanie chęci auta do jazdy na wprost.... Fajny tekst :!: :wink: o moj Bosz, ale killer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Nawet u mnie w Forku S-turbo MY'99 (dla nie wiedzacych - cholernie miekka zawiecha) lekki negatyw (nie mam pojecia jak duzy) z przodu znacznie poprawil trakcje. Wczesniej byle mokry zakret, czy nawet sucha kostka zapewnialy niezapomniane przezycia w postaci rycia w kartofle. Teraz bardzo fajnie zaciesnia zakret (nawet na mokrej kostce) - wlasnie nie czuje, zeby mi tyl tracil przyczepnosc, tylko jakby przod zaciesnial. To jest właśnie coś co mnie najbardziej wkurza w moim S-turbo. Byle zakręt na sliskiej nawierzchni i rycie jak w banku W tym tygodniu wybieram sie na sprawdzenie/ustawienie geometrii. Szkoda, że nie pamiętasz jak "lekki" ten negatyw masz ustawiony :wink: , ale przynajmniej wiem co zasugerować panom w serwisie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Niech ustawiają ile się da po równo i tak bedzie za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Szkoda, że nie pamiętasz jak "lekki" ten negatyw masz ustawiony :wink: , ale przynajmniej wiem co zasugerować panom w serwisie :cool: No niestety Marek nie chcial zdradzic - tylko sie tajemniczo usmiechnal :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Heh OBK też kocha wręcz wypluwać.... Dopóki tylne koła nie tracą trakcji to nie ma co liczyć na kręcenie tyłkiem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Dopóki tylne koła nie tracą trakcji to nie ma co liczyć na kręcenie tyłkiem :/ trzeba znaleźć odpowiednią proporcję między mocą a przyczepnością, wtedy kręci tyłkiem :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 czesc, widze ze jezdzicie dieselem,wiec chcialbym sie zapytac jak on sie sprawuje no i wogole jak jezdzi?zastanawiam sie nad nim powaznie. a jakie spalanie masz w miescie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 toja, przecież zostałeś skierowany już właściwych wątków, to nie temat o dieslu tylko o ryciu przodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 oki,juz nic nie pisze o dieselu,sorensen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 OlleoNawet u mnie w Forku S-turbo MY'99 (dla nie wiedzacych - cholernie miekka zawiecha) lekki negatyw (nie mam pojecia jak duzy) z przodu znacznie poprawil trakcje. Wczesniej byle mokry zakret, czy nawet sucha kostka zapewnialy niezapomniane przezycia w postaci rycia w kartofle. Teraz bardzo fajnie zaciesnia zakret (nawet na mokrej kostce) - wlasnie nie czuje, zeby mi tyl tracil przyczepnosc, tylko jakby przod zaciesnial. Podsumowując, jeżeli pragnę sprawić by mój Forek mniej się bujał i chętniej skręcał należy: - zmienić tylny stabilizator na grubszy i zmienić łączniki stabilizatorów (przód również konieczny?); - ustawić na przedzie lekki negatyw; - opony o niższym profilu (jaki rozmiar przy felgach '17 a jaki przy '18 ?); Czy prowadzenie rozważań myślowych nad centralną szperą (nie wiem nawet czy jest takowa możliwość ) ma jakikolwiek sens :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się